S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 8 DE FEBRER DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 9.45 hores Hora que acaba: 12.00 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària. També hi assisteix el senyor Lluís Viñas Peitabí, interventor. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 01.02.17 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació Ajuts Socials Puntuals 4) Sol·licitud de recurs tècnic per a la millora de processos i optimització de la gestió de documents electrònics 5) Sol·licitud de suport tècnic per a l'elaboració d'un catàleg de serveis de la corporació 6) Retirada autorització mercat de venda no sedentària a "Delicatessen Empuriabra, S.C.P. 7) Aprovació Pla de seguretat i salut obres d'execució de l'enllumenat i arranjament del camí del Passeig Marítim de la platja del Cavaió fins a Arenys de Mar 8) Concessió llicència obres menors per a la reparació d'una part de la façana de l'edifici situat al carrer Ample, XX 9) Concessió llicència d'obres majors per a la modificació del projecte de construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat sobre estructura existent al carrer Antoni Gaudí, XX 10) Donar compte de la relació de decrets del 23 al 28 de gener de 2017 (números del 31 al 49) 11) Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 01.02.17 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 1 de febrer de 2017 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS - Escrit de data 31 de gener de 2017, rebut del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 14, de Barcelona, en relació al Recurs Ordinari núm. 360/2016, Secció BY, interposat per la Delegació del Govern a Catalunya contra l'Ajuntament de Badalona, retornant la notificació del Ple Municipal de l'Ajuntament de Canet de Mar, donant suport al govern de Badalona, comunicant-nos que no som part en el procediment. Se'n dóna compte. 3.- APROVACIÓ RELACIONS AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/05/2017 de data 1 de febrer de 2017 per import de 421,68 , corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48021 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2016. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar social i gent gran i Règim intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/05/2017, atorgant les quantitats que s'esmenten a les persones que es relacionen, en concepte d'ajuts socials puntuals: NÚM BENEFICIAR IMPOR CONCEPTE . I T despeses habitatge - subministraments - 22 L.P.C. AIGUA 59,26 23 A.H. despeses habitatge - subministraments - LLUM 42,57 24 K.D. despeses habitatge - subministraments - LLUM 191,77 despeses habitatge - subministraments - 25 N.EK.E. AIGUA 128,08 Import total relació BSGG/05/2017 421,68 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48021 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2016. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 4.- SOL·LICITUD DE RECURS TÈCNIC PER A LA MILLORA DE PROCESSOS I OPTIMITZACIÓ DE LA GESTIÓ DE DOCUMENTS ELECTRÒNICS Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 26 de novembre de 2015 va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019", que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, mitjançant el qual s'estableixen els principis que regeixen el pla i el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i els recursos que es comprenguin al Pla. Atès que el Protocol general configura el Catàleg de serveis (en endavant, Catàleg) com un dels instruments de que, juntament amb les Meses de 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Concertació i els Programes Complementaris, preveuen i orienten el funcionament del sistema de concertació i l'accés als àmbits de cooperació. Vist que el Catàleg es defineix com una relació completa i ordenada de recursos que periòdicament aprova la Diputació de Barcelona, en el marc del Protocol General, a fi de satisfer les necessitats manifestades pels governs locals. Atès que en el context del mandat 2016-2019, la Diputació de Barcelona continua apostant per presentar, a través del Catàleg de serveis, una oferta completa de recursos econòmics, tècnics i materials a l'abast dels governs locals de la demarcació. Atès que la Junta de Govern d'aquesta Diputació, en la sessió de 22 de desembre de 2016 va aprovar el Catàleg de serveis de l'any 2017 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" i el règim que l'ha de regular. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar està interessat a sol·licitar un ajut a la Diputació de Barcelona dins del Catàleg de serveis d'enguany i que porta el títol següent: Millora de processos i optimització de la gestió de documents electrònics Atès que la documentació de l'ajut sol·licitat per la Secretaria de l'Ajuntament de Canet de Mar s'ajusta a les línies d'actuació recollides dins del catàleg de suport als serveis i a les activitats locals 2017, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la sol·licitud de subvenció a la Diputació de Barcelona dins del Catàleg de serveis de l'any 2017 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" i que porta el títol següent: Millora de processos i optimització de la gestió de documents electrònics SEGON.- Facultar l'alcaldessa per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords TERCER.- Trametre aquesta sol·licitud a la Diputació per a la seva valoració. 5.- SOL·LICITUD DE SUPORT TÈCNIC PER A L'ELABORACIÓ D'UN CATÀLEG DE SERVEIS Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 26 de novembre de 2015 va aprovar el Pla Xarxa de Governs Locals 2016-2019 (BOPB de 11/12/2015), que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, que té com a finalitat establir el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i recursos que es comprenguin al Pla de referència. Atès que el Pla Xarxa de Governs Locals 2016-2019 es presenta com l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions de cooperació i assistència local de la 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Diputació de Barcelona, que té com a objectiu principal reforçar els instruments i les accions generades des dels governs locals per afavorir l'exercici de les seves competències des de la col·laboració interadministrativa i el ple respecte pel principi d'autonomia local, plantejant un sistema de cooperació centrat en els municipis, en la millora de la cohesió social i en la diversificació econòmica del territori. Atès que la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, a la sessió del 22 de desembre de 2016, va aprovar el Catàleg de Serveis de l'any 2017 i el seu règim regulador així com la convocatòria per la concessió dels recursos que s'hi inclouen. Atès que aquest Ajuntament ha englobat en una de les sola les àrees fins ara separades de Comunicació ­ gestió de la informació i d'Atenció - informació ciutadana, passant a ser Comunicació i atenció ciutadana, amb la intenció d'organitzar i gestionar de forma unificada la comunicació de la institució i del municipi i que l'elaboració d'un Catàleg de serveis de la corporació és una de les prioritats per poder organitzar la informació. Atès que la documentació d'ajuts sol·licitats per l'Àrea de Comunicació i atenció ciutadana s'ajusta a les línies d'actuació recollides dins del catàleg de suport als serveis i a les activitats locals 2017, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la sol·licitud de suport tècnic per a l'elaboració del Catàleg de serveis de la corporació. SEGON.- Facultar l'alcaldessa per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords 6.- RETIRADA AUTORITZACIÓ MERCAT DE VENDA NO SEDENTÀRIA A "DELICATESSEN EMPURIABRA, S.C.P. Atès que l'art 22 "Drets i Obligacions" de l'Ordenança reguladora de l'exercici de la venda fora d'un establiment comercial permanent a Canet de Mar, estableix en el seu punt B.1 les obligacions dels paradistes respecte l'Ajuntament i d'altres Administracions públiques. Atès que, dins les obligacions establertes s'inclou el satisfer les taxes i els tributs municipals que corresponguin i estar al corrent del pagament d'impostos, comptar amb la llicència fiscal, estar donats d'alta i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i al corrent en el pagament de l'assegurança de responsabilitat civil. Vist que, segons especifica l'article 16 de l'esmentada ordenança, l'autorització municipal s'extingirà, sense dret a indemnització ni a compensacions de cap mena, en els següents supòsits: Exhauriment del termini pel qual fou inicialment atorgada, llevat de pròrroga Renúncia expressa i escrita formulada pel titular. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR A conseqüència d'una resolució ferma recaiguda en un procediment sancionador, motivat per la comissió d'infraccions degudament tipificades que comportin aparellada la revocació de l'autorització. A conseqüència d'un procediment de revocació de l'autorització per incompliment de les condicions per a l'exercici de la venda no sedentària en mercats de marxants. Per mort, incapacitat o dissolució de la persona jurídica, sens perjudici de la possibilitat de transmissió prevista en l'article 15. Atès que l'article 94 in fine de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques, en relació amb l'apartat d) de l'article 60 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text refós de la llei de contractes del sector públic, preveu l'extinció de la concessió quan el concessionari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries. Vist que, segons les dades que consten a l'Organisme Autònom Local de Gestió Tributària, actualment el paradiste Delicatessen Empuriabra S.C.P. te pendent de liquidar les taxes municipals per la utilització del seu lloc de venda en el mercat de marxants del nostre municipi. Atès que, per altre banda, aquest paradista tampoc ha presentat la documentació acreditativa d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions tributàries imposades per les disposicions vigents. Vist el que disposa l'article 60.d) del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text refós de la llei de contractes del sector públic, segons el qual no poden contractar amb l'Administració les persones que no es trobin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries imposades per les disposicions vigents, Atès que permetre la manca de pagament de la taxa municipal a un venedor del mercat setmanal seria un greuge comparatiu amb la resta de venedors que sí abonen la quantitat que els pertoca, de conformitat amb la proposta de la Regidora de Promoció Econòmica, Comerç, Consum i Turisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Incoar expedient de retirada de l'autorització per a la venda al m