ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 17 D'ABRIL DE 2019 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença:17:00 Hora que acaba: 17:55 ASSISTENTS JOSEP MARIA MASVIDAL SERRA BLANCA ARBELL BRUGAROLA PERE XIRAU ESPARRECH RAQUEL SERRA LERGA LLUIS LLOVET BAYER SILVIA TAMAYO MATA ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretaria accidental. També hi assisteix Joan Méndez Martínez, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. Junta de Govern Local 2019/15 de caràcter ordinari de data 10/04/2019 1.2. Junta de Govern Local 2019/13 de caràcter extraordinari de data 02/04/2019 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. Aprovació Oferta Pública d'Ocupació - Policia Local 2019 2.2. Urbanisme 2.2.1. Arranjament canal recollida d'aigües al C/Abell amb bastida 2.2.2. Obra benzinera Fragata Paulita 1 TAMOIL ESPAÑA, SA 2.2.3. Proposta obra de manteniment gas natural al c/ Nou 2.2.4. Aprovació Pla de Seguretat i Salut reasfaltament carrers 2.3. Alcaldia 2.3.1. Relació de decret de l'Alcaldia JGL 17042019 2.4. Donar compte de resolucions judicials 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 2.5. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar Vistes i trobades conforme les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de caràcter extraordinari de data 2 d'abril de 2019 i Junta de Govern Local ordinària del dia 10 d'abril de 2019, de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. APROVACIÓ OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ - POLICIA LOCAL 2019 Fets: Vist que l'article 70 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre de 2015, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic, disposa que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que hagin de proveir-se mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública o mitjançant un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal, el que comportarà l'obligació de convocar els corresponents processos selectius per a les places compromeses i fins un 10% addicional, fixant el termini màxim per a la convocatòria dels mateixos. En tot cas, l'execució de l'oferta pública o instrument similar haurà de desenvolupar-se dins del termini improrrogable de tres anys. L'article 57 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, estableix que les corporacions locals, dins el primer trimestre de cada any natural, han d'aprovar l'oferta pública d'ocupació un cop aprovat el pressupost de l'exercici de què es tracti. Vista la disposició addicional cent seixanta-cinquena, de la Llei 6/2018, de Pressupostos Generals de l'Estat, per a l'any 2018, segons la qual en cas que s'aprovés l'avançament de l'edat de jubilació dels policies locals, les entitats locals podrien disposar durant l'exercici 2018, exclusivament per a aquest col·lectiu, d'una taxa addicional de reposició determinada pel número de baixes que es prevegin en aquest exercici i en l'exercici 2019 com a conseqüència de l'avançament de l'edat de jubilació. Aquesta taxa addicional s'haurà de descomptar de la que correspongués pels exercicis 2019 i 2020. Vist l'article 19.U.5 de la LPGE estableix que per les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, Cossos de Policia Autonòmica i Policies Locals la taxa de la taxa de reposició serà del 115 per cent. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Reial Decret 1449/2018, de 14 de desembre, pel que s'estableix el coeficient reductor de l'edat de jubilació en favor dels policies locals al servei de les entitats que integren l'Administració local, es va publicar al BOE en data 15 de desembre de 2015 i va entrar en vigor el dia 2 de gener de 2019. Vist l'informe de la tècnica de Recursos Humans tècnic emès en data 5 d'abril de 2019. que es transcriu a continuació: Identificació de l'expedient: 1454/2019 1135 Assumpte: Aprovació Oferta Pública d'Ocupació específica Policia Local INFORME TÈCNIC Montserrat Carbonell Vila, cap de Recursos Humans, en relació amb l'aprovació de l'Oferta Pública d'Ocupació, parcial, per a la Policia Local, de l'any 2019, emet el següent informe: Relació de fets i fonaments de dret Primer.- La disposició addicional cent seixanta-cinquena, de la Llei 6/2018, de Pressupostos Generals de l'Estat, per a l'any 2018, estableix que en cas que s'aprovés l'avançament de l'edat de jubilació dels policies locals, les entitats locals podrien disposar durant l'exercici 2018, exclusivament per a aquest col·lectiu, d'una taxa addicional de reposició determinada pel número de baixes que es prevegin en aquest exercici i en l'exercici 2019 com a conseqüència de l'avançament de l'edat de jubilació. Segon.- Aquesta taxa addicional s'haurà de descomptar de la que correspongués pels exercicis 2019 i 2020. Tercer.- L'article 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018 (LPGE), estableix en els següents apartats: U.2. Les Administracions Públiques que en l'exercici anterior hagin complert els objectius d'estabilitat pressupostària i deute públic i la regla de despesa, tindran una taxa de reposició del 100 per cent. U.5. Per a les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, Cossos de Policia Autonòmica i Policies Locals la taxa de reposició serà del 115 per cent. Quart.- En data 2 de gener de 2019, va entrar en vigor el Reial Decret 1449/2018, de 14 de desembre, pel que s'estableix el coeficient reductor de l'edat de jubilació en favor dels policies locals al servei de les entitats que integren l'Administració local. CONSIDERACIONS TÈCNIQUES: Primera.- Durant l'exercici 2019 s'haurà produït la baixa per jubilació de dos agents de la Policia Local: - Sr. xxx, jubilació que es va fer efectiva el dia 2 de gener de 2019. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat - Sr. xxx, qui en data 15 de gener de 2019, va presentar a l'Ajuntament petició per accedir a la jubilació amb efectes del dia 31 de desembre de 2019. Segona.- Tenint en compte que la taxa de reposició a la Policia Local és del 115% de les vacants produïdes, es podran ofertar 3 places que es trobin vacants i destinades a la Policia Local. Tercera.- Tenint en compte les places que hi ha vacants a la Policia Local i les vacants futures, segons preveu Reial Decret 1449/2018, de 14 de desembre, es poden ofertar: - 1 plaça d'inspector - 5 places d'agent de la Policia Local. CONCLUSIONS: De conformitat amb les consideracions anteriors, s'informa favorablement que es presenti a la consideració de la Junta de Govern Local l'aprovació de l'oferta pública d'ocupació parcial, destinada a la Policia Local, per l'any 2019 conforme a la disposició addicional 165a. de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, que pot incloure un total de 3 places, d'entre les vacants de: - 1 plaça d'inspector - 5 places d'agent de la Policia Local. Aquest és el meu informe que emeto a Canet de Mar, a la data de la signatura electrònica. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 743/2015, de 19 de juny i núm. 1022/2017, de 28 d'agost, es va delegar aquesta competència a la Junta de Govern Local, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar l'oferta pública d'ocupació aplicada a la Policia local, d'acord amb el marc jurídic i administratiu aplicable i a les prioritats municipals, tal com venen definides en virtut de les polítiques pròpies que es deriven de les corresponents disponibilitats i previsions pressupostàries i d'acord amb l'informe transcrit. SEGON.- En els termes precedents, aprovar l'oferta pública d'ocupació següent: AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Règim Grup Plaça Accés Sistema Escala Sotsescala Classe Denominació Núm Selecció Funcio A2 Adminis Serveis Policia Inspector 1 Lliure Concurs nari Especial Especials Local Oposició Funcio C2 Adminis Serveis Policia Agent 2 Lliure Concurs nari Especial Especials Local Oposició 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat TERCER.- En compliment d'allò que disposa l'article 57.2 del Decret 214/1990, disposar la publicació de l'oferta pública d'ocupació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i trametre'n còpia als òrgans de l'Administració de l'Estat, a l'efecte de publicació coordinada amb la resta de les ofertes públiques d'ocupació de la resta de les administracions públiques i a la Direcció General d'Administració Local de la Generalitat de Catalunya. 2.2. Urbanisme 2.2.1. CONCESSIÓ LLICÈNCIA OBRES MENORS PER A L'ARRANJAMENT DEL CANAL DE RECOLLIDA D'AIGÜES PLUVIALS A L'HABITATGE DEL CARRER ABELL Vista la instància presentada per la Sra. xxx, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres menors per a l'arranjament d'un canal de recollida d'aigües pluvials i instal·lació de bastida a l'habitatge situat al carrer Abell. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal emès en data 8/03/2019, que es transcriu a continuació: "SOL·LICITUD DE LLICÈNCIA MUNICIPAL D'OBRES MENORS PER A ARRANJAR CANAL DE RECOLLIDA D'AIGÜES PLUVIALS I INSTAL.LACIÓ DE BASTIDA A L'HABITATGE SITUAT AL CARRER ABELL FETS En relació a la sol·licitud de llicència d'obres menors presentada per MTMG, en data 28 de febrer del 2019 i número d'expedient 661, un cop revisada la documentació aportada es comprova que les obres que es pretenen realitzar consisteixen en arranjar canal de recollida d'aigües pluvials i instal·lació de bastida a l'habitatge situat al carrer Abell. El pressupost de les obres, d'acord amb la documentació aportada juntament amb la sol·licitud, puja a la quantitat de 2.870,00 (IVA exclòs). FONAMENTS DE DRET - Text refós de les Normes Subsidiàries de planejament de Canet de Mar (DOGC núm. 4471, pàg. 28643 del 16 de setembre del 2005) i les modificacions puntuals posteriors de les esmentades Normes Subsidiàries. - Modificació de les Normes subsidiàries de planejament - Text refós de la part gràfica (DOGC 5677 del 23 de juliol del 2010). - Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl (BOPB del 10 de febrer del 2011). - Ordenances fiscals vigents. CONSIDERACIONS TÈCNIQUES Primera.- Consultat el text refós de les Normes Subsidiàries de planejament vigent i les modificacions puntuals posteriors de les esmentades Normes, es constata que la finca de referència està inclosa al sòl urbà i té el seu aprofitament limitat pels 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat paràmetres de la zona 1"carrers de cases alineades". Subzona 1a "carrers tradicionals". CONCLUSIONS Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors amb les següents condicions: No es tocarà cap element estructural. L'acabat de la façana serà com a mínim arrebossat i pintat de color blanc o de la gama dels terrossos clars. Si es fan aplacats, el material utilitzat haurà de ser exprés per a exteriors i de la mateixa gama de colors. De conformitat amb l'Annex "ocupació de la via pública amb elements auxiliars de les obres", de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sol, caldrà, pel que fa a la bastida i ocupació de la via pública, respectar les següents condicions generals: o l'ocupació ha de quedar justificada pel desenvolupament de les obres. o limitar al mínim, tant l'ocupació superficial com la permanència. o l'ocupació de la via pública s'haurà d'adaptar a les exigències del trànsit de persones i vehicles. o no ha d'entorpir l'enllumenat públic, el mobiliari ni la senyalització. o cal senyalitzar, protegir i il·luminar l'element amb un mínim de 10 lux. o cal preveure un pas de vianants de 90 cm. d'amplada per 210 cm. d'alçada en condicions de seguretat. o L'ocupació de la via pública s'entén sempre provisional i mentre durin les obres. Donat que es preveu l'ocupació de la via pública amb una bastida, caldrà sol·licitar i obtenir el permís i liquidar les taxes corresponent. D'acord amb el que s'especifica a l'ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, a manca de sol·licitud expressa, per a les actuacions a façana es preveu l'estada mínima d'una bastida durant 1 mes, per tant, pel que fa a les taxes derivades de l'ocupació de la via pública són les següents: metres lineals dies /dia-ml TOTAL 5,00 30,00 0,54 81,00 Finalment, pel que fa a la liquidació de l'impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, indicar, que el tipus d'obra proposada és d'una modalitat que no s'ha contemplat a les tipologies recollides a l'annex de l'ordenança fiscal núm. 5a, reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, per tant, per al càlcul de la base del pagament a compte s'utilitzarà el pressupost presentat amb la sol·licitud." 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Vist l'informe de la TAG d'Urbanisme emès en data 18/03/2019, que es transcriu a continuació: "FETS En data 28/02/2019 RE1507, la senyora xxx sol·licita llicència d'obres per a l'arranjament d'un canal de recollida d'aigües pluvials i instal·lació de bastida a l'habitatge situat al carrer Abell. En data 08/03/2019 l'arquitecta tècnica municipal emet informe favorable a l'atorgament de la llicència sol·licitada. FONAMENTS DE DRET Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de la interessada. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art.