ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 26 DE JUNY DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 20.54 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Coia Galceran Artigas ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de despeses 3. Sol·licitud de subvencions per al foment de la participació en activitats extraescolars i per a l'escolarització de persones en situacions econòmiques desfavorides. Curs 2008-2009 4. Relació de decrets des del dia 9 fins al 13 de juny de 2008 5. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 19 de juny de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'aprova per unanimitat. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses F/2008/24 de data 26 de juny de 2008, per import de 29.090,80 EUR, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2008, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 18 de desembre de 2007. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses F/2008/24 de data 26 de juny 2008 , per import de 29.090,80 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2008. 3.- SOL·LICITUD SUBVENCIONS PER AL FOMENT DE LA PARTICIPACIÓ EN ACTIVITATS EXTRAESCOLARS I PER A L'ESCOLARITZACIÓ DE PERSONES EN SITUACIONS ECONÒMIQUES DESFAVORIDES. CURS 2008-2009. En data 30.5.08 es va publicar al DOGC número 5142 l'Ordre EDU/259/2008, de 27 de maig, per la qual s'aproven les bases generals de la línia d'ajuts i subvencions destinada a entitats locals i les bases específiques dels diversos programes que la integren, i s'obre convocatòria pública per a l'any 2008. Atès que els Programes B i C de l'annex 2 de la resolució esmentada estableixen, respectivament, ajuts als ajuntaments: - per al foment i la participació en activitats extraescolars als centres educatius sostinguts amb fons públics. - per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides. Atès que la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), després d'establir que una de les finalitats del sistema educatiu és el ple desenvolupament de la personalitat i de les capacitats de l'alumnat: a) es refereix a la cooperació i col·laboració de les administracions educatives i les corporacions locals en la planificació i implementació de la política educativa i determina que totes elles coordinaran les seves actuacions, en l'àmbit de les respectives competències, per tal d'assolir una més gran eficàcia dels recursos destinats a l'educació. b) estableix, entre d'altres, com a principis dels sistema educatiu, l'equitat, que ha de garantir la igualtat d'oportunitats, la inclusió educativa i la no discriminació, i que ha d'actuar com a element compensador de les desigualtats personals, culturals, econòmiques i socials. Atès que, en els termes de la Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies, un dels elements afavoridors de la conciliació de la vida laboral i familiar és el que es canalitza a través de l'organització d'activitats extraescolars, les quals amplien els camps d'educació i socialització de l'alumnat i faciliten que aquest estigui atès i ocupat en unes franges horàries determinades. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar té com a un dels seus objectius afavorir aquesta conciliació, bo i posant a disposició de l'alumnat i dels centres uns espais i uns professionals responsables dels infants durant el temps que dura l'activitat per tal de desplegar capacitats i competències complementàries a les dels plans d'estudi i enriquir l'oferta de formació integral. Atès que la Llei 5/2004, de 9 de juliol, de creació de llars d'infants de qualitat assenyala que cada dia es fa més evident la necessitat de garantir els drets dels infants entre els zero i els tres anys i d'atendre les necessitats de les famílies i les noves realitats socials. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar és titular d'una llar d'infants des del curs 2003-2004. Vista i examinada la documentació de referència, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient i Educació, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Sol·licitar del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya els ajuts convocats: per al foment de la participació en activitats extraescolars amb finalitats educatives i de cohesió social ­programa B de l'annex II- en les dues modalitats següents: a) minoració del cost de les activitats extraescolars de manera universal, i b) minoració del cost de les activitats extraescolars a les famílies d'alumnat amb menys recursos que participin en activitats acollides a la primera modalitat, c) per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys en situacions econòmiques desafavorides, programa C de l'annex II, d) tot això en els termes de l'Ordre EDU/259/2008, de 27 de maig, per la qual s'aproven les bases generals de la línia d'ajuts i subvencions destinada a les entitats locals, i les bases específiques dels diversos programes que la integren, i s'obre la convocatòria pública per a l'any 2008. SEGON.- Determinar que per a la valoració de les sol·licituds d'escolarització es tindran en compte els criteris establerts a la base 5 del programa C de l'annex II de l'al·ludida Resolució i, en conseqüència, les famílies que es vulguin acollir a aquest ajut hauran d'acreditar no haver tingut, durant el darrer exercici fiscal liquidat, una renda familiar superior als llindars màxims que s'estableixen a continuació, en funció del nombre de membres que integren la unitat familiar: Famílies de dos membres: 15.221,00 Famílies de tres membres: 19.989,00 Famílies de quatre membres: 23.711,00 Famílies de cinc membres: 26.907,00 Famílies de sis membres: 29.994,00 Famílies de set membres: 32.912,00 Famílies de vuit membres: 35.810,00 A partir del vuitè membre s'afegiran 2.875,00 per cada nou membre computable. Tindrà el mateix efecte excloent l'existència d'activitats econòmiques de què siguin titulars els membres computables de la família per les quals hagin tingut el darrer any fiscal un volum de facturació superior a 160.989,00. La renda de les famílies, als efectes d'aquests ajuts, s'obtindrà per agregació de les rendes corresponents al darrer exercici fiscal liquidat de cada un dels membres computables, de conformitat amb la normativa reguladora de l'impost sobre la renda de les persones físiques. En el supòsit que les persones sol·licitants no puguin adjuntar la documentació referida a la capacitat econòmica i estiguin rebent assistència social rellevant, l'ajuntament podrà fer una valoració estimativa dels ingressos d'acord amb la informació de què disposi. A més a més es tindrà en compte, sempre que no se superin els llindars econòmics esmentats, els criteris següents: infants en acolliment discapacitat reconeguda de l'infant, pare, mare, tutor, tutora o germans família nombrosa família monoparental (s'entén família formada pel pare o la mare sol/a amb infants, sempre aquests convisquin amb ella i en depenguin econòmicament de manera exclusiva. La documentació necessària per acreditar aquestes circumstàncies és: a) declaració de la renda, certificat d'ingressos emès per l'Agència Tributària, certificat de pensió. b) resolució administrativa que acrediti l'acolliment. c) resolució del Departament de Benestar i Família que acrediti la condició legal de discapacitat. d) carnet de família nombrosa. e) per a famílies monoparentals Caldrà aportar certificat de convivència municipal. En el cas de viduïtat, caldrà aportar certificat de defunció. En el cas de separacions no es considerarà el criteri de monoparentalitat a no ser que es produeixi un incompliment de la obligació/dret de rebre pensió d'aliments. Caldrà acreditar-ho mitjançant acreditació judicial que s'iniciarà un procés/ certificat de l'advocat que després s'adjuntarà a la documentació judicial en curs. TERCER.- Determinar que els criteris, característiques i condicions que hauran de tenir les activitats extraescolars per tal de poder-se acollir a aquests ajuts seran els mateixos que els de les bases 5, 6, 8 i 10 del programa B de l'al·ludida Resolució i, en conseqüència, l'import de l'assignació per minorar el cost de l'activitat de forma universal serà com a màxim de 860,00 euros quan es realitzi només una activitat i 430 euros més per a cada una de les restants activitats que s'organitzin a cada centre. La relació d'activitats que es preveu d'incloure en la sol·licitud és la següent: Nom del centre Nombre d'activitats Ajuntament de Canet de Mar 9 AMPA del CEIP Misericòrdia 10 AMPA del CEIP Turó del drac 2 Junta Rectora del Col·legi Yglesias 5 AMPA de l'IES Domènech i Montaner 1 En conseqüència, l'import total de la subvenció que es sol·licita és el següent: 27 x 430: 11.340.- . QUART.- Determinar que per a la valoració de les sol·licituds que, en el seu cas, sigui procedent formular per al foment de la participació en activitats extraescolars amb finalitats educatives i de cohesió social ­programa B de l'annex II- en la segona modalitat de minoració del cost de les activitats extraescolars a les famílies d'alumnat amb menys recursos, així com per a la determinació de la documentació acreditativa es tindran en compte els mateixos criteris establerts en l'anterior apartat segon d'aquest acord, en tot allò que resultin d'aplicació. CINQUÈ.- Facultar l'alcalde per subscriure tots aquells documents que tinguin relació amb el present acord. 4.- RELACIÓ DE DECRETS DES DEL DIA 9 FINS AL 13 DE JUNY DE 2008 Núm. de Data Contingut Signatura Decret 586 09.06.08 Pagament paga extra mes de juny SS Alcalde 587 09.06.08 Acceptació canvi destinació PUOSC 2007 Alcalde 588 09.06.08 Resolució sancionadora expedients de trànsit Alcalde 589 09.06.08 Ocupació via pública amb taules i cadires Alcalde 2008/2009 590 09.06.08 Pròrroga rènting camió amb grua per a la Alcalde brigada 591 09.06.08 Llicència moviment de terres c/ Domènech Òscar Figuerola Pascual, xx 592 09.06.08 Targeta d'aparcament Alcalde 593 09.06.08 Obra menor Òscar Figuerola 594 09.06.08 Retorn garantia definitiva Copisa obres Alcalde urbanització U7 industrial 595 09.06.08 Estimació responsabilitat patrimonial FM Alcalde 596 09.06.08 Contractació NX Alcalde 597 10.06.08 Autorització concurs de paelles Club Botxes Alcalde Canet 598 10.06.08 Manament pagament a justificar Alcalde 599 11.06.08 Primera ocupació Òscar Figuerola 600 11.06.08 Encàrrec projecte "A Canet + és ­" Alcalde 601 11.06.08 Primera ocupació Òscar Figuerola 602 11.06.08 Concessió parada mercat setmanal JA Alcalde 603 11.06.08 Proposta d'avaluació riscos d'obra sense Òscar Figuerola projecte SOREA 604 12.06.08 Resolució al·legacions c/ Església, xx Òscar Figuerola 605 12.06.08 Aprovació manament de pagament a justificar Alcalde premis exposició col·lectiva Sant Pere 606 13.06.08 Imposició sanció persones físiques 10/06/08 Alcalde 607 13.06.08 Estimar administrativament per haver-hi Alcalde resolució penal exp. 76426 5.- PRECS I PREGUNTES Tot seguit, els regidors procedeixen a preguntar-se mútuament sobre qüestions diverses d'índole i problemàtica municipal. I no havent-hi més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió, essent les 20.54 hores de tot el que jo com a secretari certifico. El secretari, L'alcalde, Marcel.lí Pons Duat Joaquim Mas Rius