AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ORDENANÇA FISCAL NUM. 16 2019 TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS Article 1r. Fonament i naturalesa A l'empara del previst als articles 57 i 20.4.a) del RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 10 d'aquest text legal, l'Ajuntament estableix la taxa per expedició de document administratiu, que es regirà per la present Ordenança. Article 2n. Fet imposable 1. El fet imposable de la taxa el constitueix l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota mena de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'administració o les autoritats municipals. 2, A aquest efecte s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que el particular hagi provocat o que redundi en el seu benefici, encara que no hagi existit sol·licitud expressa de l'interessat. 3, La tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals no estarà sotmesa a aquesta taxa, com tampoc no ho estaran les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis o a la realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels que aquest Ajuntament exigeixi un preu públic. Article 3r. Subjectes passius Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4. de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti. Article 4t. Responsables 1, Són responsables tributaris les persones físiques o jurídiques determinades com a tal en els articles 35.6. i 36 de l'Ordenança General. 2, La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l'interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei General Tributària. Article 5è. Beneficis fiscals Estaran exempts/es de la taxa per drets d'examen, els/les aspirants que acreditin un grau de discapacitat igual al previst per la legislació estatal, i els/les aspirants que estiguin en situació legal d'atur en el moment de la presentació de la corresponent proposició per prendre part en el procés. Article 6è. Quota tributària La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa que s'assenyalarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'han de tramitar, d'acord amb les tarifes següents: 1 AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ORDENANÇA FISCAL NUM. 16 2019 TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS Epígraf 1 Censos de població d'habitants Quota 1. Rectificació de noms, cognoms i altres errors en fulls empadronament - 2. Certificats d'empadronament en el cens de població: - a) Vigent - b) Certificats de censos anteriors - 3. Volants de fe de vida - 4. Certificats de conducta - 5. Certificats de convivència i residència - 6. Certificats de pensions - 7. Declaracions jurades, autoritzacions paternes i compareixences - Epígraf 2 Certificacions i compulses 1 Acords municipals. Cada full - 2 Altres certificacions - 3 Diligència confrontació de documents - 4. Validacions de poders - Epígraf 3. Documents expedits per oficines municipals 1. Informació testificats 38,69 2. Declaració d'hereus per percepció d'havers - 3. Traspassos, obertura i similars de locals. Per cada local - 4. Visats de documents en general, no expressament tarifats, per cada un: - 5. Per cada document expedit en fotocòpia. Per cada cara d'una fulla. - Als corporatius, quan no es tracti de la informació que se'ls han de facilitar directament pels serveis de la corporació, també se'ls aplicarà la taxa. - 6. UNED: Per serveis de fotocòpies als tutors: Exempts Per cada document expedit en fotocòpia pels alumnes 0,05* Epígraf 4. Altres 1. Entrevista personal per l'obtenció d'informe d'arrelament 21,61 2 Per qualsevol altre expedient o document no tarifat expressament 3. Per còpia de CD-R amb memòria, plànols, etc. En processos de contractació i licitació pública. Per cada CD-R. CD-RW 2,00 Epígraf. 5. Serveis policia local 1.Informes tècnic d'accidents de trànsit 43,11 2.Full de camp d'accidents de trànsit 21,61 3.Informe sobre servei policial 26,75 4.Informe senyalització viària 43,22 5.Altres informes, per full - 6.Compulses de documents, per full - 5.-Prova de contrast per consum d'alcohol i/o drogues en els conductors. 142,30 Epígraf 6.Documentació expedida pels Serveis Tècnics Tots els treballs, quantia fixa - Preu hora operador - Inspecció ocular de l'habitatge per l'obtenció d'informe de reagrupament familiar 21,61 2 AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ORDENANÇA FISCAL NUM. 16 2019 TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS Llistes: - Preu pàgina impresa - Preparació del treball - Treballs de càlcul - Preu hora ordinador - Material: - Llistes de paper estàndard p/full - Etiquetes p/uni - Paper especial cost de compra - Altres fungibles cost de compra - Distribució segons mètode emprat - Cartografia: - 1. En disquet CD-R. CD-RW 2,86 2. En paper. Per cada full 100,08 Epígraf 7. Drets d'examen oposicions i concursos: Places del Grup A1 i A2 30,87 Places del Grup B 25,72 Places del Grup C1 i C2 20,58 Places d'Agrupacions Professionals 15,40 Epígraf 8.Serveis d'identificació i control per la tinença d'animals domèstics: 1. Per la prestació del servi d'identificació anual de l'animal. - 2. Per recollida i trasllat d'una animal domèstic al centre que determini l'Ajuntament. - 3. Estada, manutenció i custodia per dia (màxim 20 dies) - 4. Llicència i renovació de llicència per tinença i conducció d'animals perillosos: 24,25 2.- La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des que s'inicia fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l'interessat de l'acord recaigut. 3.- Les quotes que en resulten de l'aplicació de les tarifes anteriors s'incrementaran en un 50 per cent quan els interessats sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin la meritació. Article 7è. Meritació 1, La taxa s'acredita quan es presenti la sol·licitud que iniciï l'actuació o l'expedient, que no es realitzarà o tramitarà sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent. 2, En els casos a què fa referència el número 2 de l'article 2n., la meritació es produeix quan s'esdevinguin les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de l'interessat però que redundi en benefici seu. Article 8è. Règim de declaració i d'ingrés 3 AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ORDENANÇA FISCAL NUM. 16 2019 TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS 1, La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació mitjançant el procediment del segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud o de tramitació del document o l'expedient. El segell pot ésser substituït per la impressió mecànica de la taxa. 2. L'ingrés es farà a la Tresoreria Municipal. 3. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic i del Procediment Administratiu Comú, que no arribin degudament reintegrats, s'admetran provisionalment però no es podran cursar si no es repara la deficiència, per la qual cosa es requerirà l'interessat perquè, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, passat aquest termini, si no ho ha fet es tindran els escrits per no presentats i la sol·licitud serà arxivada. Article 9è. Infraccions i sancions Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa reguladora en aquesta Ordenança, resultin procedents, s'aplicarà el que disposen els articles 48 a 50 de la l'Ordenança General. Disposició final Aquesta ordenança fiscal, que fou aprovada pel Ple en sessió celebrada a Canet de Mar el 25 d'octubre de 2018, començarà a regir el dia 1 de gener de l'any 2019, i es mantindrà vigent fins la seva modificació o derogació expressa. En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents.1 1 El Ple, en sessió ordinària, en data 25 d'octubre de 2018, aprovà provisionalment la modificació d'aquesta ordenança fiscal i el seu text refós (29/10/2018). En no haver-se presentat reclamacions durant el període d'exposició pública, aquells acords quedaren elevats a definitius (BOP 28/12/2018). 4