ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE 14 D'ABRIL DE 2022 Avís: aquesta acta ha estat retocada per tal de donar compliment a la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals. Dades de la sessió: Caràcter de la sessió: ordinària Data: 14.04.2022 Hora inici: 16:08 h. (canvi puntual d'hora, Decret núm. 740/2022, de 13 d'abril) Hora fi: 17:12 h. Lloc: Sala JGL, físicament, a la Seu de l'Ajuntament Assisteixen (4/6): LLUIS LLOVET BAYER, 2n. tinent d'alcalde, i president d'aquesta sessió, en virtut de designació realitzada, mitjançant Decret de l'Alcaldessa núm. 723/2022, d'11 d'abril, pel qual l'alcaldia delega en el Sr. Lluís Llovet Bayer, regidor i segon tinent d'alcalde, la totalitat de l'exercici de les funcions inherents a l'alcaldia, de conformitat amb el que disposa l'article 23.3 LRBRL. PERE XIRAU ESPARRECH, 1r. tinent d'alcalde. JOSEP M. MASVIDAL SERRA RAQUEL SERRA LERGA President: Sr. Lluís Llovet Bayer, Alcalde accidental (Decret núm. 723/2022) Secretària: Laura García Álvarez Interventora accidental: Maria Josep Lozano del Pino Excusen l'assistència (2/6): BLANCA ARBELL BRUGAROLA, alcaldessa. ROSA ISABEL MADRID CAMARA Ordre del dia de la sessió: 1. Actes pendents d'aprovar Acta JGL2022/14, corresponent a la sessió ordinària 07/04/2022 2. Propostes Seguretat Ciutadana. Atorgament subvenció nominativa, mitjançant conveni ADF. PRP2022/157. Expedient 2242/2022 1238 Educació. Acceptació subvenció equipaments responsables i educadors 2030. PRP2022/156. Expedient 2240/2022 1272 3. Propostes introduïdes per urgència en la pròpia sessió ordinària: Segons disposa l'article 91.4 del ROF, conclòs l'examen dels assumptes inclosos en l'ordre del dia i abans de passar al torn de precs i preguntes, d'aquesta sessió ordinària, l'alcalde accidental i president de la Junta, sotmet a la consideració dels membres assistents la declaració d'urgència, que és apreciada i declarada per unanimitat dels membres assistents, quatre, els quals conformen la majoria absoluta del número legal de membres de la Junta de Govern (4/6) dels punts següents: 1. Aprovació PSS obres reurbanització carrer Sant Pere i escales Sant Isidre. PRP2022/171. Expedient 1379/2021 2641 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 2. Acceptació subvenció Diputació de Barcelona avantprojecte del Nou PAV 2. PRP2022/175. Expedient 2240/2022 525 3. Aprovació devolució garantia definitiva del contracte per a la prestació del servei de suport audiovisual i comunicació institucional PRP2022/164. Expedient 1403/2019 327 4. Aprovació adhesió acord marc del servei d'assessorament i mediació d'assegurances (Exp.2018.07) i a la segona pròrroga de l'acord marc del servei d'assegurances (Exp. 2018.08):vida (lot1) PRP2022/163 Expedient 1404/2020 1538 5. Aprovació adhesió acord marc del servei d'assessorament i mediació d'assegurances (EXP.2018.07) i a la segona pròrroga de l'acord marc del servei d'assegurances (Exp.2018.08): responsabilitat civil i patrimonial (lot 2) PRP2022/173 Expedient 1404/2021 1571 6. Assabentat adjudicació contracte de serveis de telecomunicacions per part del Consorci Localret PRP2022/161 Expedient 1181/2020 2003 4. Alcaldia Relació de decrets d'Alcaldia i resolucions de les regidories corresponents als dies del 28 de març al 3 d'abril de 2022. PRP2022/160. Expedient 1046/2022 1624 5. Precs i preguntes Desenvolupament de la sessió Comprovat el quòrum per a la vàlida constitució de la sessió (4/6), amb l'assistència del regidor en qui es delega la totalitat de les atribucions que té legalment conferides l'alcaldia (Decret núm. 723/2022, d'11 d'abril), el regidor i segon tinent d'alcalde, el Sr. Lluis Llovet Bayer, qui presideix aquesta sessió, així com amb l'assistència del primer tinent d'alcalde, el Sr. Pere Xirau, s'inicia la sessió a l'hora assenyalada en l'encapçalament d'aquesta acta, modificada puntualment per a aquesta sessió (Decret núm. 740/2022, de 13 d'abril), i es passen a tractar els punts inclosos en l'ordre del dia: 1. Actes pendents d'aprovar: JGL2022/14 ordinari 07/04/2022 Vist i trobat conforme l'esborrany de l'acta de la sessió anterior, corresponent a la sessió de la Junta de Govern Local ordinària, celebrada el dia 7 d'abril de 2022, de conformitat amb allò disposa l'article 109 del ROF, l'esborrany de l'acta de la sessió anterior, és aprovat per unanimitat dels membres assistents, sense observacions. 2. Propostes 2.1. Medi Ambient. ATORGACIÓ SUBVENCIÓ NOMINATIVA, MITJANÇANT CONVENI ADF Fets: Atès que des de la unitat gestora s'indica la voluntat d'atorgar, novament, la subvenció nominativa a l'ADF Vallalta, per a les tasques de prevenció a zones de matolls properes a massa forestal i extinció d'incendis. Vista la memòria justificativa emesa pel cap de la Policia Local, en data 21 de març de 2022 que consta a l'expedient. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Vist l'informe de fiscalització núm. 2022CINT000021, emès en data 8 d'abril de 2022, amb resultat de fiscalització favorable per a la tramitació de l'expedient. Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 2019/1041, de 18 de juny, s'acorda per unanimitat dels membres assistents: Primer.- Atorgar la subvenció directa nominativa amb càrrec a l'aplicació pressupostària 43 13500 48300 del Pressupost municipal, al beneficiari l'ADF Vallalta, G64198245, per a les tasques de prevenció a zones de matolls properes a massa forestal i extinció d'in- cendis, per import de 2.000 euros. Segon.- Formalitzar la subvenció en el corresponent conveni, en el qual es detallin les obligacions i els compromisos del beneficiari de la subvenció amb l'Ajuntament de Canet de Mar. Tercer.- Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer l'obligació per import de 2.000 eu- ros a favor de l'ADF Vallalta amb càrrec a la partida 43 13500 48300 del Pressupost municipal. Quart.- Notificar aquests acords als interessats. Cinquè.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Seguretat Ciutadana i Intervenció. 2.2. Educació, Igualtat i Participació. ACCEPTACIÓ SUBVENCIÓ EQUIPAMENTS RESPONSABLES I EDUCADORS 2030 FETS: L'Ajuntament de Canet de Mar té com a un dels seus objectius principals treballar en l'àmbit de la promoció de polítiques educatives al nostre municipi. Atès que en data 10 de març de 2022, la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, mitjançant un dictamen amb número de registre 110/2022, va aprovar el "Programa sectorial d'Equipaments Responsables i Educadors 2030" com a programa sectorial del Programa general d'inversions del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023, i el seu règim regulador que es conté en l'annex 1 del dictamen. El Programa d'Equipaments Responsables i Educadors 2030, té per objecte habilitar una línia de suport econòmic adreçada a finançar inversions i actuacions necessàries per tal de transformar els centres i equipaments educatius i aconseguir que esdevinguin espais participatius, inclusius, igualitaris i sostenibles mediambientalment. Concreta- ment, s'estableixen dos objectius específics: - Transformar els edificis i equipaments educatius dels municipis per tal que esdevinguin espais accessibles, sostenibles, digitalitzats i propulsors d'accions que millorin les condicions ambientals i l'aprofitament responsable de recursos. - Fer dels edificis i equipaments educatius dels municipis espais oberts a l'entorn, de forma que reverteixin en una millora en la igualtat, la inclusió social i l'atenció 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat als col·lectius més vulnerables, la informació i la participació de la comunitat educativa. El present programa dona continuïtat al Programa sectorial "Pla de Xoc d'Equipaments Responsables 2030", aprovat per l'acord de la Junta de Govern de la Diputació de Bar- celona núm. 106/21, de data 25 de març de 2021, amb la finalitat de promoure la recu- peració econòmica i social que afavorís la reparació dels danys causats per la COVID- 19 i abordar alhora reptes ecològics, digitals i de cohesió social en l'àmbit educatiu. L'objecte de la inversió consta de dues línies diferenciades amb una única dotació eco- nòmica que els destinataris poden distribuir lliurament. Aquestes dues línies són: a. Línia 1. Inversió per a la millora de la qualitat i sostenibilitat ambiental dels equipaments educatius. b. Línia 2. Inversió per a la implantació de millores socials als centres educatius. Vist que en data 16 de març de 2022 s'ha rebut comunicació de la Diputació de Barce- lona relativa a l'aprovació del "Programa sectorial d'Equipaments Responsables i Edu- cadors 2030" i de la relació individualitzada dels ajuts a concedir en el marc del pla esmentat. Atès que en la relació individualitzada hi consta l'ajuntament de Canet de Mar amb l'ajut següent: Codi Xarxa Centre Gestor Actuació Ajut Atorgat 22/X/317898 Gerència de Serveis Programa sectorial d'Equipaments 3.273,62 d'Educació Responsables i Educadors 2030 Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 2019/1041, de 18 de juny, s'acorda per unanimitat dels membres assistents: Primer.- Acceptar l'ajut econòmic de la Diputació de Barcelona, atorgat en el marc del "Programa sectorial d'Equipaments Responsables i Educadors 2030": Codi Xarxa Centre Gestor Actuació Ajut Atorgat 22/X/317898 Gerència de Serveis Programa sectorial d'Equipaments 3.273,62 d'Educació Responsables i Educadors 2030 Segon.- Disposar que l'execució i justificació de les accions s'ajustaran a allò establert als Annexos 1 i 2 que formen part del Dictamen d'aprovació del "Programa sectorial d'Equipaments Responsables i Educadors 2030", i que contenen respectivament el Règim Regulador, i el Formulari normalitzat de justificació de les despeses dels ajuts atorgats. Tercer.-. Facultar l'alcaldessa per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords. Quart.- Comunicar el present acord a l'Àrea d'Intervenció i Tresoreria. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 3. PER URGÈNCIA: Propostes introduïdes per urgència en la pròpia sessió ordi- nària, prèvia ratificació de la urgència per unanimitat dels membres assistents de la JGL, això és, 4/6, els quals constitueixen la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Junta de Govern Local (art. 23.1 LRBRL), amb l'assistència de l'alcalde accidental, qui presideix la sessió i del primer tinent d'alcalde, entre d'al- tres membres. Segons disposa l'article 91.4 del ROF, conclòs l'examen dels assumptes inclosos en l'ordre del dia i abans de passar al torn de precs i preguntes, d'aquesta sessió ordinària, l'alcalde accidental i president de la Junta, sotmet a la consideració dels membres as- sistents la declaració d'urgència, que és apreciada i declarada per unanimitat dels membres assistents, dels punts següents: 3.1. Aprovació PSS obres reurbanització carrer Sant Pere i escales Sant Isidre. PRP2022/171. Expedient 1379/2021 2641 3.2. Acceptació subvenció Diputació de Barcelona avantprojecte del Nou PAV 2. PRP2022/175. Expedient 2240/2022 525 3.3. Aprovació devolució garantia definitiva del contracte per a la prestació del servei de suport audiovisual i comunicació institucional PRP2022/164. Expedient 1403/2019 327 3.4. Aprovació adhesió acord marc del servei d'assessorament i mediació d'assegurances (Exp.2018.07) i a la segona pròrroga de l'acord marc del servei d'assegurances (Exp. 2018.08):vida (lot1) PRP2022/163 Expedient 1404/2020 1538 3.5. Aprovació adhesió acord marc del servei d'assessorament i mediació d'assegurances (EXP.2018.07) i a la segona pròrroga de l'acord marc del servei d'assegurances (Exp.2018.08): responsabilitat civil i patrimonial (lot 2) PRP2022/173 Expedient 1404/2021 1571 3.6. Assabentat adjudicació contracte de serveis de telecomunicacions per part del Consorci Localret PRP2022/161 Expedient 1181/2020 2003 3.1. APROVACIÓ PSS OBRES REURBANITZACIÓ CARRER SANT PERE I ESCALES SANT ISIDRE Fets: La Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 17 de març de 2022, acorda adjudicar el contracte per a l'execució de les obres de reurbanització del carrer Sant Pere i escales del carrer Sant Isidre a Canet de Mar a l'empresa a l'empresa INFRAESTRUCTURES SERVEIS I OBRES DEL VALLÈS (ISEOVA), SL, amb CIF núm. B64965759, amb subjecció al plec de clàusules administratives (PCAP), al projecte d'obres de "Reurbanització del carrer Sant Pere i escales del carrer Sant Isidre a Canet de Mar", redactat per Rosselló-Sangenís Arquitectes, SCP. Vist l'informe de l'arquitecta municipal, de data 12/04/2022, que es transcriu a continuació: "INFORME TÈCNIC SOBRE L'APROVACIÓ DEL PLA DE SEGURTAT I SALUT DE LES OBRES DE REURBANITZACIÓ DEL CARRER SANT PERE FETS 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Amb data 6 d'abril de 2021 i registre d'entrada 3775 s'aporta Pla de Seguretat i Salut de les obres de "Reurbanització del carrer de Sant Pere i escales del carrer Sant Isidre a Canet de Mar", redactat per l'empresa adjudicatària ISEOVA SL (INFRAESTRUCTURES, SERVEIS I OBRES DEL VALLÈS, SL) amb CIF P08039000, junt amb l'informe d'aprovació del pla per part de l'arquitecta tècnica i coordinadora de seguretat i salut, - amb NIF -, visat pel col·legi professional corresponent. FONAMENTS DE DRET: - Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut a les obres de construcció. - Llei 3/2007, del 4 de juliol, de l'obra pública. CONSIDERACIONS TÈCNIQUES: PRIMERA.- El pla de seguretat i salut constitueix l'instrument bàsic de les activitats d'identificació, avaluació i planificació de l'activitat preventiva en l'obra a què és refereix el capítol II del Reial decret 39/1997, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció. SEGONA.- En el pla de seguretat i salut presentat s'analitzen i es desenvolupen les previsions de l'estudi de seguretat i salut aprovat amb el projecte executiu de "Reurbanització del carrer de Sant Pere i escales del carrer Sant Isidre a Canet de Mar". TERCERA.- El pla de seguretat i salut pot ser modificat pel contractista d'acord amb el procés d'execució de l'obra, l'evolució dels treballs i les possibles incidències o modificacions que puguin sorgir al llarg de l'obra, però sempre amb l'aprovació expressa del coordinador de seguretat i salut en fase d'execució d'obra. CONCLUSIONS: De conformitat amb les consideracions anteriors, es dóna el vist-i-plau formal al Pla de Seguretat i Salut presentat per ISEOVA SL per a l'execució de les obres de Reurbanització del carrer de Sant Pere i escales del carrer Sant Isidre a Canet de Mar, informat pel coordinador de seguretat i salut de l'obra." Considerant que d'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efe