ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LO- CAL DE DATA 3 DE JULIOL DE 2019 Caràcter: ordinari Hora que comença:17:00 Hora que acaba: 18:00 ASSISTENTS JOSEP MARIA MASVIDAL SERRA BLANCA ARBELL BRUGAROLA PERE XIRAU ESPARRECH RAQUEL SERRA LERGA LLUIS LLOVET BAYER ROSA ISABEL MADRID CAMARA ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretaria accidental. També hi assisteix Joan Méndez Martí- nez, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2019/26 extraordinari 26/06/2019 2. Propostes 2.1. Urbanisme Adjudicació del contracte d'execució de la segona fase de les obres de supressió de barreres arquitectòniques al CEIP Misericòrdia 2.2. Alcaldia 2.2.1. Relació Decrets d'Alcaldia de data del 17 al 23 de juny de 2019 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2019/26 extraordinari 26/06/2019 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 26 de juny de 2019 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE D'EXECUCIÓ DE LA SEGONA FASE DE LES OBRES DE SUPRESSIÓ DE BARRERES ARQUITECTÒNIQUES AL CEIP MISERICÒRDIA Fets: La Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 15 de maig de 2019, acorda incoar expedient de contractació administrativa, mitjançant procediment simplificat abreujat, per a l'execució de la segona fase de les obres per a la supressió de barreres arquitectòniques a l'escola Misericòrdia de Canet de Mar, essent el pressupost base de licitació del contracte de 50.771, 91 euros, IVA exclòs, el qual puja la quantitat de 10.661,89 euros. La convocatòria de la licitació es publica en el perfil del contractant de la Corporació en data 21 de maig de 2019, essent el darrer dia per a presentar ofertes el 4 de juny de 2019, a les 23:59 hores. Segons acta de la Mesa de contractació, de data 7 de juny de 2019, la licitadora que es proposa per a l'adjudicació del contracte no indica l'import de la part d'obra que se subcontractarà ni el nom o el perfil empresarial, definit per referència a les condicions de solvència professional o tècnica dels subcontractistes, per la qual cosa en virtut del Decret de l'Alcaldia núm. 2019/993, de data 10 de juny, es resol requerir la licitadora CONSTRUCCIONS BAGUDANCH SERRA, SL per tal que aporti la documentació justificativa dels aspectes relatius a la subcontractació. Segons acta de la Mesa de contractació, de data 25 de juny de 2019, atès que la licitadora ha donat compliment al requeriment efectuat en virtut del Decret de l'Alcaldia núm. 2019/993, aquesta acorda proposar a l'òrgan de contractació l'adjudicació del contracte a l'empresa licitadora CONSTRUCCIONS BAGUDANCH SERRA, SL, pel preu de quaranta-set mil quatre-cents vint euros amb tres cèntims (47.420,03 ), més IVA, que ascendeix a nou mil nou-cents cinquanta-vuit euros amb vint-i-un cèntims (9.958,21 ). Fonaments de dret: L'òrgan competent per adjudicar el contracte és l'Alcaldia, puix que el valor estimat del contracte puja la quantitat de 50.770,91 euros, IVA exclòs, i per tant, no supera ni el 10% dels recursos ordinaris del pressupost d'aquest Ajuntament ni la quantia de 6.000.000 d'euros, ni es tracta d'una contractació plurianual que superi els anteriors imports. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat No obstant això, i considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 2019/1041, de 18 de juny, s'acorda per unanimitat: Primer.- Ratificar les actuacions de la Mesa de Contractació, segons les actes dels dies 7 i 25 de juny de 2019. Segon.- Adjudicar el contracte d'execució de la segona fase de les obres de supressió de barreres arquitectòniques al CEIP Misericòrdia, a l'empresa CONSTRUCCIONS BAGUDANCH SERRA, SL, amb CIF núm. A17878869, i en el seu nom i representació al senyor David Bagudanch Frigolé, amb NIF núm. 77918934V, per un import de quaranta-set mil quatre cents vint euros amb tres cèntims (47.420,03 ), IVA exclòs, més nou mil nou-cents cinquanta-vuit euros amb vint-i-un cèntims (9.958,21 ) en concepte d'IVA, d'acord amb les actes de la Mesa de Contractació de dates 7 i 25 de juny de 2019, amb subjecció al plec de clàusules administratives particulars (PCAP) i al "Projecte bàsic i executiu per a la supressió de barreres arquitectòniques a l'escola Misericòrdia de Canet de Mar", redactat per l'arquitecte xx, quina aprovació definitiva ha estat publicada al BOPB del dia 6 de febrer i al DOGC del dia 11 de febrer, de 2019. Tercer.- Fer constar que el contractista es compromet a ampliar en 12 mesos el termini mínim de garantia d'un any i que es compromet a adscriure a l'obra un encarregat amb 13 anys d'antiguitat a l'empresa (amb modalitat de contracte indefinit), el qual ha participat com a encarregat durant els darrers 10 anys en 9 actuacions similars. Quart. - Disposar la despesa per import de cinquanta-set mil tres-cents setanta-vuit euros amb vint-i-quatre cèntims (57.378,24 ), IVA inclòs, en favor del tercer CONSTRUCCIONS BAGUDANCH SERRA, SL, amb CIF núm. A17878869, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 51 32320 63201 Inversió reposició ­ barreres arquitectòniques CEIP Misericòrdia, del vigent pressupost municipal. Cinquè.- Comunicar a l'adjudicatària que la formalització del contracte s'entendrà efectuada mitjançant la signatura d'acceptació de la notificació de la resolució de l'adjudicació per part del contractista proposat, que haurà de tenir lloc dins el termini de 15 dies hàbils, a comptar des del següent a la recepció de la notificació de l'adjudicació. Sisè.- Comunicar la present resolució als Serveis econòmics municipals, als efectes de la seva comptabilització. Setè.- Notificar el present acord als interessats. 2.2. Alcaldia 2.2.1. RELACIÓ DECRETS DE DATA DEL 17 AL 23 DE JUNY DE 2019 Fets: Es dóna compte a la Junta de Govern Local, de la present relació de Decrets d'Alcaldia de data del 17 al 24 de juny de 2019: xxx IMATGE ELIMINADA PER CONTENIR DADES PERSONALS xxx 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 3. Propostes urgents L'alcaldessa presidenta, segons allò que es disposa als articles 51 del Text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial de- cret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, fun- cionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència d'un punt no inclòs a l'ordre del dia. Un cop sotmès a la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents: 3.1. Secretaria 3.1.1. APROVACIÓ EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ I PLECS DE CLÀUSULES SERVEI DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS Atès que l'Ajuntament va contractar la prestació del servei de neteja de les dependèn- cies municipals l'1 de setembre de 2015 per un període de dos anys, havent estat pror- rogat per dos anys més, fins el 31 d'agost d'enguany. Atès que per tal de formalitzar l'esmentat servei és necessari procedir a la incoació d'un expedient de contractació. Vist el plec de prescripcions tècniques particulars redactat per l'enginyera municipal, que consta a l'expedient. Vist el plec de clàusules administratives particulars redactat per la secretària acctal., que consta a l'expedient. Atès que l'òrgan competent per aprovar i adjudicar el contracte és l'Alcaldia, ja que el seu valor estimat puja la quantitat de 1.286.349,24 , IVA exclòs i per tant, no supera ni el 10% dels recursos ordinaris del pressupost d'aquest Ajuntament ni la quantia de 6.000.000 d'euros, ni es tracta d'una contractació plurianual que superi els 4 anys, even- tuals pròrrogues incloses, ni els anteriors imports. No obstant això, mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 2019/1041, de 18 de juny, es va delegar aquesta competència a la Junta de Govern Local. Vista la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LSCP) i concre- tament el seu article 116.1, que prescriu que "la celebració de contractes per part de les administracions públiques requereix la tramitació prèvia de l'expedient corresponent, que l'inicia l'òrgan de contractació motivant la necessitat del contracte en els termes que preveu l'article 28 d'aquesta Llei, i que haurà de ser publicat en el perfil del contractant". Vist i trobat conforme el plec de clàusules administratives i el de prescripcions tècniques particulars reguladores del procediment obert per a la contractació del servei de neteja de les dependències municipals, i tenint en compte allò que es disposa a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), pel Decret Llei 3/2016, de 31 de maig, de mesures urgents en matèria de contractació pública, pel Reial Decret 817/2009, pel que es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de con- tractes del sector públic, en tot allò que no es trobi derogat, pel Reial decret 1098/2001, 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques (RGLCAP), pel plec de clàusules administratives generals, en tot allò que no contradigui la LCSP, aprovat per l'Ajuntament de Canet de Mar, així com per la resta de normativa legal aplicable i pel document en què es formalitzi el contracte. Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 2019/1041, de 18 de juny, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar l'expedient per a la contractació del servei de neteja de les depen- dències municipals de l'Ajuntament de Canet de Mar, amb un pressupost base de licita- ció de 662.638,50 IVA inclòs. SEGON.- Convocar expedient d'adjudicació i publicar el corresponent anunci de licitació al Diari Oficial de la Unió Europea i al perfil del contractant segons allò que disposa l'art. 135.1 de la LCSP. TERCER.- Aprovar el plec de clàusules administratives i el de prescripcions tècniques particulars, que haurà de regir l'esmentada contractació, els qual resten incorporats a l'expedient. QUART.- Autoritzar la despesa de 110.439,75 , amb càrrec al vigent pressupost muni- cipal per a l'any 2019 (A núm. 220190008506) i a les aplicacions pressupostàries se- güents: 11 92000 22700 Neteja edificis 12.954,24 21 15320 22700 Neteja Nau Brigada 1.621,60 26 13310 22700 Neteja aparcament 450,56 30 43120 22700 Neteja Plaça Mercat 4.717,41 31 33210 22700 Neteja Biblioteca 9.661,46 31 33300 22700 Neteja Museu i Sala d'Exposicions 2.744,27 32 33800 22700 Neteja Envelat 294,84 33 49110 22700 Neteja Ràdio Canet 1.315,43 40 23100 22700 Neteja Serveis Socials 2.460,77 41 33700 22700 Neteja Masoveria 884,75 43 13000 22700 Neteja Policia Local 4.966,89 51 32320 22700 Neteja CEIP Misericòrdia 37.413,22 51 32330 22700 Neteja CEIP Turó del Drac 30.954,31 L'Ajuntament consignarà en el pressupost de cada exercici econòmic el crèdit suficient per poder atendre el pagament del seu preu, en concret: Exercici 2020: 331.319,25 Exercici 2021: 220.879,50 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Atesa la seva plurianualitat, i de conformitat amb allò que es disposa a l'art. 174 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, l'eficàcia d'aquest contracte per a exercicis posteriors, queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient. CINQUÈ.- Comunicar la present resolució als Serveis Econòmics municipals, als efectes oportuns. SISÈ.- Facultar, tan àmpliament com en dret sigui menester, la senyora alcaldessa, o membre de la corporació en qui delegui, per a la tramitació, execució i formalització de la present resolució. 3.1.2. APROVACIÓ PLA DE SEGURETAT I SALUT OBRES GARROFERS LOT 1 Fets: Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 19 de desembre de 2018, va acordar aprovar l'expedient per a la contractació de les obres de realització d'un cobert i reparació defectes constructius a l'edifici de la fundació Els Garrofers, amb un pressupost base de licitació de 942.600,25 , IVA inclòs, de conformitat amb el projecte redactat per PMP Arquitectura, i aprovat definitivament pel Ple de la Corporació en sessió de data 26 de juliol de 2018, així com aprovar el plec de clàusules administratives i el plec de prescripcions tècniques particulars que han de regir l'esmentada contractació. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data de 10 d'abril de 2019, va adjudicar el contracte de les obres de realització de cobert a l'edifici existent de la fundació Els Garrofers Lot 1, a l'empresa B28 Construccions, SL, pel preu de 21.640,68 , IVA exclòs el qual puja un import de 4.544,54 , amb subjecció al PCAP i al projecte anomenat "Projecte de realització de cobert a l'edifici existent de la fundació Els Garrofers", i a l'oferta presentada pel propi licitador, així com a la millora proposada en l'oferta. Atès que en data 30 d'abril d'enguany es va formalitzar el contracte per a l'execució de les obres d'un cobert i reparació defectes constructius a l'edifici de la fundació Els Garrofers, Lot 1. Atès que en data 17 de juny d'enguany, ha tingut entrada en aquest Ajuntament el Pla de Seguretat i Salut de l'Obra redactat per la contractista B28 Construccions, SL, juntament amb l'acta d'aprovació del Pla de Seguretat i Salut formalitzada pel coordinador de seguretat i salut, Sr. xxx. Vist l'informe emès en data 27 de juny d'enguany, per l'arquitecta tècnica municipal, el contingut literal del qual és el següent: "INFORME TÈCNIC APROVACIÓ DEL PLA DE SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL DE LES OBRES DE CONSTRUCCIÓ DE COBERT A L'EDIFICI EXISTENT DE LA FUNDACIÓ ELS GARROFERS SITUAT AL C/ JOSEP BARÓ, 32 (LOT 1) FETS 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat En relació a les obres a realitzar per a la construcció de cobert a l'edifici existent de la fundació Els Garrofers situat al C/ Josep Baró, 32 (Lot 1), en data 17 de juny del 2019 s'ha aportat el Pla de Seguretat i Salut en el treball, redactat per l'empresa b28construccions, S.L.,