S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 8 DE JUNY DE 2016 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 09.00 hores Hora que acaba: 11.00 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Jesús Marín Hernández Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet Bayer Tercer tinent d'alcalde Laureà Gregori Fraxedas Quarta tinenta d'alcalde Assumpte Revoltós Vaquer ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària. També hi assisteix el senyor Lluís Viñas Peitabí, interventor. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de les actes, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 01.06.16 2) Donar compte de les resolucions judicials d'assumptes municipals 3) Aprovació relació de factures 4) Acceptació ajuts Diputació de Barcelona Xarxa de Governs Locals 2015-2019 Àrea d'Educació 5) Concessió llicència obres menors a la mercantil Cal Federal, sl per a la reforma interior d'un local destinat a peixateria amb degustació situat a la riera Gavarra, xx 6) Donar compte de la relació de decrets del 17 al 27 de maig de 2016 (núm. 453 al núm. 486) 7) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 01.06.16 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinàries del dia 1 de juny de 2016 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1.- Comunicació d'Aulés Advocats sobre l'emplaçament de l'arquitecte DSV i l'empresa constructora Construcciones Cots y claret, SL, en el procediment ordinari 316/2016 Secció S, presentat per la Fundació Els Garrofers contra DSV Asemas Mutua de Seguros y Reaeguros, prima fija, MAPFRE Seguros de empresas, Construcciones Cots y Claret, SL i Audingintraesa, SA. Se'n dóna compte i es comunica que queden per emplaçar en aquest procediment a la resta de demandats. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 8 de juny 2016, de l'Ajuntament per import de 115.360,22 , corresponent a la relació F/2016/33 , la relació de data 8 de juny 2016, per import de 5.442,49 , corresponent a despeses pagades del mes d'abril 2016, i la relació de la mateixa data per import de 30.960,52 corresponent a despeses pagades del mes de maig 2016. Vista la relació de l'Organisme Autònom Radio Canet per import de 36,49 corresponent a la relació de despeses pagades del mes d'abril 2016 , i la relació per import de 46,49 corresponent a despeses pagades del mes de maig 2016. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2016, que fou aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de desembre de 2015. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 9 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Administració Oberta, s'acorda per unanimitat PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 8 de juny 2016, de l'Ajuntament per import de 115.360,22 , corresponent a la relació F/2016/33 , la relació de data 8 de juny 2016, per import de 5.442,49 , corresponent a despeses pagades del mes d'abril 2016 , i la relació de la mateixa data per import de 30.960,52 corresponent a despeses pagades del mes de maig 2016. SEGON.-Aprovar la relació de l'Organisme Autònom Radio Canet per import de 36,49 corresponent a despeses pagades del mes d'abril 2016 , i la relació per import de 46,49 corresponent a despeses pagades del mes de maig 2016. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2016. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 4.- ACCEPTACIÓ DELS AJUTS DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PER A LA REALITZACIO D'ACCIONS EN EL MARC DEL REGIM REGULADOR DEL CATÀLEG DE SERVEIS 2016 DEL PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016- 2019" Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 26 de novembre de 2015 va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" (BOPB de 11/12/2015), que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, que té com a finalitat establir el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i recursos que es comprenguin al Pla de referència. Atès que la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona en reunió de 17 de desembre de 2015, va aprovar, en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" , el Catàleg de serveis de l'any 2016, el seu règim regulador i la convocatòria per a la concessió de recursos. Vist que l'esmentat règim estableix que els ajuts econòmics inclosos en el Catàleg es concedeixin per mitjà del procediment de concurrència competitiva, previ estudi i comparació de les sol·liciutds presentades, i una vegada valorades i classificades de conformitat amb els criteris de valoració prèviament establerts. Atès que mitjançant Decret 062/2016 de 1 de febrer de 2016 de l'Alcaldia l'Ajuntament de Canet de Mar va aprovar la sol·licitud de subvencions i ajuts en l'àmbit de polítiques locals de d'Educació. Atès que s'ha publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 11 de maig de 2016 la resolució de la convocatòria per a la concessió d'ajuts econòmics en el marc del Catàleg de serveis de l'any 2016 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" amb la relació aprovada corresponent a aquest ajuntament, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Territori, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar els següents ajuts de la Diputació de Barcelona, en el marc del règim regulador i la convocatòria del Catàleg de serveis 2016 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019": Codi XGL Centre gestor Actuació Ajut atorgat 16/Y/223144 Gerència de Projecte Jove Activa't 3.000,00 Serveis Educatius 16/Y/220161 Gerència de Acompanyament a 5.877,00 Serveis Educatius l'escolaritat Mira't SEGON.- Disposar que l'execució i justificació de les accions s'ajustaran a allò establert en el Règim de concertació i en la convocatòria 2016. TERCER.-. Facultar l'alcaldessa per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 5.- CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS A LA MERCANTIL "CAL FEDERAL, SL", PER A LA REFORMA INTERIOR D'UN LOCAL DESTINAT A PEIXATERIA AMB DEGUSTACIÓ, SITUAT A LA RIERA GAVARRA, xx. Vista la instància presentada per la mercantil "Cal Federal, SL", en virtut de la qual sol.licita llicència d'obres menors per a la reforma interior d'un local destinat a peixateria amb degustació, situat a la Riera Gavarra, xx. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 3 de juny d'enguany i que es transcriu a continuació: "En relació a la sol·licitud de llicència d'obres per a la reforma interior d'un local destinat a peixateria a la Riera Gavarra, xx, s'ha presentat la següent documentació per tal de completar l'expedient, tal i com es detallava en el darrer informe emès pels Serveis Tècnics municipals: 1. Justificació de la proposta per a disposar d'un accés adaptat per a persones amb mobilitat reduïda, eliminant totalment el desnivell de l'entrada. 2. Liquidació provisional de l'import corresponent a les taxes per l'ocupació de la via pública. Per altra banda, revisada la memòria tècnica presentada inicialment, es comprova que el pressupost de les obres, puja a la quantitat de 3.600,00 (IVA exclòs). Per tot l'esmentat, donat que les obres proposades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors amb les següents condicions: No es tocarà cap element estructural. Finalment, recordar, que donat que les obres es volen executar en un local on es desenvolupa una activitat sotmesa a llicència d'activitat, pel que fa a la regulació administrativa de les activitats, caldrà fer la comunicació de les modificacions realitzades. Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 6 de juny d'enguany, el contingut del qual és: "Atès que l'arquitecta tècnica municipal ha emès, en data 03/06/2016, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors per a la reforma interior del local, destinat a peixateria amb degustació, situat a la Riera Gavarra, xx, sol·licitada per la mercantil CAL FEDERAL, SL, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de la interessada. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- D'acord amb la documentació presentada, el local objecte de la llicència es destina actualment a l'ús de peixateria. Amb la reforma practicada es produeix un canvi en el tipus d'activitat, que passa a convertir-se en una peixateria amb servei de 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR degustació, sotmesa a la comunicació prèvia municipal per a l'obertura d'establiments fixos oberts al públic, d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries, d'acord amb el que estableix el Capítol 4 de l'Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives de Canet de Mar, publicada al BOPB en data 19.10.2012. Tercer.- En el mateix sentit, l'Annex II de la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica (LSA), sotmet al règim de comunicació prèvia aquest tipus d'activitat. L'article 13.1.b LSA estableix que el titular, o la persona que el representi, ha de posar en coneixement de l'Administració pública competent l'inici de l'activitat mitjançant un comunicació prèvia, en els termes establerts per la Llei 26/2010, del 3d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que ha d'anar acompanyada del projecte tècnic justificatiu del compliment dels requisits establerts per la normativa vigent pera accedir a l'exercici de l'activitat signat per un tècnic competent, i del certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat. Quart.- Si bé l'article 77.4 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS), estableix que en cap cas no s'ha d'atorgar la llicència d'obres sense la concessió prèvia o simultània de la referent a l'activitat, en el cas present cal tenir en compte el que disposa l'article 96 de l'ordenança esmentada, segons el qual la comunicació es presenta un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur a terme l'activitat i prèviament al seu inici. Segons el mateix article, aquestes obres han d'estar emparades per la llicència urbanística corresponent o, si escau, per la comunicació prèvia d'obres no subjectes a una llicència, i també per la resta de llicències sectorials necessàries, fixades per la llei o per desplegament reglamentari, per dur a terme l'activitat. Cinquè.- Consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat la liquidació de l'ICIO i de les taxes urbanístiques i que han estat dipositades les garanties legals exigibles. Sisè.- De conformitat amb l'article 6.6.b), per remissió a l'article 5.2.f), de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, de 26 de gener del 2005, totes les sol·licituds de llicència d'obres majors i menors han de contenir una sol·licitud d'ocupació privativa de domini públic, si s'escau. En els termes de l'article 14.2 de la mateixa Ordenança, les autoritzacions d'ocupació de la via pública complementàries a una altra llicència que siguin necessàries per a l'execució de l'actuació han de subjectar-se a un seguit de condicions, entre les quals cal destacar-ne el fet que s'ha de tramitar d'ofici conjuntament amb les llicències que complementen, segons els criteris establerts en l'annex I de l'al·ludida Ordenança. Consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat la liquidació per aquest concepte. En virtut de tot això, s'informa favorablement sobre la concessió de llicència d'obres menors sol·licitada, amb el condicionant recollit a l'informe tècnic de data 3/06/2016. Així mateix, caldrà recordar a la interessada que, un cop finalitzada l'obra, i per poder iniciar la nova activitat, caldrà efectuar la preceptiva comunicació prèvia, en els termes del que disposa l'article 13.1.b de la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica." 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR RESULTANT que s'han complert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Se