ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 8 DE NOVEMBRE DE 2007 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 22.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Francesc Martín Casares EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Coia Galceran Artigas Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de factures 3. Aprovació del calendari fiscal per a l'exercici 2008 4. Aprovació del conveni marc amb la Diputació de Barcelona de suport al disseny i l'activació de l'oficina local d'habitatge de Canet de Mar 5. Aprovació del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme per al servei de suport a la gestió de les activitats extraescolars del municipi 6. Aprovació retorn fiança definitiva guingueta Núm. 1 ubicada a la platja Cavaió 7. Suport al procés de rehabilitació de la Casa Roura 8. Aprovació del pla de comunicació 2007-2011 9. Relació de decrets des del dia 15 fins al 26 d'octubre 10. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 25 d'octubre de 2007 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, es proposa a la Junta de Govern Local la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE FACTURES Vista la relació de despeses de data 8 de novembre de 2007, per import de 119.387,64 EUR, corresponent a la relació F/2007/31 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2007, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 30 de novembre de 2006. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 8 de novembre, per import 119.387,64 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2007. 3.- APROVACIÓ CALENDARI FISCAL PER A L'EXERCICI 2008 D'acord amb el que disposa l'article 62 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, el qual regula els terminis de pagaments dels deutes tributaris i d'acord amb l'establert en els articles 23 a 25 i 68 del Reglament general de recaptació, aprovat per Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, reguladors de la notificació dels deutes de venciment periòdic i notificació col·lectiva i de l'inicia i acabament del període voluntari de recaptació, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el calendari fiscal per a l'exercici 2008 segons el detall que tot seguit s'esmenta: Descripció tribut Data inici Data període finalització període Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica 04/02/2008 04/04/2008 Taxa per recollida d'escombraries 1a fracció 04/02/2008 04/04/2008 Taxa per recollida d'escombraries 04/02/2008 04/04/2008 Comercials 1a fracció Taxa per recollida d'escombraries 04/02/2008 04/04/2008 Industrials 1a fracció Mercat Municipal 1r semestre 04/02/2008 04/04/2008 Impost sobre Béns Immoble Urbans 1a 01/07/2008 fracció domiciliats Impost sobre Béns Immoble Urbans no 05/06/2008 05/08/2008 domiciliats Taxa servei Cementiri Municipal 02/07/2008 02/09/2008 Taxa per entrada de Vehicles - Guals 02/07/2008 02/09/2008 Mercat Municipal 2n semestre 01/08/2008 02/10/2008 Impost sobre Béns Immoble Urbans 2a 03/11/2008 fracció domiciliats Impost sobre Béns Immoble Rústics 04/09/2008 04/11/2008 Impost sobre Activitats Econòmiques 04/09/2008 04/11/2008 Taxa per recollida d'escombraries 2a fracció 04/09/2008 04/11/2008 Taxa per recollida d'escombraries 04/09/2008 04/11/2008 Comercials 2a fracció Taxa per recollida d'escombraries 04/09/2008 04/11/2008 Industrials 2a fracció SEGON.- Comunicar aquest acord a l'ORGT, per procedir a la seva publicitat d'acord amb la normativa aplicable. TERCER.- Publicitar aquest acord en els mitjans de comunicació municipals. 4.- APROVACIÓ DEL CONVENI MARC AMB LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA DE SUPORT AL DISSENY I L'ACTIVACIÓ DE L'OFICINA LOCAL D'HABITATGE DE CANET DE MAR Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar, amb intenció de gestionar les polítiques d'habitatge que es determinen en el pla local d'habitatge, redactat per la Diputació de Barcelona per encàrrec d'aquest Ajuntament, pren la determinació d'apostar per una Oficina Local d'Habitatge que a banda d'informar, assessorar i tramitar aquells serveis reglats, faci el seguiment i l'execució dels serveis propis que es planteja. Atès que la Diputació de Barcelona presta suport als ajuntaments per al disseny i l'activació de l'Oficina Local d'Habitatge a través de la Direcció de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar està interessat a rebre aquest suport de la Diputació de Barcelona, mitjançant la signatura d'un conveni marc que inclourà el programa de treball i les condicions d'execució. Vist aquest conveni marc esmentat, el contingut literal del qual és el següent: Per tot això, de conformitat amb la proposta de la tinència de l'Alcaldia de Joventut i d'Habitatge i Accessibilitat, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el conveni marc que s'ha de signar amb la Diputació de Barcelona per al suport al disseny i l'activació de l'oficina local d'habitatge. SEGON.- Facultar el senyor alcalde, Joaquim Mas Rius, perquè signi tots els documents que siguin necessaris per dur a terme aquests acords. TERCER.- Notificar aquest acord a les persones interessades. 5.- APROVACIÓ DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME I L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PER AL SERVEI DE SUPORT A LA GESTIÓ DE LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DEL MUNICIPI Atès que en la Constitució Espanyola (Art.27.1) es refereix al dret a una educació global, que inclou garantir el dret d'accés a un lleure amb condicions de qualitat i educatiu. Dret que comporta una obligada actuació dels poder públics. Atès que en les línies estratègiques de la Generalitat de Catalunya, en temes de política educativa, es manifesta la necessitat d'elaborar una normativa sobre les activitats extraescolars i complementàries per tal de separar nítidament les activitats corresponents a l'ensenyament obligatori i les de caràcter complementari i voluntari. Atès que en el Nou Pacte Nacional per a l'Educació de Catalunya, en l'apartat Família i Educació, subscriu que les Administracions públiques han de garantir el suport infrastructural, han de vetllar per la qualitat i han d'assegurar que la població amb més dificultats pugui accedir a aquests serveis complementaris en l'educació. Atès que cada cop més, les famílies i la comunitat educativa demanden que les activitats i els serveis extraescolars siguin més especialitzats, i per això requereixen més coneixements i preparació específica. És necessari que aquestes activitats i serveis es realitzin de manera professionalitzada, amb la màxima competència i qualitat, amb una gran adaptabilitat, i una avaluació permanent. Atès que a Catalunya, segons dades subscrites en el Pacte Nacional per l'Educació de Catalunya, el 81% de les Associacions de mares i pares d'alumnes dels centres docents (AMPA) organitzen activitats fora de l'horari lectiu, significant la suplència d'algunes de les responsabilitats de l'Administració educativa. Aquesta realitat fa necessària la creació de serveis de suport ,tant a nivell tècnic com a nivell econòmic, destinats a les AMPA i a les entitats del territori que hi participen. Atès que el Consell Comarcal del Maresme, i l'Ajuntament de Canet de Mar expressen la seva voluntat de reforçar el seu paper dinamitzador, facilitador i de coordinació territorial de les activitats i serveis extraescolars. Atès que el Consell Comarcal del Maresme manifesta la seva voluntat de contribuir a regularitzar aquest temps educatiu proporcionant, des del curs escolar 2005-2006 als municipis de la comarca, el "Servei de Suport a la gestió de les activitats extraescolars" amb la intenció de millorar la qualitat i la seguretat de les activitats adreçades als menors fora de les hores lectives. Vist el conveni a subscriure amb el Consell Comarcal del Mares, els pactes del qual són els següents: Primer.- L'Ajuntament de Canet de Mar manifesta la seva voluntat de signar el present conveni per a que el Consell Comarcal del Maresme presti el "Servei de suport a la gestió de les activitats extraescolars" als centres docents públics que així s'acordi del seu municipi durant el curs escolar 2007- 2008 . Segon.- El Consell Comarcal del Maresme, posarà a disposició de l'Ajuntament de Canet de Mar des de l'inici del curs escolar 2007-08, el suport tècnic per tal d'atendre i gestionar les sol·licituds referents al "Servei de Suport a la gestió de les activitats extraescolars". Tercer.- El servei serà finançat per l'Ajuntament de Canet de Mar, que aportarà la quantitat de 309 per a cada centre docent públic del seu municipi que es presti el servei durant el curs escolar. L'aportació s'efectuarà contra liquidació de despesa que li serà lliurada per part del Consell Comarcal del Maresme un cop esdevingui signat el present conveni. L'import corresponent a l'Ajuntament de Canet de Mar serà el següent: CEIP Turó del Drac: 309 IES Domènech i Muntaner: 309 Total aportació de l'Ajuntament de Canet de Mar: 618 Quart.- La prestació del "Servei de suport a la gestió de les activitats extraescolars" comptarà amb: a.- Una primera Certificació del nivell òptim de qualitat per a l'educació de les activitats extraescolars a través del sistema propi d'avaluació (QAI) del Consell Comarcal del Maresme, per a un nº determinat d'entitats o associacions (en proporció al nº de centres docents públics del municipi) que es trobin realitzant activitats extraescolars en el municipi i que l'Ajuntament haurà de designar. La proporció de certificacions d'entitats que inclou la quota de 309 per centre docent serà la següent: Per municipis amb un nº de centre docents públics igual a 1 ó 2, correspon 1 entitat certificada. Per municipis amb un nº de centre docents públics igual a 3 ó 4, correspon 2 entitats certificades. Per municipis amb un nº de centre docents públics igual a 5 ó més correspon 3 entitats certificades. b.- Un mínim d'un Seguiment del nivell òptim de qualitat de les activitats extraescolars durant el curs escolar per part dels tècnics del Consell Comarcal del Maresme. d.- Accés al cursos de Formació en habilitats pedagògiques per a talleristes i monitors de les activitats extraescolars que realitzarà el Consell Comarcal del Maresme durant el curs escolar. e.- Comptar amb el Suport tècnic per part del Consell Comarcal del Maresme per a la tramesa d'informació sobre les possibles subvencions, ajuts econòmics, concursos...relacionats amb temes educatius a les diferents administracions . f.- Accedir al Cercador d'entitats i activitats extraescolars certificades (QAI10) de la comarca per part del Consell Comarcal del Maresme, per tal de facilitar la recerca d'activitats adequades a les necessitats dels menors tant per part de les Ampa com dels ajuntaments. g.- Accedir a la Borsa de monitors i personal disponible per treballar a la comarca per part del Consell Comarcal del Maresme, tant per les Ampa, per els ajuntaments, com per les entitats del territori. h.- Accedir al Catàleg de propostes en temes d'educació per part del Consell Comarcal del Maresme. i.- Coordinació amb els ajuntaments d'iniciatives i projectes educatius d'interès municipal i/o comarcal. Sisè.- Aquest conveni entrarà en vigor en data ....... de 2007 , essent la seva durada per al curs escolar 2007-2008. El present conveni serà prorrogable automàticament de curs escolar en curs escolar essent necessari, l'aprovació i posterior signatura de la corresponent addenda d'actualització econòmica, amb caràcter previ a l'inici del respectiu període de vigència del conveni. La renúncia, en els seu cas a la pròrroga automàtica, s'haurà de comunicar amb una antelació mínima de tres mesos anteriors a l'inici de cada nou curs escolar. Setè.- Podrà crear-se, si s'escau, una comissió mixta de seguiment, amb caràcter executiu, per a la resolució de les qüestions que es plantegin amb motiu de la interpretació i el compliment dels pactes assolits. La composició concreta d'aquesta comissió es determinarà de mutu acord en el moment en què sigui creada. Vuitè- El present conveni es pot extingir per alguna de les causes següents: Per l'acompliment del termini pactat. Per la realització del seu objecte. Per denúncia de qualsevol de les parts signatàries. Per incompliment per qualsevol de les parts signatàries. La resolució del conveni requereix que la part interessada o que es consideri lesionada formuli una sol·licitud en aquest sentit davant l'altra part. Per avinença de les parts signatàries. Per les causes susceptibles de determinar la resolució dels contractes administratius, llevat que siguin incompatibles amb les normes i principis que presideixen les relacions interadministratives i de cooperació. Qualsevol transgressió de les estipulacions d'aquest conveni permetrà a la part perjudicada d'optar per exigir-ne el compliment o la seva resolució. Novena.- Resolució de les qüestions litigioses. Com hem assenyalat abans, la Comissió de seguiment serà l'encarregada resoldre les qüestions que es plantegin en motiu de la interpretació i el compliment de les estipulacions del present conveni. Tot i així, si alguna de les parts no estigués conforme amb les decisions d'aquesta comissió, podrà recórrer davant la jurisdicció contenciosa ­ administrativa o emprendre les mesures que consideri oportunes. Per tot això, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi ambient i Educació, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Canet de Mar per al servei de suport a la gestió de les activitats extraescolars del municipi. SEGON.- Aprovar la despesa de 618 euros que haurà d'aportar l'Ajuntament de Canet de Mar per a la prestació d'aquest servei. T