S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 6 DE JUNY DE 2018 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.30 hores Hora que acaba: 19.58 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Cristina Cabruja i Sagré. També hi assisteix el senyor Joan Mendez Martínez, interventor. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 30.05.18 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació ajuts socials puntuals 4) Acceptació del recurs material Diputació - Grups de Suport Emocional i Ajuda Mútua, dins el Catàleg de Serveis 2018 5) Acceptació ajuts econòmics Diputació: Programa instrumental escola d'adults i Projecte de suport a l'escolaritat Mira't, dins el Catàleg de Serveis 2018 6) Acceptació ajuts Diputació - Àrea d'Atenció a les Persones: Projecte d'emancipació i apoderament 2018 i Tallers prevenció de consum alcohol ­ centres secundària, dins el Catàleg de Serveis 2018 7) Acceptació ajut de la Diputació de Barcelona per a la realització de l'actuació "Centres Locals de serveis a les empreses (CLSE) de Calella, Canet de Mar, Pineda de Mar i Tordera 2018, dins el Catàleg de Serveis 2018 8) Aprovació inicial del projecte de millora de l'accés des de la Carretera N-II al solar dels antics vagons de RENFE 9) Donar compte de la relació de decrets del 21 al 27 de maig de 2018 (números del 657 al 695) 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 10)Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 30.05.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 30 de maig de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS - Sentència núm. 138/2018, de 30 de maig de 2018, rebuda del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 11 de Barcelona, en relació al Procediment Abreujat núm. 73/2017-DF, interposat per VALERI CONSULTORS ASSOCIATS S.R.L., acordant estimar el recurs presentat per la part actora contra la desestimació per silenci de reclamació realitzada per l'actora a l'Ajuntament de Canet de Mar, acordant el pagament de la quantitat de l'aval, més interessos legals des de la reclamació per via administrativa. Se'n dóna compte. 3.- APROVACIÓ AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/23/2018 de data 6 de juny de 2018 per import de 1.045,44 corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48400 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2018. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar social i gent gran i Règim intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/23/2018, atorgant els ajuts socials puntuals que s'esmenten als beneficiaris i fer efectives les quantitats relacionades als endossataris segons quadre següent: RELACIÓ NÚM.: BSGG/23/2018 data: 06-06-18 NÚM Benificiari CONCEPTE IMPORT ENDOSSATARI 093 E.R.V Llar d'infants 148,50 Fundació Pere Tarrés XXXXXX 094 C.B.C Habitatge/Lloguer 495,00 M.P.L XXXXXXXX 095 L.G.D Hab/Subm. Gas/Llum 211,54 La mateixa XXXXXXXX 096 F.I.I Tractament Odontològic 30,40 Fundació Odont. Solidaria XXXXXXX 097 R.I.I Tractament Odontològic 160,00 Fundació Odont. Solidaria XXXXXXXX Total 1.045,44 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48400 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2018. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 4.- ACCEPTACIÓ DEL RECURS MATERIAL GRUPS DE SUPORT EMOCIONAL I AJUDA MÚTUA ATORGAT EN EL MARC DEL PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016-2019" DINS DEL CATÀLEG DE SERVEIS 2018 Diputació de Barcelona, Gerència de Serveis de Benestar Social ­ Àrea d'Atenció a les persones. Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 26 de novembre de 2015 va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" (BOPB de 11/12/2015), que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, que té com a finalitat establir el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i recursos que es comprenguin al Pla de referència. Atès que l'esmentat Protocol general preveu que els recursos tècnics, econòmics i materials del Pla s'han de posar a disposició dels seus destinataris a través de tres instruments principals: meses de concertació, catàlegs de serveis i 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR programes complementaris, els últims dels quals són instruments específics elaborats especialment per pal·liar els efectes econòmics derivats de situacions conjunturals i d'urgència. A l'efecte de configurar el règim regulador dels instruments de cooperació local i de la distribució dels recursos, el Protocol general del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" estableix els principis generals que guien i orienten l'exercici de les competències en matèria de cooperació i assistència local de la Diputació de Barcelona, a més de tots els aspectes relatius a la gestió dels instruments de cooperació. Es tracta dels principis de transparència, bon govern, sostenibilitat, eficàcia, eficiència, orientats, aquests dos darrers, assolir la simplificació administrativa dels requisits i procediments a seguir per a l'atorgament dels ajuts. Atès que en data 5 de febrer, mitjançant Decret d'Alcaldia núm. DE0147/2018 es va aprovar la sol.licitud de l'Àrea de Benestar Social i Gent Gran de l'Ajuntament de Canet de Mar a la Diputació de Barcelona, en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" i dins el Catàleg de serveis 2018 el següent recurs: Actuació Recurs Tipus de recurs Grups de Suport Grups de Suport Material emocional i Ajuda Mútua emocional i Ajuda Mútua Atès que en data 4 de maig de 2018 la vicepresidenta 4a i presidenta delegada de l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona ha dictat un decret (ref. Registre 2109), pel qual s'aprova la proposta de la coordinadora de l'Àrea d'Atenció a les persones, el text de la qual, en la part que ens interessa, és el següent: 1. "La Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en sessió de 18 de desembre de 2017 va aprovar, en el marc del Protocol general del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019", el Catàleg de serveis de l'any 2018, el seu règim i la convocatòria per a la consessió de recursos. 2. Els ens locals relacionats a l'apartat primer de la part resolutiva han sol.licitat a la Diputació la seva cooperació i assistència per a l'actuació "Grups de Suport Emocional i Ajuda Mútua". 3. Vist que l'actuació sol.licitada es pot emmarcar en el recurs inclòs en el Catàleg: Recurs Tipus de recurs Classe de recurs Grups de Suport Realització de serveis i Recurs material Emocional i Ajuda Mútua activitats 4. D'acord amb el capítol 10 del règim del Catàleg, aquest recurs es concedeix mitjançant el procediment de concessió directa amb concurrència. 5. Revisada la sol.licitud i un cop aplicats íntegrament i exclusivament els criteris de valoració que consten en el Catàleg de serveis, resulta la següent valoració de la sol.licitud, en virtut de la qual es considera que la sol.licitud s'ha d'estimar, en haver assolit la puntuació mínima de 100 punts establerta, tal i com es recull en l'informe d'instrucció elaborat a l'efecte. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR [...] Ajuntament de Canet de Mar Grup de Suport Emocional i Ajuda Puntuació Mútua Existència d'antecedents:es tindran 25 en compte les demandes d'anys anteriors Recursos de l'ens: es valorarà una 50 dedicació necessària per part de la persona referent de l'ens d'unes 20 hores TOTAL 75 [...] En conseqüència, atesos els motius exposats i la normativa aplicable, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar social i gent gran i Règim intern, s'acorda per unanimitat: Primer.- Concedir el recurs material consistent en la redacció de plans, projectes i informes per a la realització de la següent actuació, en el marc del catàleg de serveis de l'any 2018 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019: Aportac Núm. ió de la Ens NIF Actuació Registre Codi XGL Diputac inicial PMT ió (EUR) [...] [...] [...] [...] [...] [...] Grup de Ajuntame suport nt de P0803 emocion 18400094 18/Y/249 3.360 Canet de 900J al i 50 524 Mar ajuda mútua Segon.- Establir que, atès que en la sol.licitud s'han definit l'abast i les condicions de transferència del recurs per part de la Diputació, i la consessió es correspon íntegrament amb la sol.licitud, aquest es considera acceptat implícitament per l'ens destinatari, amb la qual cosa la Diputació pot procedir a l'adopció dels actes corresponents per dur a terme l'execució de l'actuació. L'acceptació comporta la conformitat amb tots els termes de la concessió i les condicions de la seva execució. Tercer.- [...] Quart.- Establir les següents condicions d'execució dels treballs per part de l'adjudicatària del contracte: a) Descripció dels treballs a realitzar: 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR -Realitzar 8 grups de suport emocional i ajuda mútua. -Realitzar els GSAM en l'horari que millor convingui als familiars cuidadors. -Fer l'acta de la reunió entre la Diputació de Barcelona, els ajuntaments en cada una de les sessions, de la mitjana total del participants i dels possibles incidents que puguin aparèixer durant el transcurs del GSAM. -Coordinar l'activitat amb els agents implicats i tenir-los informats del funcionament del grup de suport i ajuda mútua. -Valorar el nivell de participació dels assistents al grup i si la participació baixa, informar a la Diputació de Barcelona per prendre les accions necessàries en cada ajuntament. -Enviar a la Diputació ed Barcelona, un cop finalitzats els grups de suport, les enquestes de satisfacció dels assistents i l'Excell amb les dades de l'activitat. -Realitzar