ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 29 DE MAIG DE 2019 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença:17:05 Hora que acaba: 18:20 ASSISTENTS JOSEP MARIA MASVIDAL SERRA BLANCA ARBELL BRUGAROLA PERE XIRAU ESPARRECH RAQUEL SERRA LERGA LLUIS LLOVET BAYER SILVIA TAMAYO MATA ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretaria accidental. També hi assisteix Joan Méndez Martínez, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2019/22 ordinari 22/05/2019 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. Llicència obres menors per arranjament de façana al carrer Verge del Carme 2.1.2. Llicència obres majors al carrer Àngel Guimerà 2.2. Alcaldia 2.2.1. Relació Decrets Alcaldia JGL 29052019 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 22 de maig de 2019 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. APROVACIÓ LLICÈNCIA OBRES MENORS PER ARRANJAMENT DE FAÇANA AL CARRER VERGE DEL CARME, xx Vista la instància presentada pel Sr. RP en representació de la mercantil TOMAS PEREZ SEGURA, SL, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres menors per a l'arranjament de façana al C/ Vge. Del Carme. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal emès en data 30/04/2019, que es transcriu a continuació: "FETS En relació a la sol·licitud de llicència d'obres menors presentada per Tomàs Pérez Segura, S.L. en data 18 d'abril del 2019 i número d'expedient 939, un cop revisada la documentació aportada es comprova que les obres que es pretenen realitzar consisteixen en arranjar la façana de l'edifici situat al C/ Verge del Carme, instal·lant una bastida ocupant la via pública. L'esmentada sol·licitud s'acompanya amb un projecte tècnic d'instal·lació de bastida, l'assumeix de direcció facultativa i els justificants de les liquidacions corresponents. El pressupost de les obres, d'acord amb la documentació aportada juntament amb la sol·licitud, puja a la quantitat de 24.713,00 (IVA exclòs). FONAMENTS DE DRET - Text refós de les Normes Subsidiàries de planejament de Canet de Mar (DOGC núm. 4471, pàg. 28643 del 16 de setembre del 2005) i les modificacions puntuals posteriors de les esmentades Normes Subsidiàries. - Modificació de les Normes subsidiàries de planejament - Text refós de la part gràfica (DOGC 5677 del 23 de juliol del 2010). - Reial Decret 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20). - Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl (BOPB del 10 de febrer del 2011). - Ordenances fiscals vigents. CONSIDERACIONS TÈCNIQUES Primera.- Consultat el text refós de les Normes Subsidiàries de planejament vigent i les modificacions puntuals posteriors de les esmentades Normes, es constata que la finca de referència està inclosa al sòl urbà i té el seu aprofitament limitat pels paràmetres de la zona 2b "ordenacions compactes" 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Segona.- En relació a la via pública, cal destacar que el paviment de la vorera de la Riera Gavarra, formada per lloses de pedra de Sant Vicenç, admet únicament el pas de vehicles lleugers de menys de 5 T. CONCLUSIONS Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors amb les següents condicions: No es tocarà cap element estructural. L'acabat de la façana serà com a mínim arrebossat i pintat de color blanc o de la gama dels terrossos clars. Si es fan aplacats, el material utilitzat haurà de ser exprés per a exteriors i de la mateixa gama de colors. De conformitat amb l'Annex "ocupació de la via pública amb elements auxiliars de les obres", de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sol, caldrà, pel que fa a la bastida i ocupació de la via pública, respectar les següents condicions generals: o l'ocupació ha de quedar justificada pel desenvolupament de les obres. o limitar al mínim, tant l'ocupació superficial com la permanència. o l'ocupació de la via pública s'haurà d'adaptar a les exigències del trànsit de persones i vehicles. o no ha d'entorpir l'enllumenat públic, el mobiliari ni la senyalització. o cal senyalitzar, protegir i il·luminar l'element amb un mínim de 10 lux. o cal preveure un pas de vianants de 90 cm. d'amplada per 210 cm. d'alçada en condicions de seguretat. o L'ocupació de la via pública s'entén sempre provisional i mentre durin les obres. Pel que fa al paviment de la Riera Gavarra, caldrà respectar els criteris que a continuació es detallen, i que limiten el trànsit de vehicles per la Riera. En el cas que no fos possible, s'haurà de preveure itineraris alternatius, d'acord amb les indicacions de la policia local. PRESCRIPCIONS PER AL TRANSIT RODAT QUE POT CIRCULAR PELS NOUS PAVIMENTS DE LA RIERA GAVARRA: 1. Paviment continu asfàltic: calçada Riera Gavarra Sense restriccions de tonatge. Velocitat màxima 30 Km/h 2. Paviment de llosa de pedra: voreres Riera Gavarra El paviment admet vehicles lleugers de menys de 5 T. Eventualment s'admet el pas, no l'estacionament, de vehicles pesats fins a un màxim de 20 T i una velocitat màxima de 5 km/h. En qualsevol cas, la concessió de la llicència anirà condicionada a la reposició de qualsevol element de la pública que resulti afectat per les obres sol·licitades. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Donat que es preveu l'ocupació de la via pública amb la instal·lació de la bastida, abans de l'inici de les obres caldrà sol·licitar i obtenir el permís i liquidar les taxes corresponents. D'acord amb el que s'especifica a l'ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, a manca de sol·licitud expressa, per a les actuacions a façana es preveu l'estada mínima d'una bastida durant 1 mes, per tant, pel que fa a les taxes derivades de l'ocupació de la via pública són les següents: metres lineals dies /dia-ml TOTAL 49,50 30,00 0,54 801,90 Finalment, que pel que fa a la liquidació de l'impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, indicar, que el tipus d'obra proposada és d'una modalitat que no s'ha contemplat a les tipologies recollides a l'annex de l'ordenança fiscal núm. 5a, reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, per tant, per al càlcul de la base del pagament a compte s'utilitzarà el pressupost presentat amb la sol·licitud." Vist l'informe de la TAG d'Urbanisme de data 2/05/2019, que es transcriu a continuació: "FETS En data 18/03/2019 RE2046 la mercantil TOMAS PEREZ SEGURA, SL, sol·licita llicència municipal d'obres per a l'arranjament de la façana de l'immoble situat al carrer Verge del Carme de Canet de Mar, amb instal·lació de bastida. En data 30/04/2019 l'arquitecta tècnica municipal emet informe favorable sobre la concessió de la llicència sol·licitada donat que les obres proposades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, i posa de manifest les condicions a les que cal donar compliment en el transcurs de les obres i l'import de la taxa derivada de l'ocupació de la via pública amb la bastida. FONAMENTS DE DRET - Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme (TRLU), - Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística (RPLU), - Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), - Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS), - Ordenances fiscals vigents. CONSIDERACIONS Primera.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud d'una persona jurídica, TOMAS PEREZ SEGURA, SL, si bé a l'imprès de 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat sol·licitud hi apareix una signatura sense que s'identifiqui a qui pertany ni amb quin títol s'ostenta la representació de dita mercantil. L'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), estableix que els interessats amb capacitat d'obrar poden actuar per mitjà d'un representant i que per formular sol·licituds, presentar declaracions responsables o comunicacions, interposar recursos, desistir d'accions i renunciar a drets en nom d'una altra persona s'ha d'acreditar la representació, mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna de la seva existència. L'apartat 6 del mateix article preveu que la manca d'acreditació o l'acreditació insuficient de la representació no impedeix que es tingui per efectuat l'acte de què es tracti, sempre que s'aporti aquella o es repari el defecte dins del termini de deu dies que ha de concedir a l'efecte l'òrgan administratiu, o d'un termini superior quan les circumstàncies del cas així ho requereixin. Segona.- Pel que fa a les taxes corresponents a la tramitació de la llicència d'obra menor, d'acord amb l'ordenança fiscal núm. 20. "Taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme" article 6.1.1, consta acreditat a l'expedient que, en data 18/03/2019, s'ha efectuat l'ingrés de l'autoliquidació per import de 168,21 euros, d'acord amb el càlcul següent: Tramitació de llicència d'obra menor amb projecte Amb sol·licitud de llicència prèvia 168,21 Tercera.- Pel que fa l'ICIO, tal com es disposa a l'apartat 3 de l'article 9 de l'Ordenança fiscal núm. 5, la base imposable de l'autoliquidació prèvia que s'hi regula es determinarà a partir del mòdul basic establert pel Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya per al càlcul dels drets d'intervenció col·legial per a l'any 2019, ponderat amb els coeficients correctors que s'hi detallen. Segons consta a l'informe tècnic de data 30/04/2019, el tipus d'obra proposada és d'una modalitat que no s'ha contemplat a les tipologies recollides a l'annex de l'Ordenança fiscal núm. 5, reguladora de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres, per tant, per al càlcul de la base del pagament s'ha utilitzat el pressupost presentat amb la sol·licitud, per la qual cosa l'import a liquidar per aquest concepte és el que resulta del càlcul següent: Pressupost Tipus Total 24.713,00 4% 988,52 Consta acreditat a l'expedient que en data 18/03/2019 es va ingressar aquest import. Quarta.- Pel que fa l'import de la garantia pels valors urbanístics en risc, és el que es correspon amb el càlcul següent: Pressupost Tipus Total 24.713,00 2% 494,26 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Consta acreditat a l'expedient que en data 18/03/2019 es va dipositar a la tresoreria municipal. Cinquena.- Pel que fa la gestió de residus de la construcció, consta acreditat a l'expedient que la Comunitat de Propietaris de l'immoble on s'ha de realitzar l'obra, en compliment del que preveu la Disposició Final Primera del Reial Decret 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20) (publicat al BOE núm. 92, de 16 d'abril), ha aportat el document d'acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per tal de garantir la correcta destinació dels residus separats per tipus. En aquest document hi consta el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. Sisena.- Segons es posa de manifest a l'informe tècnic de data 30/04/2019 i d'acord amb el que s'especifica a l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, a manca de sol·licitud expressa, per a les actuacions a façana es preveu l'estada mínima d'una bastida durant 1 mes, per tant, pel que fa a l'import de la taxa derivada de l'ocupació de la via pública és la que resulta del càlcul següent: m /dia- Dies Total lineals ml 801,90 49,50 30,00 0,54 No consta acreditat a l'expedient que s'hagi efectuat l'ingrés d'aquest import, per la qual cosa caldrà fer-ho abans de la concessió de la llicència. Setena.- La competència per a l'atorgament o denegació de la llicència és de l'Alcaldia, si bé fou delegada en la Junta de Govern Local, mitjançant Decret núm. 743/2015, de data 19 de juny de 2015, per la qual cosa, en els seus estrictes termes, caldrà que en l'acord de concessió es faci constar el següent: "Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 743/2015, de data 19 de juny de 2015". CONCLUSIONS De conformitat amb les consideracions anteriors, s'informa favorablement l'atorgament de la llicència sol·licitada, amb el condicionants esmentats a l'informe tècnic de data 30/04/2019, si bé prèviament caldrà: - acreditar l'ingrés de la taxa per ocupació de la via pública, per import de 801,90 euros i - acreditar la personalitat del signatari de la sol·licitud així com la representació de la interessada, mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna de la seva existència, segons preveu l'article 5.4 LPACAP." RESULTANT que s'han complert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els