Identificació de l'expedient: 1217/2021 573 Assumpte: Ordenança de transparència i administració electrònica DECRET D'ALCALDIA Fets: Antecedents Atès la evolució normativa que hi ha hagut en matèria d'administració electrònica des de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics i la Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya. Vist que la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, configuren un nou model d'administració pública íntegrament electrònic, que redueixi càrregues administratives i cost econòmic a ciutadans i empreses en les seves relacions amb l'Administració. Amb la finalitat de concretar l'aplicació i el desplegament de la transparència i l'administració 10/03/2021 Secretaria electrònica a l'Ajuntament de Canet de Mar es considera necessària l'aprovació de l'Ordenança de transparència i administració electrònica. Fonaments de dret Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local -LRBRL-. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques ­LPACAP-. RDLeg 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. Clara Pérez González Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i Signatura 2 de 2 bon govern. Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic. Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya. Vist que de conformitat amb el que disposa l'article 133 de la LPACAP, amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei, amb caràcter previ a la elaboració de la norma, s'ha de disposar d'una consulta púbica prèvia amb l'objectiu de recavar l'opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per la norma, sobre una sèrie d'aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar, perquè és necessària 10/03/2021 Alcaldessa aquesta regulació, quins objectius es volen aconseguir i les possibles solucions o alternatives que es plantegin. En virtut de les atribucions que em confereix l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, RESOLC: Blanca Arbell Brugarola Signatura 1 de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra cef246f4e6c34f08b370fae2291162bd001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2021/543 - Data Resolució: 10/03/2021 Primer.- Incoar l'expedient d'aprovació de l'Ordenança municipal de transparència i administració electrònica de l'Ajuntament de Canet de Mar. Segon.- Sotmetre a consulta pública prèvia la memòria del projecte de l'Ordenança municipal de transparència i administració electrònica de l'Ajuntament de Canet de Mar, que s'adjunta com Annex núm. 1 a aquesta resolució, a través de la pàgina web municipal, amb l'objectiu de recollir l'opinió dels ciutadans, les associacions i les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma. Tercer.- Establir que les opinions, propostes o suggeriments s'hauran de presentar mitjançant el correu electrònic canetdemar@canetdemar.cat, fins al 25 de març de 2021, aquest inclòs. ANNEX 1 Memòria del projecte d'Ordenança municipal de transparència i administració electrònica Antecedents: Atès la evolució normativa que hi ha hagut en matèria d'administració electrònica des de la 10/03/2021 Secretaria Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics i la Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya. Vist que la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic configuren un nou model d'administració pública íntegrament electrònic, que redueixi càrregues administratives i cost econòmic a ciutadans i empreses en les seves relacions amb l'Administració. Amb la finalitat de concretar l'aplicació i el desplegament de la transparència i l'administració Clara Pérez González electrònica a l'Ajuntament de Canet de Mar es considera necessària l'aprovació de Signatura 2 de 2 l'Ordenança de transparència i administració electrònica. Problemes que es Mitjançant aquesta norma es pretén resoldre l'adaptació pretenen solucionar completa de la legislació vigent en matèria d'administració amb la iniciativa electrònica i procediment administratiu a la tramitació administrativa a l'Ajuntament de Canet de Mar així com concretar les funcionalitats de la seu electrònica, l'ús dels diferents mitjans d'identificació i signatura electrònica i especificar el funcionament dels diferents mitjans i eines electròniques, entre d'altres aspectes. 10/03/2021 Alcaldessa D'altra banda, la creixent demanda social de transparència per part de la ciutadania ha de trobar una resposta en l'ordenament jurídic local, que faci front a les necessitats d'obtenir informació així com a la possibilitat de participar en les polítiques públiques. Aquesta Ordenança està també dirigida a incorporar aquest nou àmbit d'acció i, així, Blanca Arbell Brugarola Signatura 1 de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació cef246f4e6c34f08b370fae2291162bd001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2021/543 - Data Resolució: 10/03/2021 aprofitar el potencial de les eines tecnològiques existents per donar compliment a les disposicions legals vigents de forma adaptada a les necessitats del món local. Possibles solucions El desenvolupament normatiu a nivell municipal de la alternatives regulatòries regulació de l'administració electrònica és necessària i no regulatòries regular-la mitjançant ordenança municipal, de conformitat amb allò que disposa l'article 4.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local, que atorga als Ajuntaments la potestat reglamentària, és a dir, la capacitat de desenvolupar, dins l'àmbit de les seves competències, allò que disposi la normativa estatal o autonòmica. Les Lleis 39/2015 i 40/2015, d'1 d'octubre, tracten tots els Necessitat i oportunitat aspectes relatius al funcionament electrònic de les de la seva aprovació Administracions, tant en les seves relacions amb la ciutadania i empreses en el marc del procediment administratiu. 10/03/2021 Secretaria Això no obstant, per a major seguretat jurídica, és necessari portar a terme un desenvolupament reglamentari que detalli i concreti diferents aspectes del funcionament electrònic i de la seva aplicació, evitant així dubtes interpretatius. Així, doncs, es considera que la proposta d'ordenança que es presenta és oportuna i necessària per al compliment de l'ordenament jurídic que regula el desenvolupament de l'administració electrònica, la transparència i la participació Clara Pérez González per mitjan electrònics de les organitzacions del sector Signatura 2 de 2 públic i el sector privat municipal. Objectius de la norma El principal objectiu és aportar una major seguretat jurídica en les relacions electròniques de ciutadans i empreses amb l'Ajuntament de Canet de Mar, concretant la regulació d'aspectes com ara: - Els drets i els deures dels ciutadans i ciutadanes en les seves relacions amb l'administració municipal. - L'ús dels mitjans electrònics en les relacions jurídico- 10/03/2021 Alcaldessa administratives entre els ciutadans i el conjunt de l'administració municipal. - Els principis generals d'actuació de l'administració municipal en l'àmbit de l'administració electrònica. - La seu electrònica. - Els sistemes d'identificació i firma en el