EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Ref: SS/et BASES ESPECÍFIQUES I CONVOCATÒRIA EXERCICI 2021 PER A L'ATORGAMENT D'UNA SUBVENCIÓ SOBRE L'IMPORT DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES, CORRESPONENT AL DOMICILI HABITUAL, PER MINORAR LA REPERCUSSIÓ ECONÒMICA DEL PAGAMENT DE L'IBI 2021 EN CONTRIBUENTS AMB SITUACIÓ ECONÒMICA DESFAVORIDA Primera.- Objecte L'objecte d'aquestes bases específiques és la regulació de l'atorgament d'una subvenció sobre l'import de la quota líquida de l'impost sobre béns immobles (IBI) de l'exercici 2021 corresponent a l'habitatge habitual, adreçada a les persones amb una situació econòmica desfavorida. Segona.- Règim jurídic 1. Les subvencions a les que fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurament revocables en tot moment, no generen cap dret a l'obtenció de subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent, així com tenen caràcter no devolutiu. 2. El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquestes bases serà el de concurrència pública no competitiva. 3. La gestió de les subvencions s'efectuarà d'acord amb els principis establerts en la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Canet de Mar i la restant normativa aplicable en matèria de subvencions. Tercera.- Persones destinatàries dels ajuts Poden ser destinatàries dels ajuts les persones que siguin subjectes passius de l'impost sobre béns immobles (IBI) o bé aquelles a les quals es repercuteix la quota d'aquest impost en els rebuts del lloguer, i que compleixin els requisits que es determinen a la base cinquena. Quarta.- Conceptes A l'efecte de l'atorgament de l'ajut, s'entén per domicili habitual aquell en el qual estigui empadronada la persona beneficiària en el moment de meritar-se la quota subvencio- nada de l'impost (1 de gener de 2021). Per IRSC s'entén l'indicador de renda de suficiència de Catalunya, regulat per la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic, i aprovat anualment amb els pressupostos de la Generalitat de Catalunya. Cinquena.- Requisits de les persones beneficiàries dels ajuts A data de meritació de l'impost (1 de gener de 2021), la persona sol·licitant (i si escau, la seva parella) ha de complir els requisits següents: 1. Ser propietari/a o llogater/a de l'habitatge habitual (quan consti en el contracte de lloguer que l'IBI és a càrrec del llogater), o usufructuari de l'habitatge sempre i quan figuri com a subjecte passiu de l'IBI. 2. Estar empadronat/da en aquest municipi en l'habitatge pel qual es sol·licita l'ajut abans del 1 de gener de l'exercici en curs. 3. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament i la resta d'administracions, i amb la Seguretat Social. Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Ref: SS/et 4. Que els subjectes passius de l'habitatge pel qual se sol·licita l'ajut no constin com a titulars cadastrals, en tot el territori nacional, de cap altre bé immoble de caràcter urbà. S'exclourà d'aquesta restricció, únicament, la propietat d'una única plaça d'aparcament i/o traster al municipi, per a ús propi. No tributar, ni la persona sol·licitant ni cap de les persones integrants de la unitat familiar empadronades al domicili, en concepte d'impost sobre béns immobles per més d'un altre immoble que no sigui l'habitatge habitual. 5. Residir en un habitatge amb un valor cadastral inferior als 100.000,00. 6. Disposar la persona sol·licitant i la resta de persones que convisquin en l'habi- tatge d'uns ingressos que no superin les quanties següents: a) Per a una persona sola empadronada al domicili: 2 vegades l'IRSC vigent. b) Per a dues persones empadronades al domicili: 2,5 vegades l'IRSC vigent. c) Per a tres persones empadronades al domicili: 3 vegades l'IRSC vigent. d) Per a quatre persones o més empadronades al domicili: 3,5 vegades l'IRSC vigent. e) Per a cinc persones o més empadronades al domicili, amb carnet de família nombrosa vigent: 4 vegades l'IRSC vigent. Els ingressos que s'hauran de tenir en compte són els rendiments bruts. Es consideren ingressos gravables els següents: -Rendes del treball -Rendes del capital mobiliari -Rendes del capital immobiliari -Rendes de les activitats econòmiques i professionals -Rendes de règims especials -Rendes exemptes de tributar per l'IRPF Per a una família en què resideixi una persona que acrediti una discapacitat amb certificat emès per l'ICASS o per a una família monoparental, es conside- rarà una persona addicional a efectes del càlcul dels ingressos. Les famílies nombroses, degudament acreditades amb el corresponent títol, que compleixin tots els requisits indicats a les presents bases, se'ls aplicarà l'apartat e) pel que fa al nivell d'ingressos. Sisena.- Quantia de l'ajut 1. L'ajut atorgat pot ser equivalent, com a màxim, al 80% de la quota líquida de l'impost sobre béns immobles, amb un import màxim per sol·licitud de 300 euros. 2. El percentatge a aplicar sobre la quota líquida de l'impost sobre béns immobles per calcular l'import de l'ajut a atorgar es determinarà d'acord amb la següent taula: Valor cadastral (Vc) %a aplicar 0 < Vc 65.000 80% 65.000 < Vc 80.000 60% 80.000 < Vc <100.000,00 50% Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Ref: SS/et 3. No es poden concedir ajuts per sobre del crèdit pressupostari disponible. En el cas que del nombre de sol·licituds rebudes es derivi una quantia d'ajuts superior al crèdit disponible, es prorratejarà proporcionalment aquest crèdit entre totes les sol·licituds 4. L'import total màxim de la convocatòria és de 20.000 euros. Setena.- Sol·licituds: documentació i termini 1. El procediment es tramitarà mitjançant convocatòria pública que s'ajustarà a allò que disposen aquestes bases. 2. Les sol·licituds s'han d'ajustar al model normalitzat, i s'han de presentar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana abans de la data màxima assenyalada al punt 4 (30 de setembre de 2021). 3. A les sol·licituds caldrà adjuntar: a) Sol·licitud formalitzada en l'imprès normalitzat. b) Fotocòpia DNI o NIE del beneficiari i de la resta de persones que conviuen en l'habitatge pel qual es sol·licita la subvenció. c) Declaració de la renda presentada a l'Agència Tributària o certificat d'imputacions de l'IRPF de les persones que conviuen en l'habitatge. d) Certificat de convivència. e) Certificació acreditativa de la condició de persona discapacitada d'algun dels membres de la unitat familiar o de família monoparental, si és el cas. f) En el cas de persones llogateres del domicili habitual a les quals la propietat repercuteix en la renda del lloguer, l'impost sobre béns immobles (IBI): I. Còpia del contracte de lloguer de l'habitatge. II. Còpia de tots els rebuts de lloguer de l'any de la convocatòria fins al mes anterior a la data de la convocatòria, en els quals es reflecteixi expressament que es repercuteix l'IBI, i/o càrrec bancari. III. Autorització signada pel propietari de l'habitatge llogat per consultar el valor cadastral del mateix. g) Declaració responsable, segons model normalitzat, on es faci constar que tant el sol·licitant com les persones que convisquin amb ell (d'acord amb les dades que consten al padró d'habitants): -no es troben en cap de les causes que impedeixen obtenir la condició de beneficiari d'una subvenció, d'acord amb el que estableix l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. -que es troben al corrent de les seves obligacions tributàries vers la Seguretat Social i l'Agència Tributària. 4. Les presents bases entraran den vigor a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOPB, i es determina que la data màxima per presentar les sol·licituds serà el dia 30 de setembre d'enguany, al registre general de l'Ajuntament o per qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Si la documentació fos incorrecta o incompleta es reclamarà a la persona sol·licitant el complement o la rectificació necessària en el termini de deu dies, s'advertirà que la no complementació s'entendrà com un desistiment i implicarà l'arxiu de la sol·licitud. Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Ref: SS/et La presentació d'una sol·licitud de subvenció comporta el coneixement i la plena acceptació d'aquestes bases. 5. No és necessari que la persona interessada aporti els certificats ni altres documents acreditatius de la situació que fonamenta la concessió de l'ajut o les circumstàncies previstes quan l'òrgan concedent de l'ajut pugui consultar i verificar telemàticament les dades declarades i consti el consentiment de la persona interessada --tret que una norma amb rang de llei n'autoritzi la cessió-- per què es realitzi la consulta esmentada. Vuitena.- Resolució de les sol·licituds 1. A la vista de les sol·licituds presentades, l'Àrea de Serveis Socials determinarà les sol·licituds que compleixen els requisits i per tant tenen dret a la subvenció, i la quantia d'aquesta. La proposta s'elevarà a la Junta de Govern Local per al seu atorgament. Els contribuents que no reuneixin els requisits establerts a la vigent normativa per a la concessió de la subvenció, se'ls notificarà la desestimació de la seva sol·licitud. 2. El termini màxim per a la resolució serà de tres mesos des de la finalització del termini de presentació de la sol·licituds. 3. La resolució de l'atorgament posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d'un mes, o bé recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 4. Transcorregut el termini fixat sense que s'hagi notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'atorgament de la subvenció. Novena.- Incompatibilitats Totes les subvencions o ajuts per pagar l'IBI de l'exercici 2021 són excloents o incompatibles entre elles. En conseqüència, donat el cas, la persona beneficiària tindrà dret només a una d'elles. Desena.- Crèdit pressupostari Aquesta subvenció anirà a càrrec de l'aplicació pressupostària 40 23100 48200, habilitada als efectes escaients, i quedarà condicionada a l'habilitació de crèdit suficient i adequat al pressupost municipal vigent en funció de la dotació. Onzena.- Pagament El pagament de la subvenció s'efectuarà, mitjançant transferència bancària, en el compte de l'entitat bancària indicat per la persona beneficiària, una vegada comprovat que s'ha efectuat el pagament del rebut objecte de la subvenció. Dotzena.- Vigència Aquestes bases tindran vigència a partir de l'endemà de la seva publicació al BOPB. Tretzena.- Règim sancionador 1. Les persones beneficiàries restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions, la Llei general pressupostària i la Llei general tributària. 2. L'Ajuntament de Canet de Mar iniciarà un procediment de reintegrament de la subvenció concedida i abonada indegudament de conformitat amb la legislació vigent. Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Ref: SS/et Catorzena.- Publicitat La publicitat de les bases reguladores d'aquesta subvenció s'efectuarà mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el web municipal (www.canetdemar.cat), així com a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). Quinzena.- Normativa aplicable En tot allò no previst en aquestes bases s'estarà al que disposen la normativa municipal general reguladora de les subvencions; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i altra normativa concordant. La Regidora de Serveis Socials Àngels Isart Falceto Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat