ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 28 DE FEBRER DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 13.00 hores Hora que acaba: 14.49 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de despeses 3. Pròrroga contracte prestació servei manteniment i conservació parcs i jardins Canet de Mar 4. Modificació contracte redacció projecte i direcció facultativa urbanització plaça Universitat 5. Actualització aportació municipal a la llar d'infants El Palauet 6. Ajut als alumnes de Canet de Mar pel curs de monitors i monitores de lleure 2008 7. Aportació econòmiques als usuaris de la Sala Municipal d'Exposicions 8. Relació de decrets des del dia 11 fins al 15 de febrer de 2008 9. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 21 de febrer de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'aprova per unanimitat. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 28 de febrer de 2008, per import de- 64.295,31 EUR, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2008, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 18 de desembre de 2007. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 28 de febrer 2008 , per import de 64.295,EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2008. 3.- PRÒRROGA CONTRACTE PRESTACIÓ SERVEI MANTENIMENTI CONSERVACIÓ PARCS I JARDINS CANET DE MAR Atès que en data 19 de novembre de 2007, l'Alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar va emetre el Decret núm. 1025/2007, pel qual es va resoldre el següent: "PRIMER.- Prorrogar el contracte de concessió del servei de manteniment i conservació dels parcs i jardins de Canet de Mar, el qual es va formalitzar amb l'empresa Talher S.A. en data 2 de desembre 2002 i que finalitza el dia 1 de desembre 2007 per un període de tres mesos fins a la data 1 de març 2008. SEGON.- - Aprovar la despesa amb càrrec a la partida 50 442 22708 del pressupost de l'any 2007 quedant sotmès a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient per a l'exercici 2008. TERCER.- En tractar-se d'una pròrroga, el present contracte es seguirà regint per totes i cadascuna de les clàusules fixades en el contracte formalitzat en data 2 de desembre de 2002. QUART.- Ratificar el present acord per la Junta de Govern Local en la primera reunió que es celebri en virtut de la delegació de competències fetes pel Ple en sessió de 26 de juliol de 2007. Ho mana i signa el senyor alcalde, a la vila de Canet de Mar, a 19 de novembre de 2007." Atès que en data 24 de gener de 2008, la Junta de Govern Local va acordar aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que han de regir el concurs per a la prestació del servei de manteniment i neteja dels parcs urbans, jardins i arbrat municipals de Canet de Mar, així com incoar el corresponent expedient de contractació. Atès que el termini per a la presentació de les ofertes finalitza el proper 28 de març procedint-se a l'obertura de pliques el 31 de març de 2008. Atès que el vigent contracte amb Talher, SA, inclosa la seva pròrroga, finalitza el proper 1 de març de 2008, data en la qual encara no s'haurà formalitzat el nou contracte. Atès que l'empresa Talher, SA, en data 18 de febrer de 2008, ha manifestat per escrit la seva voluntat d'acceptar una nova pròrroga de 2 mesos que finalitzaria el proper 1 de maig de 2008. Vist l'expedient administratiu de referència i allò que disposa l'article 198.1 del reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel que s'aprova el Text refós de la llei de contractes de les Administracions Públiques, en virtut de les delegacions acordades pel Ple de l'Ajuntament en sessió de data 26 de juliol de 2007, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient i Educació, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Ratificar en tots els seus extrems el contingut del Decret de l'Alcaldia núm. 1025/2007, de 19 de novembre, pel que es va resoldre prorrogar el contracte per a la prestació del servei de manteniment i conservació dels parcs i jardins de Canet de Mar, per un període de 3 mesos fins al dia 1 de març de 2008. SEGON.- Subscriure una pròrroga instrumental del contracte per a la prestació del servei de manteniment i conservació dels parcs i jardins de Canet de Mar, per un període de 2 mesos més, això és fins al proper 1 de maig de 2008, data en la que s'haurà d'haver formalitzat el nou contracte per a la prestació del servei de manteniment i neteja dels parcs urbans, jardins i arbrat municipals de Canet de Mar. TERCER.- En tractar-se d'una pròrroga, el present contracte es seguirà regint per totes i cadascuna de les clàusules fixades en el contracte formalitzat en data 2 de desembre de 2002. 4.- MODIFICACIÓ CONTRACTE REDACCIÓ PROJECTE I DIRECCIÓ FACULTATIVA URBANITZACIÓ PLAÇA UNIVERSITAT Atès que en data 13 de juny de 2006, es va formalitzar el contracte per a la redacció del projecte i direcció facultativa de les obres d'ordenació de la coberta de l'aparcament subterrani ubicat a la riera Gavarra, núm. 4-14 (obra anomenada en l'actualitat "urbanització de la plaça universitat de Canet de Mar") amb l'empresa Bassas Arquitectes, SL, pel preu cert i global de 48.000 , IVA inclòs. Atès que posteriorment a aquesta formalització, el dret de superfície cedit inicialment per la Diputació de Barcelona ha estat objecte de dues noves cessions, la qual cosa ha comportat un increment de sòl a urbanitzar de 1.256,85 m2. Atès que l'article 59 del Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel que s'aprova el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques (en endavant TRLCAP) disposa que una de les prerrogatives de l'Administració és modificar els contractes per raons d'interès públic, concretant-se en l'article 101 del mateix text que haurà de ser conseqüència de necessitats noves o causes imprevistes, justificant-ho degudament a l'expedient. Atès que prèviament a l'aprovació d'una modificació del contracte cal atorgar un termini d'audiència al contractista, així com la fiscalització de la despesa corresponent (art. 59 TRLCAP i 102 RLCAP). Atès que amb les noves cessions efectuades per la Diputació de Barcelona s'aconsegueix disposar, al bell centre de la població, d'una plaça que connectarà amb el carrer Lluís Domènech i Montaner i la riera Gavarra i on hi haurà espai suficient per tal de construir-hi una pista esportiva, la qual cosa redundarà en benefici de tota la població. Atès que l'empresa Bassas Arquitectes, SL, ha presentat pressupost per aquestes dues ampliacions els quals pugen un import total de 34.075 , IVA inclòs, pel que es considera complert el tràmit d'audiència prèvia al contractista, amb acceptació per part d'aquest de la modificació contractual Vist l'informe emès en data 27 de febrer de 2008 pel secretari i l'interventor municipal, el contingut literal del qual és el següent: "Marcel·lí Pons i Duat, secretari de l'ajuntament de Canet de Mar (Maresme), Toni Calpe i Jordà, en relació amb la proposta de modificació del contracte de consultoria i assistència per a la redacció del projecte i direcció facultativa de les obres d'ordenació de la coberta de l'aparcament subterrani ubicat a la riera Gavarra, núm. 4-14 (obra anomenada en l'actualitat "urbanització de la plaça universitat de Canet de Mar"), en compliment d'allò establert a l'article 275.1 del TRLMC, emeten el següent Informe Primer.- Constitueix una prerrogativa de l'Administració que tan sols opera per raó d'interès públic (art. 59 TRLCAP), i sempre que es tracti de necessitats noves o causes imprevistes, que hauran de quedar degudament justificades a l'expedient. Segon.- Abans que l'òrgan de contractació aprovi la modificació cal donar tràmit d'audiència al contractista (art. 59.1 i 102 RLCAP). També cal que es fiscalitzi la despesa corresponent i els acords corresponents posaran fi a la via administrativa i seran immediatament executius. Tercer.- La modificació s'ha de formalitzar com el contracte (art. 54 TRLCAP) i exigirà dictamen de la Comissió Jurídica Assessora si la seva quantia supera el 20% del preu primitiu i aquest és igual o superior als 6.010.121'04.- . Els límits que tot seguit veurem no són límits a la modificació, sinó límits a l'exigència de perpetuació del vincle contractual; els límits a la modificació cal cercar-los únicament en la interdicció de què la mateixa oculti un contracte nou, amb el concurrent frau de licitadors; es tracta d'un concepte jurídic indeterminat la concreció del qual requerirà, en primer lloc, l'anàlisi de l'objecte del contracte inicial i del modificat. Segon.- Tant en el contracte d'obres (art. 146 TRLCAP) com en el de subministraments (art. 192.c) com en el de consultoria i assistència (art. 214.c) la modificació és obligatòria pel contractista si comporta un augment, reducció o supressió fins el 20 per 100 del seu import, exclòs l'IVA i no representa una alteració substancial de l'objecte inicial. Quan aquestes eventualitats superin el 20 per 100 o representin una alteració substancial de l'objecte, esdevé causa de resolució contractual (arts. 149.e); 192.c); 214.c) TRLCAP. No és, tanmateix, una resolució automàtica: l'article 161 del RGCE establia ja pel contracte d'obres que la resolució era potestativa per qualsevol d'ambdues parts. Ara, aquesta interpretació ve confirmada a l'article 112.2 TRLCAP per a tot tipus de contracte, amb el benentès que si qui resol és l'Administració causant de la modificació, aquella equivaldrà al desistiment i portarà implícita la indemnització al contractista del benefici industrial deixat de percebre o lucre cessant, això és, el 6 per 100 del preu de les obres i subministraments (arts. 151.4 i 193.3 TRLCAP); el 10 per 100 del preu dels estudis i projectes deixats de realitzar (art. 215.3) i els beneficis futurs deixats de percebre (art. 169.4 TRLCAP). Tercer.- Per alteració substancial, als efectes al·ludits, cal entendre, entre altres, la modificació dels fins i característiques bàsiques del projecte inicial, així com la substitució d'unitats que afectin, almenys, el 30 per 100 del preu primitiu del contracte, amb exclusió de l'IVA. Quart.- Es sotmet a la consideració de l'òrgan de contractació l'aprovació d'una modificació contractual que representa un desviament del preu inicial de 70,99%. No obstant, es tracta de la mateixa obra que ha augmentat en superfície, per tant és lògic fer una modificació contractual i no un contracte nou. Cinquè.- Per tal de fer front a aquesta modificació existeix consignació pressupostària suficient a la partida núm. 42 43200 60000 del vigent pressupost per a l'any 2008." Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Comunicació, Cultura i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la modificació del contracte de consultoria i assistència per a la redacció del projecte i direcció facultativa de les obres d'ordenació de la coberta de l'aparcament subterrani ubicat a la riera Gavarra, núm. 4-14 (obra anomenada en l'actualitat "urbanització de la plaça universitat de Canet de Mar"), subscrit amb l'empresa Bassas Arquitectes, SL, en data 13 de juny de 2006 i que pujava un import global de 48.000 , IVA inclòs. Aquesta modificació consisteix en redactar el projecte d'ampliació de la urbanització de la plaça en 1.256,85 m2, on hi haurà de construir-se una pista esportiva i un edifici de serveis, així com en dur a terme la direcció facultativa de les obres, quedant fixat l'import cert i global del contracte en 82.075,00 , dels quals el 60% correspon a la redacció del projecte i el 40% a la direcció facultativa de les obres. SEGON.- Aprovar la despesa amb càrrec a la partida núm. 42 43200 60000 del vigent pressupost ordinari per a l'any 2008. TERCER.- Requerir el contractista perquè en el termini de quinze dies hàbils després de la notificació d'aquest acord acrediti que ha constituït el complement de la garantia definitiva, xifrada en 1.363,00 , equivalent al 4% de l'import de modificació del preu del contracte, de conformitat amb el que disposa l'article 42 del TRLCAP. QUART.- Declarar la vigència de la resta de clàusules del contracte subscrit en data 13 de juny de 2006 i que no queden afectades per la present modificació. CINQUÈ.- Citar el contractista perquè el dia i l'hora que se li indicarà concorri a formalitzar la present modificació de contracte, de conformitat amb l'establert a l'article 101.2 TRLCAP. 5.- ACTUALITZACIÓ APORTACIÓ MUNICIPAL A LA LLAR D'INFANTS MUNICIPAL PER AL CURS 07-08 Atès que en compliment de la clàusula de l'estudi econòmic financer del contracte, que preveié, a l'origen, una aportació municipal per subvenció, amb la finalitat de mantenir l'equilibri econòmic de la gestió, de 43.802,88.- i segons acord pres per la Junta de Govern Local, en sessió de data 31 de març de 2005, l'Ajuntament de Canet de Mar venia realitzant un pagament mensual, com a subvenció, de 3.503,98 . Atès que per al curs escolar 2007-2008 es va preveure un increment de places escolar a la llar d'infants amb l'obertura de 2 aules més i que per atendre aquest increment d'alumnes s'ha hagut de contractar més personal. Atès que l'Àrea d'Educació i Infància elaborar un pressupost per a cada curs escolar i atès que la previsió de costos de costos per la prestació del servei de llar d'infants municipal per al curs 2007-2008, és de 670.310,84 , preveient-se el finançament dels costos de la manera següent: Cost previst 670.310,84 , Quotes per la prestació de serveis 197.340,00 Despeses assumides directament per l'Ajuntament 124.683,84 Subvenció del Departament d'Educació i Universitats 280.800,00 Total ingressos 602.823,84 Diferència del compte d'explotació 67.487,00 Atès que, d'acord amb la clàusula 4.26.2.2 del plec de clàusules administratives particulars i tècniques aplicables a la contractació del servei de gestió de l'escola bressol, l'Ajuntament de Canet de Mar ha de garantir el pagament d'una subvenció en la forma que en la mateixa clàusula s'indica, amb l'única finalitat de cobrir el