ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 14 DE MARÇ DE 2018 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.00 hores Hora que acaba: 20.05 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Bernat Costas i Castilla ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 07.03.18 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Acceptació dels ajuts de la Diputació de Barcelona per a la realització d'accions en el marc del règim regulador del catàleg de serveis 2018 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" i el catàleg sectorial "Recull d'activitats de suport al teixit empresarial" de l'Àrea de desenvolupament econòmic local" 4) Aprovació bases reguladores del concurs del cartell de la Fira Modernista a Canet de Mar 2018 5) Aprovació convocatòria de la 5a edició del premis de narrativa de la Biblioteca P Gual i Pujadas de Canet de Mar 6) Aprovació devolució garantia definitiva contracte del servei de prevenció i vigilància a les platges 2013-2014 7) Aprovació declaració de caducitat de la llicència d'obres núm. 210/2005 8) Incoació de procediment de declaració de caducitat de la llicència d'obres 93/2009 9) Llicència d'obres menors per a la construcció d'una tanca divisòria al número XX del carrer Sant Ignasi 10) Llicència d'obres majors per a la construcció d'un habitatge unifamililar entre mitgeres al carrer Nou, XX 11) Llicència de primera ocupació parcial de les obres de construcció de quatre habitatges unifamiliars en filera a la Ronda Francesc Parera, números del XX al XX 12) Donar compte de la relació de decrets del 26 de febrer al 4 de març de 2018 (números del 251 al 282) 13) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 07.03.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 7 de març de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS - Providència del Magistrat del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 15, de Barcelona, de data 8 de març de 2018, en relació al Procediment Abreujat núm. 276/15-F, interposat per xxx, contra l'Ajuntament de Canet de Mar, en relació al procediment de restauració de la legalitat urbanística iniciat amb la resolució de Decret d'Alcaldia núm. 442/17, d'11 d'abril, comunicant que per aquesta providència i amb caràcter previ a aixecar la suspensió del present procediment, requerint a les parts en un termini de 10 dies, entenent que si no evacua l'actora l'esmentat requeriment, equivaldria a una actitud processal de desistiment de la nostra litis. Se'n dona compte. 3.- ACCEPTACIÓ DELS AJUTS DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PER A LA REALITZACIO D'ACCIONS EN EL MARC DEL REGIM REGULADOR DEL CATÀLEG DE SERVEIS 2018 DEL PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016-2019" I EL CATALEG SECTORIAL "RECULL D'ACTIVITATS DE SUPORT AL TEIXIT EMPRESARIAL" DE L'AREA DE DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC LOCAL" Atès que el Servei de Teixit Productiu (STP) de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic i Ocupació de la Diputació de Barcelona té com a missió proveir i apropar serveis i recursos adequats a les necessitats ­presents i futures- dels ens locals pel que fa a la dinamització dels seus teixits productius, i contribuir, així, a configurar un territori més competitiu, sostenible i cohesionat. Atès que l'STP posa a l'abast del personal tècnic dels serveis locals un conjunt d'activitats per promoure la millora de la competitivitat de microempreses i pimes i enfortir els dispositius locals d'atenció i acompanyament a les iniciatives empresarials. Així mateix, en aquests últims anys l'STP ha desenvolupat un seguit d'activitats adreçades a acompanyar les empreses en el seu procés de consolidació i creixement, activitats publicades des dins el "Recull d'activitats de suport a l'activitat empresarial". Atès que el "Recull d'activitats de suport a l'activitat empresarial" té l'objectiu de posar a l'abast dels ens locals un conjunt d'activitats d'acompanyament, formatives i informatives per a pimes i persones emprenedores i facilitar la planificació de l'oferta local dels centres de serveis a les empreses. Vistes i examinades les accions de l'edició 2018 del "Recull d'activitats de suport a l'activitat empresarial" les quals s'ajusten als objectius del servei d'empresa pel que fa el suport a l'activitat empresarial del municipi. Atès que mitjançant Decret 100/2018, de 24 de gener de 2018, de l'Alcaldia l'Ajuntament de Canet de Mar va aprovar la sol·licitud de subvencions i ajuts en l'àmbit de de polítiques locals de Desenvolupament Econòmic. Atès que l'esmentat decret indicava que es distribuiria el pagament corresponent a l'aportació municipal del 10% del cost sol·licitat amb càrrec a la partida 30 43300 22606 del pressupost de l'Ajuntament de Canet de Mar per a l'any 2018, prèvia presentació de factura. Atès que la Xarxa de Municipis de Qualitat de la Diputació de Barcelona ha notificat a aquest Ajuntament, en data 6 de març de 2018, la resolució de la convocatòria d'acord amb la relació aprovada corresponent a aquest ajuntament, de conformitat amb la proposta de la Regidoria Delegada de Promoció Econòmica, Comerç, Consum i Turisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar els següents ajuts de la Diputació de Barcelona, en el marc del Règim de concertació de l'àmbit de suport a serveis i activitats del Pla de concertació i la convocatòria de l'any 2018: Còdi XGL Actuació Ajut atorgat Bloc 1: SESSIONS D'ACOMPANYAMENT PER A PERSONES EMPRENEDORES 18/Y/248169 Videobranding com a eina per reforçar la teva marca personal 540,00 18/Y/248174 Com captar els primers clients 648,00 18/Y/248175 Com posar preu als meus productes o serveis 486,00 18/Y/248176 Potencia la teva idea de negoci introduint la Gamificació 720,00 18/Y/248177 Evoluciona les idees pensant en clau de model de negoci 594,00 Bloc 2: TALLER DE CONSOLIDACIÓ O CREIXEMENT D'EMPRESES 18/Y/248178 Com gestionar emocions en situacions de conflicte? 1.620,00 18/Y/248179 Generar connexions professionals de gran impacte 864,00 18/Y/248180 LinkedIn l'eina de vendes 4,0 810,00 18/Y/248181 Exprimeix Instagram i Twitter al teu negoci 1.188,00 18/Y/248182 Exprimeix Facebook i WhatsApp al teu negoci 1.188,00 Bloc 3: SESSIONS INFORMATIVES: 18/Y/248183 El futur dels negocis: deixar de vendre i crear experiències 432,00 TOTAL SUBVENCIÓ ATORGADA 9.090,00 SEGON.- Disposar que l'execució i justificació de les accions s'ajustaran a allò establert en el Règim de concertació i en la convocatòria 2018. TERCER.-. Facultar l'alcaldessa per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords. QUART.- Notificar aquest acords a la Intervenció municipal, als efectes oportuns 4.- APROVACIÓ BASES REGULADORES DEL CONCURS DEL CARTELL DE LA FIRA MERCAT MODERNISTA CANET DE MAR 2018 Atès que és voluntat de l'Ajuntament de Canet de Mar continuar amb la realització de la Fira Mercat Modernista. Atès que aquesta fira mercat és concebuda com un espai de gaudi ciutadà que conjuga l'art i la cultura modernista, l'artesania i el comerç local, amb una amplia oferta lúdica i gastronòmica per traslladar al visitant a l'època modernista. Atès que, des de l'Àrea de Promoció Econòmica, s'ha començat a treballar en el procés de definició de la proposta d'activitats per l'edició d'enguany de la fira que tindrà lloc els dies 14, 15 i 16 de setembre, considerem important poder incloure dins el programa d'actes previstos la presentació de la convocatòria del 1r concurs de cartells per definir el cartell promocional que anunciarà l'edició del 2019 i que, al mateix temps, s'utilitzarà en tot aquell material gràfic que s'editi en relació a aquest esdeveniment. L'objectiu d'aquesta convocatòria és fomentar la participació ciutadana i la creació artística en un esdeveniment tan destacat com és la Fira Mercat Modernista del municipi. La convocatòria d'un concurs de cartells promou el foment de la cultura entre els ciutadans i ciutadanes i, a més, pot donar a conèixer i promoure el nostre municipi entre les diferents persones que hi participin. 1. OBJECTE L'objecte del concurs és seleccionar el cartell per anunciar la 12a edició de la Fira Mercat Modernista de Canet de Mar. 2. PARTICIPANTS La participació és oberta a totes les persones que vulguin presentar les seves obres a partir del 16 anys d'edat. 3. CONVOCATÒRIA La presentació de la convocatòria del 1r Concurs de Cartells per a la 12a Fira Mercat Modernista es farà dins el marc de l'edició 2018 de la Fira Mercat Modernista i es difondrà en diversos mitjans de comunicació d'àmbit local i/o comarcal, al tauler d'anuncis i web de l'Ajuntament www.canetdemar.cat, a la pagina web de Turisme www.turismecanet.cat i a les emissions de Ràdio Canet. 4. DOTACIÓ DEL PREMI I FINANÇAMENT S'estableix un únic premi dotat amb la quantitat de 400 amb càrrec a l'aplicació pressupostària 30 43110 48500 del pressupost 2018. Aquesta quantitat estarà subjecta, en el seu cas, a les retencions fiscals corresponents. 5. TERMINI DE PRESENTACIÓ La presentació de treballs pel concurs comença el 15 de setembre i acaba el 15 de novembre de 2018. 6. LLOC DE PRESENTACIÓ Per tal de participar al concurs caldrà presentar els treballs al registre de l'Ajuntament de Canet de Mar, l'OAC (Oficina d'atenció al ciutadà), carrer Ample núm. 11, en horari d'atenció al públic de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i dijous de 17.00 a 19.00 hores. Una vegada registrades les obres, es lliurarà la còpia de la instància presentada com a comprovant amb el número de registre corresponent. 7. FORMA DE PRESENTACIÓ DELS TREBALLS Cada participant podrà presentar un màxim de 2 originals. Les obres presentades han de ser originals, inèdites i no podran ser adaptacions o modificacions d'obres anteriors. Així mateix, no podran haver estat presentades o premiades en cap altre certamen. La mida del cartell ha de ser DINA3 o proporcional, en sentit vertical. No s'admetran tintes metal·litzades o fluorescents, ni relleus i volums enganxats. Els dissenys es poden elaborar en qualsevol estil o tècnica que permeti la fotoreproducció i la impressió en quadricromia (tots els colors). El cartell ha d'incorporar el logotip de l'Ajuntament de Canet de Mar i la llegenda "12a Fira Mercat Modernista, Canet de Mar 13, 14 i 15 de setembre de 2019". Els cartells ha de tenir el seu propi suport de cartró ploma de la mateixa mida que els originals. En la part inferior del cartell s'ha de preveure una franja de 4cm per la inserció dels logotips dels patrocinadors i/o entitats col·laboradores. Les obres es presentaran sota un pseudònim escrit al dors del cartell. S'acompanyarà d'un sobre tancat on caldrà indicar a la part exterior el pseudònim. A l'interior hi hauran de constar les següents dades: Nom i cognoms de l'autor/a Dades de contacte de l'autor/a (adreça postal, telèfon i adreça electrònica) Signatura Caldrà adjuntar també còpia DNI, NIE o permís de residència. Els autors/es podran signar les seves obres una vegada conegut el veredicte del jurat. 8. COMPOSICIÓ DEL JURAT El jurat estarà presidit pel regidor/a de Promoció Economica i integrat per representants de l'Ajuntament de Canet de Mar i per professionals del món de les arts. 9. AVALUCIÓ DELS TREBALLS El jurat es reunirà després de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds per valorar els treballs presentats. El jurat farà una primera preselecció, tot descartant els treballs que no compleixin amb qualsevol punt de les bases. Es seleccionaran un total de 20 obres finalistes que seran exposades a la Sala Cultural Ramon de Capmany del 23 de novembre al 2 de desembre. El jurat valorarà l'obra dels participants en base a la seva qualitat, coherència amb els temes de treball i la seva originalitat. 10.RESOLUCIÓ La proposta de resolució l'efectuarà l'òrgan tècnic de l'Ajuntament de Canet de Mar que correspongui, incorporant a aquesta l'acta del jurat qualificador del certamen. L'òrgan competent per a la resolució definitiva del procediment és la Junta de Govern Local. El veredicte del jurat es farà públic la primera quinzena de desembre. El jurat podrà proposar que es declari desert el certamen quan, segons el seu criteri, cap de les obres presentades reuneixi la qualitat adequada per a ser premiada. 11.DRETS D'AUTOR Els i les participants es responsabilitzaran que no hi hagi drets de tercers i seran responsables de qualsevol reclamació per autoria o plagi. Tanmateix el guanyador haurà de lliurar també una còpia en suport informàtic (amb tots els fiters necessaris per a l'obtenció dels fotolits i els originals de les imatges digitalitzades en qualsevol format compatible), per a que l'organització pugui reproduir-lo mitjançant quadricromia en impressió offset i/o digital. L'Ajuntament de Canet de Mar passarà a ser el propietari legal de l'obra guanyadora i del disseny i es reserva el dret de modificar algun aspecte del mateix per adequar-lo a les finalitats que li són assignades. Podrà l'Ajuntament reproduir i adaptar el cartell premiat als diferents formats per a difondre la Fira Mercat Modernista. L'autor/a es compromet, si s'escau, a fer les adaptacions que calguin. Les obres que no resultin premiades podran ser recollides a les oficines de Promoció Econòmica a l'edifici de Vil·la Flora durant la segona quinzena de desembre de 2018. Passat dos mesos des de la concessió dels premis, els originals que no hagin estat recollits quedaran a disposició de l'Ajuntament de Canet de Mar. 12.PROTECCIÓ DE DADES De conformitat amb allò que disposa l'art. 5.1 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa que les seves dades personals seran incloses en el fitxer anomenat Instàncies del qual n'és responsable l'Ajuntament de Canet de Mar. El participants atorguen el seu consentiment al tractament i, si s'escau, cessió de les seves dades de caràcter personal que sigui necessari per la gestió del concurs. Podran exercir els drets d'accés, rectificació i cancel·lació de les vostres dades i a oposar-vos al seu tractament, dirigint-vos al Registre General de l'Ajuntament, al carrer Ample, núm. 11, tot adjuntant còpia del vostre DNI o document identificatiu. 13.ACCEPTACIÓ DE LES BASES La participació en aquest premi suposa la total acceptació de les presents bases. L'incompliment d'alguna de les condicions requerides suposarà no poder optar al premi objecte de la convocatòria. L'organització es reserva el dret de modificar les bases en qualsevol moment. Front a qualsevol eventualitat no prevista en aquestes bases, la decisió del jurat és inapel·lable. Vist tot l'exposat anteriorment, de conformitat amb la proposta