EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 8 DE JUNY DE 2005 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 22.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde de la corporació HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Ibis Puig Valls Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quarta tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Joan Fuentes Albareda Laureà Gregori Fraxedas Francesc Martín Casares ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons i Duat, secretari ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació de la retenció de crèdits 4) Aprovació d'un aval bancari a favor de Canet Futbol Sala 5) Aprovació de la baixa per diferències comptables en els saldos dels creditors d'exercicis tancats. Anys 1993 a 2000 6) Examen i aprovació bases convocatòria tres places d'agent de la Policia local per mobilitat interadministrativa 7) Examen i aprovació bases convocatòria cinc places d'agent de la Policia local per concurs oposició lliure 8) Autorització a la Unió de Botiguers i Comerciants de Canet de Mar per a la instal·lació de senyalització 9) Aprovació del conveni de salvament i socorrisme a la platja entre l'Ajuntament de Canet de Mar i Creu Roja 10) Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 - 08360 Canet de Mar - Barcelona - Tel. 93 794 39 40 - Fax 93 794 12 31 a/e: canetmar@canet.diba.es - web: www.canetdemar.org EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- EXAMEN I APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 1 de juny de 2005 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 8 de juny de 2005, per import de 26.367,54 EUR, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2005, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 26 de maig de 2005. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 8 de juny de 2005, per import de 26.367,54 EUR, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2005. 3.- APROVACIÓ RETENCIONS DE CRÈDITS Havent-se de comptabilitzar les retencions de crèdits que comprenen els números 4444 al 4715 ambdós inclosos, de la relació núm. 20/05 del pressupost ordinari, segons la relació adjunta i Atès que hi ha consignació suficient a les seves partides pressupostàries per atendre les despeses. A l'empara del que disposa l'article 18 de les Bases d'Execució del Pressupost de l'exercici 2004, prorrogat pel 2005, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de retencions de crèdits núm. 20/05 que s'acompanya, amb càrrec al Pressupost General de la Corporació, per import de 288.140,50 Eur. SEGON.- Que es notifiqui als interessats aquests acords. 2 Carrer Ample, 11 - 08360 Canet de Mar - Barcelona - Tel. 93 794 39 40 - Fax 93 794 12 31 a/e: canetmar@canet.diba.es - web: www.canetdemar.org EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 4.- APROVACIÓ D'UN AVAL BANCARI A FAVOR DE CANET FUTBOL SALA Atesa la sol·licitud feta per part del Canet Futbol Sala d'atorgament d'un aval bancari per poder subscriure una pòlissa de crèdit al seu favor davant l'entitat Caixa d'Estalvis Laietana per atendre necessitats transitòries de tresoreria de l'esmentada entitat esportiva. Atès el que disposa l'article 49 del RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals respecte de la possibilitat de concertar avals per part de les entitats locals. Vist l'informe de la Intervenció, el que es transcriu a continuació: "El funcionari sotasignant, a l'ampara del que disposa l'artícle 54 del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, Text Refós de les Disposicions Legals vigents de Règim Local, i d'acord amb l'article 49 del RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, en relació a l'operació d'aval a curt termini per import de 40.000 a favor de l'entitat esportiva Canet Futbol Sala que es vol concertar l'esmentada entitat esportiva per atendre necessitats transitòries de tresoreria, i en compliment de la providència de l'Alcaldia de data 4 de maig de 2004, INFORMO: 1.- Que l'import de l'aval a concedir a l'entitat esportiva Canet Futbol Sala té per objecte immediat el garantir la formalització d'una operació de tresoreria de l'esmentada entitat esportiva per atendre necessitats transitòries de tresoreria per raó de pagaments ineludibles i, presenta com a penyora a favor de l'Ajuntament la garantia de la subvenció anyal que s'atorga per part d'aquest Ajuntament dins dels seus pressupostos a l'esmentada entitat, Canet Futbol Sala. 2.- L'operació d'aval a curt termini està regulada amb les prescripcions que efectua l'article 49 de la RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. 3.- Que l'aval al garantir una operació de tresoreria no es pot concertar per un termini superior a un any. En el cas de les emissions de deute també tenen aquesta duració màxima. 4.- Segons determini l'apartat l'article 53 del RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals serà necessària l'autorització del Departament d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya quan el capital viu, incloent-hi la nova operació d'aval superi el 110 per cent dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior al de vigència del pressupost que té un import 7.538.485,19 en data 03/06/2005 [a1]que representa el 70,92% i, per tant, no superior al 110 % d'acord amb la nova redacció del RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, les entitats locals han de sol·licitar autorització per incrementar el seu endeutament si la ràtio anterior és superior al 110% dels ingressos ordinaris liquidats en l'últim exercici liquidat (article 55 ap. 2 RDL 02/2004)." Atès tot l'anterior, i dictaminat favorablement, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Atorgar a favor de l'entitat esportiva Canet Futbol Sala un aval bancari per import de 40.000 per garantir la pòlissa a formalitzar aquesta entitat esportiva davant 3 Carrer Ample, 11 - 08360 Canet de Mar - Barcelona - Tel. 93 794 39 40 - Fax 93 794 12 31 a/e: canetmar@canet.diba.es - web: www.canetdemar.org EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR de l'entitat bancària Caixa d'Estalvis Laietana amb durada màxima d'un any i en base a la subvenció que atorga l'Ajuntament de Canet de Mar a l'entitat esportiva Canet Futbol Sala. SEGON.- Facultar l'alcalde per a la formalització de l'aval bancari abans esmentat, tot garantint l'anterior quantitat amb càrrec a la subvenció anyal que l'Ajuntament de Canet de Mar ve atorgant a l'entitat esmentada i fins al límit del present acord. 5.- BAIXA PER DIFERÈNCIES COMPTABLES EN ELS SALDOS DELS CREDITORS D'EXERCICIS TANCATS. ANYS 1993 A 2000 Vista la Resolució de l'Alcaldia de data 3 de juny de 2005, el regidor que subscriu eleva la següent proposta de baixes de obligacions reconegudes pendents de pagament en exercicis anteriors, integrats en l'agrupació de pressupostos tancats, per a la seva aprovació per part de la Junta de Govern Local a raó dels diferències comptables en els diferents anys 1993 a 2000, que es detallen en la relació annex. Atès que l'objectiu de l'expedient és determinar la situació dels obligacions integrats en l'agrupació de pressupostos tancats, pendents de pagaments i reconeguts en exercicis anteriors que, per diferents motius, s'han de depurar i donar de baixa. A l'empara del que disposa la Regla 128.1er. de l'Ordre de 17 de juliol de 1990, pel qual s'aprova la Instrucció de Comptabilitat per l'Administració Local. De conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Donar de baixa en la comptabilitat municipal les obligacions detallades en la part dispositiva del present acord en base a diferències en les anotacions comptables dels diferents anys, 1993 a 2000, i que cal depurar amb la modificació del saldo inicial a 01/01/2005, que a nivell de resum té un import de 36.000,36. SEGON.- Aprovar que aquest expedient serveixi com a document comptable justificatiu de les corresponents anotacions comptables. L'objectiu final és ajustar la comptabilitat municipal a la realitat de les obligacions pendents de pagament i contribuir, així, a donar una imatge fidel de la situació financera de l'Ajuntament. TERCER.- Donar compte del present a la Intervenció Municipal a fi que realitzi les anotacions comptables pertinents. 6.- EXAMEN I APROVACIÓ BASES CONVOCATÒRIA DE TRES PLACES D'AGENT DE LA POLICIA LOCAL, PER MOBILITAT INTERADMINISTRATIVA Atès que el Ple de l'Ajuntament en sessió de data 31 de març de 2005, va acordar aprovar el pressupost General de 2005 així com la plantilla de personal Atès que la Junta de Govern Local, de data 1 de juny d'enguany va aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2005. 4 Carrer Ample, 11 - 08360 Canet de Mar - Barcelona - Tel. 93 794 39 40 - Fax 93 794 12 31 a/e: canetmar@canet.diba.es - web: www.canetdemar.org EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que a la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament, per a l'any 2005, hi ha vacants vuit places d'agent de la Policia local, que a més d'estar dotades pressupostàriament estan incloses a l'oferta pública d'ocupació per a aquest any. Considerant que l'adopció d'aquest acord es competència d'aquesta Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançat Decret núm. 40/2003, de 17 de juny, Vistes i trobades conforme les bases de la convocatòria per cobrir aquests llocs de treball i tenint en compte allò que es disposa en els articles 282 i següents del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, així com els articles 32 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les Entitats Locals, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Règim Interior, s'acorda per unanimitat: PRIMER: Aprovar les bases per a la provisió en propietat de tres places d'agent de la Policia local, per mobilitat interadministrativa, vacants a la plantilla de funcionaris d'aquest Ajuntament i convocar el corresponent concurs per a la cobertura d'aquestes places. "Bases específiques per la provisió de tres places d'agent de policia local de la plantilla de funcionaris pel sistema de concurs de mobilitat interadministrativa Primera: Objecte de la convocatòria La provisió de tres places d'agent de Policia Local de Canet de Mar i, en el seu cas, de els vacants sobrevingudes del personal funcionari enquadrada dins l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, grup de titulació D, dotades amb les retribucions que corresponguin d'acord amb la legislació vigent, pel procediment de concurs de mobilitat interadministrativa Les funcions a desenvolupar són les que els puguin ser encomanades d'acord amb la Llei 16/1991, de 19 de juliol, de les policies locals i, en el seu cas, en el reglament del cos aprovat per l'Ajuntament. Segona: Requisits dels aspirants Per prendre part en aquesta convocatòria, els aspirants han de complir els requisits següents: a) Ser funcionari o funcionària de carrera de cossos de policia local de la resta de municipis de Catalunya. També hi poden prendre part els funcionaris i funcionàries de carrera del Cos de Mossos d'Esquadra i els de les forces i cossos de seguretat de l'Estat destinats a Catalunya. b) Acreditar més de dos anys d'antiguitat com a funcionari o funcionària de carrera en la mateixa categoria objecte d'aquesta convocatòria. c) Estar en possessió del títol de graduat o graduada en educació secundària, graduat o graduada escolar, tècnic o tècnica corresponent a cicles formatius de grau mitjà, tècnic o tècnica auxiliar corresponent a formació professional de primer grau o un altre d'equivalent o superior. d) Haver realitzat el Curs de Formació Bàsica a l'Escola de Policia de Catalunya o del Cos o Escala de procedència. e) Haver complert 18 anys i no passar de 45. 5 Carrer Ample, 11 - 08360 Canet de Mar - Barcelona - Tel. 93 794 39 40 - Fax 93 794 12 31 a/e: canetmar@canet.diba.es - web: www.canetdemar.org EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR f) No haver estat condemnat per cap delicte. No estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació, sempre que l'aspirant ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial. g) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap impediment físic o psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies de la categoria. h) Estar en possessió dels permisos de conduir de les classes A i B i de l'autorització per poder conduir vehicles prioritaris (BTP). i) Compromís de portar armes, que es prendrà mitjançant declaració jurada. j) Complir les condicions exigides per exercir les funcions que els puguin ésser encomanades, d'acord amb el que determinen la Llei 16/1991, de 10 de juliol, les disposicions que la despleguin i el reglament del cos de Policia Local. Tercera: Sol·licituds Les sol·licituds per prendre part en el procés de selecció s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini improrrogable de 20 dies naturals, a comptar des del següent al de la publicació de la convocatòria al "Boletín Oficial del Estado", i s'han d'adreçar al President de la Corporació. També poden presentar-se en qualsevol de les altres formes previstes a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Els aspirants han de manifestar en aquesta sol·licitud que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en la base segona. Les sol·licituds han d'anar acompanyades d'un currículum vitae de l'aspir