S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 22 DE NOVEMBRE DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.22 hores Hora que acaba: 18.44 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Bernat Costas i Castilla, secretari ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 15.11.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació assistències a òrgans col·legiats, des del 15 d'octubre fins al 14 de novembre de 2017 4) Concessió llicència d'obres menors per a la impermeabilització del terrat de l'edifici ubicat al carrer Molí, XX 5) Concessió llicència d'obres menors per a la construcció d'una piscina al carrer Mossèn Marià Martínez, XX 6) Concessió llicència d'obres majors als senyors TMN i germans, per a l'enderroc d'edifici al carrer Vall, XX 7) Donar compte de la relació de decrets del 6 al 12 de novembre de 2017 (números del 1286 al 1307) 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 15.11.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 15 de novembre de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1.- Diligència d'Ordenació de data 17 de novembre de 2017, rebuda el dia 21 de novembre de 2017, del Jutjat d'Instrucció núm. 21, de Barcelona, en relació a les Diligències Previas: 3532/2007, Secció K, expedient: 9690, per un import de 9.690,00 , donant trasllat de l'acusació per responsabilitat civil dels tercers responsables en qualitat de partícips lucratius conforme a l'art. 122 del Codi Penal, contra l'Ajuntament de Canet de Mar, entre altres implicats, comunicant que se'ns concedeix un termini de tres dies hàbils per la nostra personació. En el matiex sentit, Decret de data 22 de novembre de 2017, comunicant l'aclariment de la resolució anterior i la rectificació de l'errada material en l'import relatiu a l'expedient núm. 9690, essent el correcte l'import de 1.213,00 . Se'n dona compte a la Junta. 3.- APROVACIÓ ASSISTÈNCIES ÒRGANS COL.LEGIATS Vist allò que disposen l'article 75.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i l'article 166 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Vist que el Ple Municipal, en sessió de data 30 de juny de 2015, va establir amb efectes del dia 13 de juny de 2015, data de constitució d'aquest Ajuntament, a favor dels membres de la Corporació que no exerceixin els seus càrrecs en règim de dedicació exclusiva o parcial, el règim d'indemnitzacions següent: a) Per assistència a les sessions de Ple 184,42 euros b) Per assistència a les sessions de la Junta de Govern Local 368,33 euros c) Per assistència a la Comissió Assessora 50,00 euros d) Per assistència a la Comissió Especial de Comptes 50,00 euros Que es faran efectives a mesos vençuts i es computaran des del dia 15 del mes anterior fins al dia 14 del mes en què es faci el pagament. Atès que el Ple Municipal de data 24 de novembre de 2016 estableix que la Sra. Blanca Arbell Brugarola, la Sra. M. Àngels Isart Falceto, el Sr. Quirze Planet Rovira, la Sra. M. Assumpta Revoltós Vaquer, la Sra. Misericòrdia Tenas Martínez i el Sr. Pere Xirau Esparrech, que exerciran el seu càrrec amb dedicació exclusiva o parcial i n'estableix la retribució. Vistes les actes de les sessions ordinàries celebrades per la Junta de Govern Local els dies 18, 25 i 31 d'octubre i 10 de novembre, segons les quals hi han assistit el Sr. Lluís Llovet Bayer, la Sra. Raquel Serra Lerga, la Sra. Sílvia Tamayo Mata i el Sr. Josep M. Masvidal Serra. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Vista l'acta del Ple extraordinari del dia 17 d'octubre de 2017, segons la qual hi ha assistit la Sra. Esther Agulló Renau, el Sr. Laureà Gregori Fraxedas, el Sr. Marc Jiménez Torres, el Sr. Lluís Llovet Bayer, el Sr. Angel Lopez Solà, el Sr. Jesús Marin Hernández, el Sr. Josep Maria Masvidal Serra, el Sr. Antoni Romero Carbonell, la Sra. Raquel Serra Lerga, la Sra. Cristina Soler Vílchez i la Sra. Sílvia Tamayo Mata. Vista l'acta del Ple extraordinari i urgent del dia 25 d'octubre de 2017 segons la qual hi ha assistit la Sra. Esther Agulló Renau, el Sr. Laureà Gregori Fraxedas, el Sr. Angel Lopez Solà i el Sr. Jesús Marin Hernández Atès que a l'esmentada acta queda constància que el Sr. Marc Jiménez Torres, el Sr. Lluís Llovet Bayer, el Sr. Josep Maria Masvidal Serra, la Sra. Raquel Serra Lerga, la Sra. Cristina Soler Vílchez i la Sra. Sílvia Tamayo Mata van renunciar al cobrament de l'assistència. Atès que durant aquest període no s'ha celebrat cap sessió de la Comissió Assessora. Atès que durant aquest període no s'ha celebrat cap sessió de la Comissió Especial de Comptes. De conformitat amb el que disposen els articles 183 a 185 del Text Refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i els articles 52 a 60 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, pel qual es desenvolupa el capítol primer del títol sisè de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de las Hisendes Locals, en matèria de pressupostos. En ús de les atribucions conferides per l'Alcaldia, de conformitat amb la proposta de la Regidoria de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar les indemnitzacions a membres de la corporació per assistència efectiva a sessions dels òrgans col·legiats dels quals formen part corresponent al període comprès entre 15 de setembre i el 14 d'octubre de 2017, amb el següent detall: Cognoms i Nom Import Llovet i Bayer, Lluís 1.657,74 Masvidal Serra, Josep M. 1.657,74 Serra Lerga, Raquel 1.657,74 Tamayo Mata, Sílvia 1.657,74 Marin Hernández, Jesús 368,84 Gregori Fraxedas, Laureà 368,84 López Solà, Laureà 368,84 Agulló Renau, Esther 368,84 Romero Carbonell, Antoni 184,42 Soler Vilchez, Cristina 184,42 Jiménez Torres, Marc 184,42 TOTAL 8.659,58 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR SEGON.- Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer l'obligació per import total de 8.659,58 , amb càrrec a l'aplicació pressupostària 10 / 91200 / 23301. TERCER.- Comunicar aquest Acord a la Intervenció Municipal i a l'àrea de Recursos Humans, per a la seva efectivitat. Fer constar que, d'acord amb allò establert en els articles 47 a 49 de les Bases d'execució del pressupost, aquest expedient ha estat fiscalitzat en els termes previstos en l'article 219.2 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i que estarà subjecte a control posterior mitjançant tècniques de mostreig i auditoria, segons apartat 3r del mateix article. 4.-CONCESSIÓ LLICÈNCIA OBRES MENORS PER A LA IMPERMEABILITZACIÓ DEL TERRAT DE L'EDIFICI UBICAT AL CARRER MOLÍ, XX Vista la instància presentada per la Comunitat de Propietaris del carrer Molí, XX, en virtut de la qual sol.licita llicència d'obres per a la impermeabilització del terrat del seu edifici. Vist l'informe de l'arquitecta técnica municipal de data 2 de novembre d'enguany, el contingut del qual és: "En relació a la sol·licitud de llicència d'obres menors per a impermeabilitzar el terrat de l'edifici situat al carrer Molí, XX, s'ha presentat documentació complementaria, d'acord amb l'informe emès pels Serveis Tècnics municipals en data 10 d'octubre del 2017. El pressupost de les obres, d'acord amb la documentació aportada juntament amb la sol·licitud, puja a la quantitat de 31.490,00 (IVA exclòs). En aquest sentit, indicar, que el pressupost de referència (PR) que resulta d'aplicar els mòduls definits a l'annex de l'ordenança fiscal núm. 5, reguladora de l'impost sobre construccions, és de 20.244,00 , per tant, pel que fa a la liquidació de l'impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, s'utilitzarà el pressupost presentat juntament amb la sol·licitud. Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors amb les següents condicions: No es tocarà cap element estructural. No es modificarà la volumetria de l'edifici. En cas de muntar una bastida o elements auxiliars a més de 3 metres d'alçada, caldrà l'assumeix d'un tècnic competent." Vist l'informe de la Secretària accidental de 8 de novembre d'enguany, el contingut del qual és: "Cristina Cabruja i Sagré, secretària acctal. de l'Ajuntament de Canet de Mar, de conformitat amb allò que es disposa a l'art. 188.3 del Decret legislatiu 1/2010, de 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 3 d'agost, pel que s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya, emeto informe en base als següents: ANTECEDENTS: Primer.- La comunitat de propietaris Molí, XX, proveïda del CIF xxxxxxxx, va presentar, en data 26 de setembre de 2017, va presentar una sol·licitud de llicència d'obres menors per realitzar la impermeabilització del terrat de l'edifici situat al carrer Molí, XX. Segon.- En data 10 d'octubre de 2017, l'arquitecta tècnica municipal va emetre informe en el que feia constar que calia fer una liquidació complementària de la garantia pels valors urbanístics en risc així com indicar el volum de residus que es generarien i el responsable de la seva gestió. En el mateix informe i en relació a la liquidació de l'ICIO, l'arquitecta tècnica municipal indica que el pressupost de referència (PR) que resulta d'aplicar els mòduls definits a l'annex de l'ordenança fiscal núm. 5, reguladora de l'impost sobre construccions, és inferior al pressupost presentat per l'interessat. Tercer.- En data 31 d'octubre de 2017, els interessats han liquidat la quantitat pendent com a garantia pels valors urbanístics en risc, això és 569,80 , i han aportat la documentació reclamada. Quart.- En data 2 de novembre de 2017, l'arquitecta tècnica municipal, ha informat favorablement la sol·licitud esmentada, amb les següents condicions: 1. No es tocarà cap element estructural. 2. No es modificarà la volumetria de l'edifici. 3. En cas de muntar una bastida o elements auxiliars a més de 3 metres d'alçada, caldrà l'assumeix d'un tècnic competent. Cinquè.- En data 6 de novembre de 2017 es dóna trasllat de l'expedient a la tècnica que subscriu a l'objecte de la seva fiscalització. A la vista dels anteriors antecedents emeto el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de l'interessat. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- Pel que fa a les taxes corresponents a la tramitació de la llicència d'obra menor, d'acord amb l'ordenança fiscal núm. 20. "Taxa per llicències o la 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme" article 6.1.1, s'ha efectuat la liquidació per import de 168,21 euros, d'acord amb el càlcul següent: Tramitació de llicència d'obra menor amb projecte: Amb sol·licitud de llicència prèvia: 168,21 Quant a l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO), s'ha efectuat una liquidació provisional del 4% del pressupost de referència que, en aquest cas, i donat que l'import resultant de l'aplicació dels mòduls definits a l'annex de l'Ordenança fiscal núm. 5, és major que el pressupost per l'interessat en la seva sol·licitud, és de 31.490,00 , d'acord amb el càlcul següent: Pressupost Tipus Total 31.490,00 4% 1.259,60 Pel que fa les garanties pels valors urbanístics en risc i per residus de la construcció, consta acreditat que s'ha efectuat ambdós dipòsits, pels imports següents: Concepte Tipus Total Valors urbanístics en risc 2% pressupost 629,80 (Mínim 60 ) Concepte Tipus Total Residus de la construcció 11 /t 150,00 (Mínim 150 ) Consta acreditat a l'expedient que no serà necessària l'ocupació de la via pública