Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 5 DE FEBRER DE 2015 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.45 hores Hora que acaba: 20.25 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: CatiForcano Isern Segon tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Tercer tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Quarta tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel i Tusell, secretària municipal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 29.01.15 2) Donar compte de les resolucions judicials d'assumptes municipals 3) Relació de despeses 4) Comunicació de primera ocupació de les obres de construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al carrer Joan Oms número, 8. 5) Declaració de caducitat de llicència d'obres per a la construcció d'un edifici plurifamiliar al carrer romaní número 16. 6) Atorgament llicència d'obres a Gas Natural Distribución SDG, S.A. per a la instal·lació d'una canonada de gas al carrer Ample, 9. 7) Incoació expedient de contractació per a la gestió indirecta del servei públic d'enterraments al cementiri municipal de Canet de Mar. 8) Concessió de llicència d'obres menors al Sr. J. B per a la reforma del local situat al carrer Vall, 6 Baix B. 9) Concessió de llicència d'obres menors per a l'arranjament de les instal·lacions dels tubs d'escomesa d'aigua a la comunitat de propietaris de la Via Cannetum, 10. 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 10) Protocol d'adhesió al circuit de la Xarxa d'Espais Escènics Municipals de l'Àrea de Presidència de la Diputació de Barcelona (2015-2018). 11) Aprovació conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Canet de Mar i el Consell Comarcal del Maresme per al suport tècnic en matèria de Protecció Civil. 12) Aprovació conveni amb l'Ajuntament de Calella i el de Pineda per a l'actuació emmarcada dins del recurs de Centres Locals de Serveis a les Empreses i denominada "Centres de Serveis Locals a la empreses de Calella, Canet de Mar i Pineda de Mar, 2015. Atenció integral i suport integral a l'empresa i l'emprenedoria". 13) Relació de decrets des del dia 19 al 23 de gener de 2015 14) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 29.01.15 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinàriadel dia 29 de gener de 2015 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1.- Sentència número 25/2015, de data 26 de gener, emesa per la magistrada del Jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Barcelona, relativa al recurs número 194/2013-A interposat pel senyor JATS, contra la desestimació de la petició formulada pel senyor JATS mitjançant la qual pretenia que s'igualés el seu complement específic amb el que percebia l'agent de la Policia Local que tenia l'import més alt d'entre tots els agents. Es desestima. Se'n dóna compte. 2.2.- Acord del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Sala del Contenciós Administratiu Secció Quarta, sobre el recurs d'apel·lació número 211/2014, interposat pel senyor PNA, mitjançant el qual declara la inadmissibilitat del recurs d'apel·lació i confirmen l'acte de 4 d'abril de 2014 que va dictar el Jutjat Contenciós Administratiu número 15 de Barcelona, relatiu a l'estimació del recurs contenciós administratiu número 317/2011 C, interposat pel senyor JJBT, relatiu a una reclamació de responsabilitat patrimonial. Se'n dóna compte. 2.3.- Diligència d'ordenació de la secretària judicial del Jutjat Contenciós Administratiu número 16 de Barcelona, relatiu al recurs 217/2014, presentat per 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR SOREA, Sociedad Regional de Abastecimiento de Aguas, SAU, mitjançant la qual es trasllada la demanda de la part actora a la part demandada que és l'Ajuntament de Canet de Mar. Se'n dóna compte. 3.- RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 5 de febrer de 2015, de l'Ajuntament per import de 4.061,66 , corresponent a la relació de la mateixa data, la relació de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 4.684,80 . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2015, que fou aprovat inicialment pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de novembre de 2014, i definitivament aprovat al no haver-se presentat al·legacions. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència d'Alcaldia d'Hisenda, Règim Intern i Esport s'acorda per unanimitat: ACORDS PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 5 de febrer de 2015, per import de 4.061,66 , corresponent a la relació F/2015/3 de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 5 de febrer de 2015 per import de 4.684,80 corresponent a la relació F/2015/1 de la mateixa data de l'Organisme Autònom Ràdio Canet . TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2015. 4.- COMUNICACIÓ DE PRIMERA OCUPACIÓ DE LES OBRES DE CONSTRUCCIÓ D'UN HABITATGE UNIFAMILIAR AÏLLAT AL CARRER JOAN OMS NÚMERO 8. Vista la instància presentada pel senyor ALR, en nom i representació d'ell mateix, amb la qual comunica a l'Ajuntament la primera ocupació de les obres de construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al carrer Joan Oms número 8. Vist l'informe favorable dels tècnics municipals de data 22 de gener de 2015, el contingut del qual és: "Practicada una inspecció visual a l'habitatge unifamiliar aïllat situat al carrer Joan Oms, 8, s'ha constatat el següent: 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 1.- Que les obres portades a terme s'ajusten al projecte pel qual es va concedir llicència d'obres majors, expedient 112/2006. 2.- En quant als elements urbanístics, aquests no han resultat afectats per les obres. Per tot l'esmentat, s'informa favorablementa la concessió de la llicència de primera ocupació." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 27 de gener de 2015, el contingut del qual és: "Una vegada revisada la documentació presentada pel senyor ALAR, en virtut de la qual comunica a l'Ajuntament la primera ocupació de les obres de construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al carrer Joan Oms, 8, de Canet de Mar, s'emet el següent informe en base als següents: ANTECEDENTS I.- En data 28.09.2006 (registre d'entrada 5523), el senyor ALR sol·licita llicència d'obres majors per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al carrer Joan Oms, 8. La llicència és concedida en virtut de l'acord de la Junta de Govern Local, de data 13.12.2006 (exp. 112/2006). II.- En data 23.03.2012 (registre d'entrada 1316), el titular de la llicència sol·licita pròrroga de la llicència concedida, a l'empara de la Disposició Transitòria Primera de la Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat per Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost. III.- La Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 26.04.2012, adopta, entre d'altres, l'acord de concessió de la pròrroga sol·licitada. IV.- Mitjançant escrit de data 15.12.2014, registrat d'entrada amb el número 6285, el senyor ALR comunica la primera ocupació de les obres de construcció d'habitatge unifamiliar aïllat al carrer Joan Oms, 8. V.- Els tècnics municipals han efectuat visita de comprovació i han emès, en data 22.01.2015, informe favorable a la primera ocupació fent esment que les obres portades a terme s'ajusten al projecte aprovat i que els béns urbanístics municipals no han resultat afectats per les obres. Em correspon, d'acord amb el que disposa l'article 188.3 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme (TRLUC), emetre el següent INFORME Primer: La legislació aplicable és la següent: 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR - Normes Subsidiàries de Planejament aprovades per la Comissió d'Urbanisme de Barcelona, en sessió de data 16 d'octubre de 1991, i publicades en el DOGC núm. 1549 el 31 de gener de 1992, - arts. 187 i següents del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme (TRLU), segons redacció de la Llei 3/2012, del 22 de febrer), - art. 71.a) del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística (RPLU), - arts. 90 i 91 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis (ROAS), - arts. 70 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, reguladora del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, (LRJPAC), - article 27 i següents de la Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l'habitatge. Segon: D'acord amb el que estableixen els articles 187.5. TRLU i 71.a) RPLU, resta subjecte al règim de comunicació prèvia a l'ajuntament, d'acord amb elprocediment que estableix la legislació de règim local, la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions. La comunicació s'ha d'acompanyar de la certificació del facultatiu director que acrediti la data del finiment de les obres i del fet que aquestes s'han efectuat d'acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l'edificació està en condicions d'ésser utilitzada. En el cas present, es tracta de la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat per a la qual s'ha exigit un projecte tècnic. D'acord amb l'article 27.1 de la Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l'habitatge, la llicència urbanística de primera ocupació acredita el compliment de les condicions que estableix la llicència d'obres d'edificació. Tercer: La primera ocupació l'ha de sol·licitar l'interessat dins del mes següent a la data d'acabament de les obres (art. 91 ROAS). A aquest efecte, es considera acabada l'obra quan el facultatiu director lliuri un certificat en el qual s'acrediti, a més de la data de l'acabament, el fet que les obres s'han realitzat d'acord amb el projecte aprovat o les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l'edificació està en condicions de ser utilitzada. Consta a l'expedient el certificat de final d'obra i habitabilitat, de data 27.10.2014, visat amb el núm. 2006025215. Quart.- Atès que la Llei d'Urbanisme subjecta al règim de comunicació prèvia a l'ajuntament la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions, cal observar el que disposa l'article 97 del ROAS, relatiu al procediment a seguir en cas de comunicacions: 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: mailto:canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/Sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 97.1 Si en el termini d'un mes a comptar de la presentació de la comunicació, l'administració no manifesta de manera motivada la disconformitat, l'actuació comunicada queda legitimada i podrà realitzar-se, sempre que sigui conforme amb la normativa aplicable. 97.2 Durant l'esmentat termini l'administració ha de requerir, si s'escau, el titular de les obres o de l'activitat als efectes següents: a) Perquè esmeni les deficiències observades en la documentació presentada, o b) Perquè l'adapti a la normativa que sigui aplicable, impedint l'execució de les obres o l'exercici de l'activitat fins que hagi obtingut la llicència preceptiva, l'atorgament de la qual s'ha de subjectar al procediment que estableixen els articles 75 i següents d'aquest Reglament. 97.3 En els supòsits anteriors, la notificació del requeriment a l'interessat suspèn el còmput del termini assenyalat a l'apartat 1. D'acord amb l'informe tècnic emès, les obres portades a terme s'ajusten al projecte a partir del qual es va obtenir llicència d'obres. Cinquè.- Pel que fa les fiances dipositades, a l'informe tècnic es fa esment que els elements urbanístics no han resultat afectats per les obres, per la qual cosa es pot procedir a la devolució de la quantitat dipositada per aquest concepte. Quant a la fiança per garantir la correcta gestió dels residus generats per l'obra, s'acompanya a la comunicació de primera ocupació certificat núm. 8845 emès pel gestor autoritzat EXCAVACIONS GERMANS CASAS, SL, que acredita que les terres, runes i altres residus de la construcció han estat lliurats a aquesta planta de reciclatge i transferència, per la qual cosa es pot procedir a la devolució de la garantia dipositada. Setè.- La competència per a emetre l'assabentat de la comunicació efectuada és de l'Alcaldia, si bé fou delegada (la concessió de la llicència de primera ocupació) en la Junta de Govern Local, mitjançant Decret núm. 555/2011, de data 14 de juny de 2011, per la qual cosa, en els seus estrictes termes, caldrà que en l'acord de concessió es faci constar el següent: Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de data 14 de juny de 2011. Per tot l'exposat, i vist l'informe dels tècnics municipals, la funcionària sotasignant informa favorablement la comunicació prèvia de primera ocupació efectuada." RESULTANT que s'han complert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, 6