S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16 D'AGOST DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 09.15 hores Hora que acaba: 10.10 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretària acctal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 09.08.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació relació d'ajuts socials puntuals 4) Aprovació suspensió termini pagament 4a i última certificació corresponent a les obres de construcció de nous pous de registre de la xarxa de clavegueram de l'Ajuntament de Canet de Mar 5) Aprovació pròrroga contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar 6) Aprovació pròrroga contracte subministrament en règim de lloguer instal·lació, desmuntatge i manteniment enllumenat ornamental nadalenc 7) Acceptació subvenció per a l'elaboració d'una auditoria de protecció de dades de caràcter personal en el marc del pla "Xarxa de Govern Locals 2016-2019" 8) Donar compte de la relació de decrets del 31 de juliol al 5 d'agost de 2017 (números del 942 al 979) 9) Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 09.08.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 9 d'agost de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS No se'n presenten. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ D'AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/32/2017 de data 16 d'agost de 2017 per import de 1317,77 corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48400 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2017. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar Social i Gent Gran i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/32/2017, atorgant els ajuts socials puntuals que s'esmenten als beneficiaris i fer efectives les quantitats relacionades als endossataris segons quadre següent: RELACIÓ NÚM.: BSGG/32/2017 data: 16-08-17 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR aprovat NÚM Benificari CONCEPTE IMPORT ENDOSSATARI 187 T.B.J Desp. Sanitàries 31,00 MJM 35068392Q 188 M.E Lloguer 300,00 FRF 38693777A 189 I/A.A Llibres/Formació 260,76 AB 41035687F 190 J.E.M Hab/Subm/Llum 151,01 EE XXI,SL B82846825 191 M.A.G Lloguer 575,00 La mateixa Total 1317,77 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48400 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2017. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 4.- SUSPENSIÓ TERMINI DE PAGAMENT DE LA 4a I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ CORRESPONENT A LES OBRES DE CONSTRUCCIÓ DE NOUS POUS DE REGISTRE DE LA XARXA DE CLAVEGUERAM DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 21 de desembre de 2016, es va resoldre adjudicar el contracte per a l'execució de les obres de construcció de nous pous de registre de la xarxa de clavegueram de l'Ajuntament de Canet de Mar, a l'empresa Noves Oportunitats d'Inversió i Serveis, SL, pel preu cert de 82.686,00 , exclòs l'IVA que puja un import de 17.364,06 , amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a les millores proposades en l'oferta presentada pel propi licitador. Atès que en data 23.12.2016 es va procedir a la formalització del contracte per a l'execució de les obres de construcció de nous pous de registre de la xarxa de clavegueram de l'Ajuntament de Canet de Mar. Atès que en data 8 de maig d'enguany s'ha rebut a aquest Ajuntament un escrit de l'empresa Excavacions Pinemar, SL, en el que posen de manifest que han estat contractats per l'empresa Noves Oportunitats d'Inversió i Serveis, SL, per tal d'executar les excavacions i col·locació de pous de registre, la qual els ha deixat a deure 8.055,30 , en concepte de l'execució dels esmentats treballs. Atès que en data 26 de juliol de 2017 es va formalitzar l'acta de recepció de l'obra, quedant pendent d'aprovació la quarta i última certificació que puja un import de 4.914,11 , IVA inclòs. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 684/2017, de 6 de juny, es va resoldre requerir a la mercantil Noves Oportunitats d'Inversió i Serveis, SL, per tal que en el termini de 5 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació de la present resolució, aporti a les oficines municipals el Llibre de Subcontractació degudament habilitat per l'autoritat laboral, així com informés a aquest Ajuntament sobre l'import al que han ascendit les subcontractes que s'hagin dut a terme durant l'execució de l'obra, així com de quina és la previsió de pagament de les factures pendents de liquidar tant a subcontractistes com a subministradors i, en el seu cas, justificant del compliment dels pagaments efectuats. Atès que la mercantil Noves Oportunitats d'Inversió i Serveis, SL, no va recollir la notificació de l'esmentat decret a l'Oficina de Correus, per la qual cosa es va dur a terme la publicació de la notificació al BOE núm. 167 de data 14 de juliol de 2017, per la qual cosa en data 21 de juliol de 2017, va finalitzar el termini del que disposava per atendre l'anterior requeriment sense que, fins al dia de la data hagi aportat la documentació reclamada. Atès que mentrestant la mercantil Noves Oportunitats d'Inversió i Serveis, SL, no aporti l'anterior documentació, aquesta Corporació no pot determinar si hi ha hagut o no incompliment de la normativa pel que fa a la subcontractació. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Requerir novament a la mercantil Noves Oportunitats d'Inversió i Serveis, SL, per tal que en el termini de 5 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació de la present resolució, aporti a les oficines municipals el Llibre de Subcontractació degudament habilitat per l'autoritat laboral, així com informi a aquest Ajuntament sobre l'import al que han ascendit les subcontractes que s'hagin dut a terme durant l'execució de l'obra, així com de quina és la previsió de pagament de les factures pendents de liquidar tant a subcontractistes com a subministradors i, en el seu cas, justificant del compliment dels pagaments efectuats. SEGON.- Suspendre el termini de què disposa aquest Ajuntament per aprovar la certificació núm. 4 i última corresponent a les obres de construcció de nous pous de registre de la xarxa de clavegueram de l'Ajuntament de Canet de Mar, mentre i tant la mercantil Noves Oportunitats d'Inversió i Serveis, SL, no aporti a les oficines municipals la documentació reclamada al dispositiu primer de la present resolució. TERCER.- Que es notifiqui la present resolució a la contractista, a la intervenció i tresoreria municipals i al director facultatiu de l'obra. 5.- PRÒRROGA CONTRACTE PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS DE CANET DE MAR. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 12 d'agost de 2015, va acordar adjudicar el contracte per a la prestació del neteja de les dependències 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR municipals de Canet de Mar, a l'empresa Ilunion CEE Limpieza y Medioambiente, SA, pel preu de 411.513,42 , IVA exclòs, el qual puja un import de 86.417,82 . Atès que en data 1 de setembre de 2015, es va procedir a la formalització del contracte, establint-se en la clàusula tercera que el termini d'execució seria de dos anys, comptats des de la seva formalització, per bé que pot ser prorrogat per dos anys més per voluntat expressa d'ambdues parts, que es posarà de manifest a través del corresponent acte administratiu acceptat pel contractista. Atès que en data 2 d'agost de 2017, el Sr. Carlos Fernando Latorre Guillem, en nom i representació de Ilunion Limpieza y Medioambiente, SA, ha presentat un escrit en aquest Ajuntament sol·licitant la pròrroga de l'esmentat contracte. Vist l'informe emès en data 2 d'agost de 2017, per l'enginyera municipal, el contingut literal del qual és el següent: "ASSUMPTE: SOL·LICITUD DE PRÒRROGA DEL SERVEI DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS DE CANET DE MAR. FETS: En data 02/08/2017 i núm. de registre 4977, el Sr. Carlos Fernando Latorre Guillem, en representació de ILUNION Limpieza y Medio Ambiente S.A., ha sol·licitat una pròrroga de dos anys del contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar. Vist el funcionament del servei durant el període de vigència del contracte, així com analitzades les incidències hagudes del mateix, la tècnica que subscriu informa favorablement, des del punt de vista tècnic, per tal que es porti a terme la pròrroga sol·licitada. Tot el qual s'informa perquè es procedeixi segons superior criteri." Vist l'informe emès en data 10 d'agost de de 2017 per la secretària acctal., el contingut literal del qual és el següent: Informe 48/2017 amb relació a la proposta de pròrroga del contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals Cristina Cabruja i Sagré, secretària acctal. de l'Ajuntament de Canet de Mar, en compliment de la provisió de l'Alcaldia de data 2 d'agost de 2017 i en virtut de l'establert en l'article 3.a) del Reial decret 1174/1987, de 18 de setembre, pel qual es regula el Règim Jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, emeto informe en base als següents, ANTECEDENTS Primer.- La Junta de Govern Local, en sessió de data 21 de maig de 2015, va acordar incoar l'expedient de contractació per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar, Segon.- En data 1 de setembre de 2015, es va formalitzar el contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de l'Ajuntament de Canet de Mar, amb la mercantil Ilunion Limpieza y Medioambiente, SA, fixant-se en la seva clàusula tercera un termini d'execució de dos anys, comptar des de la 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR formalització del contracte, per bé que podia ser prorrogat per dos anys més per voluntat expressa d'ambdues parts, que es posarà de manifest a través del corresponent acte administratiu acceptat pel contractista. Tercer.- En data 2 d'agost de 2017, el Sr. Carlos Fernando Latorre Guillem, en nom i representació de Ilunion Limpieza y Medioambiente, SA, ha presentat un escrit en aquest Ajuntament sol·licitant la pròrroga de l'esmentat contracte. Quart.- En data 2 d'agost de 2017, la Sra. Sílvia Amatller Micola, enginyera municipal, ha emès un informe, el contingut literal del qual és el següent: "ASSUMPTE: SOL·LICITUD DE PRÒRROGA DEL SERVEI DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS DE CANET DE MAR. FETS: En data 02/08/2017 i núm. de registre 4977, el Sr. Carlos Fernando Latorre Guillem, en representació de ILUNION Limpieza y Medio Ambiente S.A., ha sol·licitat una pròrroga de dos anys del contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar. Vist el funcionament del servei durant el període de vigència del contracte, així com analitzades les incidències hagudes del mateix, la tècnica que subscriu informa favorablement, des del punt de vista tècnic, per tal que es porti a terme la pròrroga sol·licitada. Tot el qual s'informa perquè es procedeixi sego