ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 4 DE FEBRER DE 2004 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.00 hores Hora que acaba: 21.15 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde de la corporació HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Ibis Puig Valls Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quarta tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Joan Fuentes Albareda Laureà Gregori Fraixedas ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons i Duat, secretari ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2) Retencions de crèdit 3) Relació de despeses 4) Delegació representació ajuntament al director de l'escola taller 5) Imposició de sancions 6) Autorització transmissió parada plaça mercat 7) Concessió de llicència provisional parada plaça mercat 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 28 de gener de 2004 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.-APROVACIÓ RETENCIONS DE CRÈDIT Havent-se de comptabilitzar les retencions de crèdits que comprenen els números 362 al 434 de la relació núm. 3 de l'Ajuntament de Canet, segons la relació adjunta. Atès que hi ha consignació suficient a les seves partides pressupostàries per atendre les despeses. A l'empara del que disposa l'article 18 de les Bases d'Execució del Pressupost prorrogat de l'exercici 2003 per a l'exercici 2004, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de retencions de crèdits núm. 3/2004, que s'acompanya amb càrrec al pressupost general de la corporació, per import de 17.670,81. SEGON.- Que es notifiqui als interessats aquest acord. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 4 de febrer de 2004, per import de 3.904,88 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost any 2004, pròrroga del 2003, aprovat per D.A. de data 31-12-03. Vist allò que es disposa en els articles 166 i concordants de la Llei 39/1988 de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: ACORDS PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 4 de febrer de 2004, per import de 3.904,88 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2004, pròrroga del 2003. 4.- DELEGACIÓ REPRESENTACIÓ AJUNTAMENT AL DIRECTOR DE L'ESCOLA TALLER Segons l'art. 79.1.e) del Reial Decret 864/2001, de 20 de juliol de 2001 (BOE núm. 174 de 21 de juliol de 2001), podran obtenir autorització per treballar els estrangers que realitzin pràctiques professional i de formació quan, entre d'altres circumstàncies, es formalitzi un contracte de treball en les modalitats previstes per la legislació laboral espanyola per a les pràctiques i la formació. Atès que a l'Escola Taller "Els Aromers" n'hi ha alumnes treballadors que no tenen la nacionalitat espanyola per la qual cosa es fa necessari tramitar una autorització per poder treballar legalment. Atès que segons la disposició addicional tercera de la Llei orgànica 4/2000, en la seva redacció donada per la Llei orgànica 14/2003, la persona legitimada per signar els contractes dels treballadors és la persona que haurà de presentar la documentació davant la Subdelegació del Govern, a no ser que s'efectui una delegació de competències per poder contractar en una altra persona. Atès que es considera més oportú i operatiu que els tràmits de presentació i gestió de la documentació per a l'obtenció de l'autorització de treball en pràctiques o per a la formació i l'autorització de residència temporal dels alumnes treballadors que no tenen la nacionalitat espanyola, davant la Subdelegació del Govern a Barcelona, es realitzi el director de l'Escola Taller "Els Aromers", Sr. Salvador Munrabà Valls, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'alcaldia, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Delegar en el sr. SALVADOR MUNRABA VALLS, director de l'Escola Taller "Els Aromers", les competències per poder signar els impresos Ex-03 i EX-01, així com l'oferta de treball i el pre-contracte de treball per a la formació dels alumnes treballadors de l'Escola Taller, durant la vigència de l'escola taller abans esmentada. 5.-IMPOSICIÓ SANCIONS INFRACCIONS TRÀNSIT Resultant que s'ha iniciat expedient sancionador per part de l'autoritat competent com a conseqüència dels fets constitutius de les infraccions als preceptes de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, mitjançant les denúncies formulades pels agents de l'autoritat encarregats dels serveis de vigilància i control de circulació. Resultant que les denúncies s'han formulat als presumptes infractors que es relacionen en l'annex que s'adjunta. Resultant que les denúncies han estat notificades als presumptes infractors, als quals se'ls ha concedit un termini de quinze dies per formular les al·legacions que considerin adients per a la defensa dels seus interessos. Resultant que havent transcorregut el termini reglamentari sense que consti haver-se formulat cap al·legació ni prova que desvirtuï els fets denunciats i, que d'acord amb la presumpció de veracitat que l'art. 76 del RDL 339/90 de 2 de març, atorga a les denúncies efectuades pels agents de l'Autoritat encarregats de la vigilància del trànsit, s'ha de presumir legalment que la comissió de les infraccions denunciades, de conformitat amb la proposta del Sotsinspector en Cap de la Policia Local, com a Instructor de Sancions, acord Comissió de Govern de 15/02/00, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Imposar a tots els infractors que es relacionen en l'annex núm 310 que s'adjunta a aquest acord, que s'inicia amb 053998 i acaba amb 054577, la sanció per l'import que s'especifica, amb motiu de la infracció de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial que ha donat lloc a la incoació dels expedients administratius que consten en l'annex esmentat. SEGON.- Notificar aquest acord a l'OALGT de la Diputació de Barcelona, perquè procedeixi, d'acord amb el conveni aprovat per l'organisme esmentat amb aquest Ajuntament, a notificar reglamentàriament, de forma individual, les sancions imposades. 6.- AUTORITZACIÓ TRANSMISSIÓ PARADA PLAÇA MERCAT Atès que la Sra. EMA és l'actual titular de la parada núm. 16-17 de la Plaça Mercat municipal, la qual dedica a l'activitat de venda de pa i bolleria. Vista la instància presentada per la Sra. EMA en data 17 de novembre de 2003 i registrada d'entrada amb el núm. 2003/5561, en virtut de la qual sol·licitava a aquest Ajuntament autorització per a la transmissió de la parada esmentada a favor del Sr. MRV, amb DNI núm. xxxxxxx. Atès que el Reglament del servei de Mercat Municipal de Canet de Mar, quan regula les transmissions de les concessions, en el seu article 25 estableix que els drets que corresponguin als concessionaris de les parades podran ser transmesos per actes inter vivos, conservant-ne la destinació amb autorització prèvia municipal. Atès que per a dur a terme la transmissió, cal que el transmitent estigui al corrent del pagament de tributs, taxes i arbitris i que el nou titular reuneixi els requisits legals. Atès que l'article 20.f del Text Refós de la llei de Contractes de les Administracions Públiques estableix que en cap cas podran contractar amb l'Administració les persones en les quals concorri, entre altres, la circumstància de no trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de Seguretat Social imposades per les disposicions vigents. Atès que l'article 79 de la mateixa llei estableix que aquells que hagin de contractar amb l'Administració hauran de presentar, entre altres, els documents que acreditin la classificació de l'empresa, en el seu cas, o que justifiquin els requisits de la seva solvència econòmica, finacera i tècnica o professioal i una declaració responsable de no haver incorregut en cap prohibició de contractar, conforme als articles 15 a 20. Atès que el mateix article estableix que la declaració responsable comprendrà expressament la circumstància de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, sense perjudici de que la justificació acreditativa de tal requisit s'hagi d'exigir abans de l'adjudicació als que hagin de resultar adjudicataris del contracte, als efectes del qual se'ls concedirà un termini màxim de cinc dies hàbils. Atès que de la documentació aportada per la Sra. EMA es desprèn que aquesta no té deutes contrets amb Hisenda i que es troba al corrent del pagament dels tributs municipals corresponents a les parades de les quals és adjudicatària. Atès que el Sr. MRV, manifesta estar assabentat i d'acord amb la quantitat del traspàs. Atès que els Serveis Tècnics municipals, després de la visita realitzada a la parada objecte de la transmissió, juntament amb el Sr. MRV, han manifestat que els canvis que aquest proposa respecten la normativa de la Plaça Mercat Municipal i són merament estètics, per la qual cosa no han de ser objecte de llicència d'obres menors. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar vol promoure l'activitat comercial dins la Plaça Mercat i l'ocupació de les parades, raó per la qual no té cap interès a recuperar-ne la titularitat exercint el dret de tempteig que li atorga el Reglament del servei de Mercat Municipal. Atès que la transmissió de la parada tindrà com a efecte positiu, a més de la prestació de nou del servei de forn de pa, la creació d'un nou lloc de treball, tal i com ha manifestat el Sr. MRV, d'acord amb la proposta de la Tinença d'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Renunciar al dret de tempteig sobre la parada núm. 16-17, en virtut de l'article 25 del Reglament del servei de Mercat Municipal de Canet de Mar. SEGON.- Autoritzar la transmissió d'aquesta parada a favor de Miguel Reyes Valverde, el qual n'esdevé titular per un període de deu anys, fins el 4 de febrer de 2014. TERCER.- Declarar baixa l'actual titular de la parada objecte de la transmissió, Sra. EMA. QUART.- En virtut del que estableix l'article 20.f del Text Refós de la llei de Contractes de les Administracions Públiques, l'adjudicatari haurà d'aportar, en el termini màxim de cinc dies hàbils a partir de la notificació d'aquest acord, declaració responsable que comprengui expressament la circumstància de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents. Així mateix, abans del dia 29 de febrer, haurà d'aportar els certificats expedits pels organismes oficials que acreditin aquests punts, per tal que es pugui formalitzar el contracte. CINQUÈ.- Notificar el present acord als interessats. 7.-CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA PROVISIONAL PARADA PLAÇA MERCAT Vista la instància presentada per la Sra. MJDH, en data 18 de novembre de 2003, registrada d'entrada amb el núm. 5610, en la qual sol·licitava a aquest Ajuntament concessió de llicència per a la utilització de la parada núm. 11-12 de la Plaça del Mercat Municipal, amb la intenció de dedicar-la a la venda de pa i bolleria, activitat a la que es dedica professionalment. Atès que la Comissió de Govern de 14 de maig de 2003 va incoar expedient de concurs per a la concessió de diverses parades de la Plaça Mercat Municipal, entre les quals estava inclosa la parada objecte de la sol·licitud de la Sra. MJDH. Atès que el concurs per a l'adjudicació de la parada núm. 11-12 es va declarar desert a causa de la manca de persones interessades en l'explotació de la parada. Atès que l'article 20.f del Text Refós de la llei de Contractes de les Administracions Públiques estableix que en cap cas podran contractar amb l'Administració les persones en les quals concorri, entre altres, la circumstància de no trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de Seguretat Social imposades per les disposicions vigents. Atès que l'article 79 de la mateixa llei estableix que aquells que hagin de contractar amb l'Administració hauran de presentar, entre altres, els documents que acreditin la classificació de l'empresa, en el seu cas, o que justifiquin els requisits de la seva solvència econòmica, finacera i tècnica o professioal i una declaració responsable de no haver incorregut en cap prohibició de contractar, conforme als articles 15 a 20. Atès que el mateix article estableix que la declaració responsable comprendrà expressament la circumstància de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, sense perjudici de que la justificació acreditativa de tal requisit s'hagi d'exigir abans de l'adjudicació als que hagin de resultar adjudicataris del contracte, als efectes del qual se'ls concedirà un termini màxim de cinc dies hàbils. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar vol afavorir la reactivació i dinamització del comerç de Canet de Mar i, en especial, el de la Plaça del Mercat Municipal, i vist que la concessió de la llicència tindrà com a efecte positiu, a més d'afavorir la competència dins la Plaça del Mercat Municipal, la creació d'un nou lloc de treball, tal i com ha manifestat la Sra. MJDH. Atès que actualment no hi ha cap més persona interessada en l'obtenció de llicència per a la utilització de cap parada de la Plaça del Mercat Municipal. Atès que aquest Ajuntament té la intenció de procedir, dins els propers sis mesos, a la modificació de l'Ordenança reguladora del servei del Mercat Municipal, per tal d'actualitzar-la i adaptar-la a la legislació vigent, d'acord amb la proposta de la Tinença d'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir a la sol·licitant, Sra. MJDH, llicència provisional, per un termini improrrogable de 6 mesos, d'utilització de la parada 11-12 de la Plaça Mercat Municipal, que es dedicarà a la venda de pa i bolleria. SEGON.- Un cop expirat el termini pel qual es concedeix, revisar la llicència concedida per adaptar-la a la nova ordenança reguladora del servei del Mercat Municipal, un cop aquesta hagi estat aprovada. TERCER.- L'adjudicatària haurà d'aportar, en el termini màxim de cinc dies hàbils a partir de la notificació d'aquest acord, declaració responsable que comprengui expressament la circumstància de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents. Així mateix, abans del dia 29 de febrer, haurà d'aportar els certificats expedits pels organismes oficials que acreditin aquests punts, per tal que es pugui formalitzar el contracte. QUART.- Notificar el present acord als interessats. L'alcalde president segons allò que es disposa als articles 51 del Text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració