INFORMACIÓ SOBRE CARTELLS, CARTELLERES, FANALS PÚBLICS I PANCARTES. Ens dirigim a vosaltres, per tal d'informar-vos d'alguns canvis, que es volen implementar, a partir del dia 1 de setembre del 2021 (durant aquest estiu 2021 s'anirà implementant en període de prova), en relació amb els cartells físics per anunciar activitats tant de l'ajuntament com de les entitats (quan parlem d'entitats estan incloses associacions i clubs) . El motiu no és cap altre que intentar mantenir al màxim de netes i endreçades, pel que fa a cartellera i altre elements publicitaris, les parets, les façanes i el mobiliari urbà del nostre municipi. CARTELLS PER IMPRIMIR- PENJAR A CARTELLERES Davant la manca d'espais suficients i per facilitar que totes les entitats, oficialment registrades al Registre Municipal d'Entitats, puguin anunciar les seves activitats, s'ha acordat, adoptar les mesures que segueixen: Les entitats hauran de fer arribar el cartell, preferible en format PDF, telemàticament al correu canet.participacio@canetdemar.cat. L'Ajuntament imprimirà els cartells, en DINA4 o DINA3 Cada entitat té dret a la impressió gratuïta, de 500 cartells anuals, en paper reciclat. Les entitats que vulguin que s'imprimeixi en alguna altra qualitat de paper diferent del que disposa l'ajuntament (paper reciclat), hauran d'aportar-lo prèviament. Aquesta informació ha d'arribar no més tard dels divendres a les 13 hores de la setmana anterior a la qual es vol que estiguin penjats (es pengen cada setmana entre dimecres i divendres). Es penjaran cartells com a màxim amb una antelació a quinze dies de la data de l'activitat. Els cartells seran impresos i penjats a totes les cartelleres públiques, així com distribuïts als següents punts: Vil·la Flora, Ajuntament, Biblioteca, Casa Museu, Serveis Socials, Mercat Municipal i a l'Esplai de la gent gran. Actualment es penja el cartell en 34 punts. Les entitats que vulguin que s'imprimeixi algun cartell més, per penjar- los al seu local o dins d'establiments ens hauran de comunicar el nombre de cartells superior als 34 indicats en el mateix correu de la petició. Es recorda que a més del consentiment i aprovació de la propietat d'aquests espais, cal penjar els cartell a l'espai interior de l'establiment, mai a la part frontal de la façana; Així mateix les entitats que optin per fer la impressió elles mateixes, han d'aportar un mínim de 34 cartells, per activitat, d'acord amb l'exposat anteriorment. Es recomana els textos dels cartells estiguin revisats i adequats a la correcció lingüística i ortogràfica, alhora que esperonem a utilitzar imatges i llenguatge integrador i no sexista. En aquest sentit no penjarem aquella informació que ens arribi amb errors de correcció lingüística i/o ortogràfica o que continguin llenguatge discriminatori i/o sexista. Els cartells que s'hagin penjat directament a les cartelleres per les entitats que no hagin estat comunicades a l'àrea de Participació Ciutadana, en el supòsit de manca d'espai suficient, podran ser eliminats.. UTILITZACIÓ DE FANALS D'ENLLUMENAT PÚBLIC. Una altra opció, que oferim a les entitats, que exclou l'ús de les cartelleres, és la possibilitat de poder penjar en formats rígids (tipus polipropilè, cartó ploma, forex, cartó dur...), banderoles o similars, als fanals públics. En el supòsit d'optar per aquest format caldrà respectar les següents condicions: S'ha de demanar per correu electrònic a canet.participacio@canetdemar.cat, amb una antelació mínima de vint dies feiners abans de la data en la qual es vol començar a penjar. El material necessari: suport, brides... la feina de penjar i despenjar, en aquesta opció són a càrrec exclusivament de l'entitat/associació/club... El material emprat per penjar als fanals ha de ser respectuós amb els fanals i no provocar-hi danys. Per la tasca de penjar NO es pot utilitzar material adhesiu. Es podrà penjar en un màxim de 25 fanals públics: cartells, banderoles..., si només es preveu en el que es considera el centre del poble (de Rotonda Avinguda General Moragues/Riera Gavarra fins al carrer Vall i del capdavall de la Riera Sant Domènec fins a la Plaça Mercat, incloent-hi zona de l'ajuntament, Plaça Macià, Plaça Colomer). Aquest nombre es pot ampliar fins a 50 fanals públics si es contempla tot el terme municipal; als suports de peu de fanals públics; que no continguin senyals de trànsit o indicadores, i queden expressament exclosos els arbres, els suports de senyals de trànsit, marquesines o qualsevol altre tipus de suport de mobiliari urbà. La petició es respondrà per escrit i s'indicarà en quins fanals concrets es poden penjar els cartells o les banderoles, amb el criteri d'esponjar i alhora permetre la convivència de la publicitat de diverses activitats . Els cartells i els seus suports, les banderoles s'hauran de retirar en el termini màxim d'una setmana posterior a la realització de l'acte o activitat . El format màxim autoritzat és fins a DINA3 en el cas dels cartells i en el cas de les banderoles la mida màxima autoritzada és de 90 cm x 120 cm. Les banderoles s'han de penjar a una alçada mínima de 2,10 m i s'ha de deixar mínim 0,90 cm lliures de pas de la vorera. No s'autoritzarà la utilització d'aquesta opció, en els següents períodes: 1. Durant campanyes electorals o processos de Consultes/Referèndums locals legalment convocats, d'acord amb els supòsits que contempla la legislació vigent. 2. Durant el període comprés entre el 15.06 i el 15.07 (ambdós inclosos: Festa Major de Sant Pere, Barraques, Canet Rock...) 3. Durant el període comprés entre el 1.09 i els 20.09 (ambdós inclosos: Festa Major de la Misericòrdia, Diada Nacional, Fira Modernista...) Per als períodes indicats com a 2 i 3 es podrà autoritzar la difusió de les activitats organitzades en col·laboració amb l'ajuntament en el marc d'un conveni o acord de col·laboració, com per exemple "correfoc", "barraques", "festa K 80 Net" "Fira Modernista". S'autoritzarà per escrit a penjar els cartells d'aquestes activitats, seguint els criteris exposats en l'apartat anterior. PANCARTES En el supòsit que alguna entitat vulgui penjar una pancarta per anunciar alguna activitat o campanya ha de sol·licitar-ho per correu electrònic a canet.participacio@canetdemar.cat, amb una antelació mínima de vint dies feiners abans de la data en la qual es vol començar a penjar. L'entitat ha d'aportar el material necessari: suport, brides, cordes així com ocupar-se de penjar i despenjar la pancarta. El material emprat per penjar ha de ser respectuós i no provocar danys al mobiliari que el suporta. NO es pot utilitzar material adhesiu. Es podrà penjar un màxim de 2 pancartes, si es preveu el que es considera el centre del poble (de Rotonda Avinguda General Moragues/Riera Gavarra fins al carrer Vall i del capdavall de la Riera Sant Domènec fins a la Plaça Mercat, incloent-hi zona de l'ajuntament, Plaça Macià, Plaça Colomer); aquest nombre es pot ampliar fins a 4 pancartes, si es preveu tot el terme municipal. Es podran penjar en zones i fanals públics que NO continguin senyals de trànsit o indicadores, queden expressament exclosos els arbres, els suports de senyals de trànsit, marquesines o qualsevol altre tipus de suport de mobiliari urbà. Les pancartes s'han de situar a una alçada mínima de 2,10 m, i han de deixar mínim 0,90 cm de pas en les respectives voreres. La petició es respondrà per escrit i s'indicarà en quins fanals concrets es poden penjar els cartells o les banderoles, amb el criteri d'esponjar i alhora permetre la convivència de la publicitat de diverses activitats. Les pancartes, s'hauran de treure en el termini màxim d'una setmana posterior a la realització de l'activitat anunciada. La mida màxima autoritzada és de 5 m. x 1,5 m. No s'autoritzarà la utilització d'aquesta opció, en els següents períodes: 1. Durant campanyes electorals o processos de Consultes/Referèndums locals legalment convocats, d'acord amb els supòsits que contempla la legislació vigent. 2. Durant el període comprés entre el 15.06 i el 15.07 (ambdós inclosos Festa Major de Sant Pere, Barraques, Canet Rock...) 3. Durant el període comprés entre el 1.09 i els 20.09 (ambdós inclosos Festa Major de la Misericòrdia, Diada Nacional, Fira Modernista...) Per als períodes indicats com a 2 i 3 es podrà autoritzar la difusió de les activitats organitzades en col·laboració amb l'ajuntament en el marc d'un conveni o acord de col·laboració seguint els criteris exposats en l'apartat anterior. UTILITZACIÓ DE L'ESCUT I LOGOS MUNICIPALS. Aprofitem per recordar a les entitats que només han d'incloure el logo de l'ajuntament, en la publicitat que generin quan l'activitat a realitzar tingui la col·laboració directa de l'ajuntament, via subvenció, conveni, acord, cessió de material, infraestructura o espai. En activitats organitzades amb la col·laboració de l'Ajuntament, caldrà posar l'escut oficial de l'Ajuntament indicant clarament "col·labora", posar l'escut municipal seguint els criteris que marca el manual d'imatge corporativa de l'ajuntament. (l'exemple adjunt és vàlid quan s'utilitza la marca "Es Canet...") a. Quan una entitat coorganitza amb alguna àrea municipal, s'ha de situar a la banda inferior esquerra amb el text "ORGANITZA" primer el logo de l'ajuntament, després tots els logos de les entitats que organitzen i, de la part central cap a l'esquerre sota la llegenda "COL·LABORA" s'hi ha de posar els logos de qui hi col·labori. b. Quan l'ajuntament, només col·labora en el desenvolupament de l'activitat (cedeix espai, material, activitat que s'utilitzarà per justificar la subvenció...) el logo municipal s'ha de situar sota la llegenda "COL·LABORA" en la part inferior del centre cap a la dreta (segons es mira el document): sempre primer el logo de l'ajuntament i després la resta de logos de qui hi col·labori. Aquells materials de difusió que no respectin les normes d'ús d'identitat corporativa de la imatge de l'ajuntament, no seran autoritzats a ser penjats ni a ser difosos a través dels diferents canals informatius municipals. Recordem que no es pot fer ús de la imatge corporativa de l'Ajuntament si aquesta institució no col·labora de cap manera en l'activitat La voluntat és la d'intentar, que amb la col·laboració de tothom podem millorar la imatge de Canet, fent-ho de manera pro positiva i coparticipada. Som plenament conscients de la manca de cartelleres suficients, així com que en algunes zones com ara Estació de Tren, zona del Grau, Plaça 1 d'Octubre... no n'hi ha. S'està fent un estudi, inclús de la seva viabilitat econòmica, per tal de restaurar o ampliar les actuals, on sigui possible, així com de posar-ne en les zones on no n'hi ha. Durant aquest 2021 es portarà a terme. Esperem, compreneu aquesta informació, us apel·lem a la vostra col·laboració, restem com sempre a la vostra disposició, rebeu la nostra més cordial salutació. Firmado digitalmente Rosa Isabel por Rosa Isabel Madrid Cámara Madrid Cámara - DNI - DNI 38077067S (SIG) Fecha: 2021.07.08 38077067S (SIG) 03:06:34 +02'00' Rosabel Madrid i Cámara. Quarta de Tinença d'Alcaldia.