ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 10 D'ABRIL DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 21.30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de despeses 3. Aprovació sol·licitud subvencions al pla de concertació de la Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011 4. Concurs per a l'explotació dels serveis de temporada de platja estiu 2008 5. Adjudicació contracte prestació servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar 6. Devolució garantia definitiva contracte 2a fase obres restauració tirbuna Casa museu 7. Retirada autorització per a la venda al mercat setmanal de Canet de Mar a la senyora EH 8. Relació de decrets des del dia 25 fins al 28 de març de 2008 9. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 3 d'abril de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 10 d'abril de 2008, per import de 42.365,39 EUR, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2008, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 18 de desembre de 2007. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'acorda per unanimitat els acords següents: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data d'abril 2008 , per import de 42.365,39 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2008. 3.- APROVACIÓ SOL·LICITUD SUBVENCIONS AL PLA DE CONCERTACIÓ DE LA XARXA BARCELONA MUNICIPIS DE QUALITAT 2008-2011 Atès que la Junta de Govern Local de data 21 de febrer de 2008 va aprovar, entre d'altres l'acord següent, l'adhesió al protocol general de la Xarxa Bareclona Municipis de Qualitat 2008-2011. Atès que aquest acord era imprescindible per poder entrar en la conovocatòria de subvencions del Pla de concertació de la Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011. Atès que en aquest mateix acord es va aprovar la relació prioritzada prioritzada de necessitats en l'Àmbit de suport a les infraestructures i els equipaments per a les anualitats 2008, 2009, 2010 i 2011, pel fet que el termini per fer-ho s'acabava el dia 29 de febrer d'enguany, i que són els següents: PRIORITAT NECESSITAT 1 Urbanització de la riera Gavarra 2 Obra de connexió de la nova plaça Universitat amb el carrer Lluís Domènech i Montaner 3 Asfaltament dels carrers Lluís Domènech i Montaner, Sant Pere i la plaça Indústria 4 Ampliació i millora de la biblioteca P. Gual i Pujadas Atès que, també en aquest mateix acord es va aprovar la relació d'estudis i projectes per a les anualitats 2008, 2009, 2010 i 2011 que són els següents: - Estudis previs sobre les alternatives d'actuació a la plaça Manent - Pla director del clavegueram - Pla director peral CEIP Misericòrdia - Projecte executiu de reurbanització de la plaça Onze de Setembre Atès que el termini per presentar les sol·licituds per a ajuts econòmics que la Diputació posa a l'abast dels municipis s'acaba el dia 18 d'abril d'enguany, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de sol·licituds per a ajuts econòmics que la Diputació de Barcelona, a través del Pla de concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011 posa a l'abast dels municipis i que és la següent: Àrea d'Esports - Jornades esportives adaptades - Festa de l'esport / Portes obertes - Admquisició de material esportiu - Organització del XVII festival de patinatge Vila de Canet - Organització de la pedalada infantil - Organització de la marxa popular Àrea de Comerç - Projecte de desenvolupament i comerç Àrea de Consum - Creació de serveis municipals de defensa del consumidor - Millora de la competitivitat firal Àrea de Tursime - Realització de material de promoció turística - Desenvolupament d'una ruta turística global - Organització d'esdeveniments d'atractiu turístic Àrea de Joventut - Plans locals de joventut i programa d'activitats Àrea d'Educació - Reforç escolar - Escoles municipals de persones adultes Àrea de Benestar Social - Serveis d'atenció domisiliària - Serveis socials d'atenció domiciliària. Ajunts per a projectes de promoció de l'autonomia personal i envelliment actiu - Suport a les polítiques locals d'igualtat de dones i homes Àrea de Medi Ambient - Mitigació i adaptació al canvi climàtic - Desenvolupament de polítiques ambientals locals - Educació, formació i divulgació ambiental - Desenvolupament d'accions locals en sistemes hídrics (fluvials i litorals) - Altres programes d'actuació ambiental local Àrea de Cultura - Cinema infantil i juvenil a Vil·la Flora - Festival Canet cançó +d6 - Festival Repercussió per l'Odèon Àrea de Gestió Territorial - Inventari del clavegueram del municipi Àrea de Sanitat - Control de plagues i prevenció de la legionel·losi - Actuacions en matèria d'animals de companyia i aus urbanes - Actuacions per a la seguretat i la salubritat a les platges Àrea de Participació i - Associa't amb Canet! Ciutadania - Accions específiques d'acollida i gestió de la immigració SEGON.- Trametre un certificat d'aquest acord al Registre General de la Diputació de Barcelona, perquè la Diputació en pugui fer la constatació. CINQUÈ.- Comunicar a la Diputació de Barcelona, mitjançant correu ordinari per procediment administratiu, a l'Oficina del Registre de l'edifici del Rellotge (C/ Comte Urgell, 187 de Barcelona), les fitxes corresponents a aquesta relació de prioritats per a la concertació i el posterior desenvolupament d'aquestes accions. SISÈ.- Facultar l'alcalde o membre de la corporació en qui delegui per dur a terme totes les autoritzacions necessàries per a la tramitació i l'execució d'aquests acords. 4.- CONCURS PER A L'EXPLOTACIÓ DELS RESVEIS DE TEMPORADA DE PLATJA ESTIU 2008 Atès que la Junta de Govern Local de data 7 de febrer de 2008 va acordar: PRIMER.- Aprovar el plec de clàusules econòmicoadministratives particulars que han de regir el concurs per a l'atorgament d'autoritzacions per a l'ocupació de terrenys de domini públic i zona marítima terrestre per al desenvolupament de les activitats previstes en el pla d'usos de la platja de Canet de Mar per a l'any 2008. SEGON.- Aprovar l'expedient de licitació, obrir la convocatòria per a l'adjudicació d'aquestes autoritzacions i publicar-se el corresponent edicte al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. TERCER.- L'eficàcia del present acord i de tot l'expedient de contractació restarà condicionada suspensivament a l'obtenció de les autoritzacions del Pla d'usos de temporada a la platja de Canet de Mar, que resultessin exigibles, de manera que, si a instància dels esmentats organismes, l'Ajuntament no pogués atorgar permís municipal per algun dels serveis previstos, qui en resultés adjudicatari no tindria dret a reclamació de cap mena, en els termes suspensius susdits. QUART.- Facultar l'alcalde o membre de la corporació en qui delegui per dur a terme totes les autoritzacions necessàries per a la tramitació i execució d'aquests acords. Atès que s'han presentat sis licitadors, éssent rebutjades les pliques de les senyores MHS i MCR per no presentar dins dels cinc dies hàbils que se'ls va concedir, la documentació complementària requerida. Atès que les ofertes econòmiques presentades per les guinguetes 1, 2 i 10, han estat les següents: Guingueta núm. 1 JSM 17.550,00.- JTC 16.840,00.- Guingueta núm. 2 JSM (segona opció) 7.200,00.- Guingueta núm. 10 JSN 6.670,00.- MZ 6.900,00.- Vist els informes emesos en data 1 d'abril de 2008 per la Tècnica d'Administració General, Sra. Cristina Cabruja i Sagré i per l'enginyera tècnica municipal, Sra. Sílvia Amatller i Micola corresponents a la valoració dels criteris a) i b) fixats a la clàusula 3ª del plec de clàusules administratives particulars. Vist el contingut de l'acta de valoració de les pliques de data 4 d'abril de 2008, el contingut del qual és el següent: Lloc: Despatx annex a l'Alcaldia Data: 4 d'abril de 2008 Horari: 12 hores Hi assisteixen: Joaquim Mas i Rius, Alcalde Marcel.lí Pons i Duat, secretari de la Corporació Antoni Calpe Jordà, Interventor de la Corporació Albert Lamana i Grau, regidor d'obres i serveis de la Corporació Marta Roig Muñoz, que actua com a Secretària de la Mesa de Contractació. Desenvolupament de la sessió 1. L'objecte de la sessió és la valoració de les ofertes presentades al concurs per a l'explotació dels serveis de temporada a les platges de Canet de Mar, concurs convocat per acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 7 de febrer de 2008, publicat en el DOGC núm. 5076 de 22 de febrer de 2008. 2. De l'acta de qualificació de la documentació que es va dur a terme el 13 de març d'enguany, es desprèn que el licitador Sr. Jordi Serra Mir ha aportat íntegrament tota la documentació sol.licitada, i de la resta de licitadors presentats falta la documentació que es fa constar a l'acta. Es fa constar que tots els licitadors esmentats han aportat la documentació que se'ls hi va requerir dins els tres dies hàbils següents, excepte el la Sra. MCR i la Sra. MMHS, que aporten una documentació incompleta. A aquests dos últims licitadors se'ls hi atorga un nou termini de 5 dies naturals per complementar la documentació aportada, però la presenten fora de termini, per la qual cosa les seves pliques son rebutjades. 3. Examinades les ofertes, s'ha comprovat que hi ha dos licitadors que opten per la guingueta núm. 1, un licitador opta per la guingueta núm. 2 en cas que la núm. 1 no se li adjudiqui, i els altres dos opten per la guingueta núm. 10. La valoració es fa segons els criteris establerts en la clàusula 3ª del plec de clàusules administratives particulars que regeixen l'esmentat concurs. 4. Seguidament, s'examinen els informes emesos per la Tècnica d'Administració General, Sra. Cristina Cabruja i Sagré, que valora el criteri a) (cànon municipal) fixat a la clàusula 3ª del plec de clàusules, i per l'enginyera municipal, Sra. Sílvia Amatller i Micola, que valora el criteri b) (memòria detallada, proposta d'ordenació de l'espai i documentació gràfica), fixat igualment a la clàusula 3ª del plec de clàusules. El cànon municipal es valora fins a un màxim de 65 punts. El resum de la puntuació atorgada per la Tècnica d'Administració General, és la següent: Guingueta núm. 1 NOM OFERTA % ALÇA PUNTS JSM 17.550 4,29% 38,84 JTC 16.840 0,07% 0,63 Guingueta núm. 2 NOM OFERTA % ALÇA PUNTS JSM 7.200 2,86% 23,65 Guingueta núm. 10 NOM OFERTA % ALÇA PUNTS JSN 6.670 2,62% 18,16 MZ 6.900 6,15% 42,62 5. La puntuació emesa per l'enginyera municipal, Sra. Sílvia Amatller i Micola on es valora la documentació presentada pels licitadors (memòria detallada, proposta d'ordenació de l'espai i documentació gràfica), fixat igualment al punt b) de la clàusula 3ª del plec de clàusules, és la següent: 1. JSM Valoració ...................................................................................30 punts 2. MHS Valoració ...................................................................................Anul.lat 3. MCR Valoració................................................................................... Anul.lat 4. JSN Valoració ................................................................................... 15 punts 5. MDZ Valoració ................................................................................... 10 punts 6. JTC Valoració ................................................................................... 25 punts A la vista de l'anterior valoració de les proposicions presentades, la mesa de contractació acorda per unanimitat elevar a l'òrgan de contractació la proposta d'adjudicació dels serveis de temporada de platja estiu 2008, que quedarà de la següent manera: OPCIONS PUNTS PUNTS TOTAL CÀNON MEMÒRIA PUNTS MUNICIPAL Guingueta núm. 1 JSM 38,84