S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 29 DE MARÇ DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 10:15 hores Hora que acaba: 11:35 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja Sagré, secretària acctal. També hi assisteix el senyor Lluís Viñas Peitabí, interventor. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 22.03.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació Ajuts Socials Puntuals 4) Aprovació relació de factures 5) Aprovació relació de despeses 6) Aprovació sol·licituds subvencions i ajuts en l'àmbit de polítiques locals de Participació Ciutadana, Igualtat i Noves Tecnologies, en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" 7) Acceptació del complement de preacord amb motiu d'un canvi de destinació d'una Mesa de Concertació en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016- 2019", per a la reconstrucció del volum Masó 8) Aprovació pagament segona bestreta dels ajuts individuals de menjador del curs 2016-2017, del Col.legi Yglesias 9) Concessió de llicència d'obres menors a la Mercantil Perforacions i Bombes Barcelona, SL, per a la perforació amb sonda geotèrmica al Passeig de la Misericòrdia, 3 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 10) Concessió de llicència d'obres majors a la Fundació Guillem Mas, per a fer escala d'emergència exterior i tancaments interiors pati, al carrer Vall, XX 11) Concessió llicència d'obres menors per a fer moviments de terres a les parcel·les situades al carrer Antoni Gaudí, XX a la Mercantil Proyectos de Construcción Calella, SL 12) Concessió llicència d'obres menors al Sr. AJP per a reformar la zona exterior, amb la formació d'una escala a la part no edificada de la parcel.la situada al carrer Joan Oms, XX 13) Donar compte de la relació de decrets del 13 a l'18 de març de 2017 (números del 312 al 338) 14) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 22.03.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 22 de març de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS - Diligència d'ordenació de data 8 de març de 2017, rebuda del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 14, de Barcelona, en relació al Procediment Abreujat núm. 121/2016 Secció BY, interposat per JMS, informant que s'ha efectuat la consignació per import de 100,00 , per la part demanda. Se'n dóna compte. - Diligència d'ordenació de data 22 de març de 2017, rebuda del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 14, de Barcelona, en relació al Procediment Abreujat núm. 121/2016 Secció BY, interposat per JMS, acusant rebut de la notificació del Decret d'Alcaldia núm. 180/2017, de 21 de febrer, de l'Ajuntament de Canet de Mar, acordant abonar al mateix jutjat, la quantitat de 100,00 , en concepte de costes meritades en el procediment abreujat 121/2016, Secció BY, interposat pel Sr. JMS. Se'n dóna compte. - Escrit de data 22 de març de 2017, presentat davant del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 6, de Barcelona, pel senyor Jesús Miguel Acin Biota, Procurador de los Tribunals i el senyor JJBT, en relació al Recurs Ordinari núm. 431/16-D, comunicant que, de conformitat al requeriment notificat amb la mateixa data, s'acompanyen dos exemplars més de l'escrit formalitzant la demanda, pel seu trasllat als codemandats. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Se'n dóna compte. - Diligència d'ordenació de data 23 de març de 2017, rebuda del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 6, de Barcelona, en relació al Recurs Ordinari núm. 431/2016 D, interposat pel senyor JJBT, contra l'Ajuntament de Canet de Mar, donant trasllat a la part demandada de la demanda presentada per la part recurrent i comunicant que es concedeix un termini de vint dies per contestar la demanda. Se'n dóna compte. - Escrit de data 27 de març de 2017, presentat davant del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 6, de Barcelona, pel senyor Francisco Javier Manjarín Albert, Procurador dels Tribunals i de l'Ajuntament de Canet de Mar, en relació al Recurs Ordinari núm. 431/16-D, interposat per JJBT, comunicant la designa com a Lletrada d'aquesta administració a la col.legiada Elena Moreno Duran. Se'n dóna compte. 3.- APROVACIÓ RELACIONS AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/12/2017 de data 21 de març de 2017 per import de 593,23 , corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48400 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2017. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar social i gent gran i Règim intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/12/2017, atorgant les quantitats que s'esmenten a les persones que es relacionen, en concepte d'ajuts socials puntuals: 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR BENEFICIARI CONCEPTE IMPORT B.C.C Desplaçaments 8.60 J.A.A. Lloguers/hipoteca mensual 339,66 A.G.D Habitatge-reparacions 120,00 A.N.L Altres 124,97 Import total relació BSGG/12/2017 593,23 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48400 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2017. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 4.- APROVACIÓ RELACIÓ DE FACTURES Vista la relació de factures de data 29 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 20.221,04 , corresponent a la relació F/2017/11, la relació de data 29 de març de 2017, per import de 8.251,06 , corresponent a despeses pagades del mes de febrer i març i la relació de la mateixa data, per import de 5,95 , corresponent a despeses pagades del mes de març de 2017, de l'Organisme Autònom Ràdio Canet. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2017, que fou aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de desembre de 2016. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 9 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de factures de data 29 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 20.221,04 , corresponent a la relació F/2017/11. SEGON.- Aprovar la relació de data 29 de març de 2017, per import de 8.251,06 , corresponent a despeses pagades el mes de febrer i març de 2017. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR TERCER.- Aprovar la relació de data 29 de març de 2017, per import de 5,95 , corresponent a despeses pagades del mes de març 2017, de l'Organisme Autònom Ràdio Canet. QUART.- Aprovar el reconeixement de l'obligació derivat dels punts anteriors amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que s'indiquen en les relacions. 5.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de locomoció de data 29 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 91,94 euros. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació jurídica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost per l'exercici de 2017, que fou aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió 31 de gener de 2017. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants del Text refós del Llei d'Hisendes Locals. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 9 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de locomoció de personal de data 15 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 91,94 segons el detall següent, N. Operació Fase Aplicació Import Text lliure IS- DESPLAÇAMENT MATARÓ - REUNIÓ 220170002183 RC 2017 11 92000 23120 2,15 CONSELL COMARCAL IU - DESPLAÇAMENT MATARÓ - REUNIÓ 220170002184 RC 2017 11 92000 23120 4,30 CONSELL COMARCAL CN - DESPLAÇAMENT MATARÓ - 220170002185 RC 2017 11 92000 23120 4,30 REUNIÓ CONSORCI MB - DESPLAÇAMENT VISITA NAUS BRIGADA VILASSAR DE MAR i VILASSAR 220170002186 RC 2017 21 15320 23120 3,13 DE DALT (03/02/17) AG - BONOTREN DESPLAÇAMENTS PREMIÀ DE MAR (20 i 22 DE MARÇ DE 220170002187 RC 2017 11 92000 23120 14,35 2017) PX - DESPLAÇAMENT BCN 220170002188 RC 2017 10 91200 23100 29,26 (PRESENTACIÓ ANY PUIG i CADAFALCH) CC, DESPLAÇAMENT ASSISTÈNCIA A SEMINARI DE CONTRACTACIÓ 220170002182 RC 2017 11 92000 23120 34,45 ESC.ADM.PÚBLICA 91,94 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR SEGON.- Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer l'obligació derivada dels punts anteriors amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que s'indiquen en les relacions. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 6.- APROVACIÓ SOL.LICITUDS SUBVENCIONS I AJUTS EN L'ÀMBIT DE POLÍTIQUES LOCALS DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA, IGUALTAT I NOVES TECNOLOGIES, EN EL MARC DEL PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016- 2019" Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 26 de novembre de 2015 va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" (BOPB de 11/12/2015), que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, que té com a finalitat establir el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i recursos que es comprenguin al Pla de referència. Atès que el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" es presenta com l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions de cooperació i assistència local de la Diputació de Barcelona, que té com objectiu principal reforçar els instruments i les accions generades des dels governs locals amb mires a afavorir l'exercici de les seves competències des de la col·laboració interadministrativa i el ple respecte pel principi d'autonomia local, plantejant un sistema de cooperació centrat en els municipis, en la millora de la cohesió social i en la diversificació econòmica