S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 8 D'AGOST DE 2018 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.13 hores Hora que acaba: 18.30 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Pere Xirau i Espàrrech, alcalde acctal. HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa ACTUA COM A SECRETARI Cristina Cabruja i Sagré. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 01.08.18 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Acceptació recurs material Servei itinerant de mediació ciutadana atorgat per la Diputació de Barcelona, dins el Catàleg de Serveis 2018 4) Concessió llicència obres menors a la Mercantil Tomás Pérez Segura, SL, per a l'arranjament d'un embús a la claveguera del carrer Vall, davant del número XX 5) Concessió llicència obres menors al senyor FGF, en nom i representació de FEISDI CONSTRUCCIONES,SL, pel canvi de bordons de la vorera situada davant de l'aparcament del carrer Barcelona, XX 6) Donar compte de la relació de decrets del 23 al 29 de juliol de 2018 (números del 1058 al 1112) 7) Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 01.08.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 1 d'agost de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS No se'n presenten 3.- ACCEPTACIÓ DEL RECURS MATERIAL SERVEI ITINERANT DE MEDIACIÓ CIUTADANA ATORGAT EN EL MARC DEL PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016-2019" DINS EL CATÀLEG DE SERVEIS 2018. Diputació de Barcelona, Gerència de Serveis de Benestar Social ­ Àrea d'Atenció a les persones. Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 26 de novembre de 2015 va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" (BOPB de 11/12/2015), que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, que té com a finalitat establir el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i recursos que es comprenguin al Pla de referència. Atès que l'esmentat Protocol general preveu que els recursos tècnics, econòmics i materials del Pla s'han de posar a disposició dels seus destinataris a través de tres instruments principals: meses de concertació, catàlegs de serveis i programes complementaris, els últims dels quals són instruments específics elaborats especialment per pal·liar els efectes econòmics derivats de situacions conjunturals i d'urgència. A l'efecte de configurar el règim regulador dels instruments de cooperació local i de la distribució dels recursos, el Protocol general del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" estableix els principis generals que guien i orienten l'exercici de les competències en matèria de cooperació i assistència local de la Diputació de Barcelona, a més de tots els aspectes relatius a la gestió dels instruments de cooperació. Es tracta dels principis de transparència, bon govern, sostenibilitat, eficàcia, eficiència, orientats, aquests dos darrers, assolir la simplificació administrativa dels requisits i procediments a seguir per a l'atorgament dels ajuts. Atès que en data 03 de maig, mitjançant l'aplicació PMT es va sol.licitar a la Diputació de Barcelona, en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" i dins el Catàleg de serveis 2018 el següent recurs: Actuació Recurs Tipus de recurs Serveis Itinerants de Servei itinerant de Material mediació ciutadana social mediació ciutadana 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que en data 27 de juny de 2018 la presidenta delegada de l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona ha dictat un decret (ref.Registre 6773/2018), el text de la qual, en la part que ens interessa, és el següent: 1. "La Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en sessió de 18 de desembre de 2017 va aprovar, en el marc del Protocol general del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019", el Catàleg de serveis de l'any 2018, el seu règim i la convocatòria per a la consessió de recursos. 2. Els ens destinataris han sol.licitat a la Diputació a tavés de l'aplicatiu PMT la seva cooperació i assistència per a les actuacions: ENS NIF ACTUACIÓ (...) Ajuntament de Canet de P0803900J Servei itinerant de mediació Mar ciutadana (...) 3. Vist que l'actuació sol.licitada es pot emmarcar en el recurs inclòs en el Catàleg: Recurs Tipus de recurs Classe de recurs Servei itinerant de Mediació Realització de serveis i Recurs material ciutadana activitats 4. D'acord amb el capítol 10 del règim del Catàleg, aquest recurs es concedeix mitjançant el procediment de concessió directa amb concurrència. [...] 5. Revisada la sol.licitud, es considera que s'ha d'estimar, en complir els requisits de concessió preestablerts, tal i com es recull en l'informe d'instrucció elaborat a l'efecte. Servei itinerant de mediació ciutadana No disposar de servei de mediació propi [...] En conseqüència, atesos els motius exposats i la normativa aplicable, es proposa l'adopció del següent acord: Primer.- Concedir el recurs material consistent en la realització de serveis i activitats per a la realització de la següent actuació, en el marc del catàleg de serveis de l'any 2018 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019: Classe de Núm. recurs Registre Tipus de Ens NIF Actuació Codi XGL inicial recurs PMT [...] [...] [...] [...] [...] [...] [...] 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Servei Realització itinerant de serveis Ajuntament P0803900 de 1840029 18/Y/25 i activitats de Canet de material J mediació 386 7645 Mar ciutadan a Segon.- Establir que, atès que en la sol.licitud s'han definit l'abast i les condicions de transferència del recurs per part de la Diputació, i la consessió es correspon íntegrament amb la sol.licitud, aquest es considera acceptat implícitament per l'ens destinatari, amb la qual cosa la Diputació pot procedir a l'adopció dels actes corresponents per dur a terme l'execució de l'actuació. L'acceptació comporta la conformitat amb tots els termes de la concessió i les condicions de la seva execució. Tercer.- Notificar aquesta resolució als ens afectats." En virtut de tot això, considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 743/2015, de 19 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar Social i Gent Gran, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar el recurs material atorgat per la Diputació de Barcelona en el marc del Programa complementari per a la garantia del benestar social del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019", així com el seu règim regulador, segons el detall següent: Ens destinatari NIF Ens Actuació Codi XGL Servei itinerant Ajuntament de Canet de P0803900J de mediació 18/Y/257645 Mar ciutadana 4.- CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS A LA MERCANTIL TOMAS PEREZ SEGURA, SL, PER A L'ARRANJAMENT D'UN EMBÚS A LA CLAVEGUERA DEL CARRER VALL, DAVANT DEL NÚM. XX. Vista la instància presentada per la mercantil TOMAS PEREZ SEGURA, SL, en virtut de la qual sol.licita llicència d¡'obres menors per a l'arranjament d'un embús a la claveguera del carrer Vall, davant del núm. xx. Vist l'informe de l'arquitecta técnica municipal de data 5 de juliol de 2018, el contingut del qual és: "Revisada la documentació presentada juntament amb la sol·licitud de referència es comprova que les obres que es pretenen realitzar consisteixen en arranjar un embús a la claveguera del carrer Vall, davant del número XX, col.legi Santa Rosa de Lima. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR El pressupost de les obres, d'acord amb la documentació aportada juntament amb la sol·licitud, puja a la quantitat de 660,00 (IVA exclòs). Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors, amb les següents condicions pel que fa a les actuacions que afectin a la via pública: 1. Les obertures de rases al paviment es realitzaran totes amb disc. 2. Els paviments reposats seran de les mateixes característiques que els destruïts. 3. La reposició serà, en el cas de paviment de formigó, amb formigó de R.C. 20 N/mm2 de planta, d'un gruix mínim de 18 cm. perfectament remolinat. En cas de ser de paviments asfàltics es farà una base de formigó sobre la qual s'estendrà l'aglomerat asfàltic en calent. La llosa de formigó s'estendrà 25 cm. a banda i banda de la rasa sempre sobre terreny no modificat. La capa d'asfalt s'estendrà a banda i banda 7 cm. més que la llosa de formigó. 4. El reblert de les rases es farà amb material verge tipus sauló, compactat mecànicament i en les condicions idònies d'humitat, de forma que s'assoleixi una compactació assimilable al 95% P.M.. 5. En tot cas, s'haurà de posar d'acord amb la Policia Local, per a la regulació del trànsit rodat i de vianants en general, així com dels propis veïns del carrer. Caldrà disposar de les senyals de trànsit que siguin necessàries i preveure possibles talls de carrer. 6. Sempre que sigui possible, en cas de travessar el carrer o afectar la calçada, es farà en dues tramades, sense dificultar ni interrompre el trànsit de vehicles. 7. L'obra haurà d'estar perfectament delimitada, tant frontal com longitudinalment, mitjançant tanques o altres elements similars aprovats pels Serveis Tècnics municipals, de manera que tanquin totalment la zona de treball. 8. S'haurà de protegir qualsevol obstacle en voreres o calçades, per a la lliure i segura circulació de vehicles i vianants, tals com acopis de runa, materials per a la reconstrucció del paviment, rases obertes, maquinària i altres elements. Caldrà col·locar senyalització lluminosa per les hores nocturnes. 9. Tots els elements urbanístics que foren danyats a conseqüència de dites obres, es reposaran correctament, per això una vegada finalitzat el carrer, es realitzarà la corresponent inspecció per part dels Serveis Tècnics. 10. Els serveis públics o privats que puguin resultar malmesos, seran reparats a càrrec del sol·licitant de manera immediata, previ avís als afectats i d'acord amb les seves instruccions. 11. Les obres no es podran executar en cap de setmana i al llarg d'aquest, els carrers afectats hauran d'estar en condicions de circulació rodada, amb les corresponents senyalitzacions i balises per a garantir la seguretat dels usuaris. 12. En tot cas, s'avisarà als Serveis Municipals d'aigües, d'enllumenat públic i als Servei Tècnics d'altres companyies subministradores de serveis al municipi (electricitat, telefonia i altres usos privats com mines, etc.) per a què donin el vist-i-plau "in situ", als efectes de no perjudicar els Serveis Soterrats. El resultat de la inspecció es reflexarà a l'acta prèvia a l'inici de les obres, sense la qual no es podran començar. 13. Cal acomplir amb el decret 120/1992 de 28 d'abril (DOG 12-6-1992) pel qual es regulen les característiques que han d'acomplir les proteccions a 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31