Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 29 DE GENER DE 2015 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: CatiForcano Isern Segon tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Tercer tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Quarta tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel i Tusell, secretària municipal.També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 22.01.15 2) Donar compte de les resolucions judicials d'assumptes municipals 3) Relació de despeses 4) Concessió de llicència d'obres a telefònica per a la substitució del pericó enfonsat a la calçada del c/Verge del la Mercè cantonada amb la Nacional II del Terme Municipal de Canet de Mar. 5) Desistiment procediment licitació incoat en data 15 de gener de 2015 per a la contractació servei d'assegurances privades de l'Ajuntament de Canet de Mar. 6) Incoació expedient de contractació servei d'assegurances privades de l'Ajuntament de Canet de Mar. 7) Aprovació deixar sense efecte l'acord del conveni de col·laboració amb la Diputació de Barcelona per regular l'autorització d'ús d'aquest Ajuntament de determinats espais de l'edifici central i de l'edifici auxiliar de l'escola de Teixits de Canet de Mar. 8) Relació de decrets des del dia 12 al 16 de gener de 2015 9) Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 22.01.15 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinàriadel dia 22 de gener de 2015 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1.- Diligència d'Ordenació de data 20 de gener de 2015, emesa pel secretari judicial del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ­ Sala Contenciosa Administrativa - Secció Tercera, relativa al Recurs ordinari núm. 505/2009, secció E, interposat per JMBL, acusant rebut de l'ofici de data 14.01.15, del Departament de Territori i Sostenibilitat, acompanyat d'una sentència dictada en el present recurs. Se'n dóna compte. 2.2.- Diligència d'Ordenació de data 13 de gener de 2015, emesa pel secretari judicial del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 15 de Barcelona, relativa al Recurs ordinari núm. 317/2011, secció C, interposat per JJBT, requerint que s'informi a l'òrgan responsable de l'acompliment de la sentència de data 7 d'octubre dictada en el procediment de referència. Se'n dóna compte. 3.- RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 29 de gener de 2015, de l'Ajuntament per import de 59.255,33 , corresponent a la relació de la mateixa data, F/2015/2. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2015, que fou aprovat inicialment pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR novembre de 2014, i definitivament aprovat al no haver-se presentat al·legacions. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència d'Alcaldia d'Hisenda, Règim Intern i Esports s'acorda per unanimitat: ACORDS PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 29 de gener de 2015, per import de 59.255,33 , corresponent a la relació F/2015/2 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2015. 4.- CONCESSIÓ LLICÈNCIA D'OBRES A TELEFÒNICA PER A LA SUBSTITUCIÓ DEL PERICÓ ENFONSAT A LA CALÇADA DEL CARRER VERGE DE LA MERCÈ CANTONADA AMB LA NACIONAL 2 DEL TERME MUNICIPAL DE CANET DE MAR. Vista la instància presentada en data 7 de gener de 2015 per TELEFÒNICA DE ESPAÑA, sol·licitant llicència d'obres per a la substitució d'un pericó enfonsat a la calçada del carrer Verge de la Mercè cantonada amb la nacional 2, de Canet de Mar. Vist l'informe de l'enginyera municipal de data 19 de gener, el contingut del qual es transcriu a continuació: INFORME DE: L'ENGINYERA MUNICIPAL ASSUMPTE: LLICÈNCIA SUBSTITUCIÓ PERICÓ ENFONSAT CANALITZACIÓ: TELEFÓNICA DE ESPAÑA LOCALITZACIÓ: Carrer Verge de la Mercè-N-II I N F O R M E: En resposta a la seva sol·licitud: Ref.: 07MO4814 Reg. Entr. 2015/42 Data 07-01-2015 Vist el plànol presentat, la Tècnica que subscriu informa FAVORABLEMENT l'actuació sol·licitada condicionada a: 1 Les obertures de rases al paviment es realitzaran totes amb disc. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 2 Els paviments reposats seran de les mateixes característiques que els destruïts. 3 En tot cas, haurà de posar-se d'acord amb la Policia Local, per la regulació del tràfic rodat i vianants en general, així com dels propis veïns del carrer, així com per possibles talls de carrer que puguin ser necessaris. Caldrà disposar de les senyals de trànsit que siguin necessàries. 4 L'obra haurà d'estar perfectament delimitada, tant frontal com longitudinalment, mitjançant tanques o altres elements similars aprovats pels serveis tècnics municipals, de manera que tanquin totalment la zona de treball. 5 S'haurà de protegir qualsevol obstacle en voreres o calçades, per a la lliure i segura circulació de vehicles i vianants, tals com acopis de runa, materials per la reconstrucció del paviment, rases obertes, maquinària i altres elements. Caldrà col·locar senyalització lluminosa per les hores nocturnes. 6 Tots els elements urbanístics que foren danyats a conseqüència de dites obres, es reposaran correctament, per això una vegada finalitzat el carrer, es realitzarà la corresponent inspecció per part dels Serveis Tècnics. 7 Els serveis públics o privats que puguin resultar malmesos seran reparats a càrrec seu de manera immediata, previ avís als afectats i d'acord a les seves instruccions. 8 Les obres no es podran executar el cap de setmana, i al llarg d'aquest hauran d'estar senyalitzades i balisades correctament, permetent alhora la circulació rodada. 9 En tot cas, s'avisarà als Serveis Municipals d'aigües i d'enllumenat públic i als Serveis tècnics d'altres companyies subministradores de serveis al municipi (electricitat, telefonia i altres usos privats (mines, etc.)) perquè donin el vist-i- plau "in situ", als efectes de no perjudicar els Serveis Soterrats. El resultat de la inspecció es reflexarà a l'acta prèvia a l'inici de les obres, sense la qual no es podran començar. 10 Cal acomplir amb el decret 120/1992 de 28 d'abril (DOGC 12-6-1992) pel qual es regulen les característiques que han d'acomplir les proteccions a instal·lar entre xarxes de diferents subministraments públics que discorren pel subsòl. 11 Com a garantia de l'acompliment de les condicions anteriors cal dipositar d'una fiança per a les obres executades per Telefónica al nostre municipi, d'acord amb la normativa fiscal vigent. 12 El començament de les obres es determinarà en el moment de dipositar la fiança i sempre d'acord amb els Tècnics Municipals i Policia Local. 13 Caldrà obtenir el preceptiu permís a la Demarcació de Carreteres de l'Estat, si s'escau. 14 El traçat i l'execució de les obres es realitzarà d'acord amb el serveis tècnics municipals. L'inici de l'obra resta supeditat al plantejament de la mateixa amb els serveis tècnics municipals 15 EN CAS D'INCOMPLIMENT DE QUALSEVOL DELS CONDICIONANTS, S'HAURIEN DE PARALITZAR LES OBRES. OBSERVACIONS: Es demana que l'empresa que executi les obres d'acord amb les condicions de la llicència, i que tingui a disposició de l'inspector d'obres de l'Ajuntament els albarans de compra del formigó. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ATÈS que TELEFONICA DE ESPAÑA satisfà els seus deutes tributaris corresponents als tributs i preus públics de caràcter local, amb l'única excepció de l'impost de béns immobles, per mitjà d'una compensació en metàl·lic de periodicitat anual als ajuntaments i les diputacions provincials. RESULTANT que s'han complert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, en l'emissió de l'informe i proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol.licita, són conformes a la vigent normativa urbanística, de conformitat amb l'informe favorable de l'enginyera municipal, i que consta a l'expedient. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme, i els articles 118 i concordants de les Normes Subsidiàries de Planejament de Canet de Mar. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011 de 14 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: UNIC.- Atorgar llicència a Telefònica de España per a la substitució d'un pericó enfonsat a la calçada del carrer Verge de la Mercè cantonada amb la Nacional II, a Canet de Mar, en els termes que es disposa a l'informe emès per l'enginyera municipal i transcrit en el cos de la present resolució. 5.-DESISTIMENT PROCEDIMENT LICITACIÓ INCOAT EN DATA 15 DE GENER DE 2015 PER A LA CONTRACTACIÓ SERVEI D'ASSEGURANCES PRIVADES DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 15 de gener de 2015, va acordar aprovar el plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars, que havia de regir la contractació del servei d'assegurances privades de l'Ajuntament de Canet de Mar, així com incoar el corresponent expedient de contractació. Atès que s'ha detectat que tal i com estava configurat el plec de clàusules es limitava notablement la possibilitat de concurrència pública en aquesta contractació, doncs molt poques empreses podien presentar una oferta per a totes i cadascuna de les pòlisses objecte del contracte. Atès que segons disposa l'art. 155.4 TRLCSP, el desistiment del procediment s'haurà de fonamentar en un infracció no subsanable de les normes de preparació del contracte o de les reguladores del procediment d'adjudicació, havent-se de justificar en l'expedient la concurrència de la causa. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que aquesta limitació és contraria als principis informadors de la contractació pública, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Desistir del procediment de licitació incoat per la Junta de Govern Local, en sessió de data 15 de gener de 2015, per a la contractació del servei d'assegurances privades de l'Ajuntament de Canet de Mar, per haver-se comprovat que la concurrència pública es troba limitada. SEGON.- Que de conformitat amb allò que disposa l'art. 155.4 TRLCSP s'iniciï, de forma immediata, un nou procediment de licitació en el que s'hagi solventat l'anterior mancança. 6.- INCOACIÓ EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ SERVEI D'ASSEGURANCES PRIVADES DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que el proper 28 de febrer de 2015 finalitzarà el termini d'execució del contracte formalitat per a la prestació del servei d'assegurances privades de l'Ajuntament de Canet de Mar que inclou les cobertures corresponents a responsabilitat civil i patrimonial, accidents personals, danys materials i vehicles. Atès que cal procedir a la tramitació del corresponent expedient de contractació per tal de disposar de les corresponents assegurances a partir de l'1 de març de 2015. Atès que donada la premura en el temps i el fet que l'Ajuntament no pot trobar-se sense les corresponents assegurances que cobreixin la responsabilitat civil i patrimonial, accidents personals, danys materials i vehicles, és necessari declarar la urgència en la seva tramitació. Si es seguís la tramitació ordinària és materialment impossible que el proper 1 de març el contracte ja s'hagi adjudicat, la qual cosa fa indispensable la present declaració d'urgència. En conseqüència, els terminis previstos al TRLCSP es reduiran a la meitat. Atès que es considera que el més adequat seria realitzar una contractació d'aquest servei per 2 anys. Vist el Reial decret legislatiu 3/2011, de 164 de novembre, pel que s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP), i concretament el seu article 109.1, que prescriu que "la celebració de contractes per part de les administracions públiques requereix la tramitació prèvia de l'expedient corresponent, que l'inicia l'òrgan de contractació motivant la necessitat del contracte en els termes que preveu l'article 22 d'aquesta Llei". Atès que en data 13 de gener de 2015, s'ha emès informe per la secretària de la Corporació sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir i vist que de conformitat amb aquest, l'òrgan competent per aprovar i adjudicar el contracte és l'Alcalde, ja que el valor estimat del contracte puja a 107.517,52 , import exempt 6 Carrer Ample, 11