Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 5 DE MARÇ DE 2015 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.20 hores Hora que acaba: 20.05 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: CatiForcano Isern Segon tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Tercer tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Quarta tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel i Tusell, secretàriamunicipal.També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 26.02.15 2) Donar compte de les resolucions judicials d'assumptes municipals 3) Relació de despeses 4) Aprovació de pròrroga del Servei Local de Teleassistència. Diputació de Barcelona, Servei de Suport de Programes Socials 5) Concessió llicència d'obres al senyor J.M.F.B per a la construcció de porxo en habitatge unifamiliar al carrer Puig i Cadafalch número.1 6) Atorgament llicència d'obres a gas natural distribución SDG, S.A per a la reparació d'una fuita de gas a la Riera Sant Domènech, 12 7) Comunicació de primera ocupació de les obres de construcció d'un garatge al carrer Rosselló número, 16 8) Incoació expedient contractació subministrament en la modalitat de rènting, de 14 equips multifuncionals i 13 impressores destinats a diferents dependències de l'Ajuntament de Canet de Mar i aprovació dels plec de clàusules administratives i tècniques 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 9) Relació de decrets des del dia 16 al 20 de febrer de 2015 10) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 26.02.15 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinàriadel dia 26 de febrer de 2015 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1 -. Diligència d'Ordenació de la Secretària del Jutjat contenciós administratiu núm. 11 de Barcelona, de data 3 de febrer de 2015, pel qual retornen l'expedient administratiu del RCA 105/2009-E, interposat per EuroagencePrestige, i vist la fermesa de la sentència del TSJ desestimant el recurs d'apel·lació interposat, procedeixen a l'arxiu de les actuacions. Se'n dóna compte 2.2 -. Contesta a la demanda formulada per la representació processal de l'Ajuntament en el RCA 277/2014 B, interposat per Sorea, SA presentada el dia 4 de març de 2015 davant la secció cinquena de la Sala contenciós administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Se'n dóna compte 2.3 -. Sentència 941/2015, de 10 de febrer, dictada per la Sala social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el recurs de suplicació núm. 6853/2014 interposat pel Sr. Pere Nolla Aguilar per la qual es desestima el recurs interposat i es confirma la sentència dictada en primera instància pel Jutjat social núm. 6 de Barcelona, en data 27 de juny de 2014, sense imposició de costes. S'acorda no interposar recurs davant la mateixa. 3.- RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 5 de març de 2015, de l'Ajuntament per import de 46.650,30 , corresponent a la relació F/2015/8 de la mateixa data, 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR la relació de l'Organisme Autònom Ràdio Canet F/2015/2 per import de 4.460,84 . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2015, que fou aprovat inicialment pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de novembre de 2014, i definitivament aprovat al no haver-se presentat al·legacions. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència d'Alcaldia d'Hisenda, Règim Intern i Esport s'acorda per unanimitat: ACORDS PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 5 de març de 2015, per import de 46.650,30 , corresponent a la relació F/2015/8 de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 5 de març de 2015 per import de 4.460,84 corresponent a la relació F/2015/2 de la mateixa data de l'Organisme Autònom Ràdio Canet . TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2015. 4.-APROVACIÓ DE PRÒRROGA DEL SERVEI LOCAL DE TELEASSISTÈNCIA. DIPUTACIÓ DE BARCELONA, SERVEI DE SUPORT DE PROGRAMES SOCIALS. Atès que la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en sessió de data 27 de novembre de 2014, (BOPB de data 12 de desembre de 2014), va aprovar la pròrroga, des de l'1 de gener de 2015 i fins el 31 de desembre de 2016, de les Bases per a la Gestió i Desenvolupament del Programa de Teleassistència", així com l'addenda a les mateixes, la minuta de la qual es transcriu a continuació: "ADDENDA A LES BASES PER A LA GESTIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL PROGRAMA DE TELEASSISTÈNCIA". Primer.- Prorrogar, en tots els seus termes, des de l'1 de gener de 2015 i fins al 31 de desembre de 2016, les "Bases per a la Gestió i Desenvolupament del Programa de Teleassistència", aprovades per acord de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, de data 28 de març de 2012 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 16 d'abril de 2012) i modificades per acord de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona de data 20 de desembre de 2012 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 8 de gener de 2013). 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Segon.- El Servei Local de Teleassistència continuarà sent prestat, durant els anys 2015-2016, per l'empresa Televida Servicios Sociosanitarios, SL, amb domicili, a efectes de notificacions, al carrer Llacuna, 161 4a. planta, local-D, 08018 de Barcelona i amb NIF B-80925977. Tercer.- Els imports d'adjudicació del contracte per a la prestació del servei de teleassistència, són els següents: Servei Import tipus Import Total preu impositiu IVA import unitari IVA preu IVA unitari exclòs IVA inclòs Prestació mensual del servei a un usuari tipus A 15,72 4% 0,63 16,35 Prestació mensual del servei a un usuari tipus B 6,88 4% 0,28 7,16 Prestació mensual del servei a un usuari tipus C 2,10 4% 0,08 2,18 D'aquests imports, els Ens locals adherits al programa satisfaran el 53% i la Diputació de Barcelona el 47%. Aquests percentatges no representen cap modificació respecte a l'article 12.1 de l'addenda a les "Bases per a la gestió i desenvolupament del programa de teleassistència ­ Anys 2013 i 2014" aprovades per acord de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en data 20 de desembre de 2012 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 8 de gener de 2013. Atès que la relació entre la Diputació de Barcelona i els Ens locals de la seva demarcació territorial que estan adherits al Servei Local de Teleassistència es regula mitjançant les "Bases per a la Gestió i Desenvolupament del Programa de Teleassistència". Vist que la pròrroga d'aquestes Bases no suposa cap canvi respecte al finançament del programa, ja sigui en percentatges a càrrec de la Diputació de Barcelona (47%) i els percentatges a càrrec dels Ens Locals participants en el Programa (53%), ni als preus d'adjudicació del contracte per a la prestació del servei. Atès que existeix la voluntat de donar continuïtat a aquest servei, i existeix consignació pressupostària suficient en el pressupost ordinari per a l'any 2015, havent-se efectuat ja la corresponent retenció de crèdit per part de la Intervenció municipal. Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 555/2011 de 14 de juny, de conformitat amb la proposta de la Tinència d'Alcaldia de Benestar Social, Festes Populars i Sanitat, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la pròrroga del Servei Local de Teleassistència, des de l'1 de gener de 2015 i fins el 31 de desembre de 2016, d'acord amb les Bases per a la Gestió i Desenvolupament del Programa de Teleassistència -Any 2015 i 2016", de la Diputació de Barcelona, publicades en el BOPB en data 12 de desembre de 2014. SEGON.- Disposar la despesa de 18.000,00 com a màxim, amb càrrec a la partida 40 23100 22798 (RC núm. 350) del present pressupost ordinari per a l'any 2015 i supeditar aquest acord a l'existència de crèdit en el pressupost corresponent a l'exercici 2016. TERCER.- Facultar al senyor alcalde per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els acords precedents. 5.-CONCESSIÓ LLICÈNCIA D'OBRES AL SENYOR J.M.F.B PER A LA CONSTRUCCIO DE PORXO EN HABITATGE UNIFAMILIAR AÏLLAT AL CARRER PUIG I CADAFALCH NÚMERO 1. Vista la instància presentada pel senyor JMFB, en nom i representació d'ell mateix, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres per a la construcció de porxo en habitatge unifamiliar aïllat al carrer Puig i Cadafalch número 1. Vist l'informe de l'arquitecta municipal de data 12 de febrer de 2015, el contingut del qual és: "Revisada la documentació presentada juntament amb la sol·licitud de referència es comprova que es tracta del projecte bàsic i executiu per a la construcció d'un porxo a l'habitatge situat al C/ Puig i Cadafalch, 1. Consultat el text refós de les Normes Subsidiàries de planejament vigent (DOGC núm. 4471del 16/09/2005) i les modificacions puntuals posteriors de les Normes subsidiàries de planejament, es constata que la finca de referència està inclosa al sòl urbà i té el seu aprofitament limitat pels paràmetres de la zona 4"cases aïllades". Subzona 14b "parcel.la mínima 400 m²". El projecte, un cop substituïts els plànols núm. 01, 02, i 03 del projecte inicial pels presentats amb registre d'entrada núm. 926 i data 10 de febrer del 2015, on també s'adjunta un nou plànol núm. 6, acompleix de forma general amb els paràmetres normatius d'aplicació, conseqüentment s'informa favorablement la documentació de referència. Tot el que s'informa als efectes oportuns." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 23 de febrer d'enguany, el contingut del qual és: "Dins del termini conferit a l'efecte i una vegada revisada la sol·licitud i la documentació presentades en dates 18.12.2014 i 10.02.2015 pel senyor JMFP per tal d'obtenir llicència municipal d'obres majors per a la construcció d'un porxo a l'habitatge unifamiliar situat al carrer Puig i Cadafalch,1, de Canet de Mar, 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR d'acord amb el projecte bàsic i d'execució redactat per l'arquitecta Àgueda Rovira i Gabarró (Visat: 2014013211, de data 16.12.2014), s'emet el present informe. Antecedents: I.- La senyora Àgueda Rovira, en nom i representació del senyor JMFP, presenta un escrit, en data 14.11.2014 (registre d'entrada núm. 5701), en el qual fa constar el següent: "Adjunto document informatiu previ per sol·licitar llicència d'obres per creació d'un porxo en habitatge unifamiliar aïllat, al c/ Puig i Cadafalch, 1. Donat que les obres han començant, presento aquest document explicatiu, esperant el visat del projecte definitiu. Sol·licita sigui transmès a qui pertoqui, tot esperant poder presentar el Document de projecte visat per sol·licitar la llicència corresponent." II.- Arran de la inspecció efectuada per l'arquitecta tècnica municipal i el cap de Disciplina Urbanística, en data 21.11.2014, es constata que s'està portant a terme la construcció d'un porxo que ocupa part del jardí de la parcel·la ubicada al carrer Puig i Cadafalch, 1. III.- Consultat l'arxiu dels serveis tècnics municipals, es comprova que no hi ha sol·licitada cap llicència per dur a terme les obres referenciades. IV.- En virtut del Decret núm. 1582/2014, de 25 de novembre de 2014, de l'Alcaldia, es resol incoar a l'interessat, de conformitat amb l'article 212 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme (TRLU), procediment de restauració de la legalitat urbanística alterada per haver començat les obres de construcció d'un porxo sense disposar de la corresponent llicència d'obres. En virtut de la mateixa resolució se'l requereix perquè en el termini de dos mesos a comptar des la notificació, sol·liciti el títol administratiu habilitant o efectuï la comunicació exigida sens perjudici que, si s'escau, pugui ajustar l'acte esmentat al contingut del títol administratiu que en el seu cas es pugui o no atorgar, o la comunicació prèvia efectuada, tal i com disposa l'article 166 del RPLU. V.- En data 18.12.2014, l'interessat sol·licita llicència d'obres majors per a la construcció d'un porxo a l'habitatge unifamiliar ubicat al carrer Puig i Cadafalch, 1. VI.- En data 12.02.2015 l'arquitecta municipal emet informe favorable a la document