ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 27 DE NOVEMBRE DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 21.40 hores Hora que acaba: 22.10 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons i Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1 Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2 Aprovació relació de despeses 3 Incoació expedient contractació servei de neteja dels edificis municipals 4 Aprovació conveni amb el Consell Comarcal del Maresme per a la implantació d'una gestió informatitzada estàndard d'expedient 5 Aprovació adhesió al protocol del Circuit de la Xarxa d'espais escènics de l'Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona 6 Relació de decrets des del dia 10 al 14 de novembre de 2008 7 Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 20 de novembre de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 27 de novembre de 2008, per import de 108.016,29, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2008, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 18 de desembre de 2007. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 27 de novembre de 2008 , per import de 108.016,29 , corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2008. TERCER.- Comptabilitzar en el compte (413) "creditors per operacions pendents d'aplicar al pressupost" la relació de despeses que s'adjunta en l'annex 2 per import de 2.374,01 , fins la seva aprovació definitiva al pressupost, previ reconeixement de crèdit, per poder habilitar la despesa. 3.- INCOACIÓ EXPEDIENT CONTRACTACIÓ SERVEI DE NETEJA DELS EDIFICIS MUNICIPALS Atès que el proper 1 d'abril de 2009 finalitza el contracte que aquest Ajuntament té subscrit amb l'empresa Clece, SA, per a la prestació del servei de neteja dels edificis municipals, donat que s'haurà complert el seu termini d'execució. Atès que aquesta Corporació no disposa dels mitjans suficients per dur a terme aquest servei de forma directa, essent necessari procedir a la seva contractació. Atès que en data 17 de novembre de 2008, s'ha emès informe pel Secretari i l'interventor de la Corporació sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir i vist que de conformitat amb aquest, l'òrgan competent per aprovar i adjudicar el contracte és l'alcalde, el qual, per Decret núm. 632/2007, de data 3 de juliol, va resoldre delegar la competència per a les contractacions sempre que no sigui possible la seva adjudicació per procediment negociat en la Junta de Govern Local. Vist i trobat conforme el plec de clàusules administratives particulars reguladores del procediment obert per a l'adjudicació d'un contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals. Vist l'informe emès, en data 17 de novembre de 2008, pel secretari i l'interventor de la Corporació, el contingut literal del qual és el següent: "Marcel·lí Pons i Duat, secretari general de l'Ajuntament de Canet de Mar i Toni Calpe i Jordà, interventor municipal, en compliment de l'anterior provisió de l'Alcaldia relativa a la incoació d'un expedient de contractació mitjançant procediment obert per a la prestació del servei de neteja dels edificis municipals, emeten el següent: INFORME Primer.- Són contractes de serveis aquells l'objecte dels quals són prestacions de fer consistents en el desenvolupament d'una activitat o dirigides a l'obtenció d'un resultat diferent d'una obra o subministrament. A efectes d'aplicació de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic (LCSP), els contractes de serveis es divideixen en les categories enumerades a l'annex II de l'esmentada Llei. Segon.- La legislació aplicable és la següent: - Els articles 10, 19, 22, 42, 93, 94, 122 i següents, 134 i següents, 277 a 285 i Disposició Addicional Segona LCSP. - El Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, en tot allò que no contradigui l'anterior Llei. - La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Tercer.- Donat el preu d'aquest contracte, el qual puja un import de 293.116,51 euros i 46.898,64 euros d'IVA, i de conformitat amb la disposició addicional segona LCSP, l'òrgan competent per efectuar aquesta contractació serà l'Alcalde de la Corporació, ja que el seu import no supera el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantitat de 6.000.000 euros, ni es tracta tampoc d'una contractació plurianyal que superi els anteriors imports. Si bé, res no impedeix que l'alcalde delegui aquesta competència en la Junta de Govern Local. Quart.- Per altra banda, donades les seves característiques i el valor del servei, es considera que el procediment més adequat per a la seva adjudicació és el procediment obert, oferta econòmicament més avantatjosa, varis criteris d'adjudicació. En el procediment obert tot empresari interessat podrà presentar una proposició, quedant exclosa tota negociació dels termes del contracte amb els licitadors. Cinquè.- Examinat el Plec de clàusules administratives particulars es constata que s'adequa a la normativa vigent en matèria de contractació local. Sisè.- Existeix consignació pressupostària suficient en les partides núm. 20- 12100-22700, 50-42201-22700, 40-45100-22700, 30-22200-22700, 40-45100- 22703, 40-45100-22702, 40-45100-22701, 60-62200-22700, 50-42202-22700 10-12100-22700 del pressupost ordinari per a l'any 2009. L'Ajuntament consignarà en el pressupost de cada exercici econòmic el crèdit suficient per poder atendre el pagament del seu preu. Atesa la seva plurianualitat, l'eficàcia d'aquest contracte per a exercicis posteriors, queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient. Conclusió Han quedat degudament justificades la motivació i l'adequació a la normativa que permet la contractació mitjançant procediment obert, i es pot seguir la tramitació de l'expedient de contractació i la licitació. " Tenint en compte allò que es disposa a la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic (LCSP), així com el Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, en tot allò que no contradigui la LCSP i la resta de disposicions legals vigents, es proposa a la Junta de Govern Local que prengui els acords següents: PRIMER.- Aprovar el plec de clàusules administratives i particulars i de prescripcions tècniques per a la contractació mitjançant procediment obert el servei de neteja de les dependències municipals, el contingut literal del qual és el següent: PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS I DE PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES PER A LA CONTRACTACIÓ, PER PROCEDIMENT OBERT, DEL SERVEI DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS DE CANET DE MAR. I. OBJECTE, RÈGIM JURÍDIC I NATURALESA. 1. El present contracte té per objecte la prestació del servei de neteja de les dependències municipals que es ressenyen en l'annex I d'aquest plec (PCAP), el qual conforma el seu règim jurídic, juntament amb la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic (LCSP) i el Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques (RGLCAP), en tot el que no s'oposi a la primera. 2. Formarà part del contracte, ultra el present PCAP, la proposició del licitador que resulti adjudicatari, per bé que les millores, variables o alternatives sobre l'explotació del servei que hagi proposat en ella només en formaran part si són admeses expressament en l'adjudicació. El procediment d'adjudicació serà l'obert. 3. El present contracte té naturalesa administrativa i es qualifica de serveis, d'acord amb la delimitació dels tipus contractuals que efectua l'article 5.1 LCSP. 4. El codi de classificació CPA-2002 és 74.70.13, i el codi de classificació CPV és 90911200. II. PRESSUPOST BASE DE LICITACIÓ, TERMINI I REVISIÓ DE PREUS. 1. El tipus de licitació es fixa en 1.172.466,04 , exclòs el 16% d'IVA el qual puja un import de 187.594,56 , per als 2 anys inicials de la prestació del servei i les dues possibles pròrrogues. L'aplicació pressupostària de les obligacions econòmiques que emanen del present contracte estan recollides en les partides números 20-12100- 22700, 50-42201-22700, 40-45100-22700, 30-22200-22700, 40-45100-22703, 40- 45100-22702, 40-45100-22701, 60-62200-22700, 50-42202-22700 10-12100-22700 del pressupost municipal per a l'any 2009. L'Ajuntament consignarà en el pressupost de cada exercici econòmic el crèdit suficient per poder atendre el pagament del seu preu. Atesa la seva plurianualitat, l'eficàcia d'aquest contracte per a exercicis posteriors, queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient. 2. Les ofertes presentades pels licitadors inclouran necessàriament i a tots el efectes l'IVA que haurà de suportar l'Administració i els altres tributs o impostos que els siguin d'aplicació segons les disposicions vigents. L'IVA, en tot cas, s'indicarà com a partida independent. 3. Aquest contracte tindrà una duració inicial de dos anys, per bé que podrà ser prorrogat per 2 anys més, si alguna de les parts ho sol·licita i l'altra ho accepta de forma expressa abans del seu venciment, respectant sempre el límit màxim de duració acumulada de sis anys. 4. El preu del present contracte es revisarà després del seu primer any de vigència, i així successivament, sempre d'acord amb l'índex estatal de preus al consum, publicat per l'Institut Nacional d'Estadística. No s'admetrà cap altra fórmula de revisió de preus. 5. Com sigui que el valor estimat del present contracte és superior a 206.000.- , es troba subjecte a regulació harmonitzada i és susceptible de recurs especial en matèria de contractació, en els termes de l'article 37 LCSP; totes aquelles al·legacions que es formulin a aquest PCAP en el termini dels 10 dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en el que es publiqui al DOGC, seran tramitades i resoltes conforme estableix l'article 37 LCSP; no així les que es formulessin durant la resta del termini d'informació pública. 6. Mensualment s'efectuarà el pagament d'una dotzena part del preu anyal del contracte, per mensualitats vençudes i prèvia presentació, conformació pel servei gestor responsable i aprovació de la corresponent factura, la qual haurà de reunir els requisits establerts pel Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, regulador de les obligacions de facturació. El pagament es farà per transferència bancària. 7. Els contractistes amb dret de cobrament davant l'Administració poden transmetre'l en els termes de l'article 201 LCSP. La demora en el pagament superior als seixanta dies següents a la data d'expedició de la factura, donarà lloc als efectes previstos a l'article 200.4 LCSP. III. CLASSIFICACIÓ DEL CONTRACTISTA. Per contractar amb l'Administració s'haurà de disposar de la classificació empresarial en el grup U-1 i en la categoria c dels articles 37 i 38 RGLCAP. IV. ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ, PRERROGATIVES I JURISDICCIÓ 1. L'òrgan de contractació és la junta de govern local de l'Ajuntament de Canet de Mar, per delegació del ple, efectuada mitjançant acord de data 26 de juliol de 2007. 2. L'òrgan de contractació ostenta, amb subjecció a la normativa vigent, les prerrogatives d'interpretar el contracte, resoldre els dubtes que n'ofereixi el compliment, modificar-lo per raons d'interès públic i acordar la seva resolució i els efectes d'aquesta. 3. L'ordre jurisdiccional contenciós administratiu serà el competent per resoldre les controvèrsies que sorgeixin entre les parts, un cop esgotada la via administrativa, amb expressa submissió als Jutjats de la província de Barcelona i al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. V. CAPACITAT PER CONTRACTAR. 1. Estan capacitades per poder contractar amb l'Ajuntament les persones físiques o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguin plena capacitat d'obrar, acreditin la solvència econòmica, financera i tècnica en els termes dels articles 63 a 71 LCSP i no incorrin en cap de les prohibicions per contractar de l'article 49 LCSP. També poden presentar propostes les unions temporals d'empreses de conformitat amb l'article 48 LCSP. Cada empresa de les que compon l'agrupació ha d'acreditar la capacitat d'obrar i la solvència econòmica, financera i tècnica o professional, amb la presentació de la documentació ressenyada a les clàusules següents del present plec; en aquest cas hauran d'indicar, en un document privat, el nom i les circumstàncies de les empreses participants, la proporció de cada una d'elles i la persona o entitat que, durant la vigència del contracte els representarà de cara a l'Administració i que assumeixen el compromís de constituir-se en Unió Temporal d'Empreses (article 24 del RGLCAP). Aquest document haurà d'estar signat pels representants de cada una de les empreses components de la Unió. 2. L'activitat del licitador ha de tenir relació directa amb l'objecte del contracte, segons resulti dels seus respectius estatuts o regles fundacionals, i ha de disposar d'una organització amb elements suficients per a la deguda execució del contracte. 3. La presentació de propostes pressuposa per part del licitador l'acceptació sense condicions de les clàusules d'aquest PCAP i la declaració responsable que reuneix totes les condicions exigides per contractar amb l'Administració. VI. PRESENTACIÓ DE PROPOSICIONS 1. Cada licitador només podrà presentar una sola proposició i, en els termes de l'article 129.3 LCSP, no es podrà subscriure cap proposta en nom d'una unió temporal d'empresaris si ja s'ha presentat individualment o si es forma part d'una altra unió temporal que concorri a la licitació. L'incompliment d'aquest principi donarà lloc automàticament a la desestimació de totes les propostes que hagi presentat. 2. Les proposicions hauran de ser presentades al registre general de l'Ajuntament de Canet de Mar, de les 9 a les 14 hores, durant el termini de 52 dies naturals comptats des de la tramesa de l'anuncia l'Oficina de Publicacions Oficials de les Comunitats Europees. La licitació es