S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 4 D'ABRIL DE 2018 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.00 hores Hora que acaba: 19.30 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Bernat Costas i Castilla. També hi assisteix el senyor Joan Mendez Martínez, interventor. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 28.03.18 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Acceptació recurs econòmic Finançament de l'àmbit de Benestar Social del Catàleg de serveis del pla "Xarxa de Governs Local 2016-2019" 4) Temes sobrevinguts d'urgència 5) Donar compte de la relació de decrets del 19 al 25 de març de 2018 (números del 367 al 385) 6) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 28.03.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 28 de març de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR - Notificació d'ingrés efectuat al Jutjat Contenciós Administratiu número 15, procediment abreujat número 276/15 F, per valor de 25 euros per part del procurador JSL. Se'n dona compte. - Decret número 26/2018, de 21 de març, del lletrat de l'Administració de Justícia del Jutjat contenciós Administratiu número 16 de Barcelona, mitjançant el qual es té per desistida la part recurrent Innovia Coptalia, SAU en el procediment abreujat 303/2016 A2. Se'n dona compte. 3.- ACCEPTACIÓ DEL RECURS ECONÒMIC CONSISTENT EN EL FONS DE PRESTACIÓ "FINANÇAMENT DE L'ÀMBIT DE BENESTAR SOCIAL", EN EL MARC DEL CATÀLEG DE SERVEIS DE L'ANY 2018 DEL PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016-2019" Diputació de Barcelona, Servei d'Acció Social ­ Àrea d'Atenció a les persones. Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 26 de novembre de 2015, va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" (publicat al BOPB en data 11 de desembre de 2015), que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència local de la Diputació, així com el seu Protocol general mitjançant el qual s'estableixen els principis que regeixen el Pla i el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i dels recursos que es comprenguin. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar va formalitzar l'adhesió al Protocol general del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019", aprovat per Junta de Govern Local celebrada en sessió ordinària de data 20 de gener de 2016 Atès que la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en sessió de 18 de desembre de 2018, per delegació de la Presidència, va aprovar el Catàleg de serveis de l'any 2018 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" i el seu règim regulador així com la convocatòria per la concessió dels recursos que s'hi inclouen. Atès que, d'acord amb l'article 4 del règim del Catàleg de serveis de l'any 2018, els recursos que la Diputació ofereix als ens destinataris poden ser de tipus tècnic, econòmic o material. Els recursos econòmics poden ser, al seu torn, ajuts econòmics i fons de prestació, essent aquests últims transferències dineràries regulars per al finançament de serveis i estructures de gestió local. Aquestes transferències s'han de distribuir per criteris objectius i unívocs que estiguin relacionats amb l'objecte finançat, s'han de justificar expressament, i poden ser de caràcter poblacional, socioeconòmic o de gestió. Atès que el règim del Catàleg de serveis de l'any 2018 estableix els requisits per a la concessió i gestió dels fons de prestació, destacant els següents: 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR a) Els fons de prestació s'atorguen per concessió directe amb concurrència(article 5.6.b) b) No requereixen de sol·licitud (article 11.1) c) L'acte de concessió és promogut pels centres gestors de la Diputació i elevat per a la seva aprovació a la Junta de Govern per la presidència delegada corresponent. Aquesta concessió ha de contenir, en tot cas, els sistema de quantificació de la participació de cada ens en els recursos del fons i les condicions de la seva execució (article 25) Vist que en el Catàleg de serveis de l'any 2018 s'inclou el fons de prestació "Finançament de l'àmbit de benestar social", gestionat pel Servei d'Acció Social i consistent en suport econòmic per finançar la prestació dels serveis socials bàsics. Atès que la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en sessió de data 22 de febrer de 2018, va adoptar un acord, per delegació de la Presidència (ref. Registre núm. 67/18), el text del qual, en la part que ens interessa, és el següent: "Primer: APROVAR la concessió dels fons de prestació "Finançament de l'àmbit de benestar social", en el marc del Catàleg de serveis de l'any 2018 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019", als ens locals relacionats i d'acord amb els següents criteris de distribució: Els Ajuntaments tenen garantida una dotació econòmica destinada a l'àmbit de Benestar Social calculada en base al tram poblacional, corresponent al municipi, prenent com a referència el padró municipal d'habitants (dades oficials, INE) d'1 de gener de 2017. Per a garantir la dotació econòmica de les Àrees Bàsiques Supramunicipals, a més de la població (padró municipal d'habitants, INE 2017) també es té en compte la superfície total (suma de la superfície de tots els municipis que conformen cada Àrea Bàsica Supramunicipal i el nombre de municipis menor de 20.000 habitants que conformen cada Àrea Bàsica Supramunicipal. Pel que fa als Ajuntaments s'estableixen les següents ràtios en funció del tram poblacional del municipi: - 2,32 /habitant per als municipis amb població igual o superior als 100.000 habitants. - 2,39 /habitant per als municipis de 20.000 a 99.999 habitants - 2,88 /habitant per als municipis de 10.000 a 19.999 habitants - 3,51 /habitant per als municipis menors de 10.000 habitants Cal aplicar una primera mesura correctora en el càlcul dels ajuts consistents en fons de prestació als Ajuntaments, per la qual es garanteix un mínim de 1.500 euros a aquells Ajuntaments que, un cop aplicada la ràtio anterior, els correspongui un import inferior a 1.500 euros. Cal aplicar una segona mesura correctora en el càlcul dels ajuts consistents en fons de prestació als Ajuntaments, per la qual es garanteix que cap Ajuntament destinatari pugui percebre un import inferior en més d'un 10% respecte l'import concedit el 2017 per al fons de prestació "Finançament de l'àmbit de benestar social". 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Cal aplicar una tercera mesura correctora en el càlcul dels ajuts consistent en fons de prestació als Ajuntaments, per la qual es garanteix que cap municipi situat en un tram poblacional superior rebi menys ajut econòmic que qualsevol situat en un tram poblacional inferior. Per evitar-ho, a tots aquells que es trobessin en aquesta circumstància, se'ls aplicaria el mateix import assignat al primer municipi del tram immediatament inferior. Pel que fa a les Àrees Bàsiques Supramunicipals, s'estableixen les següents ràtios en funció del tram poblacional: - 0,18 /habitant en funció de les dades poblacionals (INE a 1/01/2017) - 0,25/km2 en funció de les dades de superfície resultants de sumar la superfície de tots els municipis que conformen l'Àrea Bàsica Supramunicipal (menors de 20.000 habitants) - 0,450 /municipi en funció de la suma de nombre de municipis que conformen cada una de les Àrees Bàsiques Supramunicipals (menors de 20.000 habitants) Cal aplicar una mesura correctora en el càlcul dels ajuts consistents en fons de prestació a les Àrees Bàsiques Supramunicipals, per la qual es garanteix un mínim de 35.000 euros a aquelles Àrees Bàsiques Supramunicipals que, un cop aplicada la ràtio anterior, els correspongui un import inferior a 35.000 euros. IMPORT IMPORT AJUNTAMENTS Núm. CONCEDIT CONCEDIT OPERACIÓ BENEFICIARIS NIF HABITANTS 2017 2018 COMPTABLE CODI XGL (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) Canet de Mar P0803900J 14.423 41.137,92 41.538,24 1803000371/41 18/Y/249286 (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) Segon: AUTORITZAR I DISPOSAR una despesa total de 10.984.472.37 a càrrec de les aplicacions pressupostàries següents: un import de 10.419.747,51 a l'aplicació pressupostària G/60101/23100/462.50, un import de 529.724,86 a l'aplicació pressupostària G/60101/23100/465.50 i un import de 35.000 a l'aplicació pressupostària G/60101/23100/463.50 del pressupost de la Corporació de l'any 2018. Tercer: DISPOSAR el següent règim de gestió del fons de prestació aprovat a l'acord primer del present dictamen: 1. Acceptació 1.1. L'ens destinatari disposa fins el 30 de juny de 2018 per presentar l'acceptació expressa del fons, d'acord amb el model normalitzat. El pagament avançat s'ha de realitzar quan l'ens presenti la referida acceptació expressa. Cas de no presentar-la en el termini establert, el fons s'entén acceptat tàcitament però s'ha de pagar prèvia justificació de despeses. 1.2. L'acceptació, que pot ser total o parcial, comporta la conformitat amb tots els termes de la concessió i les condicions de la seva execució. 1.3. Els ens destinataris han de realitzar el tràmit d'acceptació electrònicament. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 1.4. La tramitació electrònica es realitza a través del Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions (en endavant Portal o PMT). 1.5. Els usuaris que ocupen el càrrec de secretari tenen funcions de signatura i presentació d'acceptacions. 1.6. Altres usuaris poden disposar de les funcions de signatura i presentació del tràmit sempre que estiguin habilitats per delegació d'un usuari signatari, prèvia acreditació d'aquesta circumstància. A aquests efectes, s'ha de lliurar a la direcció de Serveis de Cooperació Local la documentació acreditativa de la delegació, per tal de poder actualitzar el registre centralitzat de signataris admesos. 2. Execució 2.1 Les Àrees Bàsiques Supramunicipals i els Ajuntaments podran destinar l'ajut econòmic a qualsevol de les següents actuacions: a) Actuacions de la cartera bàsica de serveis socials bàsics: · Serveis socials bàsics d'atenció social · Serveis d'atenció domiciliària · Serveis residencials d'estada limitada · Serveis de menjador social · Serveis d'intervenció socioeducativa no residencial per a infants i adolescents (centres oberts) · Prestacions econòmiques d'urgència social · Serveis de distribució d'aliments o anàlegs b) Programes i actuacions socials: · Persones amb drogodependències i altres addiccions · Persones amb discapacitat · Persones grans · Persones amb dependència · Persones amb malaltia mental · Infància, adolescència en risc i les seves famílies · Inclusió social 2.2 Com a mínim el 50% de l'ajut s'ha de destinar a cartera de serveis socials bàsics. El 50% restant, es pot destinar a programes socials ja sigui de forma directa o mitjançant l'acord amb entitats del tercer sector que desenvolupin programes socials en el municipi. 2.3 Les Àrees Bàsiques Supramunicipals no tindran cap límit en la destinació dels ajuts, més enllà de destinar-los als programes anteriors. 2.4 Quan hi hagi difusió pública, l'ens destinatari ha de preveure la presència de la marca de la Diputació de Barcelona en lloc preferent, cal seguir les normes disponibles a la Seu Electrònica de la Diputació. 3 Justificació 3.1 La justificació ha de referir-se a actuacions executades en el període comprés entre l'1 de novembre de 2017 i el 31 de d'octubre de 2018. 3.2 El termini de justificació finalitza el 31 d'octubre de 2018. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 3.3 Els ens destinataris han de realitzar el tràmit de justificació electrònicament. A aquests efectes, s'ha d'annexar al tràmit el model normalitzat, d'acord amb la modalitat d'execució. 3.4 Quan es justifiqui la totalitat de l'ajut rebut, s'haurà d'annexar la documentació tècnica d'acord amb els requisits per a justificació