S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 25 DE JULIOL DE 2018 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.05 hores Hora que acaba: 19.10 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Cristina Cabruja i Sagré. També hi assisteix el senyor Joan Mendez Martínez, interventor. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 18.07.18 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació relació d'ajuts socials puntuals 4) Aprovació de la justificació de les subvencions de la convocatòria 1/2017, presentada per les entitats de l'àrea d'ensenyament. 5) Acceptació del recurs material Supervisió per a responsables tècnics de Serveis Socials bàsics atorgat en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" dins el Catàleg de Serveis 2018 6) Aprovació conveni de col·laboració amb els ajuntaments de Canet de Mar, Calella, Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Pol de Mar i Tordera per al desenvolupament del projecte conjunt "Centres locals de serveis a les empreses (CLSE) de Calella, Canet de Mar, Pineda de Mar i Tordera, 2018. Atenció suport integral a l'empresa i l'emprenedoria" 7) Atorgament llicència d'obres a Endesa Distribución Eléctrica, SL per a la instal·lació d'una línia elèctrica de mitja tensió al carrer del Mar, carrer Verge de la Mercè, carrer Xaró Baix i carrer Girona per unió amb el CD MT43670 a reformar 8) Proposta de la Regidoria d'Urbanisme per a la concessió de llicència d'obres menors per a l'arranjament de façana, actuant en nom i representació de la comunitat de propietaris de l'edifici ubicat al C/Manuel Busquets, XX. 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 9) Proposta de la Regidoria d'Urbanisme per a la concessió de llicència d'obres menors a l'administració de finques Pere Planas, SL, actuant en nom i representació de la comunitat de propietaris del C/Narcís Monturiol, XX, per a la reparació de coberta de balcons. 10) Proposta d'acord execució sentència núm. 138/2018, procediment abreujat 73/2017-DF, interposat per Valeri Consultors Associats, SRL 11) Donar compte de la relació de decrets del 9 al 15 de juliol de 2018 (números del 972 al 1006) 12) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 18.07.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 11 de juliol de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS - Resolució del Tribunal Constitucional amb relació al recurs d'empara número 2119-2013 J, interposat pel senyor xxx contra l'Ajuntament de Canet de Mar, la qual desestima l'empara sol·licitada. Se'n dona compte. - Declaració ferma de condemna a pagar les costes del procediment abreujat 253/2017 a la senyora xxx a l'Ajuntament de Canet de Mar i a FIATC Mútua de Seguros. Se'n dona compte. - Diligència d'ordenació d'adopció de mesures cautelars al recurs 115/2018 ­ C, presentat al Jutjat Constenciós Administratiu número 13 de Barcelona. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ D'AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/30/2018 de data 25 de juliol de 2018 per import de 1.213,79 corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48400 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2018. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar Social, Gent Gran i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/29/2018, atorgant els ajuts socials puntuals que s'esmenten als beneficiaris i fer efectives les quantitats relacionades als endossataris segons quadre següent: RELACIÓ NÚM.: BSGG/30/2018 data: 25-07-18 NÚM Beneficiari CONCEPTE IMPORT ENDOSSATARI 139 xxx Habitatge/ Subm. Aigua 57,29 SOREA XXXXXX 140 xxx Desplaçaments formació 23,00 El mateix XXXXXX 141 xxx Material escolar/llibres 350,00 Col.legi Yglesias XXXXXX 142 xxx Extraescoalrs/colònies estiu 28,00 Casal Aisia XXXXXX 143 xxx Aliments 200,00 Hostal Bar Playa XXXXXX 144 xxx Aliments 200,00 Hostal Bar Playa XXXXXX 145 xxx Llar d'infants 148,50 Fundació Pere Tarrés XXXXXX TOTAL 1.213,79 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48400 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2018. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 4.- APROVACIÓ DE LA JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS DE LA CONVOCATÒRIA 1/2017, PRESENTADA PER LES ENTITATS DE L'ÀREA D'ENSENYAMENT. RELACIÓ DE FETS La Junta de Govern Local, en sessió ordinària de 8 de març de 2017 va aprovar la convocatòria 1/2017, en règim de concurrència competitiva, de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu, o qualsevol altre anàleg, per l'Ajuntament de Canet de Mar, per l'exercici 2017, establint els crèdits pressupostaris i la quantitat màxima de les subvencions a atorgar, en funció de les finalitats. En el cas del programa d'ensenyament l'import de la convocatòria ascendia a 8.929,80 euros. Vista la valoració de les sol·licituds presentades que féu l'òrgan col·legiat previst en l'ordenança general de subvencions, i tot i l'informe desfavorable d'Intervenció, la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de 20 de desembre de 2017, va aprovar per via d'urgència l'atorgament de les subvencions previstes en la convocatòria 1/2017 i el pagament de la bestreta del 50 per 100. Quant al programa d'ensenyament, les subvencions atorgades i les bestretes foren les següents: Projecte sol·licitud Import Bestreta Nom entitat NIF subvenció atorgat pagada CEIP Misericordia Activitas piscina/material informàtic Q5855712E 1.320,00 660,00 Col.leg.St.Rosa Lima Projectes escola G65058349 363,00 ---------- FEDAC Institut IES Domenech Jornades Q5850056B 1.194,60 597,30 esportives/coferencies,tallers,xarra des/diada Sant Jordi Col.Yglesias calendari festiu escola 6 F08981904 580,80 290,40 CEIP Turó del Drac Foment de la coptència TIC S0800447E 660,00 330,00 Institut Sunsi Móra Projecte esportiu centre Q0802000J 660,00 330,00 Canet de Mar AMPA Turó del Drac Projecte Patis G64580731 660,00 330,00 AMPA CEIP Misericordia Acollida matí/tarda-festa medi G62823323 613,80 306,90 ambient AMPA col.leg.Lima Activitats esport calendari festiu G58987017 290,40 145,20 FEDAC AMPA Institut IES Revista Ai Domenech G62243043 660,00 330,00 Domenech 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR AMPA EBM Palauet Ativitat anual 2016 G63993034 396,00 198,00 Associació BALLET Equipació ballarins G66967621 409,20 204,60 JENSEMBLE AMPA Institut Sunsi Suport activits G66086752 1.122,00 561,00 Móra extraescolars/ampliació fons biblioteca L'article 12è de la convocatòria regulava la justificació de les subvencions en els següents termes: "12.1.- Per percebre les subvencions atorgades és necessari haver fet el fi públic i presentar a l'Ajuntament, com a màxim el dia 31 de gener de cada exercici, referent a les subvencions atorgades en l'exercici anterior. Aquest termini té caràcter improrrogable. 12.2.- La documentació que hauran de presentar els beneficiaris, que serà valorada per cada regidoria, és la següent: a) Una memòria detallada de l'activitat duta a terme, que en cada cas esmentarà els elements que permetin comptabilitzar un major o menor grau de realització, d'acord amb els termes de la sol·licitud, com ara nombre d'equips participants i categories, en les esportives, o nombre d'obres de teatre, actuacions, concerts o altres manifestacions audiovisuals, en les activitats d'aquesta naturalesa, sempre fetes dins del període al que se circumscriu la subvenció b) Un exemplar original i autenticat de totes les edicions, les publicacions i la documentació gràfica que hagués generat la publicitat de l'acte c) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si s'escau, la data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'indicaran les desviacions que hi hagi hagut d) Les factures corresponents a les despeses derivades de l'activitat, ajustades al pressupost presentat amb motiu de la sol·licitud i datades dintre del període corresponent al seu exercici. Les factures que justifiquin l'import subvencionat hauran de reunir els requisits següents: - Seran originals - Aniran a nom del beneficiari de la subvenció - Faran referència a despeses generades per l'activitat objecte de subvenció - Reuniran els requisits legals respecte del seu contingut que són els següents: Identificació clara del beneficiari (nom i NIF) Identificació NIF del contractista Número de factura Lloc i data d'emissió de la factura Descripció del subministrament servei Tipus tributari quota de l'IVA i en cas que quedi repercutida dins el preu, que consti IVA inclòs Retenció en concepte d'IRPF en el cas de serveis professionals 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR No obstant l'establert en l'apartat anterior, serà suficient la presentació de tiquets o vals en els casos següents: Vendes al menor Transport de persones Serveis d'hostaleria i restauració Subministrament de begudes i comestibles Revelat de fotografies Els requisits que han de contenir els tiquets i els vals són: Número NIF de l'emissor Tipus de gravamen o expressió IVA inclòs Contraprestació total e) Un certificat del president de l'entitat subvencionada que acrediti la justificació de l'aplicació de la subvenció a la finalitat per a la qual fou concedida f) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència g) En el cas de subvencions atorgades per al funcionament ordinari de l'entitat beneficiaria, caldrà aportar compte de resultats, balanç de situació i, si es cau,