S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 1 DE MARÇ DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades Caràcter: ordinari Hora que comença: 9.58 hores Hora que acaba: 11.30 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Pere Xirau Espàrrech, Alcalde acctal. HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretària acctal. També hi assisteix el senyor Lluís Viñas Peitabí, interventor. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 22.02.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació Ajuts Socials Puntuals 4) Aprovació despeses setmanals 5) Aprovació relació de factures 6) Aprovació del Pla Estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Canet de Mar per període 2017-2019 7) Aprovació bonificació del 5% taxa escombraries per a l'any 2017 de diversos ciutadans per entrades a la deixalleria 8) Rectificació acord aprovació contracte d'arrendament del local situat al carrer Verge del Roser, núm. 36, per a destinar-lo a magatzem dels aliments procedents del Gran Recapte 9) Convocatòria del premi de narrativa de la Biblioteca P. Gual i Pujades 10) Incoació expedient de contractació i aprovació del Plec de Clàusules servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar 11) Concessió llicència d'obres menors al senyor FCB, pe a la substitució dels bordons de la vorera al núm. XX del carrer Pirineus 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 12) Concessió llicència d'obres menors a la Comunitat de Propietaris del carrer Vall, XX, per al reforç d'un mur de parcel.la a la mateixa finca 13) Comunicació de Primera Ocupació de les obres de reforma de l'habitatge entre mitgeres situat al carrer Nou, XX 14) Concessió de llicència d'obres menors a la Mercantil Turmo Vallès, SL, per a la finalització de 4 habitatges a la Ronda Francesc Parera, XX 15) Concessió de llicència d'obres menors a la senyora IUH, per a la construcció d'una piscina al carrer Joan Maragall, XX 16) Concessió llicència d'obres menors al senyor AGS, en nom i representació de la mercantil Los Santos Esencia Ibérica, SL, per a la distribució interior de la nau situada a la Riera d'en Misser, XX 17) Donar compte de la relació de decrets del 13 a l'18 de febrer de 2017 (números del 124 al 172) 18) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 22.02.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 22 de febrer de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS - Diligència de notificació de data 10 de gener de 2017, rebut del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 16, de Barcelona, en relació al Procediment Abreujat núm. 303/2016, A2, interposat per INNOVIA CO'PTALIA, S.A.U., contra l'Ajuntament de Canet de Mar, fent acusament de rebut de l'expedient. Se'n dóna compte. - Escrit de data 27 de febrer de 2017, rebut del Procurador del Tribunals y d'INVERMERCURY, S.L., senyor Francisco Pascual Pascual, comunicant la petició presentada al Jutjat Contenciós Administratiu núm. 11, de Barcelona, en relació al Recurs Ordinari núm. 458/2014-D, designant nou procurador al senyor Daniel Collado Matillas. - Se'n dóna compte. 3.- APROVACIÓ RELACIONS AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/08/2017 de data 21 de febrer de 2017 per import de 259,87 , corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48021 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2016. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar social i gent gran i Règim intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/08/2017, atorgant les quantitats que s'esmenten a les persones que es relacionen, en concepte d'ajuts socials puntuals: NÚM. BENEFICIARI CONCEPTE IMPORT 34 A.G.D. despeses habitatge - subministraments - LLUM 259,87 Import total relació BSGG/08/2017 259,87 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48021 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2016. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 4.- APROVACIÓ DESPESES SETMANALS 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Vista la relació de despeses de locomoció de data 1 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 63.39 euros i la relació de despeses de la mateixa data i per import de 4.507,78 . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació jurídica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost per l'exercici de 2017, que fou aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió 31 de gener de 2017. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants del Text refós del Llei d'Hisendes Locals. Vist el Decret d'alcaldia núm. 743/2015 de 10 de juny, quan a delegacions d'alcaldia en Junta de Govern Local, quan a delegacions d'alcaldia en Junta de Govern Local i de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: ACORDS PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de locomoció de personal de data 1 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 63,39 segons el detall següent, Referència Fase Aplicació Import Text lliure 22017000043 2017 41 MIQUEL SABATÉ - DESPLAÇAMENTS 5 RC 33700 23120 3,72 ARENYS DE MUNT 22017000043 2017 31 MERCÈ VALLS - DESPLAÇAMENT BCN. - 6 RC 33000 23020 28,92 REUNIÓ DIBA (10/02/17) MIQUEL SABATÉ - DESPLAÇAMENT 22017000043 2017 41 MATARÓ (CONSELL COMARCAL) - 8 RC 33700 23120 2,55 TROBADA INF. PLECS JOVENTUT MARIOLA DEMPERE DOMÍNGUEZ - 22017000072 2017 30 DESPLAÇAMENT MATARÓ ""FÒRUM DE 3 RC 43000 23120 11,29 JOVES EMPRENEDORS"" 22017000072 2017 11 ANGEL SILVA - DESPLAÇAMENT A 4 RC 92000 23120 4,30 MATARÓ - REUNIÓ CONSELL COMARCAL 22017000072 2017 11 FERRAN TENAS URPI - DESPLAÇAMENT 8 RC 92000 23120 6,01 MATARÓ (CONSELL COMARCAL) 22017000072 2017 30 MARIOLA DEMPERE - DESPLAÇAMENT A 9 RC 43000 23120 6,60 BCN, CURS DIPUTACIÓ 63,39 SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 1 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 4.507,78 segons el detall següent, Referència Fase Aplicació Import Text lliure 2017 32 33800 DEMARCACIÓ DE COSTES - TAXA 220170000528 RC 22609 4.507,78 OCUPACIÓ PASSEIG MARÍTIM ACTES 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR FESTES MAJOR 2016 4.507,78 TERCER.- Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer l'obligació derivada dels punts anteriors amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que s'indiquen en les relacions. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 5.- APROVACIÓ RELACIÓ DE FACTURES Vista la relació de factures de data 1 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 26.262,05 , corresponent a la relació F/2017/6. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2017, que fou aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de desembre de 2016. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 9 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, quan a delegacions d'alcaldia en Junta de Govern Local i de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de factures de data 1 de març de 2017, de l'Ajuntament per import de 26.262,05 , corresponent a la relació F/2017/6. SEGON.- Aprovar el reconeixement de l'obligació derivat dels punts anteriors amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que s'indiquen en les relacions. 6.- APROVACIÓ DEL PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PER PERÍODE 2017-2019 L'alcalde acctal. segons allò que es disposa a l'article 113.1.d) del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, resol deixar sobre la taula aquest punt i ajornar la seva discussió fins a la sessió següent. 7.- APROVACIÓ BONIFICACIÓ DEL 5% TAXA ESCOMBRARIES PER A L'ANY 2017 DE DIVERSOS CIUTADANS PER ENTRADES A LA DEIXALLERIA DURANT L'ANY 2016 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que l'ordenança fiscal, a la taxa per recollida, tractament i eliminació dels residus recull a l'article 5 sobre beneficis fiscals la possibilitat d'aplicar un 5% de bonificació d'aquesta taxa si l'usuari utilitza periòdicament la deixalleria. Així diu el següent: 1. L'ajuntament atorgarà bonificació del 5% en la taxa de recollida i tractament d'escombraries i altres residus municipals d'habitatges per a tots els subjectes passius que utilitzin el servei de deixalleria o minideixalleria un mínim de 8 vegades l'any per lliurar els residus típics de deixalleria, exceptuant-ne els que es poden lliurar al carrer (paper, cartró, envasos i vidre). Només es concedirà una bonificació per unitat familiar (segons legislació de l'IRPF) i habitatge. 2. Previ informe de l'àrea de medi ambient s'aprovaran per junta de govern les bonificacions a favor de les persones que hagin fet ús de la deixalleria d'acord amb l'establert en el paràgraf anterior i es comunicarà a l'oficina de recaptació per a l'aplicació de la bonificació en el padró de l'exercici corresponent. En cas que previ informe de medi ambient es detecti un lliurament irregular dels residus, no s'aplicarà la bonificació. Atès que el tècnic municipal de medi ambient ha valorat les entrades dels usuaris a la deixalleria i a la minideixalleria, ha emès informe al respecte, el qual consta a l'expedient. Atès que en aquest informe apareixen les dades personals de les persones subjectes a la bonificació i aquestes no poden aparèixer a l'aprovació de la Junta de Govern, ja que aquesta es publica de forma pública i es vol protegir aquestes dades personals, es relaciona el número d'identificació de la taula informada a l'informe del tècnic de medi ambient, això com les inicials dels noms i cognoms de les persones subjectes a la bonificació. Nom Nom Nom Nom Nom Nº Nº Nº Nº Nº usuari usuari usuari