ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 11 DE FEBRER DE 2004 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.00 hores Hora que acaba: 21 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde de la corporació HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Ibis Puig Valls Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quarta tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Joan Fuentes Albareda Laureà Gregori Fraixedas ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons i Duat, secretari ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2) Retencions de crèdit 3) Relació de despeses 4) Atorgament llicència municipal ambiental instal.lació difusió senyals de televisió 5) Aprovació plec de clàusules particulars concurs serveis temporada platja 6) Ratificació contracte promesa de compra finca carrer del Mar núm. xx 7) Adhesió al protocol general de la Xarxa Barcelona Municipis de qualitat 2004- 2007 8) Repartiment segon número butlletí municipal 9) Precs i preguntes 1 DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 4 de febrer de 2004 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.-APROVACIÓ RETENCIONS DE CRÈDIT Havent-se de comptabilitzar les retencions de crèdits que comprenen els números 451 al 594 de la relació núm. 4 de l'Ajuntament de Canet, segons la relació adjunta. Atès que hi ha consignació suficient a les seves partides pressupostàries per atendre les despeses. A l'empara del que disposa l'article 18 de les Bases d'Execució del Pressupost prorrogat de l'exercici 2003 per a l'exercici 2004, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de retencions de crèdits núm. 4/2004, que s'acompanya amb càrrec al pressupost general de la corporació, per import de 34.249,99 . SEGON.- Que es notifiqui als interessats aquest acord. 3.- RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 11 de febrer de 2004, per import de 19.824,27 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost any 2004, pròrroga del 2003, aprovat per D.A. de data 31-12-03. Vist allò que es disposa en els articles 166 i concordants de la Llei 39/1988 de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 11 de febrer de 2004, per import de 19.824,27 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2004, pròrroga del 2003. 2 TERCER.- Aprovar la relació de despeses de data 11 de febrer de 2004, de l'Organisme Autònom Radio Canet, per import de 15,57 EUR. 4.- ATORGAMENT LLICÈNCIA MUNICIPAL AMBIENTAL INSTAL.LACIÓ DIFUSIÓ SENYALS DE TELEVISIÓ En data 7 de gener de 2002, el Sr. Josep Maria Gómez Hospital, en nom i representació de l'empresa Retevision I, S.A, sol.licita que es tingui per iniciada la tramitació de la llicència ambiental per a una instal.lació de telecomunicacions al mateix temps que comunica a l'Ajuntament que presentarà l'avaluació ambiental tan bon punt el mòdul d'Avaluació del Departament de Medi Ambient de la Generalitat sigui publicat i es fixi pel CTC el programa de verificacions i medicions. En data 06 de juny de 2002, el Sr. Josep Maria Gómez Hospital , amb DNI núm. 36503808-W en nom i representació de l'empresa Retevisión I, S.A. presentà, davant d'aquest Ajuntament, l'esmentada avaluació ambiental amb la documentació annexa corresponent per a l'obtenció de la llicència ambiental municipal (tipus B) per a la legalització d'una instal.lació de difusió de senyals de televisió situada al Paratge Bellsolell s/n, d'aquesta població. Tot seguit es procedeix a la tramitació oportuna de la sol·licitud, segons determinen la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la intervenció integral de l'Administració ambiental i el seu Reglament general de desenvolupament aprovat per Decret 136/1999, de 18 de maig (RIIA), així com l'Ordenança reguladora de la intervenció integral de l'administració municipal en les activitats i instal·lacions (OA). D'acord amb el procediment establert en les normes esmentades, es va donar trasllat de l'expedient al Consell Comarcal del Maresme perquè emetés l'informe preceptiu, en el termini d'un mes. Tanmateix es requerí el seu pronunciament previ perquè, en un termini màxim de quinze dies, es pronunciés sobre la suficiència i idoneïtat del projecte tècnic i demés documentació presentada. De forma simultània es sol·licità informe de l'enginyer municipal sobre la suficiència i idoneïtat del projecte i demés documentació presentada. L'expedient es va sotmetre a tràmit d'informació pública i veïnal durant 10 dies sense que s'hagi presentat cap al·legació. No es va realitzar el tràmit de notificacions veïnals perquè segons l'informe emès per el cap accidental de la Policia Local no hi havia veïns immediats. En data 28/02/2003 es rep en aquest Ajuntament informe desfavorable emès pel Consell Comarcal del Maresme en trobar a faltar una sèrie de documentació. En data 17/04/03 es tramet al Consell Comarcal del Maresme la documentació presentada per l'interessat. En data 23 d'octubre de 2003, s'ha rebut a l'Ajuntament l'informe preceptiu favorable emès pel Consell Comarcal del Maresme, que no presenta discrepàncies apreciables 3 amb el de l'enginyer tècnic municipal, la qual cosa fa innecessaria l'emissió d'un ulterior informe en els termes previstos en l'art. 29,1 de l'OA. Del contingut d'ambdós informes es desprèn que no existeix cap obstacle legal que impedeixi a l'empresa Retevision I, SA, legalitzar l'antena de telefonia mòbil al Paratge bellsolell, per a la qual es demanà la llicència ambiental municipal (tipus B), que va donar lloc al present expedient, amb les determinacions, però, que després es diran. Atès que la Junta de Govern Local és competent per a l'atorgament de la llicència sol.licitada, a tenor del que disposen els art. 21.1q) de la LBRL i 51.1.n) de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya i la delegació efectuada per Decret de l'Alcaldia núm 40/2003 en el seu punt primer 4 f), de conformitat amb la proposta de la Tinença d'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir a l'empresa RETEVISIÓN I S.A., la llicència ambiental municipal (tipus B) per a la legalització d'una instal.lació de difusió de senyals de televisió ubicada al Paratge Bellsolell s/n, d'aquest municipi. SEGON.- Condicionar l'efectivitat de la present llicència al compliment de les següents determinacions: 1. Les del informe d'avaluació ambiental d'acord amb la Llei 3/1998 de data 20/02/02 2. Autocontrol periòdic de les emissions radioelèctriques que, com a mínim, han de ser dos mesuraments a l'any 3. Disposició d'un llibre de registre oficial on hi apareguin els resultats dels autocontrols periòdics amb indicació de les dates en què varen fer-se, així com les incidències que puguin existir. 4. Comunicació a l'Ajuntament dintre del primer trimestre de cada any de tots els mesuraments d'autocontrol efectuats l'any anterior. 5. La instal.lació elèctrica ha d'estar protegida d'acord amb el Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió aprovat per Real Decret 842/2002, de 2 d'agost (BOE 18/19/02) i les seves instruccions complementàries. 6. Disposició dintre de la caseta d'un mínim d'un extintor de CO 2. 7. Disposició de rètols de "Prohibit Fumar" en tot el recinte 8. Els residus que s'originin seran recollits per empresa especialitzada. 9. En no aportar-se la llicència d'activitats ni l'acta de comprovació, l'activitat es considera com existent, per la qual cosa cal que compleixi la Disposició Transitòria 2a. Del Decret 136/1999, pel qual 4 es va aprovar el Reglament General de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la Intervenció Integral de l'Administració Ambiental. 10. La instal.lació elèctrica ha d'efectuar-se d'acord amb el que s'estableix en les instruccions MIBT026 (instal.lacions amb risc d'incendi o explosió del REBT 20-9-73) i MIBT 027 (instal.lacions en locals de característiques especials) 11. Dotar el local de bona ventilació 12. Complir les Ordenances de Seguretat i Higiene en el Treball 13. Abans de la realització de la visita de comprovació haurà de presentar acta/es de posta en marxa expedida pels Serveis Territorials d'Indústria corresponent a les instal.lacions elèctriques. 14. Certificat de l'empresa que hagi efectuat la protecció contra incendis. 15. D'acord amb el Decret 143/2003 de modificació del Decret 136/1999, i d'acord amb la informació aportada, l'activitat es classifica amb 3el codi 12.44 b "Instal.lacions de readiocomunicació emplaçades en demarcació urbana o en espais inclosos en el Pla d'espais d'interès natural o que d'acord amb el planejament urbanístic municipal siguin qualificats d'especial protecció" 16. Complir l'Ordenança municipal tipus redactada per la Generalitat, Resolució del 30 d'octubre de 1995 (Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya 2126, de 10 de novembre de 1995) per a la regulació de sorolls i vibracions. 17. Complir la norma bàsica de l'edificació sobre condicions de protecció contra incendis en els edificis /NBE-CPI-96) i en el present reglament municipal i altres disposicions i normatives existents al respecte (Decret 241/1994, de 26 de juliol, sobre condicionaments urbanístics i de protecció contra incendis en els edificis, complementaris de la NBE-CPI/91). 18. Complir el Decret 148/2001, de 29 de maig, d'ordenació ambiental de les instal.lacions de telefonia mòbil i altres. 19. Simultàniament amb la petició de l'acta de comprovació s'haurà d'aportar certificat final conforme l'activitat s'ajusta al projecte aprovat i s'han adoptat totes i cadascuna de les mesures correctores imposades, que haurà d'ajustar-se al contingut del model que s'adjunta amb la present proposta, signat per tècnic competent i visat pel corresponent col·legi oficial. 5 TERCER.- Així mateix, condicionar l'efectivitat de la present llicència a l'adopció de les mesures correctores esmentades per a l'informe d'avalució ambiental de l'activitat, als informes tècnics municipals, i a les disposicions normatives d'aplicació, en els termes següents: a) En matèria de protecció del medi ambient, i particularment en relació als límits d'emissió, prevenció, control i garantia: Activitat amb poca incidència ambiental. b) En relació a la seguretat i protecció de la salut de les persones: Sembla complimentar-se la normativa vigent. c) En matèria de prevenció d'incendis: És una activitat que es desenvolupa al costat d'una zona forestal; s'ha de cumplimentar el Decret 241/1994, de 26 de juliol, sobre els condicionants urbanístics i de protecció contra incendis en els edificis. d) En matèria d'higiene, seguretat i comoditat: Segons les dades aportades en l' informe d'avaluació ambiental projecte tècnic, per desenvolupar-se l'activitat no es precisa presència de personal. e) En relació a les condicions acústiques: No s'han d'alterar globalment les existents a la zona. Cal que es complimenti la Llei 16/2002 de 28 de juny de protecció contra la contaminació acústica. f) En matèria de prevenció, reducció o eliminació de les molèsties que es puguin causar al veïnat, així com les d'estalvi dels recursos naturals: No hi ha veïnat a l'entorn immediat; en qualsevol cas, l'activitat en qüestió no ha de generar cap alteració notable. g) En relació a la bona gestió dels residus generats: D'acord amb la documentació presentada els residus generats són recollits per empresa especialitzada. h) Quant als sistemes de control a què es sotmet l'exercici de l'activitat, per tal de garantir-ne l'adequació permanent del seu funcionament a les determinacions legals i les fixades a través de la llicència municipal: s'entén adient un control periòdic cada quatre anys comptats a partir de la data de l'atorgament de la llicència ambiental, amb independència de les actuacions d'autocontrol que s'estableixin. i) Quant a les instal·lacions tècniques, material o maquinària que es preveu instal·lar: Semblen ajustar-se a les normatives específiques que les regulen. j) Compliment del Codi d'Accessibilitat de Catalunya: L'activitat resta exempta del seu compliment. QUART.- En cap cas no es pot iniciar l'exercici de l'activitat fins que no s'hagi obtingut l'acta de control inicial favorable. 6 CINQUÈ.- Per obtenir l'acta esmentada, l'interessat ha de sol·licitar d'aquest Ajuntament la visita de comprovació oportuna, la qual es realitzarà en el termini màxim de 20 dies des de la seva petició. A la sol·licitud s'acompanyarà el certificat del tècnic responsable de l'informe d'avaluació ambiental que acrediti l'adequació de l'activitat i de les instal·lacions a la llicencia ambiental atorgada. SISÈ.- En cas que, prèviament a la sol·licitud de la visita de comprovació, s'hagin de fer proves per verificar el funcionament de màquines o instal·lacions, el titular haurà de comunicar-ho a l'Alcalde, amb cinc dies d'antelació, indicant-ne la durada i les mesures adoptades per garantir que aquestes proves no afectaran ni crearan risc per a l'entorn, persones i béns, sens perjudici de la possibilitat que hi assisteixin els tècnics que designi l'Ajuntament. SETÈ.- Per tal de garantir l'adequació permanent de l'activitat a les determinacions legals i les fixades en la llicència, es sotmetrà l'activitat autoritzada a controls periòdics cada quatre anys, el primer comptat a partir de l'atorgament de la llicència i, la resta, quatre anys desprès de la realització de la corresponent revisió. El control periòdic quedarà substituït per la revisió reglamentària quan ambdós tràmits hagin de ser coincidents. En tot cas, entre la realització d'una acció de control i la següent no podran transcórrer més de vuit anys. VUITÈ.- La llicència ambiental es revisarà de forma periòdica, a instància del titular de l'activitat, cada vuit anys a comptar des de la data del seu atorgament o, en el seu cas, a comptar des de la data de la darrera revisió. Tanmateix es podran practicar d'ofici revisions anticipa