S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 26 DE JULIOL DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 8.58 hores Hora que acaba: 10.35 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretària acctal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 19.07.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació assistències òrgans col.legiats 4) Aprovació conveni de col.laboració amb la Generalitat de Catalunya per al projecte passarel.les per a l'Institut Lluís Domènech i Montaner. 5) Aprovació conveni de col.laboració amb la Generalitat de Catalunya per al projecte passarel.les per a l'Institut Sunsi Mora 6) Concessió llicència obres menors per al canvi de bordó de la vorera situada al núm. XX del carrer Doctor Guiteras 7) Concessió llicència d'obres menors per a la construcció d'una piscina al Passeig de la Misericòrdia, XX 8) Concessió llicència d'obres menors per a la rehabilitació de l'habitatge de la Riera Pinar, XX 9) Concessió llicència d'obres menors per arranjar i pintar façana de l'immoble situat a la Riera Buscarons, XX 10) Concessió llicència d'obres menors per a la formació de xarxa de sanejament i connexió a la xarxa pública a través del c/ Pere Déléglise, al Col.legi Yglesias 11) Concessió llicència d'obres menors per a la connexió de clavegueram des de l'immoble situat al carrer Xaró Baix, XX 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 12) Concessió llicència d'obres majors a la Sra. MC, per a la reforma de l'habitatge unifamiliar entre mitgeres situat a la Riera Buscarons, XX 13) Comunicació de Primera Ocupació de les obres de legalització d'un ús preexistent d'aparcament a la planta soterrani de l'edifici plurifamiliar entre mitgeres ubicat al carrer Molí, XX 14) Comunicació de Primera Ocupació de les obres de rehabilitació de la planta baixa del a Masia de "Can Santinyà", al carrer Josep Baró, XX 15) Donar compte de la relació de decrets del 10 al 15 de juliol de 2017 (números del 822 al 886) 16) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 19.07.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 19 de juliol de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS - Diligència d'Ordenació de data 18 de juliol de 2017, emesa pel Jutjat Contenciós Adminstratiu núm. 17 de Barcelona, en relació al Recurs: PA 134/16 F3, interposat pel senyor JVM, impugnant la resolució de l'Ajuntament de Canet de Mar de data 30 de març de 2016, que va desestimar la reclamació patrimonial efectuada pels danys i perjudicis, que va al.legar haver sofert com a conseqüència de l'anormal funcionament del servei públic, al ser traslladades les restes mortals del seu pare del nínxol propietat del recurrent, sense informar ni demanar el seu consentiment, acordant que, de moment, no procedeix practicar la taxació de costes sol.licitada. Se'n dóna compte. - Diligència d'Ordenació de data 20 de juliol de 2017, emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ­ Sala Contenciosa Adminstrativa ­ Secció Primera, en relació al Recurs Ordinari núm. 103/2017, interposat pel senyor FFF, acusant rebut de l'escrit de conclusions presentat per la part recurrent i atorgant a la part demanda un termini de deu dies per presentar el seu escrit de conclusions. Se'n dóna compte. - Auto de data 24 de maig de 2017, emès pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ­ Sala Contenciosa Adminstrativa ­ Secció Tercera - presentat per la Procuradora al Tribunals, senyora Maria José Blanchar García, en relació al Recurs núm. 347/2010, interposat per ANIBEX TEN, SL, contra l'Ajuntament de Canet de Mar, Pulligan Internacional, SA i Canet Punt, SA, acordant que s'estima la nul·litat de l'acord del Ple de l'Ajuntament de data 26 de maig de 2016, que en la seva essència va denegar l'aprovació provisional de la figura de planejament per la que 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR va recaure en aquest procés, la Sentència ferma núm. 504, de 25 de juny de 2013. Condemnant a costes pel present incident a la part demandada. Se'n dóna compte. 3.- APROVACIÓ ASSISTÈNCIES ORGANS COL.LEGIATS DES DEL DIA 15 DE JUNY FINS AL DIA 14 DE JULIOL DE 2017 Vist allò que disposen l'article 75.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i l'article 166 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Vist que el Ple Municipal, en sessió de data 30 de juny de 2015, va establir amb efectes del dia 13 de juny de 2015, data de constitució d'aquest Ajuntament, a favor dels membres de la Corporació que no exerceixin els seus càrrecs en règim de dedicació exclusiva o parcial, el règim d'indemnitzacions següent: a) Per assistència a les sessions de Ple 184,42 euros b) Per assistència a les sessions de la Junta de Govern Local 368,33 euros c) Per assistència a la Comissió Assessora 50,00 euros d) Per assistència a la Comissió Especial de Comptes 50,00 euros Que es faran efectives a mesos vençuts i es computaran des del dia 15 del mes anterior fins al dia 14 del mes en què es faci el pagament. Atès que el Ple Municipal de data 24 de novembre de 2016 estableix que la Sra. Blanca Arbell Brugarola, la Sra. M. Àngels Isart Falceto, el Sr. Quirze Planet Rovira, la Sra. M. Assumpta Revoltós Vaquer, la Sra. Misericòrdia Tenas Martínez i el Sr. Pere Xirau Esparrech, que exerciran el seu càrrec amb dedicació exclusiva o parcial i n'estableix la retribució. Vistes les actes de les sessions ordinàries celebrades per la Junta de Govern Local els dies 21 i 28 de juny i 5 i 12 de juliol de 2017, segons les quals hi ha assistit el Sr. Lluís Llovet Bayer, la Sra. Raquel Serra Lerga, la Sra. Sílvia Tamayo Mata i el Sr. Josep M. Masvidal Serra. Atès que durant aquest període no s'ha celebrat cap sessió de la Comissió Assessora. Atès que durant aquest període no s'ha celebrat cap sessió del Ple Municipal. Atès que durant aquest període no s'ha celebrat cap sessió de la Comissió Especial de Comptes. De conformitat amb el que disposen els articles 183 a 185 del Text Refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i els articles 52 a 60 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, pel qual es desenvolupa el capítol primer del títol sisè de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de las Hisendes Locals, en matèria de pressupostos. En ús de les atribucions conferides per l'Alcaldia, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Cultura, s'acorda per unanimitat: 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACORDS PRIMER.- Aprovar les indemnitzacions a membres de la corporació per assistència efectiva a sessions dels òrgans col·legiats dels quals formen part corresponent al període comprès entre 15 de juny i el 14 de juliol de 2017, amb el següent detall: Cognoms i Nom Import Llovet i Bayer, Lluís 1.473,32 Masvidal Serra, Josep M. 1.473,32 Serra Lerga, Raquel 1.473,32 Tamayo Mata, Sílvia 1.473,32 TOTAL 5.893,28 SEGON.- Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer l'obligació per import total de 5.893,28 , amb càrrec a l'aplicació pressupostària 10 / 91200 / 23300. TERCER.- Comunicar aquest Acord a la Intervenció Municipal i a l'àrea de Recursos Humans, per a la seva efectivitat. Fer constar que, d'acord amb allò establert en els articles 47 a 49 de les Bases d'execució del pressupost, aquest expedient ha estat fiscalitzat en els termes previstos en l'article 219.2 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i que estarà subjecte a control posterior mitjançant tècniques de mostreig i auditoria, segons apartat 3r del mateix article. 4.- APROVACIÓ CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB LA GENERALITAT DE CATALUNYA PER AL PROJECTE PASSAREL·LES EN EL MARC DE LES MESURES ESPECÍFIQUES D'ATENCIÓ A LA DIVERSITAT DELS ALUMNES DE L'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA DEL MUNICIPI Atès que l'article 18.5 del Decret 187/2015, de 25 agost, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria, estableix que els centres docents podran desplegar mesures específiques d'atenció a la diversitat per a tercer i quart curs d'ESO. Atès que aquestes mesures tenen un caràcter orientador i d'estímul cap a la continuïtat formativa per a alumnes amb dificultats d'aprenentatge i, de vegades, amb risc d'abandonament escolar. Són estratègies de diversificació curricular que permeten organitzar el currículum d'acord amb els àmbits d'aprenentatge i, si escau, amb una clara orientació pràctica. Atès que d'acord amb l'article 18.7 de l'esmentat Decret, el Departament d'Ensenyament podrà establir convenis amb ajuntaments, ens locals i altres institucions per a la realització d'activitats fora del centre en el marc d'aplicació de les mesures específiques i/o extraordinàries per als alumnes de tercer i quart curs, que no han de comportar vinculació laboral o professional. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que l'Institut Lluís Domènech i Montaner ha elaborat el seu projecte d'atenció a la diversitat, en el marc de les mesures específiques d'atenció a l'alumnat, amb el nom "Passarel·les". Atès que l'objecte principal d'aquest projecte és donar suport als alumnes de tercer i/o quart curs de l'educació secundària obligatòria que presenten dificultats d'aprenentatge, desmotivació greu, perill d'absentisme acadèmic, problemes de conducta i que precisen d'actuacions individualitzades i adaptacions substancials del currículum que facilitin la seva inclusió escolar, social i laboral. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar és conscient que hi ha alumnes amb dificultats d'aprenentatge i amb problemes de conducta, a vegades conseqüència de l'entorn sociocultural, i s'ofereix a donar suport a l'Institut Lluís Domènech i Montaner amb la seva col·laboració en el projecte Passarel·les, per tal de donar una resposta a les necessitats de suport educatiu d'aquests alumnes amb la finalitat de facilitar la seva inclusió escolar, social i laboral. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar disposa de recursos educatius per col·laborar i completar la formació d'aquests alumnes a fi i efecte d'oferir-los una formació integral que s'ajusti a les seves necessitats i els apropi a la realitat del municipi. Atès que tant el Departament d'Ensenyament com l'Ajuntament de Canet de Mar consideren positiu optimitzar els recursos disponibles per tal de donar una millor resposta a les necessitats educatives dels alumnes del municipi. Vista la memòria justificativa elaborada per la tècnica municipal d'Educació, que es transcriu a continuació: MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ RELATIU AL Projecte singular Passarel·les en el marc de les mesures específiques d'atenció a la diversitat dels alumnes de l'Educació Secundària Obligatòria de l'INS Lluís Domènech i Montaner I. DADES DEL SERVEI PROMOTOR Servei promotor: Ajuntament de Canet de Mar Dades de contacte del servei promotor: Àrea d'Educació de l'Ajuntament de Canet de Mar artigasgm@canetdemar.cat 937954625 II. PROPOSTA DE CONVENI Entitat/s amb la/les qual/s se celebra el conveni: Departament d'Ensenyament, Direcció General d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat de Generalitat d Catalunya. Objecte del conveni: Establir els termes de la col·laboració entre el Departament d'Ensenyament i l'Ajuntament de Canet de Mar en matèria d'atenció educativa a la diversitat de l'alumnat d'educació secundària obligatòria a través del Projecte Passarel·les 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR III. INTERÈS DE L'ACTIVITAT Necessitat i oportunitat de la subscripció del conveni: El Decret 187/2015, de 25 agost, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria, estableix que els centres docents podran desplegar mesures específiques d'atenció a la diversitat per a tercer i quart curs d'ESO. L'esmentat decret estableix que Departament d'Ensenyament podrà establir convenis amb ajuntaments, ens locals i altres institucions per a la realització d'activitats fora del centre en el marc d'aplicació de les mesures específiques i/o extraordinàries per als alumnes de tercer i quart curs, que no han de comportar vinculació laboral o professional. L'Institut Lluís Domènech i Montaner ha elaborat el seu projecte d'atenció a la diversitat, en el marc de les mesures específiques d'atenció a l'alumnat, amb el nom "Passarel·les". L'objecte principal d'aquest projecte és donar suport als alumnes de tercer i/o quart curs de l'educació secundària obligatòria que presenten dificultats d'aprenentatge, desmotivació greu, perill d