ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 24 D'ABRIL DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 21.40 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de despeses 3. Aprovació relació de serveis extraordinaris mes d'abril 4. Aprovació bestreta de subvenció a l'entitat Moixons Llepafils 5. Aprovació definitiva de la modificació del projecte de reparcel·lació del sector U7 industrial 6. Sol·licitud de subvenció per a la redacció del POUM 7. Adjudicació del contracte de manteniment i neteja dels parcs urbans, els jardins i l'arbrat municipals de Canet de Mar 8. Aprovació del pla de vigilància complementària d'incendis forestals 9. Sol·licitud de subvenció a la Diputació de Barcelona per a la realització d'accions de l'àmbit de desenvolupament econòmic 10. Relació de decrets des del dia 7 fins a l'11 d'abril de 2008 11. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 17 d'abril de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despese de data 24 d'abril de 2008, per import de 35.384,82 , corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2008, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 18 de desembre de 2007. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 24 d'abril de 2008 , per import de 35.384.82 , corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de factures F/2008/4 de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 244.18 TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2008. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE MARÇ FINS AL 15 D'ABRIL DE 2008 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de març al 15 d'abril de 2008. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha quatre caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2008, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de tretze mil dos-cents vuitanta-tres euros amb quatre cèntims (13.283,04 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de març al 15 d'abril de 2008. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil cinc-cents cinquanta-quatre eurso amb quaranta-dos cèntims (1.554,42 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia local , durant el mes d'abril de 2008. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat de tres-cents cinquanta euros amb dotze cèntims (350,12 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes d'abril de 2008. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de tres-cents quatre euros amb cinquanta cèntims (304,50 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes d'abril de 2008. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat de sis-cents setanta-vuit euros amb quaranta-vuit cèntims (678,48 ) corresponent a les assistències a judicis dels agents de la Policia local, durant el mes d'abril de 2008. SISÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2008. 4.- APROVACIÓ BESTRETA SUBVENCIÓ A L'ENTITAT MOIXONS LLEPAFILS L'Ajuntament de Canet de Mar mitjançant acord de la Junta de Govern Local, de data 17 d'abril de 2008 va aprovar la convocatòria 1/2008, en règim de concurrència competitiva de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg. Atès que l'entitat "Moixons Llepafils", va presentar sol·licitud de subvenció, per a l'activitat de la X Marxa popular de Canet de Mar, que es durà a terme el proper diumenge dia 11 de maig. Vista la memòria justificativa de la concessió directe d'una subvenció a l'entitat "Moixons Llepafils", subscrita per la Regidoria d'Esports, es considera necessari i convenient atorgar la subvenció sol·licitada per tal que puguin disposar de la subvenció atorgada en aquesta data. Atès que l'Ordenança municipal reguladora de la concessió de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg, estableix en el seu article 20, que en casos especials es podran concedir bestretes a compte de la subvenció anyal. Atès que el pressupost municipal per a l'any 2008 hi ha consignació suficient per fer front a la despesa, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Esports, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Atorgar a l'entitat "Moixons Llepafils" la quantitat de 800,00 euros en concepte de bestreta de la subvenció que resulti d'aplicar els criteris ponderats de valoració de les sol·licituds, previstos a la convocatòria 1/2008, en règim de concurrència competitiva de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg aprovada per l'Ajuntament de Canet de Mar. SEGON.- Autoritzar el pagament de la quantitat abans esmentada i aprovar la despesa amb càrrec a la partida 70 45200 48900 del vigent pressupost de l'any 2008, d'acord amb l'operació de crèdit núm. 2690. TERCER.- D'acord amb el Reglament de serveis de les corporacions locals, la subvenció a la que es refereix aquest acord, és lliurament revocable i reduïble en tot moment. No genera cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. QUART.- Establir els requisits i terminis de justificació segons els establerts en les bases de la convocatòria. 5.- PROPOSTA DE RESOLUCIÓ D'AL·LEGACIONS I APROVACIÓ DEFINITIVA DE LA MODIFICACIÓ PROJECTE DE REPARCEL·LACIÓ DEL SECTOR U-7 INDUSTRIAL ATÈS que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 14 de març de 2007, va prendre l'acord d'aprovació inicial de la modificació del projecte de reparcel·lació del Sector U-7 Industrial. ATÈS que dins del termini d'audiència legalment conferit als interessats s'ha presentat una al·legació, en data 19 d'abril de 2007, pel Sr. EJP, actuant en nom propi i en nom i representació dels seus germans MA, J i F JP, com a propietaris de les parcel·les 6, 7 i 8 del Sector U-7, mitjançant la qual sol·licita que es reconegui la servitud de pas de vehicles i d'aigües que afecta la seva finca a causa de les obres d'urbanització del Sector U-7 Industrial. VIST l'informe de data 18 d'abril de 2008, emès pel tècnic redactor de la modificació del projecte de reparcel·lació, Jordi San Millán i Filbà, en relació a l'al·legació presentada, el qual es transcriu a continuació: INFORME Que emet en Jordi San Millan i Filbà, Enginyer de Camins, col·legiat núm. 8857, com a redactor de la Modificació del Projecte de Reparcel·lació del sector U7 Industrial de Canet de Mar, en relació a l'al·legació presentada pel Sr. Enric Jubany Periago. 1. En l'execució de les obres d'urbanització del Sector U7 Industrial, es va detectar que a causa de la correcció del traçat de la Riera de Can Figuerola una part de la finca que pertany a la família JP quedava afectada per una servitud 2 de pas d'aigua i de vehicles que ocupa una superfície aproximada de 44m i quina situació es grafia en el plànol adjunt. 2. Caldria incorporar al compte de liquidació del polígon una indemnització econòmica per compensar aquesta servitud de pas d'aigua i de vehicles produïda. 3. Aquesta servitud es valora en un 50% del preu del sòl. Atès que és un sòl qualificat de no urbanitzable, i considerant el preu cadastral i els valors normals a efectes hipotecaris d'aquest tipus de sòl, es defineix un preu de 15/m2. Per tant, la indemnització per la servitud de pas d'aigua i de vehicles ascendeix a: 15/m2 sòl x 44 m2 x 0,5 = 330,00 Canet de Mar, 18 d'abril de 2008 VIST l'informe de la cap del servei de llicències, de data 21 d'abril de 2008, el contingut del qual és el següent: Na Dolors Puig i Gómez, llicenciada en dret i tècnica d'administració general de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en relació amb la proposta d'aprovació definitiva de la modificació del projecte de reparcel·lació del sector U-7 Industrial: INFORMA PRIMER.- Es presenta, per a la seva aprovació definitiva, la modificació del projecte de reparcel·lació del sector U-7 Industrial. Pel que fa la tramitació d'aquesta modificació, em remeto a l'informe jurídic de data 12 de març de 2007, emès en ocasió de la seva aprovació inicial, si bé només cal fer constar que l'aprovació definitiva, tot i ser competència de l'Alcaldia, ha estat delegada en la Junta de Govern Local, en virtut de la delegació efectuada mitjançant Decret 632/2007, de 5 de juliol. Aquesta delegació s'haurà de fer constar en el text de la proposta. SEGON.- En l'informe esmentat, de data 12 de març de 2007, s'especificava que aquesta modificació del projecte de reparcel·lació es presentava motivada per la modificació del pla parcial del sector U7 Industrial ­ Text refós, el qual estava pendent de l'aprovació definitiva per part de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona, per la qual cosa l'acord d'aprovació definitiva d'aquest projecte de reparcel·lació hauria de posposar-se en tot cas fins a l'aprovació definitiva d'aquell instrument derivat de planejament urbanístic. La modificació del Pla parcial del sector U7 Industrial ­ Text refós va ser aprovat definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona en sessió de data 29 de març de 2007. En els termes precedents, i en els de l'informe del tècnic redactor de la modificació, s'informa favorablement l'aprovació definitiva de la modificació del projecte de reparcel·lació del sector U-7 Industrial. De conformitat amb allò que es disposa als articles 83 i 113 del TRLUC, i considerant que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'alcaldia mitjançant Decret núm. 632/2007, de 5 de juliol, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Comunicació, Cultura i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Estimar l'al·legació presentada pel Sr. EJP, actuant en nom propi i en nom i representació dels seus germans MA, J i F JP, en els termes de l'informe del tècnic redactor de la modificació del projecte de reparcel·lació, Jordi San Millán i Filbà. SEGON.- Aprovar definitivament la modificació del projecte de reparcel·lació del Sector U-7 Industrial. 6.- SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A LA REDACCIÓ D'UN ESTUDI SOBRE UN NOU MODEL DE POBLE Vista l'Ordre del Departament de Política Territorial i Obres Públiques PTO/116/2008, d'11 de març, de convocatòria per a l'atorgament de subvencions per finançar la redacció de plans d'ordenació urbanística municipal, programes d'actuació urbanística municipal, plans urbanístics derivats d'iniciativa pública i les modificacions del planejament urbanístic general que es redactin amb la finalitat d'adaptar-se als plans directors urbanístics vigents, i d'aprovació de les bases que la regiran. Atès que la Direcció General d'Urbanisme ha engegat, en virtut de l'ordre esmentada, un programa de suport al planejament urbanístic municipal per tal de fomentar l'adaptació dels municipis a la nova legislació i de garantir-ne l'aplicació, com també de millorar-ne les condicions urbanístiques i contribuir a la creació de sòl urbanitzat necessari en el marc d'un desenvolupament sostenible. Vist el creixement que ha experimentat el municipi de Canet de Mar en els darrers anys, es fa evident la necessitat de crear nous equipaments i d'ampliar els serveis que l'Administració presta als ciutadans. Per tal de poder respondre a aquestes noves exigències d'una forma coherent i ajustada a la realitat, cal una tasca prèvia d'estudi i planejament de la qual es pugui partir a l'hora de plantejar la conveniència de la redacció de nous instruments de planejament urbanístic. Atès que, per afrontar la hipotètica redacció d'un programa d'actuació urbanística municipal, cal disposar de la informació que avaluï els canvis produïts al poble en els darrers deu anys, tant en termes territorials com de població, o la situació i disponibilitat dels subministraments bàsics. Nogensmenys, cal plantejar-se quin model de poble es vol aconseguir i resoldre qüestions com la proporció entre residència permanent i de temporada, la millora del front marítim, el tractament dels residus sòlids urbans o la recuperació del centre històric. Vist tot el que s'ha exposat i atès que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 632/2007, de 5 de juliol, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Comunicació, Cultura i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Sol·licitar al Departament de Política Territorial i