S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 7 DE DESEMBRE DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 12.30 hores Hora que acaba: 12.50 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Bernat Costas i Castilla, secretari ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 29.11.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació ajuts socials puntuals números 47/2017 i 48/2017 4) Acceptació subvenció Biblioteca per a la renovació de mobiliari i maquinari 5) Adjudicació directa parcel·les sobreres ubicades a la Rda. Sant Elm i Av. Castellmar 6) Atorgament de llicència per a la segregació i agregació de la finca situada al Torrent dels Lledoners, XX i Plaça Gabriel Macià, XX 7) Concessió de llicència d'obres menors per al sanejament i adaptació d'un local destinat a l'activitat de pràctica del ioga, al Torrent dels Lledoners, XX 8) Concessió de llicència d'obres majors per a la reforma de l'habitatge unifamiliar entre mitgeres situat al Torrent dels Lledoners, XX 9) Atorgament llicència a MAS MOVIL BROADBAND S.A.U., per a la realització de quatre cales de reparació de la canalització existent a la Riera del Pinar, Pas den Marges, Riera Buscarons i Drassanes del Pla 10) Donar compte de la relació de decrets del 20 al 26 de novembre de 2017 (números del 1335 al 1390) 11) Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 29.11.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 29 de novembre de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1.- Providència de la Magistrada del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 1 de Barcelona, rebuda el dia 4 de desembre de 2017, en relació al Procediment abreujat núm. 262/2016 2, interposat per la senyora AMDL, contra l'Ajuntament de Canet de Mar i FIATC MUTUA DE SEGUROS Y REASEGUROS A PRIMA FIJA, comunicant que serà en l'acte de la vista quan es procedirà a decidir sobre l'admissibilitat i pràctica de la prova que puguin proposar les parts en aquest acte, conforme a les regles generals de pertinença i utilitat. Se'n dóna compte a la Junta. 2.2.- Sentència núm. 826, rebuda del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ­ Sala Contencios Administrativa ­ Secció Primera, en data 4 de desembre de 2017, en relació al Recurs Ordinari número 103/2017 interposat pel senyor FFF, contra l'Ordenança Fiscal Muncipal núm. 1 de l'Ajuntament de Canet de Mar, comunicant la desestimació del recurs presentat pel Sr. FFF, per no resultar disconforme a Dret en els extrems controvertits en el recurs, amb imposició de costes a la part recurrent limitades, si bé la xifra màxima és de 500 euros, per tots els conceptes. Se'n dóna compte a la Junta. 3.- APROVACIÓ AJUTS SOCIALS PUNTUALS NÚMEROS BSGG 47/2017 i BSGG 48/2017 L'alcalde president segons allò que es disposa a l'article 113.1.d) del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, resol deixar sobre la taula aquest punt i ajornar la seva discussió fins a la sessió següent. 4.- ACCEPTACIÓ DE LA SUBVENCIÓ DEL DEPARTAMENT DE CULTURA DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA PER A LA RENOVACIÓ DEL MOBILILARI I LA MAQUINARIA DE LA BIBLIOTECA P. GUAL I PUJADAS Atès que en el DOGC 7452 de data 12 de setembre de 2017 ha estat publicat l'acord adoptat pel Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC) pel qual s'aprova la quarta modificació de les bases específiques que han de regir la concessió de subvencions en l'àmbit del patrimoni cultural segons el qual s'afegeix l'apartat 11 a l'annex, amb la redacció següent: «11. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Bases específiques de subvencions per a la renovació de mobiliari, senyalització i maquinari de les biblioteques públiques.» Atès que l'objecte d'aquestes bases és la concessió de subvencions destinades a contribuir econòmicament durant un període biennal per a les biblioteques públiques de municipis de més de 3.000 habitants i de menys de 100.000, que disposin d'un servei integrat en el Sistema de Lectura Pública de Catalunya, com és el cas de la Biblioteca P. Gual i Pujadas de Canet de Mar. Atès que les característiques de la Biblioteca P. Gual i Pujadas (local ­ Mòdul L2), ubicada a Canet de Mar (Maresme) amb una població de 14.284 habitants, gestionada en conveni amb la Diputació de Barcelona podia optar a aquesta convocatòria. Atès que el decret d'alcaldia 1209/2017 de 17 d'octubre resolia participar en la convocatòria per la compra de 1 kit podi conferencia + carro de transport de l'empresa Doublet i una bústia de retorn de documents AMBOX SÈRIE 200, amb un cost final de 5.475,25, i que en els documents de sol·licitud l'ajuntament de Canet proposava un cofinançament del 40% de l'actuació, que són 2.190,10. Atès que s'ha publicat en data 28 de novembre la proposta provisional de concessió d'ajuts per a la renovació de mobiliari i maquinaria de Biblioteques Públiques i per a l'Ajuntament de Canet de Mar l'import atorgat és de 3.285,00 . Atès que d'acord amb el punt 5 de la convocatòria en el termini de 10 dies hàbils de la publicació els beneficiaris hauran de trametre el formulari d'acceptació. Vist tot el que s'ha exposat, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'Alcaldia de Cultura, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar la subvenció de 3.285 per a la renovació de mobiliari i maquinaria de la Biblioteca P. Gual i Pujadas per a l'adquisició de 1 kit podi conferencia + carro de transport de l'empresa Doublet i una bústia de retorn de documents AMBOX SÈRIE 200, amb un cost final de 5.475,25. SEGON.- Preveure en la partida d'inversions del pressupost 2018 el cofinançament necessari per aquesta actuació que és de 2.190,10. TERCER.- Facultar l'alcaldessa per signar tots els documents que es derivin d'aquesta sol·licitud i fer efectiu el present acord. QUART.- Notificar aquest acord a l'intervenció municipal. 5.- ADJUDICACIÓ DIRECTA PARCEL·LES SOBRERES UBICADES A LA RDA. SANT ELM I AV. CASTELLMAR Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 27 de setembre de 2017, va acordar incoar procediment per a l'alienació de les parcel·les ubicades a la Rda. Sant Elm i Av. Castellmar d'aquesta localitat, inscrites al Registre de la Propietat amb el núm. 12885, tom 2610, llibre 390, foli 91, inscripció 1a i 12886, tom 2610, llibre 390, foli 94, inscripció 1a respectivament, que estan qualificades com a parcel·les sobreres, i que no estan afectes a cap ús o servei públic, ni són 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR susceptibles d'aprofitament, per adjudicació directa en virtut del que disposa l'art. 44.1 RPEL. Atès que l'esmentat acord es va notificar tant a l'entitat Incresa Trade, SL, com a la comunitat de propietaris de la finca ubicada al carrer Cadillac, XX. Atès que segons consta al certificat emès per la secretària accidental en data 24 d'octubre de 2017, durant el tràmit d'audiència atorgat a la comunitat de propietaris de la finca ubicada al carrer Cadillac, XX, no es va presentar cap al·legació. Atès que en data 19 d'octubre de 2017, el Sr. IS, actuant en nom i representació de la mercantil Incresa Trade, SL, va presentar una oferta econòmica per a l'adquisició de les dues parcel·les, complementada en data 20 d'octubre de 2017, per import de 231.237,95 , impostos que en el seu cas siguin d'aplicació exclosos. Atès que en data 30 de novembre de 2017, s'ha informat favorablement aquest expedient per part de la Direcció General d'Administració Local. Vist l'informe núm. 107/2017, de data 1 de desembre d'enguany, emès pel secretari de la Corporació el contingut literal del qual és el següent: "Informe núm. 107/2017, en relació a la proposta d'adjudicació directa de dues parcel·les sobreres propietat de l'Ajuntament de Canet de Mar. En relació amb l'expedient relatiu a l'alienació dels dos bens immobles patrimonials situats a la Rda. Sant Elm i l'Av. Castellmar de Canet de Mar, qualificats com a parcel·les sobreres, emeto el següent informe, de conformitat amb l'establert en l'article 175 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, amb base als següents, ANTECEDENTS DE FET PRIMER. Per Provisió d'Alcaldia de data 25 de setembre de 2017 es va posar de manifest la conveniència de l'alienació dos terrenys, amb referència cadastral 461301DG6044S0001PA, qualificats com a parcel·les sobreres, que no estan afectes a cap ús o servei públic, ni són susceptibles d'aprofitament, i que està situats a la Rda. Sant Elm i Av. Castellmar de Canet de Mar. SEGON. Amb data 15 de setembre de 2017 es va emetre Informe dels Serveis Tècnics realitzant una descripció detallada del ben immoble i una valoració econòmica del mateix. TERCER. Amb data 21 de setembre de 2017 es va emetre l'informe d'Intervenció sobre el percentatge que suposa l'alienació de la parcel·la sobrant en relació amb els recursos ordinaris del pressupost vigent. QUART. Amb data 14 de juny de 2017, va ser emès certificat de l'Inventari de Béns i amb data 8 d'agost de 2017, es va emetre certificat per part del Registre de la Propietat. CINQUÈ. Amb data 26 de setembre de 2017 es va emetre Informe per Secretaria sobre la Legislació aplicable i el procediment a seguir. SISÈ. La Junta de Govern Local, en sessió de data 27 de setembre de 2017 va acordar aprovar iniciar l'expedient per a l'alienació referenciada motivant la necessitat i idoneïtat 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR de la mateixa. En el mateix acord es va aprovar el Plec de condicions que havia de regir l'adjudicació del contracte. VUITÈ. Amb data 28 de setembre de 2017, es va remetre el Plec de condicions que regeix aquesta alienació a Incresa Trade, SL, propietari adjacent a la finca objecte d'aquest expedient, el qual va presentar oferta sobre aquest tema, comprovant-se en aquest moment que complia tots els requisits exigits en el referit Plec. En la mateixa data es va atorgar tràmit d'audiència a la comunitat de propietaris de la finca ubicada al carrer Cadillac, núm. XX, de Canet de Mar, sense que hagi presentat cap al·legació. NOVÈ. Amb data 25 d'octubre de 2017 es va remetre l'expedient a la Direcció General d'Administració Local, perquè emetés informe, el qual s'ha emès en data 30 de novembre de 2017. LEGISLACIÓ APLICABLE La Legislació aplicable és la següent: -- Els articles 11, 12, 20, 40, 41, 42 i 44 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals aprovat per Decret 336/1988, de 17 d'octubre. -- Els articles 209 i 214 del Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril. -- Els articles 7, 8, 109, 113, 114, 115, 118 i 119 del Reglament de Béns de les Entitats Locals aprovat per Reial decret 1372/1986, de 13 de juny. -- L'article 4.2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic aprovat pel Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre [els principis extrets de la legislació continguda en el TRLCSP i les seves disposicions de desenvolupament, per resoldre els dubtes i llacunes que poguessin presentar-se]. CONCLUSIÓ Vist quant antecedeix, es considera que l'expedient ha seguit la tramitació establerta en la Legislació aplicable i que l'alienació pretesa és conforme amb la Legislació aplicable, procedint la seva resolució per l'Alcalde de conformitat amb la Disposició Addicional Segona del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic aprovat pel Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre. Aquest és l'informe que emet el qui subscriu a Canet de Mar, en la data que figura en la signatura electrònica." Vist l'informe de fiscalització emès per l'interventor municipal. Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 743/2015, de 19 de juny. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER. Adjudicar a la mercantil Incresa Trade, SL, l'alienació de les parcel·les sobreres municipals identificades com a terreny A, finca registral 12.885 de Canet de Mar, de 190.15 m² i el terreny B, com la finca registral 12.886 de Canet de 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Mar, de 333,92 m² inscrites al Registre de la Propietat d'Arenys de Mar, pel preu de 231.237,95 , impostos que en el seu cas siguin d'aplicació exclosos. SEGON. Notificar aquest acord Intervenció i a l'adjudicatària, fent-li avinent que properament, se la citarà per tal de formalitzar el contracte en escriptura pública. 6.- PROPOSTA DE LA REGIDORIA D'URBANISME PER A L'ATORGAMENT DE LLICÈNCIA PER A LA SEGREGACIÓ I AGREGACIÓ DE LA FINCA SITUADA AL TORRENT DELS LLEDONERS, XX I PLAÇA GABRIEL MACIÀ, XX Vista la instància presentada pel Sr. IVV, en virtut de la qual sol.licita llicència de divisió horitzontal de la finca situada al Torrent dels Lledoners, XX i Plaça Gabriel Macià, XX. Vist l'informe de l