ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 13 DE FEBRER DE 2019 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 18:00 Lloc: Sala de Juntes Assistents JOSEP MARIA MASVIDAL SERRA BLANCA ARBELL BRUGAROLA PERE XIRAU ESPARRECH RAQUEL SERRA LERGA LLUIS LLOVET BAYER SILVIA TAMAYO MATA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. ORDRE DEL DIA 1. Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 6/2/2019 2. Donar compte de resolucions judicials 3. Propostes 3.1. Secretaria 3.1.1. Autorització canvi forma garantia definitiva contracte de subministrament, en la modalitat d'arrendament amb opció de compra, d'equips i accessoris per al sistema de comunicacions Trunking Tetra a la Policia Local de Canet de Mar, i el seu manteniment 4.Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 06.02.19 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 06 de febrer de 2019 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS No se'n presenten Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 3. Propostes 3.1. Secretaria 3.1.1. AUTORITZACIÓ CANVI FORMA GARANTIA DEFINITIVA CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT, EN LA MODALITAT D'ARRENDAMENT AMB OPCIÓ DE COMPRA, D'EQUIPS I ACCESSORIS PER AL SISTEMA DE COMUNICACIONS TRUNKING TETRA A LA POLICIA LOCAL DE CANET DE MAR, I EL SEU MANTENIMENT Fets: Atès en data 11 de desembre de 2018 l'empresa Banc de Bilbao Vizcaya Argentaria, SA, va dipositar en metàl·lic la garantia definitiva per a l'adjudicació del contracte de subministrament, en la modalitat d'arrendament amb opció de compra, d'equips i accessoris per al sistema de comunicacions trunking tetra a la Policia Local de Canet de Mar, i el seu manteniment, per un import de 763,92 . Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 19 de desembre de 2018, va acordar adjudicar el contracte per al subministrament, en la modalitat d'arrendament amb opció de compra, d'equips i accessoris per al sistema de comunicacions Trunking Tetra a la Policia Local de Canet de Mar, i el seu manteniment, a l'empresa Banc de Bilbao Vizcaya Argentaria, SA, amb CIF núm. XXXX65169, formalitzant-se el contracte en data 11 de gener de 2019. Atès que en data 21 de gener de 2019amb registre d'entrada núm. ENTRA 2019/511, l'empresa Banc de Bilbao Vizcaya Argentaria, SA, sol·licita bescanviar la garantia dipositada en metàl·lic per un aval. Atès que segons disposa l'art. 108.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, l'aval és una de les formes en què es pot presentar les garanties definitives exigides en els contractes celebrats amb les administracions públiques sempre i quan s'hagin prestat en la forma i condicions que estableixin les normes de desplegament de la LCSP, per algun dels bancs, caixes d'estalvis, cooperatives de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantia recíproca autoritzats per operar a Espanya, que es dipositarà en els establiments assenyalats en la lletra a) del mateix article. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 743/2015, de 19 de juny i núm. 1022/2017, de 28 d'agost, es va delegar aquesta competència a la Junta de Govern Local, s'acorda per unanimitat: Primer.- Autoritzar el canvi de la garantia definitiva dipositada a la tresoreria municipal en data 11 de desembre de 2018, per un aval del mateix import, això és 763,92 , el qual haurà de reunir tots els requisits establerts reglamentàriament. Segon.- Disposar el retorn de la garantia dipositada en metàl·lic una vegada s'hagi dipositat a la Tresoreria municipal el corresponent aval. Tercer.- Notificar el present acord als interessats. Quart.- Comunicar el present acord a la Tresoreria municipal. Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 4. Propostes urgents L'alcaldessa presidenta, segons allò que es disposa als articles 51 del Text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consi- deració dels presents la declaració d'urgència de diversos punts no inclosos a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquests punts, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes se- güents. 4.1. Secretaria 4.1.1. ADJUDICACIÓ SUBMINISTRAMENT COMBUSTIBLE Fets: Atès que la Comissió Central de Subministraments va aprovar en data 19 de gener de 2017, l'inici de l'expedient de l'Acord marc del subministrament de combustible (Exp. CCS 2017 3). Atès que en data 28 de setembre de 2017, la Comissió Central de Subministraments va aprovar el contingut dels plecs de clàusules administratives particulars i de pres- cripcions tècniques que regulen l'Acord marc del subministrament de combustible (Exp. CCS 2017 3), així com facultar la presidència de la Comissió l'aprovació dels plecs, un cop informats favorablement per l'Assessoria Jurídica del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda i la Intervenció General, i l'aprovació de l'expedient de contractació i per a ordenar l'obertura del procediment de licitació mit- jançant la publicació dels corresponents anuncis de licitació. Atès que en data 3 de gener de 2018, la presidenta de la Comissió Central de Sub- ministraments va acordar l'adjudicació a favor de les empreses Solred, SA (Lots 1, 2, 3, 4 i 5), BP Oil España, SA (Lots 1, 4 i 5), Repsol Comercial de Productos Petrolife- ros, SA (Lots 7, 8 i 9), i la Societat Catalana de Petrolis, SA (Petrocat) (Lots 6 i 9), formalitzant-se en document contractual l'1 de febrer de 2018, data a partir de la qual va entrar en vigor. Atès que la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Canet de Mar, en data 21 de febrer de 2018, va sol·licitar la participació en l'Acord marc per al subministrament de combustible (Exp. CCS 2017 3) dels lot 1 (subministrament de carburant per a vehicles terrestres mitjançant el pagament amb targeta magnètica en estacions de servei ubicades a la província de Barcelona i del lot 9 (subministrament de carburant per a grups electrògens i sistemes de calefacció). Atès que en data 27 de març de 2018 la Directora de Serveis de la Comissió Central de Subministraments acceptà l'adhesió a l'Acord Mac del subministrament de com- bustible (Exp. CCS 2017 3). Atès que mitjançant Resolució de la Directora de Serveis de la Comissió Central de Subministraments de data 3 de gener de 2018, es va adjudicar el lot 1 a BP OIL Es- paña, SA i Solred, SA, havent a Canet de Mar una estació de serveis Solred anome- nada Egara 2005, SL ubicada a la Ctra. Nacional II. Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Atès que en la mateixa Resolució es va adjudicar el lot 9 a Repsol Comercial de Pro- ductos Petrolíferos, SA i Sociedad Catalana de Petrolis, SA (Petrocat), essent aquesta segona la que major puntuació va obtenir en l'adjudicació. Atès que de conformitat amb el que disposa la DT 1a de la nova LCSP, "Els expedi- ents de contractació iniciats abans de l'entrada en vigor d'aquesta Llei es regiran per la normativa anterior." Atès que la clàusula vint-i-dosena del plec de clàusules administratives particulars que regeix l'acord marc disposa que l'òrgan de contractació podrà exigir la constitu- ció de garantia definitiva en els respectius encàrrecs de subministraments. Atès que segons disposa l'art. 95.1 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de no- vembre, pel que s'aprova el Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (TRLCSP), ateses les circumstàncies concurrents en el contracte, l'òrgan de contrac- tació podrà eximir a l'adjudicatari de l'obligació de constituir garantia, justificant-ho adequadament en els plecs, especialment en el cas de subministraments de bens consumibles l'entrega i recepció dels quals hagi d'efectuar-se abans del pagament del preu. Atès que el carburant per a vehicles terrestres és un bé que s'esgota amb un sol ús consumint-se abans del seu pagament, i donat que la garantia definitiva serveix, habitualment, per fer front als vicis o defectes dels béns que es poguessin manifestar amb posterioritat al lliurament dels productes subministrats, aquest òrgan de con- tractació considera que és pràcticament improbable que doni temps a què es mani- festin vicis o defectes ocults, la qual cosa justifica que, en aquest cas, no tingui sentit i sigui innecessari l'establiment d'un termini de garantia del producte subministrat. En conseqüència, es considera adequada l'exempció de la constitució d'una garantia definitiva. Vist l'informe emès per la cap del servei de Secretaria i Contractació en data 20 de desembre d'enguany. Vist allò que disposen els articles 197 i 198 del TRLCSP en relació al règim dels Acords marc, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Adjudicar el contracte derivat de l'Acord marc del subministrament de combustible (Exp. CCS 2017 3), lot 1 (Subministrament de carburant per a vehicles terrestres mitjançant el pagament amb targeta magnètica en estacions de servei ubicades a la província de Barcelona) a favor de l'empresa Solred, SA, proveïda del CIF XXXX07345, amb un descompte general en gasoil i en benzina per a vehicles terrestres, de 0,075 /l, i un descompte addicional per a gasoil d'un 0,045 /l i per a benzina d'un 0,035 /l per a gasoil, sobre el preu que hi hagi al sortidor en el moment del proveïment. El volum màxim de facturació anual serà de 35.450,00 , IVA inclòs. SEGON.- El pagament del preu s'efectuarà prèvia presentació de factura electrònica legalment emesa i conformada pel tècnic competent. En el supòsit que no sigui conformada pel tècnic competent, s'indicaran els defectes existents i, fins que no siguin esmenats, no es procedirà al pagament. El pagament es farà per transferència bancària. Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat De conformitat amb allò establert a l'art. 216.4 TRLCSP, l'Ajuntament de Canet de Mar abonarà l'import de la factura dins dels 30 dies, des de la data de conformitat dels serveis prestats, conformitat que s'haurà d'aprovar en el termini de 30 dies des de la prestació efectiva del servei. No obstant, en cas que la factura es presenti amb posterioritat a la data de l'esmentada conformitat, el termini de 30 dies començarà a comptar des de l'entrada de la factura al registre de l'Ajuntament (art. 222.4 TRLCSP). En cas de demora en el pagament s'aplicarà l'establert a l'article 216 TRLCSP. De conformitat amb la Disposició Addicional Trenta-tresena del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, el contractista tindrà obligació de presentar la factura que hagi expedit pels serveis prestats davant el registre administratiu corresponent als efectes de la seva remissió a l'òrgan administratiu o unitat a qui correspongui la tramitació d'aquesta, en el termini de 30 dies a comptar des de l'entrega efectiva del subministrament. En la factura s'inclouran, a més de les dades i requisits establerts en l'article 72 del Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, els següents extrems previstos en l'apartat segon de la Disposició Addicional Trenta-tresena esmentada. a) Que l'òrgan de contractació és la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Canet de Mar. b) Que l'òrgan administratiu amb competències en matèria de comptabilitat pública és la Intervenció municipal. c) Que el destinatari és la Intervenció municipal. d) Cal indicar el número d'autorització i disposició de la despesa (RC núm. 220190000222). e) La descripció de la factura ha de contenir informació clara i precisa que permeti identificar l'objecte del contracte De conformitat amb la disposició addicional 3a. de l'Ordre HAP/492/2014, de 27 de març, per la que es regulen els requisits funcionals i tècnics del registre comptable de factures, les factures que s'expedeixin ajustaran la codificació dels òrgans administratius que participin en la tramitació de les mateixes a l'establerta el directori DIR3 d'unitats administratives comunes gestionat per la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques. En aquest sentit, els Codis DIR3 a Efectes de Remissió de Factures són els següents: Oficina comptable Òrgan gestor Unitat tramitadora L01080403 L01080403 L01080403 Ajuntament Ajuntament de Canet Ajuntament de Canet de Canet de Mar de Mar de Mar Pel que fa als punts d'entrada de les factures electròniques, aquests són: · Punt d'entrada FACE (http://face.gob.es/ca) · Punt d'entrada e.FACT (https://efact.eacat.cat/bustia) Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat El contractista que tingui dret al cobrament davant l'Administració, podrà cedir-lo amb les condicions i requisits establerts a l'article 218 del TRLCSP. TERCER.- La durada del present contracte iniciarà des de la data d'adjudicació del contracte derivat i tindrà una durada de 3 anys. QUART.- De conformitat amb el que es disposa a l'article 52 del TRLCSP, es nomena com responsable del contracte al cap de la brigada d'Obres i Serveis. Les modificacions posteriors de la identitat de la persona responsable del contracte es notificaran al contractista i seran eficaces des de la data d'aquesta notificació. En cas d'urgència, el facultatiu podrà intervenir acreditant per escrit la seva designació a l'inici de les actuacions de seguiment davant del contractista o de qualsevol altre que pogués haver rebut la notificació. Llevat que es disposi una altra cosa en les condicions de l'encàrrec, les actuacions posteriors de la persona responsable del contracte les podrà realitzar en qualsevol moment de l'execució i sense necessitat de notificació prèvia al contractista. Les funcions del responsable del contracte seran les següents: · Seguiment i supervisió de les prestacions objecte del contracte. · Determinar si la prestació realitzada pel contractista s'ajusta a les prescripci- ons establertes i condicions contractuals. · Donar les instruccions necessàries per a la correcta realització de la prestació contractada. · Conformar la facturació derivada de l'execució del contracte. · Proposar i informar les eventuals modificacions del contracte. · Recepcionar el subministrament objecte del contracte. Les ordres que el responsable del contracte adreci al contractista es podran instrumentar en un llibre d'ordres, el qual tindrà el format i característiques fonamentals que es determinin mitjançant resolució de l'òrgan de contractació. CINQUÈ.- Autoritzar i disposar la despesa de 16.819,57 amb càrrec a l'aplicació pressupostària 21 15320 22103, 5.013,21 amb càrrec a l'aplicació pressupostària 22 17100 22103 i 10.667,17