S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 22 D'AGOST DE 2018 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:05 hores Hora que acaba: 17:30 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Pere Xirau i Espàrrech, alcalde accidental HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa Els següents membres de la Junta de Govern Local utilitzen el sistema de videoconferència per a la celebració de la sessió: Raquel Serra i Lerga, tercera tinenta d'alcalde Josep M Masvidal i Serra, cinquè tinent d'alcalde S'informa que ni la normativa de règim local ni el Reglament Orgànic municipal de l'Ajuntament de Canet de Mar preveuen expressament aquest sistema, ni es disposa d'un mitjà que ofereixi les suficients garanties d'identificació dels regidors i regidores així com del sentit del seu vot i de la seva llibertat per emetre-ho, als efectes d'acreditar una assistència efectiva. ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix Joan Méndez Martínez, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 08.08.18 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació assistència òrgans col·legiats del 15 de juliol al 14 d'agost de 2018 4) Concessió llicència obres menors a MDVE, per adaptació del bordó de la vorera per cadira de rodes al carrer Caldeta, XX 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 5) Concessió pròrroga llicència d'obres menors 174/2017, per a la construcció d'una piscina al carrer Mossèn Marià Martínez, XX 6) Concessió llicència obres majors a la Mercantil Cartera Uribitarte, SL, per a l'enderroc de les edificacions al carrer Vall, XX amb consolidació de la façana protegida de l'edifici principal 7) Concessió llicència obres majors legalització obres reforma habitatge unifamiliar entre mitgeres situat al carrer Gram, XX 8) Concessió de llicència d'obres majors per al canvi d'ús de local industrial a l'habitatge de l'immoble situat a la plaça de la Indústria, XX 9) Donar compte de la relació de decrets del 30 de juliol al 12 d'agost de 2018 (números del 1113 al 1164) 10) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 08.08.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 8 d'agost de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS No se'n presenten. 3.- APROVACIÓ ASSISTÈNCIES A ÒRGANS COL·LEGIATS, DES DEL 15 DE JULIOL AL 14 D'AGOST DE 2018 Vist allò que disposen l'article 75.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i l'article 166 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Vist que el Ple Municipal, en sessió de data 30 de juny de 2015, va establir amb efectes del dia 13 de juny de 2015, data de constitució d'aquest Ajuntament, a favor dels membres de la Corporació que no exerceixin els seus càrrecs en règim de dedicació exclusiva o parcial, el règim d'indemnitzacions següent: a) Per assistència a les sessions de Ple 184,42 euros b) Per assistència a les sessions de la Junta de Govern Local 368,33 euros c) Per assistència a la Comissió Assessora 50,00 euros d) Per assistència a la Comissió Especial de Comptes 50,00 euros Que es faran efectives a mesos vençuts i es computaran des del dia 15 del mes anterior fins al dia 14 del mes en què es faci el pagament. Atès que el Ple Municipal de data 24 de novembre de 2016 estableix que la Sra. Blanca Arbell Brugarola, la Sra. M. Àngels Isart Falceto, el Sr. Quirze Planet Rovira, la Sra. M. Assumpta Revoltós Vaquer, la Sra. Misericòrdia Tenas Martínez 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR i el Sr. Pere Xirau Esparrech, que exerciran el seu càrrec amb dedicació exclusiva o parcial i n'estableix la retribució. Vistes les actes de les sessions ordinàries celebrades per la Junta de Govern Local els dies 18 i 25 de juliol i 1 i8 d'agost de 2018, segons les quals hi han assistit el sr. Lluís Llovet Bayer, la sra. Raquel Serra Lerga, la sra. Sílvia Tamayo Mata i el sr. Josep M. Masvidal Serra. Vista l'acta de la Comissió Assessora celebrada el dia 23 de juliol de 2018, segons la qual hi han assistit el sr. Marc Jimenez Torres, el sr. Lluís Llovet Bayer, el sr. Antoni Romero Carbonell, la sra. Raquel Serra Lerga, la sra. Sílvia Tamayo Mata i el sr. Josep M. Masvidal Serra. Vista l'acta de la sessió ordinària celebrada pel Ple Municipal el dia 21 de juny de 2018, segons la qual hi han assistit la sra. Esther Agulló Renau, el sr. Laureà Gregori Fraxedas, el sr. Marc Jiménez Torres, el sr. Lluís Llovet Bayer, el sr. Àngel López Solà, el sr. Josep M. Masvidal Serra, el sr. Antoni Romero Carbonell, la sra. Raquel Serra Lerga, la sra. Cristina Soler Vílchez i la sra. Sílvia Tamayo Mata. Atès que durant aquest període no s'ha celebrat cap sessió de la Comissió Especial de Comptes. De conformitat amb el que disposen els articles 183 a 185 del Text Refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i els articles 52 a 60 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, pel qual es desenvolupa el capítol primer del títol sisè de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de las Hisendes Locals, en matèria de pressupostos. En ús de les atribucions conferides per l'Alcaldia, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar Social, Gent Gran i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar les indemnitzacions a membres de la corporació per assistència efectiva a sessions dels òrgans col·legiats dels quals formen part corresponent al període comprès entre el 15 de juny i el 14 de juliol de 2018, amb el següent detall: Cognoms i Nom Import Agulló Renau, Esther 184,42 Gregori Fraxedas, Laureà 184,42 Jiménez Torres, Marc 234,42 Llovet i Bayer, Lluís 1.707,74 López Solà, Àngel 184,42 Marín Hernàndez, Jesús 184,42 Masvidal Serra, Josep M. 1.707,74 Romero Carbonell, Antoni 234,42 Serra Lerga, Raquel 1.707,74 Soler Vílchez, Cristina 184,42 Tamayo Mata, Sílvia 1.707,74 TOTAL 8.221,90 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR SEGON.- Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer l'obligació per import total de 8.221.90 , amb càrrec a l'aplicació pressupostària 10 / 91200 / 23300. TERCER.- Comunicar aquest Acord a la Intervenció Municipal i a l'àrea de Recursos Humans, per a la seva efectivitat. Fer constar que, d'acord amb allò establert en els articles 47 a 49 de les Bases d'execució del pressupost, aquest expedient ha estat fiscalitzat en els termes previstos en l'article 219.2 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i que estarà subjecte a control posterior mitjançant tècniques de mostreig i auditoria, segons apartat 3r del mateix article. 4.- CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS A LA SRA. MDVE, PER A L'ADAPTACIÓ DEL BORDÓ DE LA VORERA PER CADIRA DE RODES AL CARRER CALDETA, XX. Vista la instància presentada per la Sra. MDVE, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres menors per a l'adaptació del bordó de la vorera per cadira de rodes al carrer Caldeta, XX. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 9 de juliol de 2018, el contingut del qual es transcriu a continuació: "Revisada la documentació presentada juntament amb la sol·licitud de referència es comprova que les obres que es pretenen realitzar consisteixen en adaptar el bordó de vorera per accessibilitat de cadira de rodes al carrer Caldeta, XX. El pressupost de referència (PR) que resulta d'aplicar els mòduls definits a l'annex de l'ordenança fiscal núm. 5, reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres és de 246,00 . Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors amb les següents condicions: 1. La vorera ha de mantenir la mateixa rasant en tot el seu recorregut i les alineacions preexistents, en cas contrari, caldrà el vist i plau dels Serveis Tècnics municipals. 2. Donat que la vorera on es vol actuar té una amplada inferior a 1.40 m, les mides de la peça del bordó de gual tindran la mateixa amplada que el bordó preexistent, sense ocupar en cap cas la zona de pas acabada amb panots. Es col·locaran les peces especials d'entrega a banda i banda del gual d'accés. 3. Caldrà deixar el paviment de vorera totalment net i lliure de restes de morter o beurada. 4. Pel que fa al paviment de la vorera, el model de panot a utilitzar serà el mateix que l'existent a la resta de la vorera. El gruix del panot serà en qualsevol cas de 4 cm. " Vist l'informe de la TAG d'Urbanisme de 17 d'agost de 2018, el contingut del qual és transcriu a continuació: 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR "Atès que l'arquitecta tècnica municipal ha emès, en data 09/07/2018, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors, sol·licitada en data 06/07/2018 RE4846 per la senyora MDVE, per a l'adaptació del bordó de la vorera per a cadires de rodes al carrer Caldeta, XX, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de la interessada. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- Pel que fa a les taxes corresponents a la tramitació de la llicència d'obra menor, d'acord amb l'ordenança fiscal núm. 20. "Taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme" article 6.1.1, consta acreditat a l'expedient que en data 06/07/2018 s'ha efectuat l'autoliquidació per import de 168,21 euros, d'acord amb el càlcul següent: Tramitació de llicència d'obra menor amb projecte: Amb sol·licitud de llicència prèvia: 168,21 Pel que fa l'ICIO, tal com es disposa a l'apartat 3 de l'article 9 de l'Ordenança fiscal núm. 5, la base imposable de l'autoliquidació prèvia que s'hi regula es determinarà a partir del mòdul basic establert pel Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya per al càlcul dels drets d'intervenció col·legial per a l'any 2018, ponderat amb els coeficients correctors que s'hi detallen. Segons consta a l'informe tècnic de data 09/07/2018, el pressupost de referència (PR) que resulta d'aplicar els mòduls definits a l'annex de l'OF núm. 5 puja un total de 246,00 euros, per la qual cosa l'import a liquidar per aquest concepte s'ha calculat en base al pressupost presentat per la sol·licitant, de la manera següent: Pressupost ............................ Tipus ........................................... Total 246,00 ............................... 4% ......................................... 9,84 No obstant, atès que l'obra per a la que se sol·licita llicència va destinada a adaptar el bordó de gual amb peces especials remuntables per a una cadira de rodes i vist que l'article 6.2 de l'Ordenança fiscal núm. 5, reguladora d'aquest impost, preveu l'aplicació potestativa d'una bonificació equivalent al 90 per cent de la quota de l'impost per a les construccions, instal·lacions o obres que afavoreixin les condicions d'accés i habitabilitat dels discapacitats, l'import liquidat per aquest concepte ha estat el següent: ICIO ....................................................................................9,84 Bonificació 90% ..................................................................... 8,86 Quota ................................................................................... 0,98 Pel que fa les garanties a dipositar, són les que resulten dels càlculs següents: Garantia reposició béns municipals (2% pressupost) ....................4,92 Mínim 60,00 euros ............................................................... 60,00 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Residus de la construcció .................................................... 150,00 En data 06/07/2018 la interessada ha efectuat els dipòsits corresponents. Quant a l'ocupació de la via pública, consta acreditat a l'expedient que s'ha declarat per escrit que no caldrà ocupar-la en el transcurs de les obres. Tercer.- La competència per a l'atorgament o denegació de la llicència és de l'Alcaldi