S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 12 D'ABRIL DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 10.00 hores Hora que acaba: 11.40 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja Sagré, secretària acctal. També hi assisteix el senyor Lluís Viñas Peitabí, interventor municipal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 05.04.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació Ajuts Socials Puntuals 4) Aprovació relació de factures 5) Aprovació relació de despeses 6) Acceptació subvenció catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona, per al recurs "Activitats culturals de les Festes Majors" 7) Aprovació conveni amb el Consell Comarcal del Maresme, per a la gestió i el funcionament de les beques menjador 8) Acceptació del recurs econòmic consistent en el fons de prestació "Finançament de l'àmbit de benestar social", en el marc del Catàleg de serveis de l'any 2017 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" 9) Donar compte de la relació de decrets del 27 de març a l'1 d'abril de 2017 (números del 365 al 409) 10) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 05.04.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 5 d'abril de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1.- Acte d'acabament i arxiu de les actuacions per part del Jutjat Contenciós Administratiu número 16 de Barcelona del recurs ordinari 217/2014 presentat per Sorea, Sociedad regional de abastecimiento de aguas, SAU contra l'Ajuntament de Canet de Mar. Es dona compte. 2.2.- Diligència d'ordenació del Jutjat Contenciós Administratiu número 14 de Barcelona, de pagament de costes en el recurs 121/2016, presentat per JMS contra l'Ajuntament de Canet de Mar. Es dona compte. 2.3.- Diligència d'ordenació del Jutjat Contenciós Administratiu número 6 de Barcelona, mitjançant la qual manifesta que no té lloc la presentació de les manifestacions efectuades per una part codemandada, pel fet que es va ordenar el trasllat a la part demandada, això és a l'Ajuntament de Canet de Mar. Es dona compte. 2.4.- Escrit del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 7 d'Arenys de Mar, de reclamació de documentació obrant en l'expedient administratiu número 62/2016 de sol·licitud d'ocupació de via pública efectuada per MMM Es dona compte. 3.- APROVACIÓ RELACIONS AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/14/2017 de data 4 d'abril de 2017 per import de 975,26 , corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48400 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2017. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar Social i Gent Gran i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/14/2017, atorgant les quantitats que s'esmenten a les persones que es relacionen, en concepte d'ajuts socials puntuals: NÚM. BENEFICIARI CONCEPTE IMPORT 76 C.S.X. aliments/llets maternals/higiene 250,00 despeses habitatge - subministraments - 77 S.L.B. GAS 60,59 despeses habitatge - subministraments - 78 N.EK.E. GAS 112,29 79 J.R.M. aliments/llets maternals/higiene 162,00 despeses 80 M.G.Ll. sanitàries/medicaments/odontologia 12,56 despeses habitatge - subministraments - 81 M.E. AIGUA 52,82 82 MS. E. despeses habitatge - lloguers/hipoteca 325,00 Import total relació BSGG/14/2017 975,26 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48400 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2017. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 4.- APROVACIÓ RELACIÓ DE FACTURES Vista la relació de factures de data 12 d'abril de 2017, de l'Ajuntament per import de 21.676,59 , corresponent a la relació F/2017/15. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2017, que fou aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de desembre de 2016. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 9 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Cultura, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de factures de data 12 d'abril de 2017, de l'Ajuntament per import de 21.676,59 , corresponent a la relació F/2017/15. SEGON.- Aprovar el reconeixement de l'obligació derivat dels punts anteriors amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que s'indiquen en les relacions. 5.- APROVACIÓ DE RELACIÓ DE DESPESES DE DATA 12 D'ABRIL DE 2017 Vista la relació de despeses de data 12 d'abril de 2017, de l'Ajuntament per import de 295,13 . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació jurídica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost per l'exercici de 2017, que fou aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió 31 de gener de 2017. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants del Text refós del Llei d'Hisendes Locals. Vist el Decret d'alcaldia núm. 743/2015 de 10 de juny, quan a delegacions d'alcaldia en Junta de Govern Local, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Cultura, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 12 d'abril de 2017, de l'Ajuntament per import de 295.13 segons el detall següent, N. Operació Fase Aplicació Import Text lliure 220170002710 RC 2017 20 15100 23120 40,73 SA, DESPLAÇAMENT BARCELONA DIPUTACIÓ 220170003051 RC 2017 41 33700 23120 8,15 MS - DESPLAÇAMENT SALÓ ENSENYAMENT 24/03/17 220170003052 RC 2017 10 91200 23100 30,35 PERE XIRAU - DESPLAÇAMENT A GIRONA 31.03.17 220170003053 RC 2017 31 33000 23120 7,31 SM - DESPLAÇAMENTS ARENYS (EXPOSICIÓ FORCANO) 220170003054 RC 2017 40 23100 23120 51,89 NG - DESPLAÇA,EMTS VARIS 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 220170003055 RC 2017 30 43000 23120 23,14 MD - DESPLAÇAMENT DEP. EMPRESA BCN DEMARCACIÓ DE COSTES - TAXA OCUPACIÓ PASSEIG 220170003059 RC 2017 32 33800 22609 133,56 MARITIM FESTA MAJOR 2016 295,13 SEGON.- Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer l'obligació derivada dels punts anteriors amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que s'indiquen en les relacions. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 6.- ACCEPTACIÓ SUBVENCIÓ CATÀLEG DE SERVEIS DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA, PER AL RECURS "ACTIVITATS CULTURALS DE LES FESTES MAJORS" La Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en sessió ordinària de data 23 de febrer de 2017, va aprovar la concessió del fons de prestació "Activitats Culturals de les Festes Majors", que promou la Direcció de Serveis de Cooperació Local de la Diputació de Barcelona, en el marc de Catàleg de serveis de l'any 2017 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019". El recurs econòmic "Activitats Culturals de les Festes Majors" està destinat a tots els ajuntaments de la província de Barcelona amb una quantitat mínima de 1000 més l'import resultant de multiplicar 0,118202 pel nombre d'habitants segons les dades de població a 1/1/2016.La quantitat atorgada a l'Ajuntament de Canet de Mar és de 2.688. (Codi 17/Y/233073 i Operació Comptable: Número ­ 1703000329 Posició ­ 41). Les actuacions objecte de fons de prestació tenen un període d'execució comprés entre l'1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2017. Atès que l'acceptació expressa de l'ajut és obligatòria i cal que l'ens destinatari la presenti abans del 31 de maig de 2017. De conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Cultura, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- El recurs econòmic "Activitats Culturals de les Festes Majors" està destinat a tots els ajuntaments de la província de Barcelona amb una quantitat mínima de 1000 més l'import resultant de multiplicar 0,118202 pel nombre d'habitants segons les dades de població a 1/1/2016.La quantitat atorgada a l'Ajuntament de Canet de Mar és de 2.688. (Codi 17/Y/233073 i Operació Comptable: Número ­ 1703000329 Posició ­ 41). SEGON.- Facultar l'alcaldessa per subscriure tots aquells documents que tinguin relació amb el present acord. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR TERCER.- Comunicar l'acceptació de l'ajut atorgat a la Direcció de Serveis de Cooperació Local de la Diputació de Barcelona i a la Intervenció i Tresoreria Municipals. 7.- APROVACIÓ CONVENI AMB EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME PER A LA GESTIÓ I EL FUNCIONAMENT DE LES BEQUES MENJADOR Atès que en data 15 de juny de 2015 es va formalitzar el Conveni de col·laboració entre l'Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d'Ensenyament, i el Consell Comarcal del Maresme relatiu a la delegació de competències quant a la gestió del servei escolar de transport i del servei escolar de menjador, el qual inclou la gestió dels ajuts individuals de menjador per raons socioeconòmiques i geogràfiques de l'alumnat. Atès que el Decret del Departament d'Ensenyament núm. 160/1996, de 14 de maig, pel qual es regula el servei escolar de menjador als centres docents públics de titularitat del Departament d'Ensenyament, publicat en el DOGC núm. 2208 - 20/05/1996, disposa que les administracions públiques, dins les disponibilitats pressupostàries, poden establir ajuts de menjador per a l'alumnat que ho sol·liciti i no els correspongui la gratuïtat del servei, que cobreixin totalment o parcialment el cost del servei escolar de menjador. Per a l'establiment d'aquests ajuts es tindran en compte les condicions socials, econòmiques i geogràfiques de l'alumnat, així com l'escolarització en centres d'educació especial. Atès que anualment el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya aprova els criteris corresponents a les ajudes sufragades amb fons públics, així com les addendes econòmiques anuals, especificant els imports destinats als ajuts individuals de menjador per necessitats socioeconòmiques i/o geogràfiques per a cada curs escolar. Atès que anualment el Consell Comarcal del Maresme aprova les "Bases reguladores de la convocatòria dels ajuts individuals de menjador per necessitats socioeconòmics i/o geogràfics", seguint les instruccions que dicta la mateix Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Atès que aquestes bases preveuen la col·laboració dels ajuntaments en la gestió dels ajuts pel que fa a l'alumnat del municipi, en tant que administració local de referència del ciutadà. Atès que el Consell Comarcal del Maresme, segons les seves ordenances,