ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 3 DE SETEMBRE DE 2020 Avís: aquesta acta ha estat retocada per tal de donar compliment a la normativa en matèria de protecció de dades personals. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:45 Lloc: Per vídeoconferència PRESIDEIX PERE XIRAU ESPARRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOSEP M. MASVIDAL SERRA ROSA ISABEL MADRID CAMARA RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Dolors Puig Gómez, secretària accidental. També hi assisteix Joan Méndez Martínez, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2020/32 ordinari 27/08/2020 2. Propostes 2.1. Alcaldia 2.1.1. Relació Decrets del 17 al 23 d'agost 2020 2.2. Secretaria 2.2.1. Devolució garantia definitiva explotació bar pavelló 2.2.2. Ampliació termini d'execució obres Lot 1 Garrofers 2.2.3. Segona ampliació de termini d'execució d'obres Garrofers Lot 2 2.3. Promoció Econòmica i Turisme 2.3.1. Aprovació Conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona, l'Ajunta- ment de Canet de Mar, l'Ajuntament de Mataró i la Fundació EURECAT per a desen- volupar el Catàleg de serveis especialitzats del CRTTT 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2020/32 ordinari 27/08/2020 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 27 d'agost de 2020 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2. Propostes 2.1. Alcaldia 2.1.1. RELACIÓ DECRETS DEL 17 AL 23 D'AGOST 2020 Fets: Es dona compte a la Junta de Govern Local de la present relació de Decrets de data del dia 17 al 23 d'agost de 2020: Codi Descripció Data resolució RESAL2020/1312 Decret atorgament terrassa -la plaça de la llenya- 17/08/2020 RESAL2020/1313 atorgament terrassa estiu 20- el gra- 17/08/2020 RESAL2020/1314 decret atorgament terrassa 17/08/2020 RESAL2020/1315 Decret atorgament terrassa -el celler momens- 17/08/2020 RESAL2020/1316 Decret terrassa estiu 20 -la queixalada- 17/08/2020 RESAL2020/1317 Decret atorgament terrassa -la jijonenca- 17/08/2020 RESAL2020/1318 Decret atorgament terrassa -fem boca- 17/08/2020 RESAL2020/1319 Decret terrassa meson 17/08/2020 RESAL2020/1320 Decret atorgament terrassa 17/08/2020 RESAL2020/1321 Decret atorgament terrassa -bar maresme- 17/08/2020 RESAL2020/1322 Decret denegació tall carrer de la font 17/08/2020 RESAL2020/1323 Decret terrassa estiu -kbap- 17/08/2020 RESAL2020/1324 atorgament terrassa estiu 20 -hostalet- 17/08/2020 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat RESAL2020/1325 Decret ajuts urgència social BGSS26_2020 18/08/2020 RESAL2020/1326 Decret sol·licitud adscripció en Comissió de Serveis - 19/08/2020 Agents PL RESAL2020/1327 Decret resolució recurs reposició Col·legi Enginyers 19/08/2020 Industrials RESAL2020/1328 DECRET CONCESSIÓ LLICÈNCIA D'OBRES JOAN 19/08/2020 MARAGALL, 11 RESAL2020/1329 DECRET PRIMERA OCUPACIÓ FRANCESC PARERA, 19/08/2020 28-40 RESAL2020/1330 Decret inhumació cendres 19/08/2020 RESAL2020/1331 Decret aprovació 10a certificació 19/08/2020 RESAL2020/1332 Decret resolució exp rp caiguda monopatí Riera Pinar 20/08/2020 RESAL2020/1333 Decret aprovació llista provisional admesos i exclosos 20/08/2020 borsa peons RESAL2020/1334 Decret llista provisional admesos i exclosos borsa oficials 20/08/2020 1a RESAL2020/1335 Decret aprovació llista provisional admesos borsa aux. 20/08/2020 administratiu RESAL2020/1336 Resolució autorització activitat extraordinària Càmping 21/08/2020 Costa Dorada 22 agost 2020 RESAL2020/1337 Decret aprovació ADs Q_2020_18 21/08/2020 2.2. Secretaria 2.2.1. DEVOLUCIÓ GARANTIA DEFINITIVA CONCESSIÓ DEMANIAL PER A L'EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE BAR UBICAT AL PAVELLÓ MUNICIPAL D'ESPORTS. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 15 de setembre de 2011, va acordar adjudicar la concessió de domini públic per a l'explotació del bar ubicar al pa- velló municipal d'esports, al Sr. Tomàs Puig Vallejo, establint-se un cànon anual de 4.800,00 . Atès que en data 1 de setembre de 2011, l'adjudicatari, va dipositar una garantia defi- nitiva per a la correcta execució de la concessió, la qual pujava un import de 876,93 . Atès que en data 16 de setembre de 2011 es va procedir a la formalització del contrac- te per a l'explotació del servei de bar ubicat al pavelló municipal d'esports, fixant-se en la seva clàusula tretzena un termini de garantia de tres mesos a comptar de la finalit- zació de la concessió. Atès que en data 16 de maig de 2019 es va formalitzar l'acta de recepció de la con- cessió. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Atès que en data 7 de juliol de 2020, mitjançant Decret d'Alcaldia núm. 2020/1088, es va resoldre exercir el dret d'adquisició preferent sobre una sèrie de material, liquidant- se d'aquesta manera, definitivament la concessió. Vist l'informe emès en data 16 de juliol d'enguany, pel tècnic d'esports municipal, que consta a l'expedient. Vist l'informe núm. 2020/47 de data 31 de juliol d'enguany, emès per la tresorera ac- ctal. de l'Ajuntament de Canet de Mar, relatiu a la inexistència de notificacions d'embargament, que consta a l'expedient. Vist l'informe núm. 7/2020 de data 22 d'agost d'enguany, emès per la cap del servei de Secretaria i Contractació de l'Ajuntament de Canet de Mar, que consta a l'expedient. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, s'acorda per unanimitat: Primer.- Disposar el retorn de la garantia definitiva dipositada en aquesta corporació en metàl·lic en data 1 de setembre de 2011, per l'adjudicatari Sr. Tomàs Puig Vallejo, i que puja un import de 876,93 . Segon.- Comunicar a l'interessat que l'Ajuntament realitzarà la devolució mitjançant transferència bancària, a quin efecte l'interessat haurà de designar un compte bancari aportant full de tercers degudament completat i segellat per l'entitat. Tercer.- Notificar la present resolució a l'interessat. Quart.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Serveis Econòmics municipals, per tal que procedeixi al retorn de l'esmentada garantia. 2.2.2. AMPLIACIÓ TERMINI D'EXECUCIÓ DE LES OBRES DE REPARACIÓ DE LESIONS I DEFECTES CONSTRUCTIUS DE L'EDIFICI DE LA FUNDACIÓ ELS GARROFERS (LOT 1) Atès que el Ple de la Corporació, en la sessió de data 26 de juliol de 2018, va aprovar inicialment els projectes de "Realització de cobert a l'edifici existent de la Fundació Els Garrofers" i de "Reparació de lesions i defectes constructius de l'edifici de la Fundació Els Garrofers", redactats per PMP arquitectura, amb un pressupost d'execució per contracte de 942.600,25 , IVA inclòs. En dates 4 i 5 d'octubre de 2018 es publiquen al BOPB i al DOGC, respectivament, els anuncis d'aprovació definitiva del projecte. Atès que la Junta de Govern Local, en la sessió de data 19 de desembre de 2018, va aprovar l'expedient de contractació, juntament amb el plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars (en endavant, PCAP), així com l'inici del procediment obert simplificat per a la contractació de les obres definides als projectes aprovats de "Realització de cobert a l'edifici existent de la Fundació Els Garrofers" i de "Reparació de lesions i defectes constructius de l'edifici de la Fundació Els Garrofers", redactats per PMP arquitectura, aprovats pel Ple de la Corporació en sessió de data 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 26 de juliol d'enguany, essent el pressupost base de licitació de 942.600,25 , IVA inclòs. Atès que la Junta de Govern Local, en la sessió de data 10 d'abril de 2019, va adjudi- car el contracte, per procediment obert simplificat, de les obres de reparació de lesions i defectes constructius de l'edifici de la Fundació Els Garrofers Lot 1, a l'empresa B28 Construccions, SL, amb CIF núm. B64978000, pel preu de 21.640,68 , IVA exclòs, el qual pujarà un import de 4.544,54 , amb subjecció al PCAP i al projecte anomenat "Projecte de reparació de lesions i defectes constructius a la fundació Els Garrofers". Tanmateix es va aprovar un termini d'execució de les obres de set mesos a comptar des de la formalització de l'acta de comprovació del replanteig. Atès que en data 17 d'octubre de 2019 es va formalitzar l'acta de comprovació del replanteig de les obres, les quals havien de finalitzar el dia 16 de maig de 2020. Atès que en data 1 de juny de 2020, amb registre d'entrada núm. 2020/4394, l'empresa B28 Construccions, SL, sol·licita una pròrroga del termini per a la finalització del contracte. Així mateix, en data 15 de juliol del 2020 i registre d'entrada 2020/6489 l'arquitecte director de l'obra aporta una memòria de justificació de la sol·licitud de pròrroga del constructor. Atès que el director de les obres presenta informe en qual posa de manifest que el motiu de l'endarreriment de l'obra és que estan lligats a la finalització d'altres treballs del Lot 2, que desenvolupa una altra empresa i que, necessàriament, s'han d'executar amb anterioritat, per la qual cosa sol·licita una ampliació de 2 mesos del termini d'execució, comptats a partir del 6 de juliol de 2020, per tal de finalitzar els treballs inclosos dins del Lot 1. Vist l'informe emès per l'arquitecta tècnica municipal, favorable a l'ampliació del termini d'execució de les obres fins el 18 de setembre de 2020, que es el termini de què disposa el contractista del Lot 2. Atès que l'article 195.2 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, estableix que si el retard és produït per motius no imputables al contractista i aquest ofereix complir els seus compromisos si se li amplia el termini inicial d'execució, l'òrgan de contractació li ha de concedir un termini que ha de ser, almenys, igual al temps perdut, a menys que el contractista en demani un altre de més curt. El responsable del contracte ha d'emetre un informe on es determini si el retard es va produir per motius imputables al contractista. Atès que l'òrgan competent per a l'ampliació del termini d'execució del contracte és l'òrgan de contractació, en aquest cas la Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1041/2019, de 18 de juny, s'acorda per unanimitat: Primer.- Aprovar la pròrroga del termini d'execució del contracte per a l'execució de les obres de reparació de lesions i defectes constructius de l'edifici de la fundació Els Garrofers Lot 1, formalitzat en data 30 d'abril de 2019 amb l'empresa B28 Construccions, S.L, fixant-se com a data de finalització del termini d'execució el dia 18 de setembre de 2020, de conformitat amb l'arquitecta tècnica municipal. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Segon.- Notificar aquesta resolució a l'empresa contractista de les obres i a la direcció facultativa. 2.2.3. SEGONA AMPLIACIÓ TERMINI D'EXECUCIÓ DE LES OBRES DE REPARACIÓ DE LESIONS I DEFECTES CONSTRUCTIUS DE L'EDIFICI DE LA FUNDACIÓ ELS GARROFERS (LOT 2) Atès que el Ple de la Corporació, en la sessió de data 26 de juliol de 2018, va aprovar inicialment els projectes de "Realització de cobert a l'edifici existent de la Fundació Els Garrofers" i de "Reparació de lesions i defectes constructius de l'edifici de la Fundació Els Garrofers", redactats per PMP arquitectura, amb un pressupost d'execució per contracte de 942.600,25 , IVA inclòs. En dates 4 i 5 d'octubre de 2018 es publiquen al BOPB i al DOGC, respectivament, els anuncis d'aprovació definitiva del projecte. Atès que la Junta de Govern Local, en la sessió de data 19 de desembre de 2018, va aprovar l'expedient de contractació, juntament amb el plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars (en endavant, PCAP), així com l'inici del procediment obert simplificat per a la contractació de les obres definides als projectes aprovats de "Realització de cobert a l'edifici existent de la Fundació Els Garrofers" i de "Reparació de lesions i defectes constructius de l'edifici de la Fundació Els Garrofers", redactats per PMP arquitectura, aprovats pel Ple de la Corporació en sessió de data 26 de juliol d'enguany, essent el pressupost base de licitació de 942.600,25 , IVA inclòs. Atès que la Junta de Govern Local, en la sessió de data 10 d'abril de 2019, va adjudi- car el contracte, per procediment obert simplificat, de les obres de reparació de lesions i defectes constructius de l'edifici de la Fundació Els Garrofers Lot 2, a l'empresa Viali- tat i Serveis, SLU, amb CIF núm. B643119130, pel preu de 682.251,04 , IVA exclòs, el qual pujarà un import de 143.272,72 , amb subjecció al PCAP i al projecte anomenat "Projecte de reparació de lesions i defectes constructius a la fundació Els Garrofers". Tanmateix es va aprovar un termini d'execució de les obres de set mesos a comptar des de la formalització de l'acta de comprovació del replanteig. Atès que en data 16 de juliol de 2019 (data de l'última signatura de l'acta) es va formalitzar l'acta de comprovació del replanteig de les obres, les quals havien de finalitzar el dia 16 de febrer de 2020. Atès que en data 14 de febrer de 2020, es va aprovar per acord de Junta de Govern Local la pròrroga del termini d'execució del contracte per a l'execució de les obres de reparació de lesions i defectes constructius de l'edifici de la fundació Els Garrofers lot 2 formalitzat en data 7 de maig de 2019 amb l'empresa Vialitat i Serveis,SLU, fixant-se com a data de finalització del termini d'execució el dia 16 de juliol de 2020, de conformitat amb els informes emesos pel director facultatiu de l'obra i l'arquitecta tècnica municipal. Atès que en data 6 de juliol de 2020, amb registre d'entrada núm. 2020/5920, l'empresa Vialitat i Serveis, SLU, va presentar una segona sol·licitud d'ampliació del termini d'execució fins al 18 de setembre de 2