Identificació de l'expedient: 3016/2021 2942 Assumpte: Modificacions de les ordenances reguladores de preus públics per l'exercici 2022 i següents D'acord amb l'article 26.2 de la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de taxes i preus públics, s'eleva la següent: MEMÒRIA ECONÒMICA FINANCERA I.-RELACIÓ DE FETS Es proposa l'adopció de l'acord per: Establiment d'un nou preu públic Modificació d'un preu públic ja establert Per la següent prestació de serveis o realització d'activitat: Ordenança Objecte 30 Entrades als espectacles del Teatre Municipal de Canet L'apartat III de l'informe posa de manifest l'adequació de la proposta a la normativa aplicable. L'Annex a l'informe mostra el detall dels càlculs per determinar l'adequació de l'import del preu públic proposat als límits previstos a la legislació aplicable. II.-FONAMENTS DE DRET 2.1. Règim jurídic Els preus públics són ingressos de dret públic de caràcter no tributari. D'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals (TRLHL), aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, les entitats locals poden establir preus públics 21/09/2021 Tècnica de Cultura per la prestació de serveis o la realització d'activitats de la seva competència quan no concorrin cap de les circumstàncies de l'article 20.1.B del mateix cos legal. L'article 20.1.B del TRLHL regula les circumstàncies en les quals, cas de concórrer, caldrà definir com a taxa la contraprestació econòmica exigida per la prestació d'un servei o la realització d'una activitat administrativa, i són les següents: a) Que no siguin de sol·licitud o recepció voluntària pels administrats. A aquests efectes no es considerarà voluntària la sol·licitud o la recepció per part dels administrats: · Quan vingui imposat per disposicions legals o reglamentàries. Merce Valls Melendres Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra c46f7e2bfe714a84b648a3654c34b39b001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original · Quan els béns, serveis o activitats requerits siguin imprescindibles per la vida privada o social del sol·licitant. b) Que no es prestin o realitzin pel sector privat, estigui o no establerta la seva reserva a favor del sector públic conforme a la normativa vigent. Per tant, quan concorrin a) o b), la contraprestació exigida tindrà naturalesa de taxa, i quan no concorrin cap de les dues, tindrà naturalesa de preu públic. De conformitat amb l'article 43 TRLHL, estaran obligats al pagament dels preus públics aquells que es beneficiïn dels serveis o activitats pels quals s'hagin de satisfer aquells. 2.2.- Supòsits exclosos D'acord amb l'article 42 TRLHL, en relació amb l'article 21 del mateix cos legal, en cap cas no es podran exigir preus públics pels serveis i activitats següents: a) Abastament d'aigua en fonts públiques b) Enllumenat públic c) Vigilància pública en general. d) Protecció civil. e) Neteja de la via pública. f) Ensenyament en els nivells d'educació obligatòria. 2.3.- Regla de quantificació Segons estableix l'article 44.1 del TRLHL, l'import dels preus públics haurà de cobrir com a mínim el cost del servei prestat o de l'activitat realitzada. No obstant l'anterior, quan existeixin raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic que així ho aconsellin, l'entitat podrà fixar preus públics per sota del límit previst en l'apartat anterior (article 44.2 TRLHL). El capítol VI del Títol I del TRLHL, en la qual es recull el règim jurídic dels preus públics establerts per les entitats locals, no s'especifiquen els costos que cal considerar als efectes de verificar el compliment de la regla de quantificació. A manca de regulació específica, tindrem en compte allò que l'article 24.2 TRLHL estableix per a la quantificació de les taxes per prestació de serveis o la realització d'activitats administratives, això és, "costos directes i indirectes, inclosos els de caràcter financer, amortització de l'immobilitzat i, en el seu cas, els necessaris per garantir el manteniment i un desenvolupament raonable del servei o activitat per quina prestació o realització s'exigeix la taxa, tot això amb independència del pressupost o organisme que ho satisfaci". A aquest efecte, el manteniment i desenvolupament raonable del servei o activitat de que es tracti es 21/09/2021 Tècnica de Cultura calcularà "d'acord amb el pressupost i projecte aprovats per l'òrgan competent." 2.4.- Obligatorietat de memòria econòmica L'article 26.2 de la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de taxes i preus públics, que d'acord amb l'article 9.2. de la mateixa Llei resulta d'aplicació supletòria a les taxes i els preus públics exigits per les corporacions locals, estableix que «tota proposta d'establiment o modificació de la quantia dels preus públics haurà d'anar acompanyada d'una memòria econòmico- financera que justificarà l'import dels mateixos que es proposi i el grau de cobertura dels Merce Valls Melendres Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació c46f7e2bfe714a84b648a3654c34b39b001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original costos corresponents." III.-CONSIDERACIONS 3.1.- Naturalesa del servei /activitat L'activitat o servei pel qual es proposa l'establiment o modificació del preu públic reuneix les següents característiques: És un servei de competència municipal, en el marc de les seves competències en matèria de promoció de la cultura i d'instal·lacions culturals. Aquestes competències estan definides tant a la normativa estatal de règim local com a la normativa catalana. D'una banda, l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local atribueix als municipis competències pròpies, en els termes de la legislació de l'Estat i de les Comunitats Autònomes, en diverses matèries i, en concret, en matèria cultural preveu a l'apartat m) la competència de promoció de la cultura i equipaments culturals. D'altra banda, l'article 66.3 n) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, estableix que els municipis tenen competències pròpies en activitats i instal·lacions culturals. NO és de sol·licitud o recepció no voluntària. Es presta en concurrència amb el sector privat. No està inclòs en els supòsits de no subjecció de l'article 21 TRLHL. 3.2.- Descripció i organització del servei El TMC és un equipament de gestió municipal destinat al foment de les arts escèniques i també cíviques, socials, culturals, d'oci i qualsevol altre que sigui d'interès públic. Aquest equipament escenicomusical de titularitat pública, que tindrà caràcter de bé de domini públic, està configurat per dos espais: la Sala Odèon (sala gran) i la Sala Centru (sala petita). Les dues sales del servei de teatre (Sala Centru i Sala Odèon) compten amb les instal·lacions necessàries per dur-hi a terme funcions de teatre, música i dansa, amb mobiliari i equipament tècnic propi. Segons l'activitat que es desenvolupi, l'aforament es pot veure modificat per les normes de seguretat, incendis o qualsevol que en marqui una limitació per 21/09/2021 Tècnica de Cultura qüestions de seguretat i/o salubritat pública. L'activitat i usos dels espais escenicomusicals del TMC són, fonamentalment, la creació, difusió i desenvolupament a Canet de Mar de les arts escèniques, musicals i cinematogràfiques, entre les quals es troben la dansa, teatre, dansa-teatre, teatre-màgia, circ, òpera, musical, prestidigitació, transformisme, cabaret, varietats, documentals, curts, pel·lícules, treballs audiovisuals, arts vives com el body art o la performance Els serveis principals que han de prestar-se són: Programació estable d'arts escèniques i música professionals Programació d'espectacles de producció local. Programació d'arts escèniques i música per a escolars. Merce Valls Melendres Programació d'audiovisuals Suport a la creació (assaig i presentació, residències artístiques) Signatura 1 de 1 Formació i ús escolar (teatre, dansa, música, espectacles de fi de curs, presentacions i/o cloendes). Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació c46f7e2bfe714a84b648a3654c34b39b001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original [Explicar el funcionament del servei i els mitjans que s'hi adscriuen als efectes de determinar la traça de cost. Per exemple: La prestació del servei del Teatre Municipal de Canet de Mar (TMC), resta assumida per l'Ajuntament de Canet de Mar com a servei propi, mitjançant p