ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 7 DE FEBRER DE 2018 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.05 hores Hora que acaba: 19.30 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Bernat Costas i Castilla ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 31.01.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Assabentat cessió dret cobrament arrendament habitatge ubicat al Rial dels Oms, XX 4) Declaració de caducitat de la llicència d'obres 96/1999 5) Concessió llicència obres menors als Srs. Xxx i xxx, per a la instal·lació d'un ascensor al carrer de la Font, XX 6) Concessió llicència obres menors a la Sra. xxx, per a la reforma interior sense tocar envans del local situat al carrer Ample, XX 7) Donar compte de la relació de decrets del 22 al 28 de gener de 2018 (números del 56 al 112) 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 31.01.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 31 de gener de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS - Diligència d'Ordenació de data 30 de gener de 2018, emesa pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 15, de Barcelona, en relació al Recurs Ordinari núm. 276/2015 F, interposat per xxx, contra l'Ajuntament de Canet de Mar, sol.licitant ampliació del recurs esmentat interposat al Decret núm. 1381/2017 de 23 de novembre de 2017, donant trasllat a la part demandada per termini de cinc dies, per presentar al.legacions. Se'n dona compte. 3.- ASSABENTAT CESSIÓ DRET COBRAMENT ARRENDAMENT HABITATGE UBICAT AL RIAL DELS OMS, XX Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 8 de maig de 2014, va acordar aprovar la signatura d'un contracte d'arrendament entre l'Ajuntament de Canet de Mar i Visoren, SL, de l'habitatge ubicat al carrer Rial dels Oms, XX. Atès que en virtut de l'anterior acord, en data 15 de maig de 2014, l'Ajuntament de Canet de Mar va formalitzar amb Visoren, SL, el contracte d'arrendament de l'habitatge esmentat. Atès que en data 30 de gener de 2018, Visoren, SL, aporta a l'Ajuntament còpia d'un contracte de serveis de gestió patrimonial, formalitzat en data 1 de juliol de 2014 entre Visoren, SL i Visoren Renta, SA, pel que, entre d'altres extrems, Visoren, SL, cedeix a Visoren Renta, SA, el dret de cobrament dels diferents arrendaments tot i seguir ostentant la titularitat d'aquests contractes. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'Alcaldia d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Donar-se per assabentat que Visoren, SL, va cedir, en data 1 de juliol de 2014, a Visoren Renta, SA, el dret de cobrament del contracte d'arrendament de l'habitatge ubicat al carrer Rial dels Oms, XX formalitzat en data 15 de maig de 2014 entre l'Ajuntament de Canet de Mar i Visoren, SL. SEGON.- Que es comuniqui aquest acord a l'interessat i a la Tresoreria municipal als efectes oportuns. 4.- INCOACIÓ DE PROCEDIMENT DE DECLARACIÓ DE CADUCITAT DE LA LLICÈNCIA D'OBRES 96/1999. Atès que en data 13 d'abril de 1999 (RE1652), el senyor xxx i la senyora xxx van sol·licitar llicència d'obres majors per a la construcció d'un habitatge familiar aïllat al carrer Francesc Corbera, XX, d'acord amb el projecte bàsic i d'execució amb Visat 99003074 de 18 de febrer de 1999. Atès que la llicència va ser concedida en virtut del Decret núm. 229/1999, de 21 de maig, de l'Alcaldia (exp. 96/1999) i, un cop dipositada la fiança per respondre dels possibles danys en els béns municipals, es va notificar als titulars en data 30 de març de 2000. Vist l'informe emès per la TAG d'Urbanisme, de data 12 de desembre de 2017, el contingut del qual es transcriu a continuació: "INFORME En relació amb la llicència d'obres majors per a la construcció d'un habitatge familiar aïllat al carrer Francesc Corbera, XX, corresponent a l'expedient núm. 96/1999, s'emet informe en base als següents ANTECEDENTS: I.- En data 13/04/1999 RE1652, el senyor xxx i la senyora xxx sol·liciten llicència d'obres majors per a la construcció d'un habitatge familiar aïllat al carrer Francesc Corbera, XX, d'acord amb el projecte bàsic i d'execució redactat per l'arquitecte LCP (Visat 99003074 de 18/02/1999). II.- La llicència sol·licitada és concedida en virtut del Decret núm. 229/1999, de 21 de maig, de l'Alcaldia (exp. 96/1999) i, un cop dipositada la fiança per respondre dels possibles danys en els béns municipals, és notificada als titulars en data 30/03/2000. III.- En data 22/06/2017 RE4085, el senyor xxx i la senyora xxx sol·liciten llicència d'obres per a la finalització de les obres de construcció d'un habitatge unifamiliar a la parcel·la de referència (exp. 124/2017). IV.- Durant la tramitació d'aquest darrer expedient, el senyor xxx i la senyora xxx presenten un escrit, registrat d'entrada en data 23/10/2017 RE6544, al qual hi adjunten documentació amb l'objectiu de provar la data en què van quedar aturades les obres de construcció de l'habitatge familiar aïllat al carrer Francesc Corbera, XX, autoritzades en virtut del Decret núm. 229/1999, de 21 de maig, de l'Alcaldia (exp. 96/1999). FONAMENTS DE DRET: Primer.- L'article 37.2 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística (RPLU), relatiu als terminis de caducitat de les llicències urbanístiques per a l'execució d'obres, estableix que aquestes caduquen si transcorre el termini per començar les obres o el termini per acabar-les, incloses les seves pròrrogues respectives, sense que hagin estat iniciades o finalitzades. A aquests efectes, les llicències han de contenir l'advertiment de caducitat corresponent. Consta acreditat a l'expedient que a la llicència d'obres notificada als titulars en data 30/03/2000 hi constaven, entre d'altres, les següents condicions generals: "15. Els terminis per a l'execució de les obres (si no se'n fixen altres de major restricció a les condicions particulars), seran els següents: a) Sis mesos per a iniciar les obres. b) Dos anys per a acabar-les. En tots dos casos, els terminis es comptabilitzaran des de la data de la notificació de la llicència al promotor d'aquesta. c) La caducitat de la llicència es produeix pel transcurs d'ambdós terminis sense haver començat les obres o bé sense haver-les acabades, abans d'un o de tres mesos del finiment dels terminis esmentats, respectivament, sense que es requereixi cap altre advertiment que el present. d) La caducitat de la llicència ha d'ésser declarada per l'organisme competent per a atorgar les llicències i determinarà l'arxiu de les actuacions. e) Havent caducat la llicència, les obres no es podran iniciar ni prosseguir si no se'n demana i se n'obté una de nova, ajustada a l'ordenació urbanística en vigor, llevat dels casos en què s'hagués acordat la suspensió de l'atorgament. f) Les pròrrogues d'ambdós terminis, amb sol·licitud prèvia del titular de la llicència abans de dos o de cinc mesos del finiment dels previstos per al començament i per a l'acabament de les obres, respectivament, s'entén són concedides ope legis per la meitat del termini de què es tracti, i serà vàlida l'ordenació vigent en el moment que la llicència fou atorgada, encara que s'hagués acordat la suspensió de l'atorgament de llicències en casos de pròrroga del termini de l'acabament de les obres. La pròrroga de les llicències no pot ser vàlidament demanada si no ha passat almenys la meitat del termini a què es refereix la sol·licitud. La sol·licitud i la conseqüent obtenció de la pròrroga del termini per a començar les obres no comporten, per elles mateixes, la pròrroga del termini per a acabar-les. La pròrroga per a acabar les obres només pot ésser sol·licitada i obtinguda si s'ha fet la cobertura d'aigües de l'edifici. (...) h) Iniciades les obres, podran ser interrompudes per un període de fins a tres mesos, per causes de força major, sempre que se sol·liciti amb antelació." Segon.- L'article 38 RPLU preveu que quan hagi transcorregut el termini per començar les obres o el termini per acabar-les, incloses les seves pròrrogues respectives, sense que hagin estat iniciades o finalitzades, l'administració atorgant ha de declarar la caducitat de la llicència urbanística atorgada, amb l'audiència prèvia de la persona titular de la llicència. Segons la doctrina tradicional i la jurisprudència, per a què es produeixi la caducitat han de concórrer dos requisits: un material (transcurs del termini) i un altre formal (la declaració de caducitat per l'òrgan competent per a l'atorgament de la llicència, previ expedient i escoltats els interessats en tràmit d'audiència). El mateix article 38 aclareix que la manca de declaració de caducitat de la llicència urbanística no faculta les persones que intervenen en el procés d'execució de les obres per iniciar-les o prosseguir-les més enllà dels terminis habilitats per la llicència ni, en conseqüència, les eximeix de les responsabilitats administratives que es puguin derivar de l'execució d'obres realitzades fora dels terminis esmentats. En el cas present, la notificació de l'atorgament de la llicència es va produir en data 30/03/2000, raó per la qual el termini per a l'execució de les obres finalitzava en data 30/03/2002. Consta a l'expedient administratiu una còpia del full núm. 14 del Llibre d'Ordres i Assistències, corresponent al dia 20/07/2000, aportat en data 23/10/2017 RE6544 pel senyor xxx. i la senyora xxx on el director d'obra hi fa constar el següent: "S'està aixecant parets de la caixa d'ascensor. L'obra restarà aturada fins que entri paleteria. L'estructura és tota feta i s'està a l'espera de resultats de provetes per decidir reforços dels pilars de planta baixa." Al full núm. 15 del mateix llibre, corresponent a l'1/08/2000, hi consta: "L'obra resta aturada amb l'estructura de formigó tota feta." I més endavant, per últim, al full núm. 40, corresponent al 20/02/2002, hi apareix l'anotació següent: "Per motius personals dels promotors (separació matrimonial) l'obra resta aturada fins nou avís en el cas de que es vulgui reemprendre." Atenent, doncs, a la informació consignada al Llibre d'Ordres, es pot considerar que l'obra va quedar aturada en data 1/08/2000 i continuava en el mateix estat en data 30/03/2002, quan expirà el termini concedit per a la seva execució. Tercer.- L'article 37.3 RPLU estableix que la persona titular d'una llicència urbanística per a l'execució d'obres que requereixin direcció facultativa per executar-les, ha de lliurar a l'administració atorgant una còpia de l'acta d'inici d'obres estesa per la direcció facultativa de les obres i, posteriorment, una còpia del certificat final d'obres expedit per aquesta mateixa direcció. Atès que mai ha tingut entrada al Registre general municipal còpia del certificat final de l'obra autoritzada en virtut del Decret núm. 229/1999, de 21 de maig, de l'Alcaldia (exp. 96/1999), es considera que la llicència ha caducat, circumstància que caldrà declarar amb la instrucció del corresponent procediment. Quart.- L'article 58 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), estableix que els procediments s'inicien d'ofici per acord de l'òrgan competent, per iniciativa pròpia o com a conseqüència d'una ordre superior, a petició raonada d'altres òrgans o per denúncia. D'acord amb el que disposa l'article 82 LPACAP, un cop instruïts els procediments, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, s'han de posar de manifest als interessats o, si s'escau, als seus representants. Els interessats, en un termini no inferior a deu dies ni superior a quinze, poden al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents. No obstant, si abans del venciment del termini els interessats manifesten la seva decisió de no efectuar al·legacions ni aportar nous documents o justificacions, el tràmit es considera realitzat. Cinquè.- Pel que fa l'òrgan competent per a la incoació i resolució del procediment de declaració de caducitat d'una llicència urbanística, si bé aquesta va ser concedida per Decret de l'Alcaldia, d'acord amb les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 743/2015, de data 19 de juny de 2015, la Junta de Govern Local va passar a ser l'òrgan competent per a l'atorgament de les llicències i, per tant, per a la declaració de la seva caducitat. CONCLUSIÓ: A la vista de les dades que consten a l'expedient administratiu, i d'acord amb el que disposen els articles 37 i 38 TRLU, qui subscriu proposa que s'incoï un procediment de declaració de caducitat de la llicència d'obres concedida en virtut del Decret núm. 229/1999, de 21 de maig, de l'Alcaldia (exp. 96/1999), per a la construcció d'un habitatge familiar aïllat al carrer Francesc Corbera, XX, bo i atorgant un termini d'audiència de deu dies als interessats, per tal que presentin els documents i les justificacions que considerin pertinents." Vist l'informe transcrit, d'acord amb el que disposen els articles 38 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística, i considerant que l'adopció d'aquesta resolució és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 743/2015, de data 19 de juny, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'Alcaldia d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Incoar expedient de declaració de caducitat de la llicencia d'obres núm. 96/1999, concedida en virtut del Decret núm. 229/1999, de 21 de maig, de l'Alcaldia, per a la construcció d'un habitatge familiar aïllat al carrer Francesc Corbera, XX, per incompliment del termini de finalitat d'obres establert en la mateixa. SEGON.- Concedir als interessats un termini d'audiència de deu dies, a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació del present acord, per tal que presentin els documents i les justificacions que considerin pertinents. 5.- CONCESSIÓ LLICÈNCIA OBRES MENORS ALS SRS. xxx I xxx, PER A LA INSTAL.LACIÓ D'UN ASCENSOR AL CARRER DE LA FONT, XX Vista la instància presentada pels Srs. xxx i xxx, en virtut de la qual sol.licita llicència d'obres menors per la instal.lació d'un ascensor al carrer de la Font, XX. Vist l'informe de l'arquitecta técnica municipal de data 17 de gener de 2018, el contingut del qual és: "Revisada la documentació presentada juntament amb la sol·licitud de referència, es comprova que les obres que es pretenen realitzar consisteixen en la instal·lació d'un ascensor a l'edifici situat al carrer de la Font, XX, per tal d'afavorir l'accés a persones d'edat avançada que tenen el seu habitatge a les plantes superiors. El pressupost de les obres, d'acord amb la documentació aportada juntament amb la sol·licitud, puja a la quantitat de 10.222,00 (IVA exclòs). En aquest sentit, indicar, que el pressupost de referència (P