S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DEL PLE MUNICIPAL DE DATA 7 DE NOVEMBRE DE 2013 Caràcter: extraordinari Hora que comença: 20.40 hores Hora que acaba: 21.40 hores Lloc: Sala de Plens PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde: Antoni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: Maria Asunción Sánchez Salbañà Manel Almellones Conesa Àngel López Solà Josep M. Masvidal Serra Pere Xirau Espàrrech Blanca Arbell Brugarola Ivan Aranda Mena Lluís Llovet Bayer Coia Tenas Martínez Sílvia Tamayo Mata Víctor Cerveto Hernández Jordi Planet Rovira EXCUSA L'ASSISTÈNCIA Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació modificació ordenances fiscals exercici 2014 2) Aprovació modificació de crèdit 36/2013 3) Resolució d'al·legacions presentades per la concessionària del servei municipal d'aigua potable a la declaració de lesivitat acordada en sessió plenària el dia 26 de setembre de 2013 4) Aprovació modificació acord relatiu a la cessió del terreny on hi ha ubicat el segon institut de Canet de Mar 5) Aprovació modificació projecte executiu aparcament provisional i accés a l'hotel d'entitats en l'àmbit de la concessió de la piscina municipal 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat- web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 6) Aprovació del conveni amb el Consell Comarcal del Maresme per a la delegació de la competència del servei d'atenció domiciliària (SAD social i SAD dependència) i aprovació de l'addenda econòmica DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ El senyor alcalde obre la sessió extraordinària del Ple municipal agraint la presència de Ràdio Canet a la sala perquè es pugui escoltar per la ràdio. Recorda, com sempre, que les intervencions dels grups municipals aniran de menor a major representació. 1.- APROVACIÓ PROVISIONAL DE LES ORDENANCES FISCALS PER A L'EXERCICI 2014 El text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel RDL 02/2004, de 5 de març (endavant TRLRHL) estableix en els seus articles 15 a 19 el procediment per a l'aprovació i modificació de les Ordenances fiscals reguladores dels tributs locals. EL text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, estableix en els seus articles 15 a 19 el procediment per a l'aprovació i modificació de les Ordenances fiscals reguladores dels tributs locals. En el cas d'imposició de nous tributs, les Ordenances fiscals hauran d'aprovar-se simultàniament a l'adopció dels respectius acords d'imposició. L'article 16.1 del text legal esmentat estableix que les Ordenances fiscals contindran com a mínim la determinació dels elements tributaris, el règim de declaració i d'ingrés, així com les dates d'aprovació i d'inici de la seva aplicació. Quan es modifiquen les Ordenances fiscals, els acords de modificació hauran de contenir la nova redacció dels preceptes afectats. La publicació dels textos actualitzats de les ordenances fiscals municipals resulta necessària, a fi de donar compliment al que estableix l'article 85 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, ja que aquestes han de complir la doble funció de servir com a eina normativa fonamental de gestió dels tributs locals i alhora comunicació informativa amb els ciutadans. Així mateix, la Disposició addicional quarta, apartat 3, de la Llei General Tributària, i l'article 12 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals possibiliten que les Entitats locals adaptin l'aplicació de la normativa tributària general al règim d'organització i funcionament propi de cada Entitat, previsió aquesta que justifica la proposta d'aprovar i mantenir actualitzada, amb les modificacions que s'escaiguin, una Ordenança General, redactada a l'empara de l'article 106.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local. En aquest sentit, les modificacions introduïdes als textos de les ordenances fiscals municipals obeeixen, al compliment de les previsions normatives esmentades anteriorment. Vistos els informes tècnic econòmics a què es refereix l'article 25 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, en els quals es posa de manifest el valor de mercat de la utilitat derivada de la utilització privativa o aprofitament especial del 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat- web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR domini públic local en cadascú dels supòsits que originen la imposició de taxes o la modificació de les seves tarifes. Verificat que, en relació a les taxes per prestació de serveis públics o realització d'activitats administratives de competència local, que s'imposen o es modifiquen, l'import de la recaptació estimada no excedeix, en el seu conjunt, del cost previsible del servei o activitat que es prestarà, conforme al que preveu l'article 24.2 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals. Vista la documentació que obra en l'expedient, i els informes emesos, en data 28 d'octubre de 2013, per l'Interventor i la Secretària de la Corporació, respectivament, el contingut dels qual es transcriu a continuació: "Daniel Martín i Enrique, interventor de l'Ajuntament de Canet de Mar, emet el següent INFORME ASSUMPTE Informe econòmic ­ financer justificació import considerat com a despeses generals o indirectes en els informes preceptius de modificació de les ordenances. OBJECTE DE L'INFORME Aquest informe té caràcter preceptiu i s'emet en compliment de la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics, que estableix la necessitat d'acompanyar amb el corresponent informe econòmic tota proposta d'establiment i/o modificació de quotes de taxes i preus públics (Text Refós de la llei reguladora de les hisendes locals 2/2004, de 5 de maig, endavant TRLRHL i Llei 8/1989, de 13 d'abril sobre taxes i preus públics, modificades per la Llei 25/1998, de 13 de juliol). L'objecte d'aquest informe és l'estudi de costos generals o indirectes considerats o a considerar en els estudis econòmic ­ financers. LEGISLACIÓ APLICABLE L'article 24 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de maig (endavant TRLRHL), disposa: "2. En general, i d'acord amb el previst en el paràgraf següent, l'import de les taxes per la prestació d'un servei o realització d'una activitat no podrà excedir, en el seu conjunt, del cost real o previsible del servei o activitat de que es tracti o, en el seu defecte, del valor de la prestació rebuda. Per a la determinació de l'esmentat import es prendran en consideració els costos directes i indirectes, inclosos els de caràcter financer, amortització de l'immobilitzat i, en el seu cas, els necessaris per garantir el manteniment i un desenvolupament raonable del servei o activitat per a la qual prestació o realització s'exigeix la taxa, tot això amb independència del pressupost o organisme que el realitzi. El manteniment i desenvolupament raonable del servei o activitat de que es tracti es calcularà d'acord amb el pressupost i projecte aprovats per l'òrgan competent. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat- web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR La quota tributaria consistirà, segons disposi la corresponent ordenança fiscal en: · La quantitat resultant d'aplicar una tarifa. · Una quantitat fixa assenyalada a l'efecte, o · La quantitat resultant de l'aplicació conjunta d'ambdós procediments. Per a la determinació de la quantia de les taxes podran tenir-se en compte criteris de capacitat econòmica deis subjectes obligats a satisfer-les." (...) 3. INFORMO D'acord amb l'establert en l'article 24.2 TRLRHL, el principi de cobertura de costos té en compte la relació entre el cost del servei o l'activitat i la recaptació per la taxa, de tal manera que la recaptació derivada de la taxa tendeixi a cobrir els costos d'administració i de manteniment de l'organització, incloses les despeses per interessos i l'amortització del capital invertir en la prestació del servei o de l'activitat. Per la seva part, el principi d'equivalència (valor de la prestació rebuda en l'article 24.2 TRLRHL) té en compte també la relació entre la prestació del servei i la contraprestació, de tal manera que la recaptació que deriva de la taxa tendeixi a cobrir no només els costos de la prestació del servei, sinó que, a més, tendeixi a cobrir el valor que té la prestació del servei per al ciutadà. El principi d'equivalència és subsidiari del de cobertura de costos i només aplicable en supòsits excepcionals com el cas de que el cost del servei o activitat sigui desproporcionat amb el valor de la prestació rebuda pels afectats. D'acord amb el supòsit de fet i la legislació aplicable tot seguit, i com a complement dels informes que hi figuren en l'expedient de modificació de les ordenances fiscals es posa de manifest els criteris de càlcul utilitzat en la determinació en base a les despeses que hi figuren en l'avantprojecte de pressupost: 1. Es considera com a Orgàniques que presten serveis per a la resta d'àrees les següents, i que en conseqüència s'han de considerar com a despeses indirectes o generals: · (10) Òrgans de Govern · (11) Serveis Generals · (12) Serveis Econòmics · (13) Regim Intern 2. Únicament es consideren en el càlcul, les despeses corrents, sense tenir en compte els interessos dels préstecs a llarg termini, ja que aquest corresponen al finançament d'operacions de capital. En base a tot l'anterior, el càlcul del % a considerar com a Despeses generals es el que resulta del quadre següent: 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat- web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 10 11 12 13 Descripció Org.Govern Serv.Grals. Serv.Econ. Rég.Int. Total Lloguers - Rentings 20.800 6.000 26.800 Repararacions i conservació 96.110 96.110 Material oficina 22.800 22.800 Suministres 420.000 32.840 452.840 Comunicacions 62.600 62.600 Primes Assegurances 34.000 34.000 Tributs 3.200 3.200 Publicacions diaris oficials 15.000 15.000 Juridics i contenciosos 15.000 15.000 Neteja 20.644 20.644 Estudis i treballs técnics 3.000 3.500 6.500 Serveis de recaptació 178.000 178.000 Altres treballs, empreses i profesionals 7.210 43.520 50.730 Locomoció 2.300 5.000 200 7.500 Assisténcia plens 88.900 88.900 Personal 216.901 491.362 268.545 976.808 Despesa social 18.800 18.800 Altre despesa financera 11.000 11.000 Interessos operacions tresoreria 48.000 48.000 Total 308.101 1.216.727 505.745 104.660 2.135.233 Total Pressupost Corrent Despeses Ajuntament 10.246.959 % Despeses Generals 20,84% Així mateix, i en base als criteris esmentats i als càlculs anteriors, es considera apropiada la xifra del 20% que surt de l'arrodoniment de la xifra resultant." "Núria Mompel i Tusell, Secretària de l'Ajuntament de Canet de Mar, emeto el següent INFORME 1. Fets Seguint indicacions de l'Alcaldia s'ha elaborat el projecte de modificació de les ordenances fiscals per l'exercici 2014 que consten en l'expedient. 2. Fonaments de dret 2.1. D'acord amb l'art. 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL), les entitats locals tenen autonomia per establir i exigir tributs d'acord amb el que estableix la legislació de l'Estat reguladora de les hisendes locals. La potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària s'exercirà a través d'ordenances fiscals reguladores dels seus tributs propis. 2.2. El Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, regula en els articles 15 i següents el procediment per a la imposició i ordenació dels tributs propis i de les ordenances fiscals que els regulen. 2.3. D'acord amb l'art. 16.1del TRLRHL, les ordenances fiscals relatives als tributs no regulats en l'art. 59.1 han de contenir com a mínim: a) Determinació del fet imposable, subjecte passiu, responsables, exempcions, reduccions i bonificacions, base imposable i liquidable, tipus de gravamen o quota tributària, període impositiu i meritament. b) Règims de declaració i d'ingrés. c) Dates de l' aprovació i de l'inici de l'aplicació. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat- web: www.canetdemar.cat S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 2.4. D'acord am