S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 28 de FEBRER DE 2018 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.00 hores Hora que acaba: 18.30 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Bernat Costas i Castilla ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 21.02.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Concessió llicència obres menors per a l'adequació de la nau núm. 9, situada a la Plaça Pere Llauger i Prim, del Polígon Industrial, per destinar-la a venda a l'engròs de material d'oficina i magatzem 4) Concessió de llicència d'obres menors per a la reparació d'uns despreniments a la façana del Centre d'Assistència Primària situat a la Plaça Universitat, 1 5) Concessió de llicència d'obres menors per a la construcció d'una piscina al jardí de l'habitatge al carrer Castellet, XX 6) Donar compte de la relació de decrets del 12 a l'18 de febrer de 2018 (números del 185 al 222) 7) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 21.02.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 21 de febrer de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS - Sentència núm. 42/2018, de data 19 de febrer de 2018, emesa pel Jutjat Social núm. 2 de Mataró, en relació al Procediment Impugnació de Sancions (art.114 o seg. LRJS) 508/2017 R, interposat per FXSP contra l'Ajuntament de Canet de Mar, impugant la sanció imposada al demandant de suspensió de feina i sou durant 14 dies per falta molt greu, fallant el desestiment de la demanda esmentada i confirmant la sanció imposada al treballador demandant, en Decret de l'Alcaldia de data 15 de maig de 2017, número 558/2017, amb l'absolució de la part demandada de les reclamacions formulades en contra seva. Se'n dona compte. - Providència del Tribunal Suprem ­ Sala de lo Social ­ de data 22 de febrer de 2018, en relació al Recurs num. 008/0004106/2017, interposat per JJBT, contra MUGENAT, INSS, TGSS, Ajuntament de Canet de Mar, Ministeri Fiscal, comunicant l'eventual existència de la causa d'inadmissió del recurs per possible falta de contradicció entre la sentència recorreguda i la que s'esmenta i donant audiència a la part recurrent en un termini de 5 dies. Se'n dona compte. - Decret núm. 57/2018, emès pel Jutjat de Primera Instància núm. 2, d'Arenys de Mar, declarant finalitzat el desnonament per falta de pagament 645/17, interposat per VISOREN SL contra l' Ajuntament de Canet de Mar, el qual s'arxivarà un cop fetes les anotacions oportunes. Així mateix, es dona trasllat a la part actora perquè insti, si ho creu convenient, despatx d'execució dinerària, per a l'abonament de la quantitat de 7.128,14 , conservant l'assenyalament fet per al dia 27.09.2018 a les 11.00 hores del matí, per al llançament, sense necessitat de sol.licitar-ho expressament. Se'n dona compte. 3.- CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS PER A L'ADEQUACIÓ DE LA NAU NÚM. XX, SITUADA A LA PLAÇA PERE LLAUGER I PRIM, DEL POLÍGON INDUSTRIAL, PER DESTINAR-LA A LA VENDA A L'ENGRÒS DE MATERIAL D'OFICINA I MAGATZEM. Vista la instància presentada per la mercantil FASAWORD, SL, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres menors per a l'adequació de la nau núm. XX, situada a la plaça Pere Llauger i Prim, del Polígon Industrial, per destinar-la a la venda a l'engròs de material d'oficina i magatzem. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal, de data 20 de febrer de 2018, el contingut del qual es transcriu a continuació: "En relació a la sol·licitud de llicència d'obres menors per a l'adequació de la nau situada a la Plaça Pere Llauger Prim del polígon industrial Can Misser, parcel.la, XX, nau, XX, per tal de desenvolupar una activitat de venda a l'engròs de material 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR d'oficina, amb magatzem i oficines, s'ha presentat un annex al projecte tècnic on es descriuen les actuacions previstes per tal de portar a terme els condicionants de l'informe de la Direcció General de Prevenció d'Incendis i Salvaments. Així mateix, també s'han aportat els justificants d'haver efectuat les liquidacions complementaries corresponents d'acord amb el pressupost de referència resultant d'aplicar els mòduls definits a l'annex de l'ordenança fiscal núm. 5, reguladora de l'impost sobre construccions. Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors per amb les següents condicions: Donat que les obres que es volen executar van encaminades a desenvolupar una activitat sotmesa a la regulació administrativa de les activitats, un cop finalitzades les obres caldrà fer la pertinent comunicació. En el cas de muntar una bastida o elements auxiliars a més de 3 metres d'alçada, caldrà incloure aquest concepte de forma especifica a l'assumeix del tècnic." Vist l'informe de la TAG d'Urbanisme, de data 20 de febrer de 2018, el contingut del qual es transcriu a continuació: Atès que l'arquitecta tècnica municipal ha emès, en data 20/02/2018, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors, sol·licitada per la mercantil FASAWORLD, SL per a l'adequació de la nau núm. 9, situada a la Plaça Pere Llauger i Prim, del polígon industrial, per destinar-la a la venda a l'engròs de material d'oficina i magatzem, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de la interessada. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- D'acord amb la documentació presentada, el local objecte de la llicència es destinarà a la venda a l'engròs de material d'oficina i magatzem, activitat sotmesa a la comunicació prèvia municipal, atès que està classificada dins l'Annex II de la Llei del 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica. L'article 13.1.b) d'aquesta Llei preveu en quins termes s'ha de portar a terme la legalització d'una nova activitat d'aquestes característiques: Article 13.1 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR b) Les activitats econòmiques de baix risc estan subjectes al règim de comunicació prèvia. El titular, o la persona que el representi, ha de posar en coneixement de l'Administració pública competent l'inici de l'activitat mitjançant una comunicació prèvia, en els termes establerts per la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que ha d'anar acompanyada del projecte tècnic justificatiu del compliment dels requisits establerts per la normativa vigent per a accedir a l'exercici de l'activitat signat per un tècnic competent, i del certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat. Tercer.- Segons el que estableix l'Annex 2 de la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, l'activitat projectada es troba sotmesa al control preventiu de l'Administració de la Generalitat, en tractar-se d'una activitat de risc mig, ubicada en un establiment Tipus AH. L'article 22 de la mateixa llei disposa que el control preventiu de l'Administració de la Generalitat es fa per mitjà de l'emissió dels informes de prevenció d'incendis corresponents, els quals han d'ésser sol·licitats preceptivament per l'administració responsable de tramitar la llicència d'obres o d'activitats, segons que escaigui, o l'autorització de les modificacions significatives corresponents, tan aviat com aquesta administració disposi de la sol·licitud de llicència o autorització corresponent. Consta dins l'expedient administratiu l'informe de prevenció d'incendis favorable, de data 11/10/2017, emès per la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, si bé es condiciona a l'adopció de les següents mesures de seguretat contra incendis: La càrrega de foc de l'establiment s'haurà de mantenir en els valor especificats la documentació tècnica, mantenint també les quantitats de materials emmagatzemats per sota dels valors també indicats. Aquest fet s'haurà de comprovar específicament en els controls a realitzar a l'activitat. Els elements compartimentadors mòbils entre els sectors d'incendi han de disposar d'un sistema de tancament que garanteixi el tancament automàtic en cas d'incendi. Cal que els espasi ocults i els passos d'instal·lacions garanteixin la sectorització entre els diferents sectors mitjançant segellats, comportes tallafocs o les mesures que s'escaiguin. Cal garantir que els elements estructurals portants principals de l'escala disposin de la mateixa resistència al foc que el sector en el qual estan incloses. Caldrà disposar de la certificació d'instal·lació o aplicació de productes de protecció passiva contra incendis segons s'estableix a la instrucció Tècnica Complementària SP136. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR S'ha de disposar dels hidrants d'incendis normalitzats suficients per garantir que tot punt de façana accessible a nivell de rasant es troba a menys de 100 metres de l'hidrant més proper, segons indica la Instrucció Tècnica Complementària SP120. Caldrà realitzar l'acte de comprovació segons s'estableixi a la Llei 3/2010. Pel que fa l'acte de comprovació a què es fa referència, l'article 25.2 de la Llei 3/2010, preveu que els titulars de l'establiment, l'activitat, la infraestructura o l'edifici han de sol·licitar a una entitat col·laboradora de l'Administració en l'àmbit de la prevenció i la seguretat en matèria d'incendis, que efectuï un acte de comprovació per a verificar que l'establiment, l'activitat, la infraestructura o l'edifici compleixen totes les prescripcions establertes per la legislació sectorial aplicable en prevenció i seguretat en matèria d'incendis i, específicament, les establertes per l'autorització o llicència sol·licitada. Així, doncs, i segons disposa el tercer apartat del mateix article, un cop finalitzades les obres, i per a l'inici de l'activitat, caldrà que el titular presenti un certificat d'acte de comprovació favorable expedit per una entitat col·laboradora de l'Administració en l'àmbit de la prevenció i la seguretat en matèria d'incendis. Quart.- Pel que fa la taxa, consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat una autoliquidació per import de 168,21, corresponent a les taxes urbanístiques de tramitació, d'acord amb l'ordenança fiscal núm. 20. "Taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme" article 6.1.1: Amb sol·licitud de llicència prèvia: 168,21 Quant a l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO), consta acreditat a l'expedient que en data 04/08/2017 es va efectuar una autoliquidació provisional del 4% del pressupost de referència, per import de 1.240,00 , sobre un pressupost de 31.000,00 . No obstant, segons es fa constar a l'informe tècnic de data 27/12/2017, el pressupost de referència (PR) que resulta d'aplicar els mòduls definits a l'annex de l'ordenança fiscal núm. 5, reguladora de l'impost sobre construccions, és de 106.225,33 , per la qual cosa l'impost a liquidar és el que resulta del càlcul següent: Pressupost Tipus Total 106.225,33 4% 4.249,01 Consta acreditat a l'expedient que en data 14/02/2018 s'ha efectuat l'ingrés de la quantitat complementària, 3.009,01 . Pel que fa les garanties pels valors urbanístics en risc i per residus de la construcció, consta acreditat que s'han dipositat, d'acord amb els càlculs següents: Concepte Tipus Total Valors urbanístics en risc 2% pressupost 2.124,51 (mínim 60 ) 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Residus de la construcció 11 /t 11t 150,00 (mínim 150 ) En data 04/08/2017 es va efectuar el dipòsit de 620,00 , en concepte de garantia de la correcta reposició dels béns municipals i, en data 14/02/2018 s'ha efectuat el dipòsit de la quantitat complementària, 1.504,51 . Quant a l'ocupació de la via pública, consta acreditat a l'expedient que s'ha declarat per escrit que no caldrà ocupar-la en el transcurs de les obres. Cinquè.- La competència per a l'atorgament o denegació de la llicència és de l'Alcaldia, si bé fou delegada en la Junta de Govern Local, mitjançant Decret núm. 743/2015, de data 19 de juny de 2015, per la qual cosa, en els seus estrictes terme