ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LO- CAL DE DATA 17 DE JULIOL DE 2019 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença:17:00 Hora que acaba: 18:10 ASSISTENTS ROSA ISABEL MADRID CAMARA JOSEP MARIA MASVIDAL SERRA BLANCA ARBELL BRUGAROLA PERE XIRAU ESPARRECH RAQUEL SERRA LERGA LLUIS LLOVET BAYER ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretaria accidental. També hi assisteix Joan Méndez Martí- nez, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2019/28 ordinari 10/07/2019 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. Aprovació bases i convocatòria d'un/a educador/a social, en el marc de la sub- venció de Diputació de Barcelona pels Plans Ocupacionals 2.2. Alcaldia 2.2.1. Relació Decrets de data de l'1 al 7 de juliol de 2019 2.3. Secretaria 2.3.1. Adjudicació contracte rènting vehicle PL 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2019/28 ordinari 10/07/2019 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 10 de juliol de 2019 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. APROVACIÓ BASES I CONVOCATÒRIA PER A LA CONTRACTACIÓ D'UN/A EDUCADOR/A SOCIAL, EN EL MARC DE LA SUBVENCIÓ ATORGADA PER LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA, PELS PLANS D'OCUPACIO Fets: La Diputació de Barcelona, mitjançant acord de la Junta de Govern de data 29 de novembre de 2018, va aprovar el "Programa Complementari de millora de l'ocupabilitat 2019-2020, el seu règim regulador i la concessió d'ajuts, en el marc de Pla "Xarxes de Governs Locals 2016-2019". Atès que la finalitat d'aquest Programa complementari és contribuir a la generació d'ocupació al territori de la demarcació. A tal efecte, es garanteix la cobertura del cost laboral íntegre dels contractes i nomenaments que es formalitzin en els termes i condicions establertes en el seu règim regulador, atorgant a l'Ajuntament de Canet de Mar, un subvenció per import de 89.120,47 . Atès que la Junta de Govern Local, de data 19 de desembre de 2018, va acordar l'acceptació de la subvenció. La Junta de Govern Local, de data 3 d'abril de 2019, va aprovar les bases per a la selecció de personal de diferents perfils per contractar en el marc de la subvenció abans esmentada, entre els que hi havia d'un/a educador/a social, per termini de 10 mesos. Vista l'acta del tribunal qualificador, del perfil d'educador social, no va resultar apte cap aspirant, per la qual cosa, és necessari fer una nova convocatòria. Vist l'informe emès per la tècnica de Recursos Humans en data 8 de juliol de 2019, que es transcriu a continuació: INFORME TÈCNIC FETS Montserrat Carbonell Vila, tècnica de Recursos Humans, a requeriment de la Intervenció Municipal, en relació amb l'aprovació de les bases per a la contractació temporal d'un/a 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat educador/a social, mitjançant els Plans d'Ocupació promoguts per la Diputació de Barcelona, per l'any 2019 i 2020, emet el següent INFORME FETS: Primer.- La Diputació de Barcelona, mitjançant acord de la Junta de Govern de data 29 de novembre de 2018, va aprovar el "Programa Complementari de millora de l'ocupabilitat 2019-2020, el seu règim regulador i la concessió d'ajuts, en el marc del Pla "Xarxes de Governs Locals 2016-2019", en el marc del qual s'atorgava a l'Ajuntament de Canet de Mar una subvenció per import de 89.120,47 a l'Ajuntament de Canet de Mar. Segon.- Segons l'article 2 de l'Annex 1 de les bases, que regula el règim del programa complementari de millora de l'ocupabilitat 2019-2020; La línia 1 de suport a la millora de l'ocupabilitat, regula tres modalitats entre les que hi ha el suport als plans locals d'ocupació, que té per finalitat la contractació laboral de persones aturades. Tercer.- Pel que fa a les normes específiques fixades en el règim de concertació aprovat per la Diputació (art. 14) són les següents: Les contractacions hauran de durar, com a mínim, 3 mesos. La contractació o nomenament del personal es durà a terme garantint el respecte als principis d'igualtat, mèrit i capacitat i sempre d'acord amb la normativa que resulti aplicable. Amb caràcter específic, es respectaran les previsions que, en matèria de personal prevegin la normativa general pressupostària de l'any en curs, així com també les disposicions en matèria d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. No serà admissible, com a condició per accedir a la contractació, que les persones siguin residents a Canet de Mar. Els nous contractes que es formalitzin hauran de comprendre una menció al finançament percebut per part de la Diputació de Barcelona en els termes previstos a l'art. 14.9 del règim de concertació. LEGISLACIÓ: La Legislació aplicable ve determinada per: -- El Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa de la Llei de la Funció Pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, en allò que és d'aplicació al personal al servei de les corporacions locals. -- El Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol. -- El Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre. -- Els articles 177 i següents del Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local aprovat pel Reial decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat -- La Disposició addicional segona del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims al fet que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local. -- El Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març, amb caràcter supletori -- L'article 4 del Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i de l'Aranès en els processos de selecció de personal i provisió de llocs de treball de les Administracions Públiques de Catalunya. -- Els articles 282 i següents del Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril. -- Els articles 21.1.g) i 103 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local. -- Els articles 51 i 53 de la Llei 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat Efectiva de Dones i Homes. -- El Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre. -- El règim de concertació del "Programa complementari de foment de l'ocupació local 2017-2018", aprovat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona en sessió de data 3 de març de 2017 i publica al Butlletí Oficial de la Província de data 3 de març de 2017. CONSIDERACIONS: PRIMERA. Tots els ciutadans tenen dret a l'accés a l'ocupació pública d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, i d'acord amb el previst en el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i en la resta de l'ordenament jurídic. Les Administracions Públiques seleccionaran al seu personal funcionari i laboral mitjançant procediments en els quals es garanteixin els principis constitucionals abans expressats, així com els establerts a continuació: -- Publicitat de les convocatòries i de les seves bases. -- Transparència. -- Imparcialitat i professionalitat dels membres dels òrgans de selecció. -- Independència i discrecionalitat tècnica en l'actuació dels òrgans de selecció. -- Adequació entre el contingut dels processos selectius i les funcions o tasques a desenvolupar. -- Agilitat, sense perjudici de l'objectivitat, en els processos de selecció. SEGONA.- És personal laboral el que en virtut de contracte de treball formalitzat per escrit, en qualsevol de les modalitats de contractació de personal previstes en la legislació laboral, presta serveis retribuïts per les Administracions Públiques. En funció de la durada del contracte aquest podrà ser fix, per temps indefinit o temporal. El personal laboral al servei de les Administracions Públiques es regeix, a més de per la legislació laboral i per les altres normes convencionalment aplicables, pels preceptes del Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic que es declarin aplicables pel mateix. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat TERCERA.- L'article 46 del Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic de la Llei de la Funció Pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, l'accés als cossos i escales de funcionaris o a les categories laborals es realitza a través dels procediments d'oposició, concurso-oposició o concurs i, si escau, els cursos de formació o la fase de prova que determini la convocatòria. I conforme a l'article 94 del Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol, el personal laboral no permanent serà seleccionat mitjançant convocatòria pública i pel sistema de concurs, excepte en els casos de màxima urgència. QUARTA.- L'article 61 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic, estableix que els processos selectiu tindran caràcter obert i garantiran la lliure concurrència, així com que els procediments de selecció tindran cura de la connexió entre el tipus de proves a superar i l'adequació a les tasques a desenvolupar en el lloc de treball convocats incloent-hi, en el seu cas, les proves pràctiques que siguin necessàries. Aquestes proves podran consistir en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirant, expressats de forma oral o escrita, en la realització d'exercicis que demostrin la possessió d'habilitats necessàries. CINQUENA.- Quant al coneixement del català haurà d'atendre's al que es disposa en l'article 6 del Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i de l'Aranès en els processos de selecció de personal i provisió de llocs de treball de les Administracions Públiques de Catalunya, que estableix que en les convocatòries de selecció de personal interí o personal temporal, les persones aspirants han d'acreditar el coneixement de la llengua catalana, tant en l'expressió oral com en l'escrita. SISENA.- D'acord amb l'establert en l'article 51 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat Efectiva de Dones i Homes, les Administracions Públiques, en l'àmbit de les seves respectives competències i en aplicació del principi d'igualtat entre dones i homes, deuran: -- Remoure els obstacles que impliquin la pervivència de qualsevol tipus de discriminació amb la finalitat d'oferir condicions d'igualtat efectiva entre dones i homes en l'accés a l'ocupació pública i en el desenvolupament de la carrera professional. -- Facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, sense menyscapte de la promoció professional. -- Fomentar la formació en igualtat, tant en l'accés a l'ocupació pública com al llarg de la carrera professional. -- Promoure la presència equilibrada de dones i homes en els òrgans de selecció i valoració. -- Establir mesures efectives de protecció enfront de l'assetjament sexual i a l'assetjament per raó de sexe. -- Establir mesures efectives per eliminar qualsevol discriminació retributiva, directa o indirecta, per raó de sexe. -- Avaluar periòdicament l'efectivitat del principi d'igualtat en els seus respectius àmbits d'actuació. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat SETENA.- Durant tot el procés de selecció, haurà de complir-se amb les exigències de publicitat activa en virtut del que es disposa en l'article 21.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i en la normativa vigent en matèria de transparència. VUITENA.- El Ple municipal de data 27 de maig de 2010, va aprovar les base generals reguladores del processos de selecció del personal laboral i funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar, estableixen que el contingut d'aquestes bases serà completat amb les bases específiques que regeixin expressament cada convocatòria, i que seran les aquestes darreres les que determinaran els requisits específics que es requereixin en cada procés en concret. NOVENA. El procediment a seguir serà el següent: A. La Junta de Govern Local, exercint una competència delegada en virtut del Decret de l'Alcaldia núm. 743/2015, de 19 de juny, aprovarà la convocatòria i les bases, que posteriorment es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província i i en extracte, en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Així mateix l'anunci de la convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de l'Estat. Les bases contindran, com a mínim, les dades següents (article 70 del Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol): a. Nombre, naturalesa i característiques de les places objecte de convocatòria i determinació expressa de l'escala, subescala i classe a la qual pertanyen; indicació del grup de titulació al fet que correspongui cadascuna d'elles i quines es reserven a promoció interna, si escau. b. Sistema selectiu. c. Proves d'aptitud o coneixements que s'hagin de superar, determinant el seu nombre i naturalesa. d. Condicions i requisits establerts en l'article següent. e. Centre o dependència on s'hagin de dirigir les instàncies i termini de presentació. f. Proves selectives que s'hagin de celebrar i, si escau, relació de mèrits que s'hagin de tenir en compte en la fase de concurs, així com els sistemes d'acreditació i valoració d'aquests mèrits. Determinació, si escau, de les característiques i durada del curs de formació o del curs selectiu, així com del període de pràctiques amb caràcter selectiu. g. Designació del tribunal qualificador que hagi d'actuar i la seva categoria. Pel que es refereix als cursos selectius de formació, l'òrgan selectiu estarà format per personal designat per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, en els termes previstos en el conveni que se cita en l'article 64.1 d'aquest Reglament. h. Sistema de qual