ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 12 DE MAIG DE 2004 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.00 hores Hora que acaba: 22.30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde de la corporació HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'acalde: Ibis Puig Valls Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quarta tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Joan Fuentes Albareda Laureà Gregori Fraxedas ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons i Duat, secretari ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2) Atorgament de llicències d'obres 3) Aprovació de relació de despeses 4) Aprovació de retenció de crèdits 5) Acord de compensació de deute amb l'Ajuntament de Sant Pol 6) Subscripció del conveni de col.laboració per efectuar pràctiques amb la UOC 7) Atorgament de llicència municipal d'un garatge al C/ Tarragona, xx 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 5 de maig de 2004 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- ATORGAMENT DE LLICÈNCIES D'OBRES L'alcalde president segons allò que es disposa a l'article 113.1.d) del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, resol retirar aquest punt de l'ordre del dia. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 12 de maig de 2004, per import de 127.848,67 EUR, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2004, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 17 de febrer de 2004. Vist allò que es disposa en els articles 166 i concordants de la Llei 39/1988 de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 12 de maig de 2004, per import de 127.848,67 EUR, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2004. TERCER.- Aprovar la relació de fres. Núm. 2/04 de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, per import de 252,02 EUR. 4.- APROVACIÓ DE RETENCIÓ DE CRÈDITS Havent-se de comptabilitzar les retencions de crèdits que comprenen els números 3492 a 3606 de la relació núm. 14/04 del pressupost ordinari, segons la relació adjunta. Atès que l'import de la relació es de 22.346,45 a l'empara del que disposa l'article 18 de les Bases d'Execució del Pressupost de l'exercici 2004, de conformitat amb la proposta de la regidoria delegada d'hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de retencions de crèdits núm. 14/04, que s'acompanya, amb càrrec al Pressupost General de la Corporació, per import de 22.346,45 Eur. SEGON.- Que es notifiqui als interessats aquests acords. 5.- ACORD DE COMPENSACIÓ DE DEUTE AMB L'AJUNTAMENT DE SANT POL Atès que hi ha un deute pendent entre els ajuntaments de Canet de Mar i de Sant Pol de Mar, relatiu al repartiment de despeses de les assistentes socials UBASP, segons el detall següent: ANY INGRESSOS DESPESES DIFERÈNCIA 2001 1.845,45 6.166,70 4.321,25 2002 4.893,72 6.820,38 1.926,66 2003 2.649,89 3.035,95 386,06 TOTAL 9.389,06 16.023,03 6.633,97 Atesa la normativa reguladora a l'empara del que disposa l'article 63 a 68 del RD 1684/1990, de 20 de desembre, Reglament General de Recaptació, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la compensació d'ofici del deute a favor de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar per import de 6.633,97 . SEGON.- Notificar aquest acord a l'Ajuntament de Sant Pol de Mar, a l'efecte oportú. 6.- SUSCRIPCIO DEL CONVENI DE COL.LABORACIÓ PER EFECTUAR PRÀCTIQUES AMB LA UOC La Universitat Oberta de Catalunya, és un nou model d'universitat que complementa l'oferta educativa de les altres universitats catalanes per mitjà de l'ensenyament no presencial. Atès que la UOC té la voluntat d'aprovar els seus estudis teòrics a la realitat laboral del mercat de treball, per així consolidar la formació dels seus alumnes i proporcionar-los una visió pràctica de la seva professió que els faciliti en el futur la inserció laboral. Així mateix, entén les institucions i empreses com a bons entorns d'aprenentatge, on l'estudiant pot observar bons models professional i aprendre de la seva expertesa, i posar en pràctica els coneixements apresos en l'àmbit teòric. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar, a través de l'Escola Taller "Els Aromers", té interès en col·laborar en la millora formativa dels estudiants de la UOC. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar, considera important i adient que els estudiants de la UOC, i futurs professionals, pugin dur a terme les seves activitats de pràctiques presencials i virtuals dins el marc de la institució, amb l'objectiu de donar suport a la millora de la qualitat de la formació dels estudiants que volen preparar-se professionalment. Atès que l'Escola Taller "Els Aromers", entre les seves funcions hi ha la de donar formació i inserció laboral als alumnes. Atès que els docents amb que compte l'Escola Taller no compten amb la formació acadèmica ni experiència professional en l'àmbit de l'ensenyament ni la formació reglada, per la qual cosa es considera necessari i convenient que comptin amb el suport professional i l'assessorament d'un tècnic en la matèria. De conformitat amb la proposta d´alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la subscripció de convenis de col·laboració per a la realització de pràctiques entre l'Ajuntament de Canet de Mar i la Universitat Oberta de Catalunya, durant el curs acadèmic 2004-2005, per tal que alumnes d'aquesta Universitat prestin assessorament psicopedagògic a l'Escola Taller "Els Aromers", durant un període de 60 hores, cadascun d'ells. SEGON.- Facultar al senyor Salvador Munraba Valls, director de l'Escola Taller "Els Aromers" per subscriure tots els documents que es derivin del present acord. 7.- ATORGAMENT DE LLICÈNCIA MUNICIPAL D'UN GARATGE AL C/ TARRAGONA, xx En data 6 de març de 2003, el Sr. FOG, amb DNI núm. xxxxxxx i en nom i representació de l'empresa Promocions Pla de Girona, SL, presentà, davant d'aquest Ajuntament, una sol.licitud amb la documentació annexa corresponent per a l'obtenció de la llicència ambiental municipal (tipus B) per a la legalització de l'activitat de garatge privat ubicada al carrer Tarragona, núm. xx, de Canet de Mar. Atès que la comissió de govern en sessió de data 14 de maig de 2003 va acordar concedir a l'empresa Promocions Pla de Girona, la llicència ambiental municipal (tipus B) per a l'exercici de garatge privat, ubicada al carrer Tarragona número xx d'aquest municipi, d'acord amb el projecte presentat a l'efecte pel propi interessat. Atès que en data 30/03/04 es rep en aquest ajuntament certificat final conforme l'activitat s'ajusta al projecte aprovat i s'han adoptat totes i cadascuna de les mesures correctores imposades, signat per tècnic competent i visat pel corresponent col·legi oficial. Vista l'acta de comprovació, subscrita pel Tècnic Municipal, en data de 30 d'abril de 2004, i, de conformitat amb allò que es disposa a la vigent Ordenança Municipal reguladora de la intervenció integral de l'Administració Municipal en les activitats i instal·lacions, aprovada pel Ple de l'Ajuntament en sessió de data 21 de setembre de 1999 i executiva en aquest municipi des del 29 de gener de 2000, de conformitat amb la proposta de la regidoria de mediambient, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Autoritzar l'exercici de l'activitat de garatge privat sol·licitada per l'empresa Promocions Pla de Girona SL, ubicada al carrer Tarragona número xx, d'aquesta població, havent-se complert els requisits i adoptat les mesures correctores adequades. SEGON.- L'activitat autoritzada es sotmetrà a controls periòdics cada quatre anys i a revisions periòdiques , a instància del titular de l'activitat , cada vuit anys. TERCER.- Inserir aquest acord al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament, per tal que qualsevol interessat pugui formular-ne les al·legacions que estimi pertinents. QUART.- Comunicar aquesta resolució a la Ponència Ambiental Comarcal L'alcalde president segons allò que es disposa als articles 51 del Text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència d'un punt no inclòs a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents. 8.-RESOLUCIÓ RECURS DE REPOSICIÓ INTERPOSAT CONTRA L'APROVACIÓ DEL NOU COMPTE DE LIQUIDACIÓ PROVISIONAL DEL PROJECTE DE REPARCEL·LACIÓ DEL SECTOR U7 "INDUSTRIAL" Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 31 de març de 2004, va acordar estimar parcialment el recurs de reposició interposat pel Sr. JMR contra l'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació del pla parcial U7 "zona industrial", la qual cosa va comportar la modificació de les quotes urbanístiques del projecte de reparcel·lació incrementant la partida d'indemnitzacions. Atès que en data 26 d'abril de 2004, amb registre d'entrada núm. 2283, s'ha presentat per part del Sr. JDC un recurs de reposició contra l'esmentat acord, sense que en aquest s'aporti cap fonamentació jurídica material que justifiqui l'estimació del seu recurs, més enllà d'una única qüestió procedimental i adjectiva, consistent en haver-se evitat l'atorgament del tràmit d'audiència a tos els interessats en el procediment. Atès que, si bé és cert que, formalment, no es concedí el tràmit d'audiència a què es refereix l'article 112.2 LRJPAC, no és menys cert que: a) es concedí tràmit d'audiència al projecte de reparcel·lació a tots els interessats; en el mateix es manifesta expressament que no s'ha efectuat una valoració de les collites ni de l'explotació agrícola titularitat del Sr. JMR, desplaçant la seva valoració al moment posterior d'inici de les obres d'urbanització i d'ocupació dels sòls, en funció del seu estat en aquell moment. Aquesta és una pràctica habitual quan del que es tracta és de transformar sòls agrícoles: facilitar que l'agricultor pugui mantenir la seva explotació el major temps possible, bo i produint-li els menors danys. El recurrent ha d'ésser conscient d'aquesta pràctica, puix que, com a agricultor que és dintre del mateix polígon, sap que també s'ha establert respecte dels seus conreus, puix que en el moment present encara els està conreant, tot i que les obres d'urbanització del sector ja han començat. Des d'aquest aspecte, més que d'atorgar un tràmit d'audiència al recurs de reposició, del que es tracta és de valorar unes collites que el projecte de reparcel·lació posposà fins al darrer moment. Encara que formalment l'interessat qualifiqués el seu escrit de recurs de reposició es tractà d'una modificació no substancial del projecte de reparcel·lació, que ja havia estat enunciada en el propi instrument i de la que tots els interessats n'eren coneixedors. b) a l'atorgar-se peu de recurs als interessats no se'ls produeix indefensió, des del moment que se'ls atorga una nova acció en via administrativa, com és el recurs de reposició, acció que els permet argumentar substantivament la seva oposició a l'acte, argumentació que no s'ha efectuat en el present cas. La jurisprudència és constant a l'hora de determinar que, baldament no s'hagués concedit tràmit d'audiència, allà on la tramitació del procediment administratiu no generi indefensió perquè s'atorgui a l'interessat tràmit substantiu per manifestar la seva oposició a l'acte, no hi ha invalidesa de l'acte. D'altra banda, s'insisteix, l'interessat no ha utilitzat el recurs de reposició per formular una oposició substantia o material a l'acord, sinó merament formal o adjectiva. Vist l'escrit presentat en data 6 de maig de 2004, a les oficines de Correus, pels Srs. JL i GBG, actuant com a administradors mancomunats de l'empresa Inmuebles Gibusa 3000, SL, en el qual fan constar de forma expressa que no té caràcter de recurs de reposició, ja que han decidit formular directament recurs contenciós administratiu. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la regidoria d'urbanisme, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Desestimar el recurs de reposició interposat pel Sr. JDC contra l'acord pres per la Junta de Govern Local, en sessió de data 31 de març de 2004, pel qual es va acordar estimar parcialment el recurs de reposició interposat pel Sr. JMR contra l'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació del pla parcial U7 "zona industrial", la qual cosa va comportar la modificació de les quotes urbanístiques del projecte de reparcel·lació incrementant la partida d'indemnitzacions. 9.- PRECS I PREGUNTES Tot seguit, els regidors procedeixen a preguntar-se mútuament sobre qüestions diverses d'índole i problemàtica municipal. I no havent-hi més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió essent les 22.30 hores de tot el que jo com a secretari certifico. El secretari L'alcalde Marcel.lí Pons i Duat Joaquim Mas i Rius