S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 25 DE MAIG DE 2016 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 9.10 hores Hora que acaba: 11.30 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Jesús Marín Hernández Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet Bayer Tercer tinent d'alcalde Laureà Gregori Fraxedas Quarta tinenta d'alcalde Assumpte Revoltós Vaquer ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 18.05.16 2) Donar compte de les resolucions judicials d'assumptes municipals 3) Aprovació relació de factures 4) Aprovació relació d'ajuts socials puntuals 5) Aprovació serveis extraordinaris maig 2016 6) Aprovació actualització cànon quiosc plaça Universitat d'acord amb l'IPC del mes d'abril i aprovació devolució corresponent als mesos d'abril i maig 7) Acceptació subvenció Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona per al recurs d'equips de digitalització i emmagatzematge 8) Ratificació veredicte Beca d'Investigació Raimon Bonal, 2016 9) Aprovació concessió de llicència d'obres menors per a la construcció d'una piscina al C/ Francesc Corbera, XX 10)Aprovació concessió de llicència d'obres menors per a la construcció d'una piscina al C/ Josep Baró, XX 11)Aprovació llicència d'obres a Telefónica per fer una cala per reparar canalització obstruïda a l'Av. Castellmar, XX 12)Aprovació llicència d'obres a Gas Natural Distribución, SDG per a la instal·lació d'una canonada de gas al C/ Cadillac, XX 13)Aprovació concessió llicència obres majors per a l'ampliació d'un garatge soterrat i reforma piscina privada C/ de la Creueta, XX 14)Aprovació comunicació de primera ocupació del es obres de construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al C/ Emília Domènech, XX 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 15)Donar compte de la relació de decrets del 2 al 6 de maig de 2016 ( núm. 415 al núm. 437) 16)Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 18.05.16 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinàries del dia 18 de maig de 2016 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS No se'n presenten. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 25 de maig de 2016, de l'Ajuntament per import de 210.998,40 , corresponent a la relació F/2016/31. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2016, que fou aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de desembre de 2015. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 9 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Administració Oberta, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 25 de maig de 2016, de l'Ajuntament per import de 210.998,40 , corresponent a la relació F/2016/31. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2016. 4.- APROVACIÓ RELACIÓ D'AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/19/2016 de data 20 de maig de 2016 per import de 882,50 , corresponent a ajuts socials puntuals de l'Ajuntament. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48021 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2016. Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 743/2015, de 19 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar Social i Gent Gran, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/19/2016, atorgant les quantitats que s'esmenten a les persones que es relacionen, en concepte d'ajuts socials puntuals: NÚM. BENEFICIARI CONCEPTE IMPORT 97 D.G.F. aparells ortopèdics/ulleres/plantilles 120,00 98 RM. M. P. activitats d'estiu 142,50 99 E.R.R. despeses habitatge - lloguers/hipoteca 500,00 100 C.D.J. activitats d'estiu 120,00 Import total relació BSGG/19/2016 882,50 SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària corresponent del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2016. TERCER.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta proposta en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. L'anterior acord desprès serà objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori, fent constar que cal fer un Reglament de serveis socials que reguli l'atorgament dels Ajuts (Veure informe de fiscalització a posteriori). 5.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 D'ABRIL AL 15 DE MAIG DE 2016 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 d'abril al 15 de maig de 2016. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local hi ha sis caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis. Vist l'informe emès per la cap de Recursos Humans, en data 23 de maig, que es transcriu a continuació: Montserrat Carbonell Vila, cap de Recursos Humans, a requeriment de la Intervenció Municipal, en relació amb l'aprovació dels serveis extraordinaris realitzats en el període comprès entre el dia 15 d'abril i el 15 de maig de 2016, emet el següent INFORME Primer.- Analitzades les relacions de serveis extraordinaris realitzats pels diferents serveis municipals, que han estat validades pels responsables tècnics i pels regidors delegats de cada àrea, es proposa el pagament dels imports que s'indiquen pels conceptes que s'esmenten en cada cas: 1.- Policia Local: a) Serveis extraordinaris, amb una despesa global de 1.198,51 que correspon a: - Caporals: - 1,5 hores extres, derivades de diversos serveis i de situacions imprevisibles. - Agents: - 8 hores de prolongació, derivades d'incidències de personal - 30,5 hores festives, derivades de diversos serveis i de situacions imprevisibles b) Serveis nocturns, amb una despesa global de 1.276,75 , que correspon a 731 hores efectuades en horari nocturn, pels diversos efectius policials. c) Treballs com a cap de serveis, amb una despesa global de 752,45 , que correspon a 372,50 hores efectuades com a responsable de torn, per diversos efectius, motivat per l'absència de caporal en el torn. d) Plus de coordinació de serveis administratius, amb una despesa global de 362,72 , que correspon a 369,75 hores de coordinació administrativa, dutes a terme per les auxiliars administratives destinades a la Policia Local. e) Assistències a judicis, amb una despesa global de 132,92 que corresponen a 2 judicis dins del partit judicial f) Plus de festivitat, amb una despesa global de 226,20 , que corresponen al pagament de 6 plusos de festivitat 2.- Brigada Municipal, amb una despesa global de 5.253,88 , que correspon a: - 4 guàrdies del servei de paletes del mes en curs. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR - 220 hores, de personal de la Brigada municipal, per tasques generals de la Brigada, pel muntatge i desmuntatge de festes, Cementiri, etc. a) Plus de nocturnitat, amb una despesa de 50 que corresponen al pagament de 25 hores efectuades en horari nocturn. 3.- Servei d'Electricistes, amb una despesa global de 1.088,51 , que correspon a: - 4 guàrdies del servei d'electricistes - 11 hores derivades d'actuacions urgents del servei 4.- Cementiri Municipal, amb una despesa global de 869,28 , que correspon a: - 4 guàrdies del servei de Cementiri 5.- Àrea de Cultura, una despesa de 189,34 , que corresponen a les 9,5 hores efectuades pel personal de l'Àrea per treballs fora d'horari. 6.- Àrea de Medi Ambient, una despesa de 876,92 , que correspon a 44 hores, efectuades pel personal per treballs fora de l'horari. 7.- Àrea de Promoció Econòmica, una despesa de 119,58 que correspon a 6 hores, efectuades pel personal per treballs fora de l'horari. 8.- Àrea de Serveis Econòmics, una despesa de 119,58 que correspon a 6 hores, efectuades pel personal per treballs fora de l'horari. Segon.- L'esborrany de l'Acord de condicions de treball per al personal de l'Ajuntament de Canet de Mar, que s'està negociant, preveu que els serveis extraordinaris de la Policia Local es retribueixin de la manera següent: Categoria Hores Extres Hores Prolongació Sergent 35,25 /h 30,75 /h Caporals 33,57 /h 29,01 /h Agents 31,91 /h 27,30 /h Cosa que, per a les categories d'agents i caporals, no suposa un augment de l'import del preu/hora, però si un canvi en la consideració de la tipologia de les hores. A més a més, es preveu retribució per a les categories de sergent i sotsinspectors que no estava prevista. Els representants sindicals de la Policia Local, van arribar a l'acord verbal amb els responsables polítics de l'Ajuntament, de retribuir des de gener del 2015, els serveis extraordinaris, segons consta a l'Acord de condicions de treball, pendent d'aprovar, per tant aquesta retribució no se sustenta en cap acord formal. Tercer.- Amb la informació que es disposa, no es pot valorar si les hores de perllongació que es preveu satisfer s'ajusten amb el que determina l'article 15 de l'Annex II, Sectorial de la Policia Local de l'Acord de Condicions de Treball del personal funcionari. Quart.- La resta de conceptes retributius i els imports individualitzats de cada concepte s'ajusten amb el que preveuen tant el Conveni Col·lectiu per al personal laboral com l'Acord de condicions de treball per al personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar, vigents a l'actualitat. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Cinquè.- El serveis extraordinaris, realitzats per personal d'administració i tècnic, es compensen, en funció del grup de titulació dels empleats que els han realitzat i l'horari i/o festivitat del dia de la realització, segons els acords existents. Aquest és el meu informe que emeto a Canet de Mar, a vint-i-tres de maig de dos mil setze Vist l'informe emès per la secretària municipal de data 23 de maig, que es transcriu a continuació: «INFORME DE SECRETARIA Núria Mompel Tusell, secretària de l'Ajuntament de Canet de Mar, emet el següent INFORME ASSUMPTE Fiscalització de la proposta d'aprovació dels serveis extraordinaris del mes de maig. RELACIÓ DE FETS En data 18 de maig de 2007 fou signat l'acord de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar per als anys 2007-2010, el qual fou aprovat en sessió plenària de data 29 de març de 2007. En data 27 de febrer de 2009, fou publicat al DOGC el Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Canet de Mar per als anys 2007-2010. Pel que respecte a l'exercici 2016, els esmentats acords de condicions esdevé de plena aplicació. L'article 9 del conveni col·lectiu, fixa per al personal municipal pertanyent a grups i categories assimilades C, D i E, (llevat dels membres del cos de la Policia local), un import únic de 19,98 euros/hora (per a l'exercici 2016) per als serveis extraordinaris realitzats fora de l'horari laboral, sense distinció del dia de realització del servei. L'article 3 de l'Annex II de citat acord (Sectorial de la Policia Local), defineix els horaris especials de la següent manera: "Els horaris especials són els que desenvoluparan els comandaments de l'escala intermèdia i/o aquells altres que ocupin llocs de comandament o responsabilitat determinats específicament pel cap de la Policia local i que depenguin directament de la Prefectura. Aquests horaris seran planificats en funció de les necessitats del servei i condiciona