ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 11 DE JULIOL DE 2007 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 22:00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde de la corporació HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Refel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la Corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la Corporació. ORDRE DEL DIA 1. Fixació de la periodicitat de les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local 2. Aprovació relació de factures 3. Resolució per la que es declara desert el procediment negociat per a la reforma interior i col.locació d'un ascensor a la llar d'infants el Palauet 4. Incoació expedient de contractació obres del col.lector Can Salat Busquets 5. Incoació nou expedient de contractació vehicle brigada municipal 6. Incoació expedient de contractació Televisió Digital Terrestre 7. Aprovació prorroga contracte servei de bar al pavelló municipal d'esports 8. Aprovació prorroga contracte servei de bar al camp de futbol municipal 9. Concessió bestreta subvenció ARTENAC 10. Concessió bestreta subvenció cercle artístic canetenc 11. Concessió bestreta subvenció escola de música 12. Assabentat dels decrets de les tinències d'alcaldia 13. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- FIXACIÓ DE LA PERIODICITAT DE LES SESIONS ORDINÀRIES DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL Constituïda la nova corporació després de les eleccions municipals del 27.05.07, en sessió extraordinària que ha tingut lloc el 16.06.07, i havent-se resolt per aquesta Alcaldia mitjançant Decret 632/2007, de 5 de juliol, la composició de la junta de govern local, la designació de tinents d'alcalde i la delegació de competències d'aquesta Alcaldia a la junta de govern local, als tinents d'alcalde i als regidors delegats, procedeix, ara ,que aquest òrgan de nova creació es pronunciï en primer lloc respecte de la periodicitat en la celebració de les sessions ordinàries. A aquests efectes, de conformitat amb la proposta de l'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- La Junta de Govern Local celebrarà les seves sessions ordinàries els dijous no festius de cada mes de l'any a les 19.30 hores, a les dependències d'aquest Ajuntament, prèvia convocatòria que farà aquesta Alcaldia a l'efecte. SEGON.- Facultar el senyor alcalde per suspendre la celebració de les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local i per posposar o avançar la seva celebració dins de la mateixa setmana, sense menystenir la gestió dels assumptes municipals, en els casos següents: a) durant el mes d'agost i els altres períodes de vacances. b) quan el dia fixat fos festiu. c) quan no hi haguessin assumptes a tractar. TERCER.- De conformitat amb allò previst per l'article 99.1 del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril (TRLMC), aquest acord caldrà que sigui ratificat pel ple de l'Ajuntament, en la sessió del cartipàs. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE FACTURES Vista la relació de despeses F/2007/22 de data 11 de juliol de 2007, per import de 117.354,02 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2007, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 30 de novembre de 2006. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de l'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses F/2007/22 de data 11 de juliol de 2007, per import 120.450,68 EUR. corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2007. 3.- RESOLUCIÓ PER LA QUE ES DECLARA DESERT EL PROCEDIMENT NEGOCIAT PER A LA REFORMA INTERIOR I COL.LOCACIÓ D'UN ASCENSOR A LA LLAR D'INFANTS EL PALAUET Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 23 de maig de 2007, va acordar: "PRIMER.- Incoar expedient per a la contractació per procediment negociat sense publicitat de les obres de reforma interior i la col·locació d'un ascensor a la llar d'infants el Palauet, de conformitat amb el projecte redactat per l'arquitecte Ricardo Bernaus Salazar, essent el tipus de licitació de 56.035,78 euros, IVA inclòs, i aprovar el plec de clàusules administratives particulars que haurà de regir l'esmentada contractació. SEGON.- Consultar les empreses següents per dur a terme l'objecte del contracte: Basa Mar, SA Jelma SCCL Construcciones y reformas Tomás Pérez Segura, SL Solius,S.A Construcciones Tot atorgant-los un termini improrrogable de cinc dies a comptar des de l'endemà de rebre la notificació d'aquest acord per tal que formulin davant l'Alcaldia llurs proposicions. TERCER.- Disposar la despesa de 56.035,78 euros amb càrrec a la partida 50 422 62200 del vigent pressupost ordinari per a l'any 2007. QUART.- Facultar, tan àmpliament com en dret sigui menester, al senyor alcalde, o membre de la corporació en qui delegui, per a la signatura de qualsevol document necessari per fer efectiu els acords precedents. CINQUÈ.- Condicionar l'executivitat d'aquest acord a l'aprovació definitiva de la modificació del pressupost 05/2007, en tràmit de publicació i a l'aprovació definitiva del projecte." Atès que ha transcorregut el termini per a la presentació de les ofertes sense que se n'hagi presentat cap, circumstància que imposa la revisió immediata del projecte i del seu pressupost, des del moment que les empreses consultades han manifestat la inadequació dels preus previstos a la realitat del mercat en relació a les obres a executar. Atès que, simultàniament, s'ha posat de manifest, també, la inadequació tècnica del projecte respecte de la bondat de la naturalesa de les obres a executar, pel que fa al replantejament de l'ascensor. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte allò que estableix el Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, així com el Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament de la Llei de contractes de les administracions públiques, de conformitat amb la proposta de la tinència d'alcaldia d'educació i infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Declarar desert el procediment negociat sense publicitat de les obres de reforma interior i col·locació d'un ascensor a la Llar d'Infants El Palauet de Canet de Mar. SEGON.- Iniciar un procediment urgent d'adequació del projecte i del seu pressupost, tant als preus derivats de la realitat del mercat, com tècnicament, a les determinacions que es facin necessàries en relació amb el replantejament de l'ascensor, bo i encarregant aquesta adequació al tècnic redactor del projecte inicial, Sr. Ricard Bernaus i Salazar, col·legiat n. 20.528-1, el qual haurà d'ésser lliurat a l'Ajuntament el més aviat possible, a l'objecte que les obres puguin executar-se durant aquest estiu. TERCER.- Atesa la urgència en l'execució d'aquestes obres, exhortar l'Alcaldia per tal que adopti els acords que li són propis com a òrgan de contractació en aquest expedient, sense necessitat d'avocar la competència. 4.- INCOACIÓ EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ OBRES COL·LECTOR PER A L'EQUIPAMENT ESCOLAR SECTOR CAN SALAT BUSQUETS Atès que és necessari i urgent procedir a les obres dels col·lectors de pluvials i residuals pel desguàs de les escoles situades a la urbanització de Can Salat Busquets. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 16.5.07 va aprovar inicialment el projecte d'obres del col·lector de pluvials i residuals per al desguàs de les escoles situades a la urbanització de Can Salat Busquets, redactat per l'equip EIPO S.L. el qual s'ha d'entendre aprovat definitivament, al no formular-se al·legacions durant el termini d'informació pública del mateix projecte. Atès que aquest projecte té un pressupost d'execució per contracte de 108.688,94 euros, IVA inclòs. Vist i trobat conforme el plec de clàusules administratives particulars reguladores del concurs per a la contractació de les obres esmentades redactat pel secretari municipal, així com l'informe fet conjuntament amb l'interventor municipal que es transcriu a continuació: En Toni Calpe i Jordà, interventor, i en Marcel·lí Pons i Duat, secretari, ambdós de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en relació a obres dels col·lectors de pluvials i residuals per al desguàs de les escoles situades a la urbanització de Can Salat Busquets, emeten el següent: INFORME Primer.- L'òrgan de contractació és l'alcalde, d'acord amb el que estableix l'article 21.1.n de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local, al tractar- se d'un contracte l'import del qual no supera el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, ni els 6.000.000,00 d'euros, ni es tracta tampoc d'una contractació pluriennal que superi els anteriors imports. Tanmateix, l'Alcaldia, mitjançant Decret 632/2007, de 5 de juliol, ha delegat aquesta competència en la Junta de Govern Local. Segon.- Quan al procediment i la forma de contractació, en aquest cas es pot utilitzar el concurs obert, en els termes de la precedent provisió de l'Alcaldia i de l'article 85 del TRLCAP, des del moment que la selecció del contractista, d'acord amb la proposta de plec de clàusules administratives particulars (PCAP), no s'efectuarà exclusivament en atenció a l'oferta econòmica que presentin els licitadors. Res impedeix, tampoc, que s'utilitzi el procediment obert. Tercer.- En el concurs l'adjudicació recau sobre el licitador que en el seu conjunt presenta una oferta més avantatjosa per a l'Administració, d'acord amb els criteris establerts en el PCAP, sense atenir-se exclusivament al preu i ses perjudici de la possibilitat de declarar-lo desert. De conformitat amb el que estableix l'article 25 TRLCAP, en aquest cas no és necessari que l'empresari hagi obtingut prèviament la corresponen classificació ja que el pressupost de l'obra i tipus de licitació és de 108.688,94.- . Quart.- El PCAP s'adequa a la normativa vigent en matèria de contractació local. Cinquè.- Existeix consignació pressupostària suficient en a la partida núm. 90.441.60000 del vigent pressupost ordinari per a l'any 2007. Sisè.- D'acord amb l'establert en l'article 69.2 del TRLCAP aquesta despesa es finança amb una operació de crèdit a llarg termini de la Caixa de Crèdit Local de la Diputació de Barcelona. Aquesta operació estava destinada a una altra inversió i, per tant, cal sol·licitar el canvi de finalitat del préstec una vegada aprovat definitivament el projecte, per la qual cosa fins que no s'autoritzi aquest canvi de finalitat no haurà la disponibilitat de finançament. Setè.- El projecte d'obres s'ha d'entendre aprovat definitivament, al no formular-se al·legacions durant el termini d'informació pública, en els termes en el que fou adoptat l'acord d'aprovació inicial per la Junta de Govern Local en sessió de data 16.5.07. L'aprovació definitiva ha estat publicada al BOP núm. 155, de data 29.6.07 i es troba pendent de la publicació al DOGC, per la qual cosa caldrà que es procedeixi amb caràcter immediat a la gestió d'aquesta publicació. Conclusió Han quedat degudament justificades la motivació i l'adequació a la normativa que permet la contractació en la forma de concurs i per procediment obert de les obres de referència, podent-se seguir la tramitació de l'expedient de contractació. Baldament pot entendre's aprovat definitivament el projecte, al no formular-se reclamacions ni al·legacions contra ell durant el període d'informació pública i a la vista de la previsió establerta, en aquest sentit en l'acord d'aprovació inicial adoptat per la Junta de Govern Local de data 16.5.07, caldrà que es publiqui l'aprovació definitiva també, al DOGC, com ja es feu en el BOP. Aquest és l'informe que emeten els qui subscriuen a Canet de Mar el 11 de juliol de 2007. Vist i trobat conforme el plec de clàusules administratives particulars reguladores del concurs per a la contractació de les obres dels col·lectors de pluvial i residuals pel desguàs de les escoles situades a la urbanització de Can Salat Busquets de Canet de Mar - i tenint en compte allò que es disposa al Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes de les Administracions Públiques, així com el Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i la resta de disposicions legals vigents, de conformitat amb la proposta de la tinència d'alcaldia d'educació i infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Incoar expedient de contractació, per procediment obert i mitjançant concurs, per a l'execució de les obres del col·lector de pluvials i residuals per al desguàs de les escoles situades a la urbanització de Can Salat Busquets i aprovar el plec de clàusules administratives particulars que haurà de regir la contractació de les obres, essent el tipus de licitació de 108.688,94 , IVA inclòs. SEGON.- Autoritzar la despesa de 108.688,94 , amb càrrec a la partida núm. 90.441.60000 del vigent pressupost ordinari per a l'any 2007. TERCER.- En cas que es presentessin al·legacions a l'aprovació inicial del projecte i aquestes fossin acceptades per l'òrgan de contractació, l'adjudicació s'haurà d'adaptar necessàriament a les modificacions que calgués introduir-hi. QUART.- Facultar, tan àmpliament com en dret sigui menester, al senyor alcalde, per a la tramitació, execució i formalització del present acord. 5.-INCOACIÓ NOU EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ VEHICLE BRIGADA MUNICIPAL En data 16 de maig de 2007 la Junta de Govern Local va declarar desert el concurs convocat per al subministrament pel sistema de rènting, d'un vehicle amb destinació a la Brigada municipal de Canet de Mar. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte allò que estableix el Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques (TRLCAP), així com el Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament de la Llei de contractes de les administracions públiques (RLCAP). Vist l'informe d'intervenció i secretaria que es transcriu a continuació: En Toni Calpe i Jordà, interventor, i en Marcel·lí Pons i Duat, secretari, ambdós de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en relació amb la proposta d'acord d'iniciació d'expedient de contractació del subministrament, en la modalitat de rènting, d'un vehicle a destinar a la brigada municipal, emeten el següent INFORME Primer.- L'òrgan de contractació és l'alcalde, d'acord amb el que estableix l'article 21.1.ñ de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora