ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 9 DE MAIG DE 2007 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 22:00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde de la corporació HI ASSISTEIXEN Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quarta tinenta d'alcalde: Coia Galceran Artigas HI SÓN CONVIDATS Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la Corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la Corporació. ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2) Aprovació relació de despeses 3) Atorgament llicències d'obres 4) Autorització transmissió llicència d'obres 5) Incoació expedient de contractació obres CEIP Misericòrdia fase estiu 2007. 6) Aprovació inicial projecte d'obres de reforç i consolidació mur de contenció al Cementiri municipal 7) Aprovació conveni col.laboració entre el departament d'educació i l'Ajuntament per al projecte passarel.les d'atenció educativa a la diversitat de l'alumnat 8) Aprovació denominació nou CEIP de Canet de Mar 9) Aprovació despeses certamen pubilla i hereu Maresme 2007 10) Aprovació estat de comptes festa inici obres ODEON 11) Aprovació prorroga termini lliurament treballs beca Raimon Bonal 12) Atorgament premi Raimon Bonal 2006-2007 13) Examen i aprovació del conveni de col.laboració amb la Colla de Diables de Canet de Mar 14) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- EXAMEN I APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 25 de maig de 2007 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 9 de maig de 2007, per import de 240.352,83 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2007, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 30 de novembre de 2006. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de l'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 9 de maig de 2007, per import 240.352,83 EUR. corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 9 de maig de 2007, de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 3.208,82 , corresponent a la relació de la mateixa data. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2007. 3.-ATORGAMENT LLICÈNCIES D'OBRES 3.1.-ATORGAMENT LLICÈNCIA D'OBRES AL SENYOR E.O.N EN NOM I REPRESENTACIÓ DE LA MERCANTIL INVERSIONES RAJOLÍ S.L. PER A LA CONSTRUCCIÓ EDIFICI PLURIFAMILIAR DE DOS HABITATGES AL SOLAR UBICAT AL CARRER SANTA LLÚCIA NÚMERO XX Vista la instància presentada pel senyor E.O.N en nom i representació de la mercantil Inversiones Rajolí S.L., amb la qual sol.licita llicència d'obres per a la construcció d'un edifici plurifamiliar de dos habitatges al solar ubicat al carrer Santa Llúcia número XX Vist l'informe de l'arquitecte tècnic municipal de data 12 de març de 2007, el contingut del qual és: "Revisades per una banda les Normes Subsidiàries de Planejament i, per l'altra, la documentació de referència, es realitzen les següents observacions: - Segons l'art. 33 de les Normes Subsidiàries de Planejament vigents, en cap cas el pati posterior de la parcel·la haurà de tenir, en cap punt, una profunditat menor de 3m. - Les entrades i les sortides dels garatges tindran com a mínim 3,50 m d'amplada (modificació puntual de les NNSS. Art.23.9.5 DOGC 4508 de 11.11.05). - El punt d'aplicació s'assoleix segons criteri d'informes anteriors i en conseqüència es considera correcte. - Justificar que la ventilació de les cambres higièniques interiors ha de ser mecànica. En conseqüència s'informa desfavorablement la sol·licitud de llicència mentre no s'aporti la documentació requerida. Per altra banda, i un cop resolts els punts anteriors, no es podran començar les obres sense la presentació i verificació del projecte executiu abans de l'inici de les obres, així com un emplaçament en format digital. S'haurà de tenir en compte que l'evacuació d'aigües pluvials ha de ser separativa i s'ha de realitzar directament a carrer per sota vorera (amb una platina metàl·lica que eviti el trencament del bordó)." Atès que en data 20 d'abril de 2007 la mercantil Inversiones Rajolí S.L. presenta plànols modificats de conformitat amb el requeriment del tècnic municipal. Vist el nou informe emès per l'arquitecte-tècnic de data 23 d'abril de 2007 manifestant que: "Examinat el projecte de referència així com les modificacions proposades pel tècnic redactor. I a la vista que aquestes s'ajusten de forma genèrica a les Normes Subsidiàries de Planejament vigents, tot i entenent que aquesta documentació complementària comportarà afegir-les al projecte bàsic amb la substitució i/o inserció dels plànols, segons la següent relació: Plànol modificat: 2, 3 i 4 (full2 descripció projecte). Nogensmenys s'haurà d'aportar projecte executiu abans de l'inici de les obres per la revisió i aprovació pels Serveis Tècnics de l'Ajuntament de Canet de Mar, en el que es reflectiran com a document refós les modificacions proposades en el projecte bàsic. En conseqüència s'informa favorablement la sol·licitud de llicència d'obres, restant condicionada a que la terrassa existent a la planta primera no sigui transitable i només accessible pel manteniment propi, sense cap ventilació de les estances de l'habitatge baixos segona". Vist l'informe favorable del Cap del Servei de llicències de data 24 d'abril de 2007, manifestant que consta acreditat en el projecte que acompanya la sol.licitud de referència, la creació, en la planta baixa de l'edifici, de dues places d'aparcament, que s'han liquidat les provisions i imports de les taxes i els drets corresponents, s'han dipositat les garanties legals i que s'han observat la resta de requisits legalment exigits. RESULTANT que s'han complerts tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol·licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. VIST el que disposen els articles 179 i següents del Decret Legislatiu 1/2005 de 26 de juliol, l'article 118 i concordants de les Normes subsidiàries de planejament de Canet de Mar. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 40/2003 de 17 de juny, de conformitat amb la proposta de la tinença d'alcaldia d'urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir llicència d'obres a la mercantil Inversiones Rajolí S.L. per a la construcció edifici plurifamiliar de dos habitatges al solar ubicat al carrer Santa Llúcia número XX, d'acord al projecte modificat de l'arquitecta M.E.C. L., sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat. Aquesta llicència resta condicionada a les condicions generals d'atorgament de llicència urbanística municipal i les específiques marcades per l'arquitecte-tècnic municipal. SEGON.- Aprovar la liquidació definitiva en concepte de l'impost sobre construccions per un import de quatre-cents vuitanta euros amb vint-i-set cèntims (480,27 ) i per taxes urbanístiques la quantitat de vuit-cents noranta-vuit euros amb quaranta-vuit cèntims (898,48 ). TERCER.- S'haurà de dipositar prèviament l'import de dos mil cent seixanta-tres euros amb quaranta-un cèntims (2.163,41 ) pel valors urbanístics en risc i la quantitat de sis-cents trenta-set euros amb set cèntims (637,07 ) en concepte de fiança pel residus de construcció. Aquestes fiances es retornaran en el moment de l'obtenció de la llicència de primera ocupació i comprovant d'haver dipositats els residus en un gestor autoritzat. QUART.- De conformitat amb l'article 6.6 b), per remissió a l'art. 5.2.f) de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl s'ha liquidat les taxes d'ocupació de la via pública per un import de dos mil dos-cents setanta-set euros amb seixanta cèntims (2.277,60 ). CINQUÈ.- De conformitat amb l'informe del tècnic municipal, la llicència d'obres resta condicionada a: · S'haurà d'aportar el projecte executiu abans de l'inici de les obres per la revisió i aprovació pels serveis tècnics municipals, en el que es reflectiran com a document refós les modificacions proposades en el projecte bàsic. · La terrassa existent a la planta primera no serà transitable i només accessible pel manteniment propi, sense cap ventilació de les estances de l'habitatge baixos segona. 3.2.- ATORGAMENT LLICÈNCIA D'OBRES AL SENYOR M.R.P. PER A L'ENDERROCAMENT EDIFICI UBICAT AL CARRER XARO BAIX NÚMERO XX. Vista la instància presentada pel senyor M.R.P. en nom i representació d'ell mateix, amb la qual sol.licita llicència d'obres per a l'enderrocament edifici ubicat al carrer Xaro Baix número XX. Vist l'informe de l'arquitecte tècnic municipal de data 3 de maig de 2007, el contingut del qual és: " Revisada la documentació que acompanya la sol·licitud de referència es comprova que es tracta del projecte tècnic que descriu els treballs a realitzar per tal d'enderrocar l'edificació existent al C/ Xaró Baix, XX. Consultat el text refós de les Normes Subsidiàries de planejament vigent (DOGC núm. 4471del 16/09/2005) i les modificacions puntuals posteriors de les Normes subsidiàries de planejament, es constata que la finca de referència està inclosa al sòl urbà i té el seu aprofitament limitat pels paràmetres de la zona 2"ordenacions en banda". Subzona 2a "ordenacions amb pati". Pel que fa a l'edificació existent a la finca esmentada, aquesta es grafia al plànol núm. 9 de les NS com a edifici d'interès històric i arquitectònic i per tant com a EDIFICI PROTEGIT, per tant, únicament es podran executar obres de consolidació, reparació, modernització o millora de les condicions estètiques o higièniques, conservant la composició i la volumetria. D'acord amb el que s'estableix a l'art. 19 de les NS per tal de fer qualsevol actuació als edificis protegits, considerats de valor arquitectònic o històric, serà necessari l'informe corresponent del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (Patrimoni Cultural Català, Llei núm. 9 de 30 setembre de 1993). Per altra banda, cal tenir en compte que l'esmentat edifici, el del C/ Xaró Baix, XX, s'ha inclòs al "Pla Especial del Catàleg del patrimoni arquitectònic i elements d'interès històric i artístic de Canet de Mar". Aquest document, aprovat inicialment per la junta de Govern Local en sessió ordinària de data 3 d'agost de 2005, es troba actualment en tràmit, a l'espera per a procedir, en el seu cas, a l'aprovació provisional. El nivell de protecció a l'esmentat catàleg és de BCIL ­ Bé cultural d'interès local ­. Per tot l'esmentat, per tal de poder valorar i tramitar la llicència sol·licitada, caldrà prèviament, sol·licitar i obtenir, l'informe corresponent del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, referent a les obres proposades". Vist l'escrit rebut de la Direcció General del Patrimoni Cultural informant que les obres s'ajusten a les prescripcions fixades a la fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i elements d'interès històric i artístic de Canet de Mar. Vist l'informe de l'arquitecte-tècnic municipal de data 27 d'abril de 2007 manifestant que: "Revisada la documentació que acompanya la sol·licitud de referència es comprova que es tracta del projecte tècnic que descriu els treballs a realitzar per tal d'enderrocar l'edificació existent al C/ Xaró Baix, 15. Consultat el text refós de les Normes Subsidiàries de planejament vigent (DOGC núm. 4471del 16/09/2005) i les modificacions puntuals posteriors de les Normes subsidiàries de planejament, es constata que la finca de referència està inclosa al sòl urbà i té el seu aprofitament limitat pels paràmetres de la zona 2"ordenacions en banda". Subzona 2a "ordenacions amb pati". Pel que fa a l'edificació existent a la finca esmentada, aquesta queda recollida al Catàleg del Patrimoni Arquitectònic i Elements d'Interès Històric i Artístic de Canet de Mar ­fitxa B144- com a element protegit amb un nivell de protecció: BCIL-Bé cultural d'interés local. Essent objecte de protecció: Brancalls i dintells de granit abuixardat, que es podran reubicar en cas d'obres d'ampliació o reforma integral. Aquest document va ser aprovat provisionalment per l'Ajuntament de Canet de Mar en data 25.05.2006. La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona, en sessió de 20.11.2006 va aprovar definitivament el Pla Especial del Catàleg de Patrimoni Arquitectònic i Elements d'Interès Històric i Artístic de Canet de Mar, supeditant-lo a la publicació al DOGC. A més de l'executivitat a la presentació d'un text refós, verificat per l'òrgan que ha atorgat l'aprovació provisional de l'expedient, amb una sèrie de prescripcions. Aquest text refós, va ser verificat pel Ple de L'Ajuntament de Canet de Mar, en sessió de data 29.03.2007. La tècnica redactora del projecte, manifesta en documentació complementaria que en les obres... "d'enderroc es mantindran i respecte a la fitxa del catàleg els elements objecte de protecció, brancals i dintells de granet abuixardat, que en aquest cas no es reubicaran, sinó que es mantindran en el mateix lloc, en l'obra de reforma integral i d'ampliació. Per això no s'enderrocarà part de la paret on es sustenten aquests elements protegits". Es presenta alhora document acreditatiu de que el peticionari assumeix l'obligació de que les obres s'executaran per una empresa constructora competent i que al davant d'aquestes, a més de la direcció facultativa, hi haurà un tècnic titulat que assumeixi expressament la funció de tenir cura de la correcta execució dels treballs, d'acord amb els documents presentats i amb les ordres de la direcció facultativa. Atès, que les obres proposades s'ajusten a les previsions de les Normes Subsidiàries, per tant s'informa favorablement a la sol·licitud de llicència d'enderroc, condicionada a: 1.- Abans de l'inici de les obres, caldrà posar-se en contacte amb el cap de la brigada municipal per tal de procedir a la retirada dels elements de senyalització i instal·lacions publiques de la façana de l'immoble que es vol enderrocar (senyals de trànsit, plaques amb el nom del carrer i instal·lació d'enllumena