Identificació de l'expedient: 1216/2021 2454 Assumpte: Modificacions de l'ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses, vetlladors i mobiliari auxiliar a Canet de Mar i modificacions de l'ordenança fiscal número 11,reguladora de la taxa per l'ocupació de terrenys d'us públic amb taules i cadires amb finalitat lucrativa. INFORME TÈCNIC FETS El Ple, en sessió ordinària, en data 25 d'octubre de 2018, aprovà provisionalment la modificació de l'ordenança fiscal i el seu text refós (29/10/2018). En no haver-se presentat reclamacions durant el període d'exposició pública, aquells acords quedaren elevats a definitius (BOP 28/12/2018). En data 21 de maig de 2021,mitjançant reunió mantinguda entre Tresoreria, Seguretat Ciutadana i Serveis Tècnics municipals, es van determinar quin canvis s'haurien d'introduir tant a l'ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses, vetlladors i mobiliari auxiliar com a l'ordenança fiscal núm. 11 de Canet de Mar de forma que es pugin agilitzar els diversos processos administratius relacionats amb les llicències de terrasses dels establiments de restauració. Addicionalment, es proposa realitzar canvis als criteris de valoració de la taxa d'ocupació, mantenint la valoració per superfície ocupada i considerant el número de mòduls de taules i cadires instal·lats, però introduint un coeficient en funció del carrer on s'ubica l'establiment, i introduir canvis en els períodes permesos per ocupació de via pública per taules i cadires, passant d'una tipologia basada en temporades a una tipologia basada en períodes anuals, trimestrals i puntuals. Finalment, en quant al càlcul de la taxa, s'introdueix la consideració d'implantar un coeficient multiplicador, en funció de la categoria fiscal del carrer on es trobi situat l'establiment, distingint entre els establiment que estan situats a l'eix comercial de la població ( riera Sant Domènec, riera Buscarons, riera Gavarra i carrer Ample) dels que no i addicionalment, poder realitzar el càlcul de la taxa de terrasses per número i tipus de mòduls instal·lats, de forma que si ,per causes excepcionals sanitàries ,els establiments han d'instal·lar menys taules i cadires que les autoritzades en condicions normals a la superfície permesa, es pugui modular la taxa, estant aquesta regulada a les ordenances fiscals. FONAMENTS DE DRET - Ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses, vetlladors i mobiliari auxiliar a Canet de Mar. - Llei reguladora d'Hisendes Locals (TRLHL), aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març. 23/09/2021 Enginyer tècnic - Ordenança fiscal número 11,reguladora de la taxa per l'ocupació de terrenys d'us públic amb taules i cadires amb finalitat lucrativa. Jesús Navarro Pastor Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra 258b1338ee4347b285583c689aae7366001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original CONSIDERACIONS TÈCNIQUES: PRIMERA.- Els problemes que es vol solucionar amb la introducció dels canvis consisteixen en: Alleugerir la càrrega de treball administratiu, convertint el procés de renovació de llicència d'una terrassa en un procés més àgil. Introduir canvis en els períodes permesos per ocupació de la via pública, incentivant la llicència anual i permetre l'ocupació puntual per tal que, durant certs períodes de l'any, com per exemple el Nadal, fires, festes tradicionals o per motius determinats que ho justifiquin, incentivar l'activitat turística i econòmica del municipi. Introduir canvis en els criteris de valoració de la taxa d'ocupació, reformulant el concepte de Superfície, de forma que, encara que es mantingui el càlcul per superfície, es pugui calcular la taxa en funció del número i tipologia de mòduls de taules i cadires instal·lats a la terrassa de cada establiment. Introduir un coeficient multiplicador en funció de la categoria fiscal del carrer on s'ubica l'establiment, distingint entre els establiments que estan situats a l'eix comercial de la població ( riera Sant Domènec, riera Buscarons, riera Gavarra i carrer Ample) dels que no. Introduir la possibilitat de que si per causes sanitàries excepcionals, els establiments no poden disposar a la terrassa de totes les taules permeses a la superfície autoritzada, es pugui canviar l'import de la taxa estant regulat aquest canvi, tant a l'ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses com a les ordenances fiscals. SEGONA.- En quant a la tramitació de les diferents llicències, amb els tràmits associats de les tipologies de temporada que actualment estan en vigor, s'han de generar informes de tots els departaments implicats per cadascuna de les terrasses i per cada temporada. Els canvis a introduir han de permetre alleugerir la càrrega de feina dels departaments implicats i agilitzar els diversos processos administratius relacionats amb les llicències de terrasses dels establiments de restauració. A l'ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses, vetlladors i mobiliari auxiliar de Canet de Mar es vol introduir el concepte renovació automàtica de llicència per padró. D'aquesta manera, es proposa que les llicències anuals i trimestrals es renovin automàticament, amb efectes 1 de gener per les anuals i el dia 1 del primer mes per les trimestrals, pel mateix termini i condicions, i si no hi ha hagut canvis a la terrassa, una vegada que s'hagi efectuat el pagament de la taxa corresponent, llevat que el titular formuli de forma expressa, en el termini de quinze dies abans de l'inici del nou període de vigència de la llicència, la seva voluntat contrària a disposar de la llicència renovada. 23/09/2021 Enginyer tècnic Es proposa que les llicències anuals es cobrin per liquidació i les llicències trimestrals i puntuals per autoliquidació. La idea d'aquest concepte és que, si no han hagut canvis a la llicència, hi hagi l'opció de poder renovar de forma automàtica la llicència, per padró, sense haver de realitzar cap informe previ. Addicionalment, les persones relacionades amb els establiments de restauració s'estalviarien de realitzar el tràmit de petició de llicència, encara que sigui amb les mateixes característiques i per cadascuna de les temporades. Jesús Navarro Pastor Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 258b1338ee4347b285583c689aae7366001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original TERCERA.- En quant als canvis en les diferents tipologies de durada permesa d'ocupació de via pública per terrassa, es proposa canviar les tipologies actual per les tipologies anual, trimestral o bé puntual. Al passar a tipologia anual, trimestral o bé puntual, permetrien incentivar la llicència anual, permetrien, en els casos d'establiments que només ocupen la via pública amb terrassa durant els mesos d'estiu, i que ara veuen limitada la seva ocupació en el període del 15 d'abril a 31 d'octubre, poder muntar la terrassa per Setmana Santa, encara que hi hagi anys que no quedi inclosa dins del període de la temporada d'estiu. En quant a la introducció de la tipologia puntual, permetria, durant certs períodes de l'any, com per exemple el Nadal, fires, festes tradicionals o per motius determinats que ho justifiquin, incentivar l'activitat turística i econòmica del municipi. QUARTA.- Respecte al canvi en els criteris de valoració de la taxa d'ocupació, es proposa tenir en consideració la situació de l'establiment, introduint un coeficient multiplicador en funció de la categoria fiscal del carrer on s'ubica l'establiment, distingint entre els establiment que estan situats a l'eix comercial de la població dels que no. D'aquesta manera, les terrasses situades dintre del denominat eix comercial, el qual inclouria la riera Sant Domènec, la riera Buscarons, la riera Gavarra i el carrer Ample, mantindrien els imports que tenien fins ara, però els establiments situats fora de l'eix comercial, se'ls aplicarà un coeficient reductor respecte a la taxa actual, segons estudi realitzat i que està justificat al informe econòmic de modificació de la taxa. Per a calcular aquest coeficient, s'ha consultat a les diferents immobiliàries de la població demanant que es realitzi un llistat dels diferents locals per llogar que hi ha a la població, distingint entre els que estan situats a l'eix comercial de la població (riera Sant Domènec, la riera Buscarons, la riera Gavarra i el carrer Ample) dels que no. D'aquesta manera es pot estudiar quina diferència de preu /m2 existeixen entre els diferents locals de forma que es pugui extreure el coeficient comú a aplicar als locals situats a l'eix comercial de la població. De l'estudi realitzat es pot despendre que els establiments situats a un carrer de l'eix comercial tindran un increment del 50 % respecte dels que no estan situats. En quant a la determinació del valor de la taxa, es proposa mantenir el preu als establiments situats en carrer de l'eix comercial i realitzar una rebaixa segons els coeficients calculats. CINQUENA.- Respecte al canvi en els criteris de valoració de la taxa d'ocupació, perquè es pugui tenir en compte el número de mòduls instal·lats, es proposa canviar la forma de formular el concepte "Superfície" considerant, de forma objectiva, la superfície que ocupen les dues tipologies de mòduls de taules i cadires contemplats a l'ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses, vetlladors i mobiliari auxi