Identificació de l'expedient: 1217/2021 573 Assumpte: Ordenança de transparència i administració electrònica ANUNCI El Ple municipal, en sessió ordinària de data 29 d'abril de 2021, va acordar aprovar A inicialment l'Ordenança de transparència i administració pública de l'Ajuntament de Canet de Mar. No s'ha presentat cap al·legació, reclamació ni suggeriment durant l'exposició pública https://bop.diba.cat d'aquesta Ordenança, per la qual cosa que aprovada definitivament i se'n publica el text literal, com a condició d'executivitat: ORDENANÇA DE TRANSPARÈNCIA I ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA PREÀMBUL.....................................................................................................................4 TÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS............................................................................7 CAPÍTOL PRIMER. ÀMBIT D'APLICACIÓ......................................................................7 Pàg. 1-31 Art. 1 Objecte ..................................................................................................................7 Art. 2. Àmbit d'aplicació subjectiu....................................................................................7 Art. 3. Responsables de l'aplicació de l'ordenança .........................................................8 CAPÍTOL SEGON. PRINCIPIS GENERALS ..................................................................8 Art. 4. Principis generals .................................................................................................8 CVE 202110102954 CAPÍTOL TERCER. DRETS I DEURES DELS CIUTADANS I LES CIUTADANES .....10 Art. 5.- Drets dels ciutadans i les ciutadanes ................................................................10 Art. 6. Deures dels ciutadans i les ciutadanes ..............................................................10 Art. 7 Sistema de garantia dels drets i deures ..............................................................11 TÍTOL II. DEL GOVERN OBERT ..................................................................................11 CAPÍTOL PRIMER. DISPOSICIONS GENERALS EN MATÈRIA DE TRANSPARÈNCIA ...................................................................................................................................... 11 Art. 8. Transparència pública ........................................................................................12 Data 5-8-2021 Art. 9. Condicions tècniques en matèria de transparència............................................12 Art. 10. Unitat de Transparència i Informació................................................................12 Art. 11. Avaluació del compliment de les obligacions de transparència........................13 CAPÍTOL SEGON. PUBLICITAT ACTIVA I REUTILITZACIÓ ......................................13 Art. 12.Transparència en l'activitat pública....................................................................13 Art. 13. Portal de la transparència.................................................................................14 Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Art. 14.Obligacions de publicitat activa .........................................................................14 Art. 15. Reutilització de la informació ............................................................................15 CAPÍTOL TERCER. ACCÉS A LA INFORMACIÓ ........................................................15 Art. 16. Procediment relatiu al dret d'accés a la informació pública ..............................15 Art. 17. Límits a l'accés i accés parcial .........................................................................16 CAPÍTOL QUART.DE LA PARTICIPACIÓ A TRAVÉS DE MITJANS ELECTRÒNICS 17 29/07/2021 Alcaldessa Art. 18. Foment del govern obert per mitjans electrònics..............................................17 TÍTOL III. INSTRUMENTS PER A L'ACCÉS ELECTRÒNIC A L'AJUNTAMENT DE .. 19 Art. 19. Portal d'Internet.................................................................................................19 Art. 20. Seu electrònica .................................................................................................19 Art. 21. Registre electrònic general ...............................................................................21 Art. 22. Oficina d'Assistència en Matèria de Registres..................................................22 Art. 23. Tauler d'edictes electrònic ................................................................................23 Blanca Arbell Brugarola Signatura 1 de 1 B Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra fa2e02dffb7244bd9f64604e5d406113001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original TÍTOL IV. TRAMITACIÓ DEL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU ELECTRÒNIC .......25 CAPÍTOL PRIMER. IDENTIFICACIÓ I SIGNATURA DE L'ADMINISTRACIÓ I ELS CIUTADANS I CIUTADANES .......................................................................................25 Art. 24. Política de signatura .........................................................................................25 Art. 25. Mecanismes d'identificació dels ciutadans i les ciutadanes .............................25 Art. 26. Mecanismes de signatura dels ciutadans i les ciutadanes ...............................26 Art. 27. Mecanismes d'identificació i signatura per a l'autenticació de la competència i la signatura de l'Administració...........................................................................................26 A Art. 28. Mitjans per a l'acreditació de la representació..................................................27 Art. 29. Registre electrònic d'apoderaments .................................................................27 https://bop.diba.cat CAPÍTOL SEGON. GESTIÓ DEL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU ELECTRÒNIC.28 Art. 30. Simplificació del procediment administratiu......................................................28 Art. 31. Obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament de ... ...............29 Art. 32. Carpeta ciutadana o espai personalitzat de relacions amb el sector públic .....29 Art. 33. Notificació electrònica .......................................................................................30 CAPÍTOL TERCER. DOCUMENTS ELECTRÒNICS ...................................................30 Art. 34. Documents electrònics .....................................................................................30 Art. 35. Expedients ........................................................................................................31 Pàg. 2-31 Art. 36. Llibres d'actes i Llibres de decrets....................................................................31 Art. 37. Còpies electròniques ........................................................................................31 Art. 38. Arxiu electrònic .................................................................................................32 Art. 39. Sistema de gestió documental..........................................................................32 CAPÍTOL QUART.FUNCIONAMENT ELECTRÒNIC DELS ÒRGANS COL·LEGIATS33 CVE 202110102954 Art. 40. Funcionament electrònic dels òrgans col·legiats..............................................33 Art. 41. Funcionament electrònic dels òrgans col·legiats de govern.............................33 CAPÍTOL CINQUÈ FACTURACIÓ ELECTRÒNICA .....................................................34 Art. 42. Factura electrònica ...........................................................................................34 CAPÍTOL SISÈ. RÈGIM SANCIONADOR ....................................................................34 Art. 43. Règim sancionador...........................................................................................34 DISPOSICIONS TRANSITÒRIES .................................................................................35 Segona. Règim transitori d'arxius, registre i Portal d'Internet .......................................35 Data 5-8-2021 Tercera. Procediments en curs .....................................................................................35 DISPOSICIONS ADDICIONALS ...................................................................................36 Primera. Creació d'altres seus electròniques................................................................36 Segona. Adhesió a plataformes i serveis d'altres administracions ...............................36 Tercera. Formació i assistència ....................................................................................36 DISPOSICIONS DEROGATÒRIES ..............................................................................37 Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Única. Derogació normativa ..........................................................................................37 DISPOSICIONS FINALS ...............................................................................................38 Primera. Entrada en vigor .............................................................................................38 PREÀMBUL 29/07/2021 Alcaldessa I L'increment de l'eficàcia administrativa i la possibilitat d'oferir nous serveis públics són avui dia factors importants de millora