Identificació de l'expedient: 1216/2021 2454 Assumpte: Modificacions d'ordenances fiscals reguladores de tributs per l'exercici 2022 i següents De conformitat amb l'article 25 del Text refós de la Llei reguladora d'Hisendes Locals (TRLHL), aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, s'emet el següent: INFORME TÈCNIC-ECONÒMIC JUSTIFICATIU DE L'IMPORT DE LES TAXES I.-RELACIÓ DE FETS Es proposa l'adopció de l'acord per: Establiment d'una nova taxa Modificació d'una taxa ja establerta Supressió d'una taxa ja establerta Pel/s següent/s supòsit/s d'utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local: OF Tarifa Objecte 30 366 Lloguer 4h (lloguer mínim) Sala Odèon: Escenari i pati butaques 30 56 Per cada hora de més Sala Odèon: Escenari i pati butaques 30 148 Lloguer 4h (lloguer mínim) Sala Odèon: Escenari per assaig 30 28 Per cada hora de mes Sala Odèon: Escenari per assaig 30 288 Lloguer 4h (lloguer mínim) Sala Centru: Escenari i pati butaques 30 56 Per cada hora de més Sala Centru: Escenari i pati butaques 30 130 Lloguer 4h (lloguer mínim) Sala Centru: Escenari per assaig 30 46 Per cada hora de més Sala Centru: Escenari per assaig 30 700 Lloguer un dia Sala Odèon: Escenari i pati butaques 30 500 Lloguer un dia Sala Centru: Escenari i pati butaques 16/09/2021 Tècnica de Cultura Pels següents supòsits de prestació de serveis i/o realització d'activitats administratives: OF Tarifa Objecte Merce Valls Melendres Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra c1ffeab8c2f944c6a098f30c50e02e32001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original L'apartat III de l'informe posa de manifest l'adequació de la proposta a la normativa aplicable. II.-FONAMENTS DE DRET 2.1. Règim jurídic Les taxes són ingressos de dret públic de caràcter tributari. D'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, les entitats locals poden establir taxes per: A.- La utilització privativa o l'aprofitament especial del domini públic local. En tot cas, tindran consideració de taxes les prestacions patrimonials que estableixin les entitats locals per la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local. L'article 20, apartat 3r, del TRLHL inclou una relació exemplificativa, no tancada, de supòsits d'utilització privativa o aprofitament especial que poden ésser subjectes a taxa. B.- La prestació de serveis o la realització d'activitats de la seva competència que es refereixin, afectin o beneficiïn de manera particular als subjectes passius. Tindran consideració de taxes les contraprestacions pecuniàries que s'exigeixin per la prestació de serveis o la realització d'activitats administratives quan es produeixi qualsevol de les circumstàncies següents: a) Que no siguin de sol·licitud o recepció voluntària pels administrats. A aquests efectes no es considerarà voluntària la sol·licitud o la recepció per part dels administrats: · Quan vingui imposat per disposicions legals o reglamentàries. · Quan els béns, serveis o activitats requerits siguin imprescindibles per la vida privada o social del sol·licitant. b) Que no es prestin o realitzin pel sector privat, estigui o no establerta la seva reserva a favor del sector públic conforme a la normativa vigent. Per tant, quan concorrin a) o b), la contraprestació exigida tindrà naturalesa de taxa, i quan no concorrin cap de les dues, tindrà naturalesa de preu públic. S'entendrà que l'activitat administrativa o servei afecta o es refereix al subjecte passiu quan hagi estat motivat directa o indirectament per aquest en raó de que les seves actuacions o omissions obliguin a les entitats locals a realitzar d'ofici activitats o a prestar serveis per raons de seguretat, salubritat, d'abastament de la població o d'ordre urbanístic, o qualsevulla altra. L'article 20, apartat 4t, del TRLHL inclou una relació exemplificativa de supòsits de prestació 16/09/2021 Tècnica de Cultura de serveis o activitats que poden estar subjectes a taxa. 2.2.- Supòsits de no subjecció D'acord amb l'article 21.1 TRLHL, en cap cas no es podran exigir taxes pels serveis i activitats següents: a) Abastament d'aigua en fonts públiques b) Enllumenat públic Merce Valls Melendres Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació c1ffeab8c2f944c6a098f30c50e02e32001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original c) Vigilància pública en general. d) Protecció civil. e) Neteja de la via pública. f) Ensenyament en els nivells d'educació obligatòria. En el cas de la utilització privativa o aprofitament especial constituïts en el sòl, subsol o vol de les vies públiques municipals per part d'empreses explotadores de serveis de subministrament que resultin d'interès general o afectin a la generalitat o a una part important del veïna, la subjecció al règim especial de l'article 24.2.c TRLHL exclou l'exacció d'altres taxes per aquest concepte, sense perjudici de les que es pugui establir per prestació de serveis o realització d'activitats administratives. 2.3. Supòsits d'exempció L'article 21.2 TRLHL estableix que "l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals no estaran obligats al pagament de les taxes per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic pels aprofitaments inherents als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per tots els que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o la defensa nacional." Aquest precepte no regula cap supòsit d'exempció per taxes per prestació de serveis o realització d'activitats administratives. 2.4.- Regla de quantificació A.- Pel que fa a les taxes per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local, l'article 24.1 TRLHL estableix que el seu import es fixarà: a) Amb caràcter general, prenent com a referència el valor que tindria en el mercat la utilitat derivada d'aquesta utilització o aprofitament, si els béns afectats no fossin de domini públic. A aquest efecte, les ordenances fiscals podran assenyalar en cada cas, atenent a la naturalesa específica de la utilització privativa o l'aprofitament especial del què es tracti, els criteris o paràmetres que permetin definir el valor de mercat de la utilitat derivada b) Quan s'utilitzin procediments de licitació pública, l'import d ela taxa vindrà determinat pel valor econòmic de la proposició sobre la qual recaigui la concessió, autorització o adjudicació. c) Quan es tracti de taxes per utilització privativa o aprofitaments especial constituïts en el sòl, subsol o vol de les vies públiques municipals, a favor d'empreses explotadores 16/09/2021 Tècnica de Cultura de serveis de subministraments que resultin d'interès general o afectin a la generalitat o a una part important del veïnat, l'import d'aquestes consistirà, en tot cas i sense excepció, en el 1,5 per cent dels ingressos bruts procedents de la facturació que obtinguin anualment e cada terme municipal les referides empreses. B.- Quant a les taxes per la prestació d'un servei o per la realització d'una activitat , l'article 24.2 TRLHL estableix que , en general, el seu import no podrà excedir, en el seu conjunt, del cost real o previsible del servei o activitat de què es tracti o, en el seu defecte, del valor de la prestació rebuda. Merce Valls Melendres Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació c1ffeab8c2f944c6a098f30c50e02e32001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Per la determinació d'aquest import, es tindran en compte els costos directes i indirectes, inclosos els de caràcter financer, amortització de l'immobilitzat i, en el seu cas, els necessaris per garantir el manteniment i un desenvolupament raonable del servei o activitat per quina prestació o realització s'exigeix la taxa, tot això amb independència del pressupost o organisme que ho satisfaci. El manteniment i desenvolupament raonable del servei o activitat de que es tracti es calcularà d'acord amb el pressupost i projecte aprovats per l'òrgan competent. Segons s'estableix en apartat 3r de l'article 20, la quota tributària consistirà, segons disposi la corresponent ordenança fiscal, en: a) La quantitat resultant d'aplicar una tarifa, b) Una q