S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 30 D'AGOST DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 09.30 hores Hora que acaba: 10.45 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra EXCUSA L'ASSISTÈNCIA Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretària acctal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 16.08.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació relació d'ajuts socials puntuals 4) Acceptació subvenció actuació centres locals de serveis a les empreses (CLSE) de Calella, Canet de Mar, Palafolls, Pineda de Mar i Tordera 2017. Atenció i suport integral a l'empresa i l'emprenedoria dines del marc Pla "Xarxa Governs Locals 2016-2019" 5) Proposta de llicència d'obres majors al carrer Rafel Campalans, 9 cantonada Plaça Onze de Setembre, 4 per la construcció d'un traster en el pati de l'immoble 6) Proposta llicència obres majors a la Societat Sant Roc de Canet, SL per unes obres de reforma a la Residència Geriàtrica Sant Roc, ubicada a l'avinguda Maresme, XX 7) Proposta llicència obres majors a la comunitat de propietaris per a la realització d'una rehabilitació per part dels forjats de l'edifici plurifamiliar ubicat al carrer Verge de Montserrat, XX 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 8) Donar compte de la relació de decrets del 7 al 19 d'agost de 2017 (números del 980 al 996) 9) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16.08.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 16 d'agost de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS No se'n presenten. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ D'AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/34/2017 de data 30 d'agost de 2017 per import de 1221,89 corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48400 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2017. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar Social i Gent Gran i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/34/2017, atorgant els ajuts socials puntuals que s'esmenten als beneficiaris i fer efectives les quantitats relacionades als endossataris segons quadre següent: RELACIÓ NÚM.: BSGG/34/2017 data: 30-08-17 aprovat NÚM Benificari CONCEPTE IMPORT ENDOSSATARI 192 NE/HE Lloguer 355,00 Els mateixos 193 NÑP Subm/Aigua 93,44 SOREA, S. L. A08146367 194 ENV Aliment infantil 263,45 FARMÀCIA E.R.S. 38818112T 195 NSR Subm/Aigua 210,00 SOREA, S.L. A08146367 196 AM T. Desintoxicació 300,00 OBINSO G08458051 Total 1221,89 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48400 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2017. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 4.- ACCEPTACIÓ DE SUBVENCIO PER A L'ACTUACIÓ CENTRES LOCALS DE SERVEIS A LES EMPRESES (CLSE) DE CALELLA, CANET DE MAR, PALAFOLLS, PINEDA DE MAR, I TORDERA 2017. ATENCIÓ I SUPORT INTEGRAL A L'EMPRESA I L'EMPRENEDORIA DINS DEL MARC PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016-2019" Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 26 de novembre de 2015 va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" (BOPB de 11/12/2015), que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, que té com a finalitat establir el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i recursos que es comprenguin al Pla de referència. Atès que el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" es presenta com l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions de cooperació i assistència local de la Diputació de Barcelona, que té com objectiu principal reforçar els instruments i les accions generades des dels governs locals amb mires a afavorir l'exercici de les seves competències des de la col·laboració interadministrativa i el ple respecte pel principi d'autonomia local, plantejant un sistema de cooperació centrat en els municipis, en la millora de la cohesió social i en la diversificació econòmica del territori. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que la Junta de Govern d'aquesta Diputació, en sessió de 22 de desembre de 2016, va aprovar el Catàleg de serveis de l'any 2017 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" i el seu règim regulador així com la convocatòria per la concessió dels recursos que s'hi inclouen. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar té com a un dels seus objectius principals treballar en l'àmbit de la promoció econòmica del municipi i que, entre les seves prioritats, destaca la creació d'empreses i l'atenció a l'emprenedoria, per mitjà de l'atenció directa i personalitzada. Vist que al Catàleg de Serveis 2017, dins del programa de Polítiques de Teixit Productiu, hi consta un recurs anomenat Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE), que preveu ajusts a les estructures de personal tècnic, als serveis i a les actuacions destinades a desvetllar vocacions empresarials, generar noves activitats econòmiques, consolidar i fer créixer les existents, entre d'altres. Atès que la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Canet de Mar, en sessió ordinària de data 25 de gener de 2017, va aprovar la sol·licitud del recurs Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) amb l'actuació "Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) de Calella, Canet de Mar, Palafolls, Pineda de Mar i Tordera, 2017. Atenció i suport integral a l'empresa i l'emprenedoria" conjuntament amb els ajuntaments de Calella, Palafolls, Pineda de Mar i Tordera, actuant l'Ajuntament de Pineda de Mar com a ens beneficiari i l'Ajuntament de Canet de Mar com a ens executor. Atès que la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona va aprovar amb data 27 d'abril de 2017 la resolució d'ajuts econòmics en el marc del Catàleg de serveis de l'any 2017 - publicada en el BOPB de 9 de maig de 2017-, on s'inclou l'atorgament de subvenció per al desenvolupament de l'esmentada actuació conjunta per un import de 118.687,50 Euros, dels quals l'import atorgat a l'Ajuntament de Canet de Mar és de 24.924,38 Euros, de conformitat amb la proposta de Regidoria delegada de Promoció Econòmica i Sanitat, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar la part corresponent de la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona, aprovada per la Junta de Govern de la Diputació en sessió de 27 d'abril de 2017, i publicada al BOPB de 9 de maig de 2017, per un import de 24.924,38 Euros. SEGON.- Fer els tràmits pertinents per a l'aprovació i signatura del conveni de col·laboració entre els diferents ajuntaments participants a l'actuació objecte de subvenció. SEGON.- Assumir el compromís de procedir a executar el programa finançat amb la subvenció atorgada en la forma establerta a la normativa d'aplicació. TERCER.- Facultar l'alcaldessa de l'Ajuntament, Sra. Blanca Arbell Brugarola, per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords. QUART.- Notificar el present acord a la Diputació de Barcelona i a Intervenció i Tresoreria municipals. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 4.- CONCESSIÓ LLICÈNCIA D'OBRES MAJORS AL CARRER RAFEL CAMPALANS NÚMERO XX CANTONADA AMB LA PLAÇA ONZE DE SETEMBRE NÚMERO XX DE CANET DE MAR, PER LA CONSTRUCCIÓ D'UN TRASTER EN EL PATI DE L'IMMOBLE. Vista la instància presentada per la senyora RMC, en la qual sol·licita poder obtenir llicència municipal d'obres majors per la construcció d'una addició d'edificació auxiliar en el pati de l'edifici ubicat al carrer Rafel Campalans número 8 cantonada Plaça Onze de Setembre número 4 de Canet de Mar. Vist l'informe de l'arquitecta municipal de data 07 d'agost d'enguany, el contingut del qual es transcriu a continuació: "Revisada la documentació presentada juntament amb la sol·licitud de referència es comprova que es tracta d'un projecte bàsic i executiu per a la construcció d'un traster al pati de l'edifici d'habitatges situat a la cantonada del carrer Rafel Campalans núm. XX amb la plaça Onze de setembre núm.XX. Consultat el text refós de les Normes Subsidiàries de planejament vigent (DOGC núm. 4471del 16/09/2005) i les modificacions puntuals posteriors de les Normes subsidiàries de planejament, es constata que la parcel·la està inclosa al sòl urbà i té el seu aprofitament limitat pels paràmetres de la zona 2 "ordenacions en banda", subzona 2a(1) "ordenacions amb pati". Consultat, per altra banda, el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal aprovat inicialment per ple de l'Ajuntament de data 19 de maig de 2015, es constata que el solar no està inclòs a l'àmbit sotmès a suspensió de llicències, doncs les noves determinacions no comporten un canvi en el règim urbanístic. El POUM qualifica l'edificació dins la zona R3a corresponent a "residencial, zona d'illa tancada, subzona parcel·la petita". El projecte acompleix de forma general els paràmetres urbanístics d'aplicació pel que s'informa favorablement a la concessió de la llicència corresponent. Al projecte presentat consta un pressupost d'execució material de 12.103,00. Per contra, amb aplicació dels mòduls de l'ordenança el pressupost establert és de: SUP (m2) Mb Ct Cu Mr Pr () Aparcaments sense activitat en 25,30 482 Edifici en testera 1,1 Edificis plurifamiliars 1 530,20 13.414,06 TOTAL 13.414,00 Conseqüentment, el pressupost de referència a aplicar per a la llicència d'obres sol·licitada és el major dels esmentats, és a dir, el que resulta de l'aplicació dels mòduls de l'ordenança de 13.414,00 ." Vist l'informe favorable de la secretaria accidental de l'Ajuntament, el contingut del qual es transcriu a continuació: "Informe 46/2017 de Secretaria, en relació a la sol·licitud de llicència d'obres majors per a la construcció d'un traster en pati al carrer Rafel Campalans, núm. XX cantonada amb Pl. Onze de Setembre, núm. XX 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Cristina Cabruja i Sagré, secretària acctal, una vegada revisada la sol·licitud i la documentació presentades en data 25/07/2017 RE4846 per la senyora RMC, actuant en nom propi, per tal d'obtenir llicència municipal d'obres majors per a la construcció d'una edificació auxiliar en el pati d'un edifici d'habitatges, ubicat al carrer Rafel Campalans, núm. 8 cantonada amb la plaça Onze de Setembre núm. XX, de Canet de Mar, d'acord amb el projecte redactat per l'arquitecte FBA (Visat: 2017004442, de data 18/07/2017), emeto el següent INFORME PRIMER.- Els actes d'utilització i ús del sòl que es pretén executar es troben subjectes a llicència d'obres de conformitat amb allò que disposa l'art. 187 del Decret 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme (TRLU), segons el qual estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, en els termes establerts per aquesta Llei, pel planejament urbanístic i per les ordenances municipals, tots els actes de transformació o utilització del sòl o del subsòl, d'edificació, de construcció o d'enderrocament d'obres. En el mateix sentit, l'article 5.1.d) del Decr